אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים
האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי,
השלכות האיום החות’י – סקירה
מבוא האיום החות’י, שנובע מהסכסוך המתמשך בתימן, הוא סוגיה גיאופוליטית בעלת השפעות משמעותיות על האזור ועל העולם כוללם. החות’ים, הנמצאים במרכזו של הסכסוך, הם תנועה
ניווט בשילוח בינלאומי: האסטרטגיה הלוגיסטית של ישראל בזמן מלחמה
בתחום הלוגיסטיקה וניהול שרשרת האספקה, הדינמיקה של שילוח בינלאומי בזמן מלחמה מציירת פסיפס מרתק של אסטרטגיה, חוסן וחדשנות. תארו לעצמכם את רשת האתגרים המורכבת שמתעוררת
יומן עדכונים מלחמת חרבות ברזל
עדכונים שוטפים תאריך העדכון 23.05.2024 עלה לאוויר פיצוי למעסיקים ששילמו הפרשות סוציאליות עבור עובדיהם בתקופת שירות המילואים במלחמת חרבות ברזל 20.05.2024 עלה לאוויר פיצוי לבעלי עסקים ששירתו
סין לחות׳ים: ״הפסיקו להטריד אניות סוחר בים האדום״
שר החוץ הסיני וואנג יי נפגש הבוקר עם עמיתו התימני שאיה מוחסן אל-זינדאן בבייג׳ין. ״סין קוראת להפסיק את ההטרדה של אניות אזרחיות ולשמור על מעבר
ארה״ב ובריטניה: שחררו את האנייה שנתפסה על ידי איראן
ארה״ב ובריטניה קראו אתמול לאיראן לשחרר את ספינת המכולות MSC Aries שנתפסה על ידי כוחות איראניים ליד מצרי הורמוז. הספינה מופעלת על ידי חברת Zodiac
כל מה שצריך לדעת על האיום החות’י – עדכונים שוטפים
החוּתִ’ים (בערבית: الحوثيون, תעתיק מדויק: אלחוּתִ’יוּן) הם ארגון טרור שיעי-זיידי הפועל בצפון-תימן ובחצי האי ערב. הארגון מכונה גם “הצעירים המאמינים” (בערבית: الشباب المؤمن, אַ-שבַּאב אל-מוּאמִן). ארגון הטרור צמח מתוך שבט החות’ים שהוא פלג
האניה MSC Aries: כ-3 מיליון דולר סחורה ישראלית נחטפה לאיראן
האניה MSC Aries נחטפה בשבת האחרונה ע״י כוחות איראניים ליד מיצר הורמוז, כשעליה מטען בשווי כולל של כ-93 מיליון דולר שנועד ליעדים ב-7 מדינות לרבות
החות’ים מעלים הילוך. ידרשו אישור מעבר במים הטריטוריאליים
הביטחון העצמי של המורדים החות׳ים רק גובר עם שקיעתה במצולות של אניית הצובר Rubymar ומתעקשים כעת שכל האניות הנכנסות למים הטריטוריאליים שלהם ידרשו לקבל אישור.
שלושה ימאים נהרגו ממתקפת חות׳ים
אתמול ירו החות’ים טיל לעבר אניית הצובר True Confidence, שפגע ליד ירכתי הספינה. שלושה אנשי צוות – וייטנאמי ושני פיליפינים – מתו בהתקפת הטרור, ושניים
זה היה אחד האיומים של החות’ים, אמש הוא כנראה התממש לראשונה – פורסם בגלובס
לפי דיווח, ארבעה כבלי תקשורת תת-ימיים נפגעו ככל הנראה בים שבין ג’דה בסעודיה לבין ג’יבוטי במזרח אפריקה • מדובר בשיבוש חמור של התקשורת בין אירופה
ראש ממשלת ירדן: אין ״גשר יבשתי״ דרך הממלכה לישראל
רה״מ ירדן אמר כי האירועים בים האדום גרמו לעלייה של 200% בעלויות השילוח ממזרח אסיה וב-60% מאמריקה ואירופה. לדבריו ״אין גשר יבשתי מירדן. מערכת התחבורה
האיחוד האירופי פתח במבצע ימי בים סוף
מבצע ASPIDES יפעל בתיאום הדוק עם EUNAVFOR ATALANTA, מבצע האנטי – פיראטיות המתמשך של האיחוד האירופי מול קרן אפריקה ומערב האוקיינוס ההודי, כדי לשפר את
סקירת מצב המשק 11.2.24 – מלחמת חרבות ברזל
משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם את תמונת מצב המשק נכון לתאריך 11.02.2024. משרד הכלכלה והתעשייה אמון על שמירת הרציפות התפקודית של המשק בשעת חירום, בתוך כך
סקר פרייטוס: 80% מאנשי מקצוע לוגיסטיים חושבים שהגרוע ביותר מאחורינו בים האדום
תעריפי ההובלה הימית מאסיה לצפון אירופה והים התיכון צנחו שניהם בכ-7% בשבוע שעבר והם נמוכים ב-15% מהשיאים של סוף ינואר כאשר התנאים משתפרים והביקוש פוחת.
