היבואנים והתעשיינים בפנייה משותפת לנמלים: האריכו ימי אחסנה חופשית
מבקשים מראשי הנמלים כי יתחשבו בנסיבות הנוכחיות אשר גורמים בין היתר להתארכות ימי האחסנה ויאשרו את הארכת הפטור מתשלום בתקופה זו ל-8 ימי אחסנה, זאת לעומת ארבעה ימי פטור הניתנים בשגרה. נמל חיפה: חשיבות לאפשר עבודה תקינה ויעילה
במכתב עליו חתומים ניר יצחקי, יו״ר ועדת לוגיסטיקה בהתאחדות התעשיינים, ועמיעד לפישיץ, יו״ר ועדת תעבורה באיגוד לשכות המסחר, ואשר יצא למנכ״ל חברת נמל חיפה, מנדי זלצמן, ומנכ״ל חברת נמל אשדוד משה שיקו זאנה, מבקשים הראשונים לקבל ימי אחסנה חופשיים נוספים בנמלים.
השניים מבקשים מראשי הנמלים כי יתחשבו בנסיבות הנוכחיות אשר גורמים בין היתר להתארכות ימי האחסנה ויאשרו את הארכת הפטור משתלום בתקופה קשה זו ל-8 ימי אחסנה, או לחילופין, ל-6 ימי אחסנה, כאשר ימי שישי ושבת לא יילקחו בחשבון.
השנים כותבים כך: ״משבר הקורונה והמגבלות שבאו בעקבותיו, משפיעים באופן קשה על המגזר העסקי במדינת ישראל. בכדי להמשיך ולספק שירותים חיוניים בשעה קשה זו, ולתמוך בכלכלת המדינה, ישנה חשיבות עליונה בהתאמות והקלות הנדרשות למגזר העסקי.
״מגמת צמצום כוח האדם במפעלים, קשיים בהשגת חומרי גלם, ומגבלות על אופן העבודה, הינם חלק קטן מהקשיים השוטפים איתן נאלצות החברות להתמודד. לקשיים אלו, יש להוסיף את מגבלת ימי האחסנה, כאשר לחברות נוצרות עיכובים משמעותיים בשינוע הסחורות.
ע״פ צו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (שירותי נמל), תעריפי הנמלים מחייבים את בעלי המטען בתעריף האחסנה ללא קשר לבחינת הסיבות להתארכות האחסנה. פרק הזמן הפטור מחיובי אחסנה עומד על 4 ימים בלבד, ואינו נותן מענה מלא לצרכי היבואנים והיצואנים. בנוסף, ימי שישי ושבת נספרים כחלק מימי האחסנה, ימים בהם הנמלים עובדים באופן חלקי״.
מחברת נמל חיפה נמסר כי ״נמל חיפה מוציא באופן שוטף הנחיות ללקוחות. חשוב מאוד להקפיד על כל ההנחיות, ובכלל זה משיכת מכולות מהנמל, כדי לאפשר עבודה תקינה ויעילה בעת חירום זו״.
עוד מאמרים
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים
האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה מ-80% מהסחורות ברחבי העולם מועברות דרך הים. היציבות שלו היא קריטית לכלכלה העולמית. עם זאת, אירועים גיאופוליטיים גדולים כמו מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך המתמשך בישראל והחלטת המורדים החות’ים לחסום את מיצר באב-אל-מנדב בפני ספינות הקשורות לישראל, הטילו צל משמעותי
הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם
מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה שר הכלכלה והתעשייה, ח”כ ניר ברקת: “וייטנאם היא אחת הכלכלות הצומחות והמתפתחות בעולם ושותפת סחר חשובה עבור מדינת ישראל. הסכם הסחר משקף את מדיניות משרד הכלכלה לסייע בפתיחת שווקים חדשים לתעשייה הישראלית.
הונג קונג – גשר בין מזרח למערב
בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה אחת – שתי שיטות”, הונג קונג הפכה למרכז לעסקים וסחר באסיה ולמרכז פיננסי בעל חשיבות בינלאומית. התועלת יתרונות כמו שימוש הרווח באנגלית, סחר חופשי ומדיניות מיסוי נמוך, הממצבים אותה כיעד אטרקטיבי עבור חברות כלכלת הונג קונג, המבוססת על עקרונות של שוק חופשי, נשנת על סחר בינלאומיות שירותים מפותחת. אף על
דו”ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי
שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו לא רק על התעשייה הישראלית בארץ, אלא גם על הצמיחה במדינות יעד ותחזיות ליצוא הישראלי. מכון היצוא, ממשיך לסייע לחברות הישראליות יחד עם שותפיו העסקיים, בהתמודדות עם האתגרים בשווקים הבין-לאומיים ובהבאת החדשנות והפיתוחים הישראליים לקדמת הבמה הבין-לאומית. אנו שמחים להציג את דוח מכון היצוא לשנת 2023, הסוקר את המגמות בכלכלה