איגוד BIMCO: הספנות עשויה לפשוט את הרגל אם לא תוכל לגבות את הוצאות הדלק העודפות
איגוד BIMCO טוען בסקירה שפרסם כי אם תעשיית הספנות תיכשל בגביית עלויות הדלק הנוספות בשל המעבר לשימוש בדלק נקי יותר החל מינואר 2020 היא עשוייה לפשוט את הרגל.
לטענת האיגוד, הנושא הדומיננטי במהלך 2019 יהיה היערכות לקראת חלוקה בהוצאות הגבוהות הנוספות הכרוכות בעמידה ביעדי IMO 2020 האוסר על שימוש בדלק המכיל למעלה מ-0.1% גופרית. הוצאות גבוהות נוספות אלו עשויות להיווצר בשל רכישת דלק דל גופרית העומד בתקנות שהינו יקר יותר או בשל השקעות בטכנולוגיות שונות המאפשרות המשך צריכת דלק רגיל ועמידה בתקנות.
לטענת BIMCO שולי הרווח בענף יופחתו בכל סקטור, אלא אם כן עלויות אלה יועברו ללקוח הסופי באמצעות שרשרת האספקה כולה. על פי BIMCO, יכולתה של תעשיית להעביר עלויות ללקוחותיה תלוי בכוח המשא ומתן שלה בשוק ההובלה.
בנוסף לכך, טוען ארגון BIMCO כי קיימת תחזית עגומה לגבי סקטור המכולות בשנת 2019 וכרגע נראה כי מצב זה אף יימשך לשנה הבאה.
במבט לשנת 2019, ארגון BIMCO צופה גידול של 3.4% בנפח צי אניות המכולה בהנחה שרמות הגריטה יישארו נמוכות.
עוד מאמרים

טראמפ מקפיא ל-90 יום את המכסים הגבוהים – ומקפיץ אותם לסין: ניתוח המהלכים וההשלכות
הכרזת המכסים הדרמטית ב-10 באפריל 2025 הודיע נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על מהלך מפתיע בזירת הסחר הבינלאומי: הקפאה זמנית של 90 יום למכס בגובה

מדריך בנושא כללי מקור ואימות מקור בהסכם הסחר החופשי ישראל – ארה”ב
ההסכם, שנחתם בשנת 1985, הינו הסכם האס”ח הראשון שעליו חתמה ארה”ב והשני שעליו חתמה ישראל, ומהווה גם כיום את עיקר התשתית לסחר בין המדינות. מרכיב

מדיניות המכסים החדשה של ארה”ב – וובינר עם מומחי סחר חוץ בשיתוף מכון היצוא והתאחדות התעשיינים
תמצית הוובינר מבוסס על תלול בימים האחרונים הודיע ממשל טראמפ על הטלת מכס בגובה 17% על כלל היבוא מישראל לארה”ב. מדובר במשבר בעל השלכות משמעותיות