הערכה: הסיכון הביטחוני בים האדום גובר
חברת אמברי הידועה כחברת אבטחה ימית מובילה ציינה בדו״ח האחרון שלה כי האיומים בים האדום, במפרץ עדן, בים הערבי, במפרץ עומאן ובאוקיינוס ההודי הולכים וגדלים
דיווח: עלות שינוע דלק דרך אפריקה – תוספת של 1 מיליון דולר לחשבון
דוח שנערך לאחרונה על ידי LSEG Shipping Research חשף כי ניתוב מחדש של מכלית מסוג Aframax מאסיה לצפון מערב אירופה, דרך כף התקווה הטובה, גורם
אניות בים האדום משדרות דרך ה-AIS: ״אין קשר לישראל״
אניות סוחר משדרות דרך מערכת ה-AIS שהן אינן קשורות לישראל במאמץ להימנע מתקיפות חות׳ים עליהן כשהן במעבר באזור ים סוף דוגמאות לשידורי אניות בעת מעברן
מיהם המורדים החות’ים ומה הם רוצים? כל מה שצריך לדעת – פורסם במקור ראשון
המצור שהטילו החות’ים בתימן על נתיבי השיט בים האדום – בין העמוסים ביותר בעולם – הובילו להכרזה על מבצע צבאי של ארה”ב ובעלות בריתה במערב
מארסק: שינויים בקווי השירות עקב המצב בים האדום
חברת הספנות הדנית הודיעה על שינויים והתאמות שהיא מבצעת בנתיבי הסחר של אסיה – אירופה וכן בסחר הטרנס-פסיפי, וזאת בשל המצב הביטחוני ההפכפך בים האדום
טרור על הכיס: “האיום החות’י ייקר מוצרים מיובאים בלפחות 3.5%” – פורסם בישראל היום
חזית כלכלית: בישראל מעריכים כי פעולות ארגון הטרור יובילו לעיכובים משמעותיים במשלוחים, וכפועל יוצא לעליית מחירים • התחומים שייפגעו: מוצרי מזון, ביגוד, אלקטרוניקה ורכב •
החות’ים סימנו את ישראל, הסחר העולמי משלם את המחיר – פורסם ב ynet
נראה שהתקיפות בתימן לא מרתיעות את החות’ים, שממשיכים לסמן ספינות בים האדום. בינתיים, נתיבי סחר ימיים בינ”ל הופכים לזירות לחימה, הפלגות נאלצות להקיף את כל
מארסק משעה את ההפלגות בים האדום לעוד כשבוע
ההכרזה הגיעה לאחר שאניית החברה, Maersk Hangzhou הותקפה במהלך הפלגתה בים האדום פעמיים. החברה הודיעה כי השעיית ההפלגות תימשך ״עד להודעה חדשה״ וכי היא בוחנת
צי ארה״ב: אנייה של מארסק הותקפה פעמיים בים האדום
האנייה ביקשה סיוע ואניות הצי האמריקאי הגיבו לתקרית ויירטו בהצלחה שני טילים בליסטיים שנורו מאזורים בשליטת החות׳ים בתימן. האנייה, שעד לאחרונה פקדה את נמלי ישראל
מארסק: נשוב להפליג בים האדום
חברת מארסק הודיעה אמש על כוונתה לאפשר לאניות החברה לחדש את המעבר דרך הים האדום בכיוון מזרח ומערב. זאת לאור הקמת כוח הקואליציה בהובלת ארה״ב.
