מזג האוויר הסוער: נמלי אשדוד וחיפה נערכים לסערה
בשל התחזית למזג אוויר סוער שנכנס אתמול בלילה לאזור ישראל נערך נמל אשדוד בצורה מיוחדת על מנת להבטיח את בטיחותן של האניות המגיעות לפרוק ולטעון סחורות ברציפים ואת יתר כלי השיט התפעוליים. על פי התחזית צפויות רוחות ומשבי רוח במהירות של למעלה מ-90 קמ״ש וגלים בגובה של עד 10 מטרים.
לאור התחזית למזג אוויר סוער שילווה ברוחות עזות וגלים גבוהים, החלו בנמל בהיערכות. צוותים תפעוליים של הנמל עסקו אמש בהכנסת אניות למחסה, שחרור אניות גדולות שעוגנות ברציפים חזרה ללב ים וקשירת כלי שיט קטנים ברציפים.
רב חובל הנמל הורה כי עד לסיום הסערה – ביום חמישי אחה״צ על פי התחזיות – לא יוכנסו אניות גדולות לטעון ולפרוק ברציפים והן תישארנה בלב ים, כאשר הנמל יעמוד עמן בקשר רציף ויענה לכל בקשות הצוותים.
עם כניסת מזג האוויר הסוער תבצע מחלקת ים פטרולים בזמן הרוחות החזקות. כמו כן, תימנע כניסה יבשתית לשובר הגלים מאחר וגובה הגלים צפוי להוות סכנה לחיי אדם. בזמן הסערה מנופי הנמל יושבתו ויעוגנו בצורה מיוחדת לקרקע.
נמל חיפה: נאסרה כניסת אניות ל-24 השעות הקרובות
מחברת נמל חיפה נמסר הבוקר כי בעקבות מזג האוויר הסוער נמל חיפה נסגר לכניסת אניות ם-24 השעות הבאות. הפלגות (יציאת) אניות על פי שיקול דעת הנתב ובכפוף למזג האוויר ומצב הים.
עוד מאמרים
אופטימיזציה של תהליכי שינוע: טיפים להקטנת עלויות ושיפור היעילות
מבואשינוע מטענים מהווה חלק מהותי בשרשרת האספקה העולמית, במיוחד בעידן שבו מסחר בינלאומי וצריכה מקוונת נמצאים בצמיחה מתמדת. האתגר המרכזי הוא לשנע מטענים במהירות, ביעילות
סיכונים וניהול משברים בשינוע מטענים
מבואשינוע מטענים הוא תהליך ליבה בפעילות המסחרית והלוגיסטית, המחבר בין ספקים, יצרנים וצרכנים ברחבי העולם. לצד חשיבותו הרבה, שינוע מטענים נושא בחובו סיכונים משמעותיים שעלולים
תכנון שרשרת אספקה יעילה: שינוע מטענים בצורה אופטימלית
מבוא בעולם הגלובלי של היום, תכנון שרשרת אספקה הפך למרכיב חיוני בהצלחת חברות וארגונים. שינוע מטענים הוא חלק קריטי בשרשרת זו, ומשפיע ישירות על עלויות,
מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו
מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות ובירוקרטיה המשתנים ממדינה למדינה. הוא נתקל בנהלי מכס קפדניים.