על פי כתבה שפורסמה בישראל היום לפני כשנה וחצי, התברר שהישראלים אוהבים לייצא מוצרים לחו”ל, ובעיקר לאירופה, לשם זמן המשלוח יחסית קצר.
אפשר להבין את גורם המשיכה: ישראל היא שוק קטן וכמות קהל היעד למוצר שלנו – בהתאם. לעומת זאת, העולם הוא גדול, ומלא באינספור לקוחות פוטנציאליים.
האם רק תעשיינים גדולים משתמשים בייצוא לאירופה כמקפצת מכירות משמעותית?
עד לפני כמה שנים, התשובה הייתה חד משמעית כן. אנשים פרטים או בעלי עסקים קטנים, לא התקרבו בכלל לקהל שנמצא בחו”ל, ובכדי לעשות זאת היה צורך בגיוס של צוות מומחים שלם, החל מיועצי מס, עורכי דין המתמצאים בחוקים ורגולציות של מדינות אחרות, מומחים בסימון מוצרים וכן הלאה – בשלב מסוים, זה כבר לא היה שווה את זה.
עם התחזקות האינטרנט, הרשתות החברתיות והחנויות הווירטואליות – כולם התחילו לייצא לאירופה, ובצדק. אם יש לכם חנות וירטואלית ואתם מפרסמים אותה בצורה חכמה ויעילה, סביר להניח שתשתית הלקוחות שלכם תגיע מכל מיני מדינות, לא רק מישראל. לשם כך תצטרכו לייצא לאירופה ולשאר המדינות בהן מצויים הלקוחות שלכם, ותצטרכו להבין איך לעשות זאת בצורה חכמה ויעילה.
איך מתחילים את התהליך של ייצוא לאירופה?
ליצואן המתחיל זה בהחלט נשמע מאד מסובך, אבל זה למעשה די פשוט. אתם כבר לא צריכים לגבש לעצמכם צוות גדול של יועצים, אלא למצוא חברת שילוח בינלאומית אמינה שיכולה לעשות בשבילכם את כל התהליך, משלב המיסוי, השילוח ולפעמים אפילו לעזור ולייעץ גם בשבלים של אריזה ופריקה.
חשוב מאד שתעבדו עם אנשים שאתם יכולים ומרגישים שאפשר לסמוך עליהם, כאלה שאפשר לדבר איתם ולבקש שיסבירו לכם עד שתבינו.
זהו תחום מסובך ומורכב, וכשאתם עובדים עם חברת שילוח אמינה אתם בעצם יכולים לדלג על כל הקטעים הביורוקרטיים המעיקים – אבל זה לא אומר שהם נעלמים, זה פשוט אומר שמישהו אחר עושה אתם עבורכם.
תזכרו כל הזמן, שחברת השילוח שתבחרו תטפל במוצרים היקרים שלכם, ותהיה אחראית על כך שהם יגיעו בשלום למחוז חפצם.