פרייטוס: איום החות׳ים יגרום לעיכובים בשרשרת האספקה
על פי נתוני החברה כ-19% מהסחר העולמי במכולות יוסט ויפליג מרחק של 2,500 עד 3,500 מיילים ימיים נוספים, קרי בין 7 ל-14 יום נוספים בתנועה.
האיום החותי בים האדום: מהתקפות חובבניות לאיום על הסחר הגלובלי – פודקאסט
עם הודעת חברת הספנות הדנית מארסק על כוונתה לשוב ולהפליג בים האדום אירחנו לפודקאסט של PORT2PORT את דורון פסקין, מומחה לכלכלת האזור, לשיחה מרתקת על
לין: השפעות האיום החותי ניכרות היטב על היבוא לישראל
אוריאל לין: ״עקב הפעילות העוינת של החות’ים בים האדום נוצר משבר תובלה אמיתי שהשפעותיו ניכרות היטב על היבוא לישראל. מחירי התובלה קפצו במאות אחוזים ועלול
חברות הספנות שהפסיקו את מעבר ספינותיהן בים האדום
MAERSK הודיעה ביום שישי על הפסקת מעבר מכולותיה דרך הים האדום, ללא הגבלת זמן Hapag-Lloyd הודיעה ביום שישי על הפסקת מעבר מכולותיה דרך הים האדום
בעקבות האיום החות’י: חברת הספנות הישראלית צים הודיעה על עלייה של 400-100 דולר בהובלת מכולה – פורסם בישראל היום
ההתייקרות בתעריפי ההובלה מצטרפת להתייקרות במחירי הביטוח של החברה, שעלו בתחילת המלחמה בכ-50-120 דולר למכולה • מהחברה נמסר: “בעקבות החששות הביטחוניים ולאור ההתקפות המרובות נגד
ירידה של 40% בתנועת כלי שיט בים האדום: “הנתיב החלופי עלול להאריך את המסע בחודש” – פורסם בכלכליסט
על פי נתונים של חברת MariTrace שמנטרת את פעילות הספינות, על רקע האיום החות’י שטו אתמול 210 ספינות בים האדום לעומת כ-330 בחודש שעבר. בינתיים
עד 5,600 דולר למכולה: אחרי צים – חברות ספנות נוספות הודיעו על קפיצה בתעריף ההובלה – פורסם בthemarker
הארכת המסלול וצמצום מספר החברות שמשנעות מטען לישראל גרם לחברות הספנות העולמיות להזניק את מחיר השילוח הימי של מכולות ■ מחשש למתקפה מארגון הטרור החותי,
דיווח: שר ההגנה האמריקני יכריז על מבצע בינלאומי נגד האיום החות’י – פורסם בישראל היום
אתר WARZONE האמריקני מדווח כי בביקורו באזור בשבוע הבא השר לויד אוסטין יכריז על מבצע “שומר השגשוג” • ההתקפות החות’יות הובילו את חברות הספנות הגדולות
מארסק הורתה לאניותיה לעצור ההפלגות בים האדום
חברת מארסק ציינה בהודעתה כי היא דואגת לבטחון הימאים שעל אניותיה, וזאת לאחר הסלמה באיומים ובתקיפות מצד החותים בתימן. לפי דיווחים היום אירעו לפחות שתי
בעקבות מתקפת החות’ים: חברת ההובלה הימית הגדולה עוצרת את פעילותה בים האדום – פורסם בN12
בעקבות איומי החות’ים ותקיפת הספינות, עוצרת חברת ההובלה הימית “מארסק” את פעילותה בים סוף • המשמעות: כל מדינות אירופה יושפעו עקב התארכות מסלולי השיט •
חברות הספנות נכנעו לאיומים: “עוד מיליון דולר לכל אונייה” – פורסם באתר סרוגים
שלושת חברות ההובלה הימית הגדולות בעולם הודיעו כי הן מפסיקות לפעול בים האדום | למעשה לא יגיעו לישראל מדרום אלא דרך חיפה ואשדוד. במהלך השבת,
