חדשות האתר

אופטימיזציה של תהליכי שינוע: טיפים להקטנת עלויות ושיפור היעילות

מבואשינוע מטענים מהווה חלק מהותי בשרשרת האספקה העולמית, במיוחד בעידן שבו מסחר בינלאומי וצריכה מקוונת...
28 November 2024

סיכונים וניהול משברים בשינוע מטענים

מבואשינוע מטענים הוא תהליך ליבה בפעילות המסחרית והלוגיסטית, המחבר בין ספקים, יצרנים וצרכנים ברחבי העולם....
28 November 2024

תכנון שרשרת אספקה ​​יעילה: שינוע מטענים בצורה אופטימלית

מבוא בעולם הגלובלי של היום, תכנון שרשרת אספקה ​​הפך למרכיב חיוני בהצלחת חברות וארגונים. שינוע מטענים...
28 November 2024

מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו

מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות...
24 November 2024

הפסקת פעילות אונר״א והשלכותיה על סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים

על המשלחים הבינלאומיים להימנע מטיפול ביבוא טובין על ידי אונר״א, משום שלא יתאפשר שחרורם של טובין אלו,...
24 November 2024

נמלי ישראל: תור תפעולי של 47 אניות ממתינות

על פי הדיווחים, חלק מהאוניות נמצא על עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה עוד לפני...
24 November 2024

אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא:...
24 November 2024

הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי...
17 November 2024

הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה...
17 November 2024

דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו...
17 November 2024
מאמרים חדשים

אמיר שני: נמל אשדוד מערים קשיים על הסחר עם תורכיה

אמיר שני: נמל אשדוד מערים קשיים על הסחר עם תורכיה

סגן נשיא איגוד לשכות המסחר למנכ״ל חברת נמל אשדוד: נמל אשדוד מערים קשיים על שרשרת האספקה המשרתת בין היתר את הסחר עם תורכיה, המחסור במכולות קריטי. נמל אשדוד: שוברים שיאי תפעול מדי שנה, וגם השנה.

מר אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה אתמול במכתב למנכ״ל חברת נמל אשדוד, מר שיקו זאנה, ובו הוא טוען כי נמל אשדוד מערים קשיים על שרשרת האספקה המשרתת בין היתר את הסחר עם תורכיה. לטענת שני, הדבר מביא להתייקרות ניכרת בתעריפי ההובלה ביבוא וגורם לעלייה ביוקר המחייה.

לטענת סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, מתקבלות בקרב האיגוד פניות רבות המביעות מורת רוח מכך שנמל אשדוד אינו תורם למניעת צווארי בקבוק ואינו רואה את טובת המשק לנגד עיניו.

לדברי שני, אניות הנכנסות לתור התפעולי אשר אינן נמצאות בהסדרי חלונות מול הנמל נדרשות לעמוד בהמתנה מחוץ לנמל כ-8 עד 9 ימים, וזאת בעלות כבדה המתגלגלת על בעל המטען. כמו כן, טוען שני כי נמל אשדוד מגביל את חברות הספנות במספר התנועות ובכך משפיע על יכולתן לפנות מכולות ריקות – מכולות אשר נדרשות על ידי היצואן התורכי להפלגה הבאה, וגם מגדילות את הוצאות האחסנה עבור מכולות בנמל – פעולה ממנה נהנית חברת הנמל.

נציין כי הסיבה להתמקדות בסחר התורכי במכתבו של שני היא חשיבותן הקריטית של המכולות לפעילותן של חברות קטנות שפועלות בייחוד בסחר מול תורכיה. לחברות כגון אלה המכולות נמצאות בישראל או בתורכיה ואם הן ״תקועות״ בישראל הרי שכתוצאה מכך הסחר כולו ״תקוע״ ואינו אפשרי.

שני אף טוען כי הדבר מוביל לשינוע כפול ומכופל של מכולות ריקות – מהנמל אל מסוף עורפי ומשם בחזרה לנמל – מהלך הגורם לייקור נוסף בהוצאות. לדברי שני, הנמל שינה את מדיניותו לאחרונה והוא מסרב לאחסן בשטחו מכולות ריקות כאשר היבואנים מחוייבים לאתר אלטרנטיבות לפריקה כפולה באתרים אחרים.

שני אף מציין במכתבו כי המחסור בידיים עובדות תורם אף הוא למצב האבסורדי בו ישנם גורמי ייצור יקרים כגון אנייה, רציף ומנוף אך אין בנמצא ״ידיים עובדות״ לבצע את העבודה השוטפת. לטענתו, תקלות רבות בציוד תורמות אף הן לתפוקות נמוכות ברציפים ומציין כי על פי הידוע לו ברציף 22 ישנו מנוף תקול כבר מעל לחודשיים.

