בעקבות הסטת אניות ממסלול תעלת סואץ נגרם מחסור בקיבולת ובשילוב עם עליות לא עונתיות בביקושים הדבר מוביל לעליות מחירים בשינוע מטענים ימיים לאירופה ולארה״ב
על פי ניתוח של מדד פרייטוס תעריפי התובלה הימית עבור מטענים היוצאים מאסיה טיפסו בחדות בשבוע שעבר ועשויים להמשיך ולעלות עוד יותר. זאת בעקבות יישום של תעריפים כלליים (GRI) שהוטלו באמצע חודש ותוספות תשלום נוספות. זאת מכיוון שסטייה ממסלול תעלת סואץ, משאירה את הקיבולת מוגבלת ומשתלבת עם עליות לא עונתיות בביקוש.
דיווחים על דחיית טעינת מכולות (Rollover) והזמנות מלאות עד סוף החודש לצפון אירופה עשויים לשקף את תחילת מחזור המלאים עבור קמעונאים אירופיים.
עקב קיבולת מוגבלת בשל הסטייה ממסלול תעלת סואץ, התעריפים בשבוע שעבר טיפסו ל-4,151 דולר ל-FEU לצפון אירופה ול-5,179 דולר ל-FEU לים התיכון, עלייה של כ-20% מהתעריפים הגבוהים שנרשמו כבר במהלך מרץ ואפריל. וכאשר חברות הספנות מכריזות על תוספת GRI של 1,000 דולר ל-FEU או היטלים בעונת השיא לימים הקרובים, המחירים צפויים לטפס עוד יותר.
פדרציית הקמעונאות הלאומית של ארה״ב (NRF) צופה כי היבוא הימי החודשי לארה״ב יעלה מעל רף שני מיליון TEU במאי ויגיע לשיא של 2.1 מיליון TEU באוגוסט, מה שמרמז על תחילת עונת שיא מוקדמת, ייתכן בשל הקדמה עקב חשש של היבואנים שסטייה ממסלול תעלת סואץ או שיבושים פוטנציאליים בעבודה בנמלי החוף המזרחי והמערבי עלולים לגרום לעיכובים במהלך עונת השיא הרגילה.
כמו בצפון אירופה, עליית הביקוש בזמן שהקיבולת כבר מועטה דוחפת את התעריפים הטרנס-פסיפיים מעלה, כאשר תעריפי החוף המערבי עולים ב-33% מהתעריפים של אפריל ל-3,873$/FEU, ותעריפי החוף המזרחי עלו ב-19% בהשוואה לאפריל ל-5,093$/ FEU. ככל שהמקום מצטמצם, המשלחים רואים את ההקצאות שלהם מצטמצמות בחדות וחברות הספנות מבקשות להגדיל עוד יותר את התעריפים.
פורסם ב אתר port2port
לכתבה המלאה לחצו כאן