חברות ספנות גרמניות וצרפתיות בהודעה רשמית: מפסיקים לפעול בים סוף פורסם בN12
אחרי Maersk הענקית, האיום החות’י גרם לשתי חברות גדולות נוספות לעצור את הפעילות בים סוף – מחשש שייפגעו בדרך לישראל • מקורות בכירים בחברת Hapag-Lloyd
דיווח בארה”ב: העברת נושאת המטוסים | רמז לתקיפה כנגד החות’י פורסם בחדשות 0404
על פי כלי תקשורת אמריקאים, העברת נושאת המטוסים אייזנהאואר מהמפרץ הפרסי למפרץ עומאן עשויה להעיד על הכנה לתקיפה אפשרית על החות’ים בתימן. במקביל ישנן רמיזות
התנועה בתעלת סואץ לקראת השבתה: חברות נוספות מודיעות על עצירת אוניות- פורסם ב TheMarker
ענקית הספנות MSC הודיעה כי בעקבות האיום החותי, היא מנתבת מחדש את תנועת האוניות שלה מסביב לאפריקה ■ גם CMA CGM הצרפתית הודיעה כי החליטה
הוארכה תקנה הקובעת כי נהגי משאיות יוכלו לנהוג עד 14 שעות ביום
היו״ר ביטן מתח ביקורת על כך שמשרד התחבורה תיקן את התקנה שלוש פעמים ללא אישור הוועדה – וקרא לשמור על הפרדת הרשויות. גבי בן הרוש,
ההשפעות הכלכליות של האיום החות’י בים הערבי: “הערכנו אותם בחסר” – פורסם באתר כלכליסט
החות’ים מגבירים את האיומים על ספינות עם קשר ישראלי שעוברות בים האדום והמחיר הוא התייקרות ההובלה, הפרמיות על הביטוח עולות ועוד שבועיים בדרכים. “יש להם
פרייטוס: המלחמה והסיכונים בים האדום מייקרים את עלויות ההובלה
נתונים של חברת פרייטוס מראים כי בעוד העלות הממוצעת לשילוח מכולה בין אסיה והים התיכון עלו רק ב-9% עד סוף נובמבר בהשוואה לאוקטובר, התעריפים מכמה
חברת פרייטוס השיקה כלי בשם ״Freightos Terminal״
הכלי החדש מספק עדכונים חיים על אירועים קריטיים המשפיעים על התמחור וזמני המעבר בנתיב נתון, החל מהתראות על סופות ומזג אוויר בעייתי, ביטולי הפלגות, חגים
ארה״ב בוחנת הקמת כוח משימה ימי לליווי אניות סוחר בים האדום
ארה״ב נמצאת בימים אלה בדיונים עם בעלות בריתה על מנת ליצור כוח משימה ימי שילווה אניות סוחר דרך הים האדום על רקע ירידה חמורה בביטחון
ביטוח מטענים הנשאים על גבי כלי שיט או כלי טיס באמצעות קרן פיצויים והבהרה לעניין פיצוי לכלי השיט ולכלי הטיס
תיאור בשל מצב המלחמה שתחילתו ביום 7.10.2023, החלו מבטחים ישראלים לבטל כיסוי ביטוחי נגד סיכוני מלחמה וגם כיסוי לסיכוני טרור בפוליסות ביטוח ימי ואווירי של
חשש: הייבוא לישראל מהמזרח הרחוק יתייקר – פורסם באתר ynet
צים הודיעה שתשנה מסלול של ספינות בים האדום ובכך תעכב משלוחים ליבואנים, מה שעלול לייקר אותם, בעוד שחברות הספנות הגדולות בעולם מארסק ו-msc לא מסיטות
בעקבות התקיפות בים האדום: חברות ספנות דורשות הגנה צבאית נרחבת בנתיבי המזרח התיכון – פורסם בכלכליסט
אחרי שכמה ספינות מסחריות הותקפו מול חופי תימן על ידי המורדים החות’ים, חברות הספנות דורשות הגנה מוגברת – “אנחנו כמו ברווזים במטווח”. במקביל גובר החשש
משרד הכלכלה פרסם מכרז להוספת טיסות מטען
