לטענת איגוד מועצת המובילים הנוהל החדש והמחמיר של משטרת התנועה יביא למצב בו כל מטען שלישי ברכב כבד יזדקק לליווי וכ-1,000 הובלות ביום יעברו מסטטוס של ליווי עצמי לסטטוס של ליווי משטרתי. מועצת המובילים: יש לבטל את הנוהל.
בימים אלה מתקיימים דיונים בין מועצת המובילים והמסיעים למשרד התחבורה, משטרת התנועה, נתיבי ישראל וכלל הגורמים אשר עוסקים בתקנות התעבורה בנוגע לשינוי תקנת התעבורה 85 – ליווי מטען חורג, כאשר הצוותים המקצועיים הגיעו לסיכום, שטרם מוצא בהליך החקיקה.
אולם, במועצת המובילים נדהמו לגלות שמשטרת התנועה החליטה להוציא בצורה לא מקצועית, חפוזה, בניגוד לחוק ולרוח הסיכומים בדיונים, נוהל חדש לשינוע מטען חורג, שמחמיר את הקריטריונים של האכיפה הקיימת ומנוגד להמלצות של משרד התחבורה לתיקון תקנה 85. ממועצת המובילים נמסר כי ״לא ברור מהיכן שאבה משטרת התנועה את הסמכות הזאת וגם במידה ויש לה סמכות, זוהי החלטה בלתי מקצועית שהמשטרה עצמה לא תוכל לעמוד בה מבחינה לוגיסטית״.
במועצת המובילים מסבירים כי הנוהל החדש של משטרת התנועה יביא למצב בו כל מטען שלישי ברכב כבד יזדקק לליווי וכ-1,000 הובלות ביום יעברו מסטטוס של ליווי עצמי לסטטוס של ליווי משטרתי. המשמעות היא שמשטרת התנועה תידרש ללוות עם ניידות מאויישות בשוטרים משימות ליוויי בהיקף לא סביר שלא יהיה בידה לעמוד בהן. כתוצאה מכך, חוששים במועצת המובילים שנוהל זה יביא לעודף תיאומים ובירוקרטיה מיותרת ובסופו של דבר יגרום לעיכובים ויפגע בעמידה בזמנים של חברות הובלה כפי שהתחייבו בפני לקוחותיהם.
במועצת המובילים מוסיפים כי בגלל מחירו היקר של הליווי המשטרתי, מדובר בתוספת עלות של פי 10 מההובלה עצמה, מה שיתגלגל בסופו של דבר למשק ויפגע ביוקר המחייה בימים בהם גם כך הוא נמצא בשיאו. הנושא הוצג ע״י יו״ר המועצה גבי בין הרוש לנציגי התאחדות התעשיינים שבסופו של דבר יצטרכו לשאת בעול הכלכלי של נוהל זה.
במועצת המובילים מציינים כי המשטרה זימנה כעשרה קציני בטיחות מחברות הובלה שונות, מתוך עשרות חברות שהינן רלוונטיות לנושא והודיעה להם שהנוהל בתוקף. זאת, מבלי ליידע את כל הגופים הרלוונטיים לעניין ומבלי שהנוהל נרשם רשמית אצל אף גורם ממשלתי, ועל כן לא ברור כיצד יהיה ניתן להתמודד משפטית עם אכיפה כזאת, כאשר מחר עלולות חברות ההובלה למצוא את עצמן נאכפות מבלי שידעו את הנוהל.
במועצת המובילים דורשים שמשטרת התנועה תבטל את הנוהל המדובר ותיתן למשרד התחבורה לקדם את תהליך החקיקה בהתאם לסיכומים של הצוותים המקצועיים.