במסגרת היערכות ל״שגרת החירום״ משרד הכלכלה פרסם היום מכרז למתן רשת ביטחון כלכלית להוספת טיסות מטען, במסגרת היערכות לגידול בסחר דרך האוויר בחודשים הקרובים, טרם
צים משנה מסלול – והאיום החותי מייקר את יבוא הסחורות ממזרח אסיה לישראל – פורסם ב TheMarker
הניסיון החותי לאכוף מצור ימי על ישראל הצליח חלקית: צים תימנע עד הודעה חדשה משיט בים האדום ■ אוניות שמפליגות מהמזרח הרחוק לישראל וממנה יפליגו
צים: נוקטים בצעדים עקב האיומים בים האדום – ייתכנו עיכובים
צים הודיעה כי היא תשנה את מסלולי ההפלגה כדי להבטיח את בטיחות הצוותים, כלי השיט והמטען של הלקוחות שלה לאור האיום למעבר בטוח של הסחר
חטיפת האונייה בים האדום היא נורת אזהרה לסחר הימי של ישראל – פורסם באתר Themarker
האונייה גלקסי לידר לא נשאה סחורות מישראל או את דגל המדינה ולמרות זאת מדובר בבעיה ישראלית, כך מעריך פרופ’ שאול חורב ■ החות’ים מאיימים כי
מנכ״ל נמל חיפה לעובדים: ירידה דרמטית בפעילות המטען הכללי בנובמבר
מנכ״ל נמל חיפה, אודי שרון, עדכן בפנייתו השבועית לעובדי הנמל כי במהלך נובמבר חל שינוי קיצוני בפעילות לעומת חודש אוקטובר שהתאפיין בפעילות מוגברת עקב הסטת
האיום החות’י מאריך את מסלול האוניות וצפוי לייקר מכוניות המיוצרות במזרח אסיה – פורסם בThemarker
לאחר חטיפת הספינה “גלקסי לידר” חלק מהספינות להובלת כלי רכב ממדינות המזרח הרחוק שבו לנמל המוצא ואילו אחרות החליטו להפליג לישראל במסלול ארוך יותר ■
דיווחים: 2 אניות בבעלות רמי אונגר שינו את מסלולן
מדובר באניות Glovis Star ו- Hermes Leader, אניות גלנוע בדומה לאנייה ״גלקסי לידר״ שנחטפה, שלפי חברת ״אמבריי אינטל״ שינו את נתיביהן ביום ראשון. אחת מהן
23.11.23 – הקלות רשות המסים בשל מלחמת חרבות ברזל ריכוז עדכונים על ציר הזמן
23.11.23 – הקלות רשות המסים בשל מלחמת חרבות ברזל ריכוז עדכונים על ציר הזמן תאריך פרסום הודעה 19.11.23 פורסם מידע למייצגים במס הכנסה בנושא: הקלות
חברת נמל אשדוד עם הטבה ליבואנים מהעוטף וממערב הנגב
ההטבה בדמי אחסנה מיועדת לחברות שהמפעל או המרכז הלוגיסטי שלהן נמצא ביישובי העוטף או מערב הנגב והיה סגור עקב המצב. חברת נמל אשדוד מזמינה את
נמל המפרץ: ביקור מקצועי של בכירים מהמל״ל
במסגרת הביקור הודגמו יכולות ערוגת החומרים המסוכנים של הנמל, שהינה מהמערכות המתקדמות בעולם בתחום, וזאת במטרה לבחון יבוא גפ״מ במכולות איזוטנק. נמל המפרץ: יכולותיו של
“חרבות ברזל” – הקלות במתן אישורי ייבוא בפטור לפי סעיף 2ג2 לפקודת הייבוא והייצוא
הארכה גורפת של 6 חודשים לכלל הפטורים התקופתיים שמועד תפוגתם הוא 1.10.23-1.1.24. הקלות משמעותיות בהגשת אסמכתאות בעילות מסוימות בהוראת מנכ”ל 2.6. אישורים מידיים ללא הצגת
משרד הכלכלה והתעשייה, מנהל התקינה – עדכונים
פטור מבדיקות ואישורים משרד הכלכלה והתעשייה מודיע על פטור מבדיקות ואישורים לעשרות מוצרים בכדי להקל על הכנסתם לישראל. בעקבות מבצע “חרבות ברזל” – משרד הכלכלה
בניגוד לחברות הגדולות בעולם: צים מטילה “קנסות מלחמה” על לקוחותיה – פורסם בכלכליסיט
דווקא החברה הישראלית החליטה לחייב את לקוחותיה בארץ בהיטל ביטוח על האוניות שמגיעות לארץ כתוצאה מהסיכון לאור המלחמה, וכן גובה דמי שהייה על מכולות שמתעכבות
הכיסוי הביטוחי החדש שמציעה מדינת ישראל
החוק במדינת ישראל קובע שהמדינה תפצה את תושביה על נזקים ישירים ועקיפים שנגרמו כתוצאה ממעשי איבה או פעולות מלחמה שונות. עו״ד גיל נדל סוקר את
ראשי הארגונים הכלכליים לשרת התחבורה: בטלי גביית היטל מלחמה ע״י צים
ד״ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, ואמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, פנו לשרת התחבורה ודרשו כי כל תמיכה ממשלתית המוענקת לצים תותנה בכך
משרד הכלכלה: תובלה אווירית – האתגר הלוגיסטי הגדול ביותר למשק
תמונת המשק נכון להיום מגלה כי 19% מכוח התעסוקה מושבת בעקבות המלחמה, וכי האומדן הכלכלי לפגיעה במשק בשל ירידה בתעסוקה עומד על 13 מיליארד שקל.
מינהל המכס מבהיר: היטל מלחמה על הביטוח הימי לא ייכלל בערך העיסקה
כפיר חן, ראש מינהל המכס, קבע אתמול כי אין לכלול בערך העסקה לצורך חישוב מסי יבוא את עלויות ביטוח מטענים ימיים ואוויריים מפני נזקי מלחמה
איגוד לשכות המסחר הגיש לשר הכלכלה את “תכנית 6 הנקודות” לסיוע מיידי לעסקים וחברות במשק
איגוד לשכות המסחר הגיש לשר הכלכלה את “תכנית 6 הנקודות” לסיוע מיידי לעסקים וחברות במשק הכוללת בין השאר: פתיחה מלאה של כל הנמלים וכלל הרציפים,
חברת MSC: הוארך הפטור מדמי השהייה ב-14 יום נוספים
החברה ״עצרה את שעון״ חיוב דמי ההשהייה למשך חודש בנמלי ישראל וכעת האריכה את תקופת הפטור ב-14 ימים נוספים. בנוסף, MSC הודיעה כי היא נמנעת
מכון היצוא | תכנון פיננסי עסקי בזמן מלחמה – וובינר
שבת 7.10 הכתה את כולנו בהלם וזעזוע. בד בבד עם העצב והאובדן אנו מנסים לחזור לשגרה עסקית מורכבת ברמת אי ודאות גבוהה. הוובינר יתמקד במתן
חברות הספנות הבינלאומיות ממשיכות לפקוד את נמל אשדוד הנמל המרכזי של ישראל
עובדי נמל אשדוד, העובדים בימים אלו 24/7, מצדיעים לחברות הספנות המובילות בעולם, הממשיכות לפקוד את נמל אשדוד ברצף תפעולי. נמל אשדוד פורק וטוען סחורות סביב
הנחיה בדבר אי הכללתן של עלויות הובלה (מסוג תם מסע והיטל מלחמה), בערך העסקה לצורך חישוב מסי יבוא
בהתאם לסמכותי לפי סעיף 133(א)(5)(א) לפקודת המכס, אני קובע כי אין לכלול בערך העסקה לצורך חישוב מסי יבוא את עלויות ההובלה שנגרמו ליבואנים עקב מצב
“חרבות ברזל” – מבזקי עדכונים שוטפים
ביטול זמן המתנה בתור רשות ותור בחינה בעת ניתוב הצהרות יבוא / יצוא בתהליך המסחרי נוכח המלחמה להלן הודעה שהתקבלה מישי עשהאל, מנהל תחום בכיר תש"ר
השרה רגב בנמל המפרץ: ערוכים לפעילות במצב חירום
הנהלת נמל המפרץ ערכה לשרה ופמלייתה סיור בנמל והציגו את יכולות העבודה הייחודיות שלו בשעת חירום. נמל המפרץ: על פי עמדת פיקוד העורף והמשרד להגנת
הקלות לציבור היבואנים בנושאי תקינה בעקבות מבצע חרבות ברזל
לאור המצב הביטחוני, משרד הכלכלה והתעשייה מאפשר את ההקלות הבאות ליבואנים. נוכח המצב המיוחד במדינה, מינהל התקינה פועל במספר מישורים להקלות לציבור היבואנים בהליכי יבוא
יבואני התבואות מדווחים על קושי במציאת אוניות לייבוא סחורה לישראל – פורסם בכלכליסט
הקושי במציאת אוניות נובע מחשש מהמצב הביטחוני בארץ. מנהל חברת שינטרקו, יבואנית גרעינים לישראל, אמר בדיון בוועדת הכלכלה היום כי הוא “מנסה כבר למעלה משבועיים
חברת MSC: ממשיכים לספק שירותי תובלה לישראל גם בזמן המלחמה
החברה החליטה שלא לגבות מלקוחותיה היטל מלחמה ודמי השהייה וזאת למרות שחברות הביטוח הקפיצו את הפרמיות לאוניות שפוקדות את ישראל בעקבות המלחמה. לאה בוגץ׳-גנוסר, מנכ״לית
עדכון הודעה בדבר הוראת מנכ”ל 2.6 – הקלות בעקבות מלחמת חרבות ברזל (הוראת שעה)
עדכון ההודעה שפורסמה ליבואנים ביום 22.10.23 לאור העובדה כי ישנם יבואנים אשר הסתמכו על התקופה עד לסוף השנה ולאור המצב הביטחוני אשר מקשה על היבואנים
רשות המיסים תפצה כלי שיט זרים שייפגעו בשל המלחמה – פורסם בכלכליסט
הפיצוי יינתן לכלי שיט הנמצאים במים הכלכליים של ישראל, כלומר במרחק של עד 370 ק”מ מהחוף. שיעור הפיצוי עומד על 100% מהנזק הממשי, כלומר ההפרש
יו״ר ועדת הכלכלה: נוציא צו 8 לנתבים
בדיון בוועדת הכלכלה מתברר הנזק הכלכלי של המלחמה: בעקבות המתיחות הביטחונית אניות משא מסרבות להגיע לנמלי ישראל לפרוק סחורה. נמלי חיפה מדווחים על מחסור בנתבים.
בדרך לכיס שלנו: חברות הספנות ייקרו לייצואנים ולייבואנים את הביטוח בגלל המלחמה – פורסם בכלכליסט
צים ייקרה את ביטוח סיכון המלחמה בטווח של 50-100 דולר, לפי קו האוניה; העלויות הללו מתבטאות במחירי הסחורות ומגולגלות אל כיסי הצרכן; חברות נוספות ייקרו
בעקבות המתיחות הביטחונית: אוניות משא מסרבות להגיע לנמלי ישראל לפרוק סחורה – פורסם ב jdn
מחירי ביטוח אוניות המשא זינקו מאז פרוץ המלחמה ואוניות רבות מסרבות להגיע לישראל • בנמלי חיפה מדווחים על מחסור בנתבים • נהגי משאיות רבים גויסו
הנמלים במשבר חריף: אוניות מסרבות להגיע, מחסור בנהגי משאיות ובשטחי אחסון – פורסם ב Themarker
בעקבות המלחמה, חברות ספנות מהעולם מסרבות להגיע לישראל, נהגי משאיות רבים גויסו במילואים, וקיים מחסור בשטחי אחסון ■ המצב עשוי להשפיע בקרוב על הכיס של
תכנית איגוד לשכות המסחר: פתיחה מלאה של כל נמלי הים ללא הגבלות
התכנית לסיוע מיידי לעסקים וחברות במשק כוללת פתיחה וניצול מלא של כל רציפי הים ללא הגבלה על סוגי מטענים, חל״ת גמיש, פיצוי לעסקים במתכונת מלחמת
ביטוח מטענים הנשאים על גבי כלי שייט באמצעות קרן מס רכוש
בשל מצב המלחמה שתחילתו ביום 7.10.2023, החלו מבטחים ישראלים לבטל כיסוי ביטוחי נגד סיכוני מלחמה וגם כיסוי לסיכוני טרור בפוליסות ביטוח ימי של מטענים. מדובר
נמל המפרץ: נאריך את הפטור לימי אחסון מ-4 ל-8 ימים
נמל המפרץ יסייע לתעשיינים בתקופת המלחמה ויאריך את הפטור מתשלום על ימי אחסון מכולות בנמל מארבעה ימים לשמונה ימים. יואב צוקרמן, משנה למנכ״ל נמל המפרץ:
חברת MSC ומארסק: פטור זמני מהיטל סיכוני מלחמה ודמי השהייה – עדכון
חברת MSC וחברת הספנות הדנית הודיעו כי החל מה-8 לאוקטובר ועד ל-8 בנובמבר לא יחויבו הלקוחות בדמי השהייה, לאור מצב המלחמה. שבתאי כהן, מנהל סוכנות
מינהל המכס: היטל מלחמה ותום מסע לא יחושבו בערך העיסקה במיסי היבוא
לאחר פנייה של נציגי קהיליית היבואנים לשר האוצר ולרשות המסים הוסכם כי מינהל המכס לא יכלול את בעלויות ההובלה בערך העיסקה את עלויות תום מסע
אוורגרין הכריזה על מצב ״כוח עליון״ ביחס למשלוח לנמל אשדוד
האנייה Ever Cozy הוסטה לנמל חיפה בשל חששות בטיחותיים. זו אחת הפעמים הראשונות שמוכרז מצב ״כוח עליון״ מאז החלה המלחמה מול עזה לפני כעשרה ימים.
חברות MSC ומארסק מעניקות שורת הקלות לקהיליית היבואנים
חברת הספנות הדנית וחברת MSC הודיעו כי החל מה-8 לאוקטובר ועד ל-8 בנובמבר, לא יחויבו הלקוחות בדמי השהייה, לאור מצב המלחמה והקושי בשחרור מטענים. זאת
ירדן סגרה את התנועה בגשר אלנבי
למרות שהירדנים לא הסבירו את ההחלטה לסגור את המעבר הראשי בין ירדן לבין הגדה המערבית, גורמים ירדנים מעריכים שהדבר נובע משיקולים ביטחוניים נוכח המלחמה בין
היטל מלחמה על כלי שיט המגיעים לישראל
לאור מצב המלחמה הטילו חברות הביטוח פרמיית ביטוח נוספת של סיכון מלחמה על כל כלי השייט הפוקדים את נמלי ישראל. פרמיית סיכון מלחמה הינה בעלות
“חרבות ברזל” – הנהלת MSC: מביעים צער על האירועים הנוראים בישראל
בהודעת הנהלת החברה בשוויץ נמסר כי היא ״מביעה צער עמוק על האירועים הנוראיים ומזדהה עם האנשים ומשפחותיהם״. החברה הודיעה כי צוות העובדים עובד על מנת
“חרבות ברזל” – נמל אשדוד עובד כסדרו
עובדי נמל אשדוד שומרים על רציפות תפעולית – פורקים וטוענים סחורות חיוניות לתושבי ישראל.נמל אשדוד ממשיך לפעול, גם בעת זו של מלחמה בשגרת עבודה על
מוקד הכלכלה והתעשייה נפתח לפניות בטלפון: 6150*
המוקד פועל בתיאום עם כל הגורמים הרלוונטיים, כדי להעמיד לרשות מגזר התעשייה והעסקים מענה מהיר לשם המשך תפקודם באופן רציף. כמו כן, המוקד זמין להעניק
ישראל הודיעה על צמצום שעות העבודה במעברים היבשתיים
מעבר הגבול הגשר אלנבי בין ישראל לבין ירדן יעבוד ביום ראשון מהשעה 08:00 ועד שעה 16:00. מסוף הגבול ״בגין״ בטאבה יפעל בין השעות 8 בבוקר
נמל חיפה: עובדים על פי הנחיות פיקוד העורף
נמל חיפה עובד על פי הנחיות של פיקוד העורף אשר מפורסמות באמצעי התקשורת. לפי שעה הנמל עובד בשגרה, תוך מאמץ לתת שירות לכלל האוניות הפוקדות