ד״ר יורם זבה: בלי המכולות הריקות לאניות אין קיום 

ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, התייחס אף הוא למכתבו של סגן נשיא איגוד לשכות המסחר למנכ״ל חברת נמל אשדוד ואמר: ״תוכן מכתבו של אמיר מתאר מצב שנמשך כבר יותר משנה. לאחרונה הגענו למצב שאפשר להגדירו כמצב חירום. לשכת הספנות פנתה למשרד התחבורה ולהנהלת נמל אשדוד מספר פעמים, הן בכתב והן בע״פ, בנושא כאוב זה. אנו לא מתפלאים שאיגוד לשכות המסחר מתריע על חוסר האפשרות לפנות את המכולות הריקות. בלעדיהן אין קיום לאניות. גם התאחדות התעשיינים ומועצת המובילים הביעו את דאגתם העמוקה לתוצאות השליליות, שתוארו אמנם הפעם לתורכיה, אבל הן שרירות וקיימות לכל נתיבי הסחר.

לאור חוסר האפשרות המוחלט להצטייד היום במכולות, כל עיכוב בפינוי שלהם הוא קריטי וקיים חשש כבד שהדבר ישפיע בקרוב מאוד על כמויות סחר החוץ הישראלי. ולא התכוונתי לכך רק לרמז״.

נמל אשדוד בתגובה: שוברים שיאי פעילות מדי שנה

חברת נמל אשדוד העבירה למערכת PORT2PORT את תגובתה, עליה חתום מנכ״ל חברת הנמל שיקו זאנה וכך היא כתבה:  ״לכבוד מר אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר. חברת הנמל פועלת בהתאם לנוהל התור התפעולי ומתמודדת עם ביקושים גדולים למכולות מלאות מול קיבולת נתונה של חלונות.

חברות הספנות גם לאור הביקושים החריגים ואילוצי שרשרת אספקה, מפעילות לעיתים את הקיבולת הנתונה להן בחלון לתעדוף הפעולות למכולות מלאות. משמעות הדבר שחלק מחברות הספנות פועלות מתוך ידיעה ברורה שייאלצו להוציא את המכולות הריקות במסגרת התור התפעולי .

חברת הנמל פועלת למקסם את הפעילות שלה ואת הקצאת הצוותים למכולות ככל יכולתה ובהתאם לקיבולת הקיימת.

חברת נמל אשדוד שוברת שיאי פעילות מדי שנה ואנו צופים שכך יהיה גם בשנת 2021.

אנו קשובים לצרכי הלקוחות ופועלים בכל הזדמנות לעודד את חברות הספנות גם באמצעות הבאת אוניות ייעודיות למבצעים להוצאת ריקות.

חשוב לציין שהצטברות הריקות מאפיינת את הרבעון הראשון של השנה כאשר מחצית השנייה של השנה מתקנת את הדברים עם התמתנות אילוצי מזג אוויר ושרשרת אספקה. בכבוד רב, שיקו זאנה״ .

פורסם באתר – www.port2port.co.il 

עוד מאמרים בנושא...

בלוג
עורך ראשי

חוקי או לא חוקי

זכות העיכבון הינה זכות על פי דין, וכוונתה לייעל את הליך כריתתה של עסקה ולאפשר מסחר מהיר, דינמי ויעיל.

קרא עוד »
בלוג
עורך ראשי

יתרונות היצוא

יצוא הינו מכירה והעברה של סחורות ו/או אספקה של שירותים ממדינה אחת (מדינת המקור – ישראל, במקרה שלנו) למדינה אחרת (מדינת היעד). היצוא הוא חלק

קרא עוד »

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/באנרים-2200.png
מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן של שינויים מהירים הוא מתמודד עם הגרים חדשים לצד הזדמנויות רבות. מגמות עולמיות כמו דיגיטציה מתקדמת, רגולציות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/יבואן-מאושר.png
יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי, כלכלי ורגולטורי ליבואנים. על מנת לפשט את תהליכי היבוא ולסייע ליבואנים בתהליכים מול רשות המסים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מצור-הימי.png
החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על ספינות שלהם כדי לחמוק מתקיפה. נציין כי העובדות מוכיחות כי החות׳ים תוקפים אניות סוחר בים האדום ללא קשר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/צים-מאיצה-את-ההשקה-העולמית-של-מכולות-חכמות-בעזרת-Hoopo.png
צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo. אלי גליקמן, מנכ״ל ונשיא צים: פריסה מואצת זו מחזקת את מעמדה של צים כמובילה בתעשייה בטכנולוגיה וחדשנות/ חברת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים.png
שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני, ותפקידו להבטיח את העברת הסחורה ממקום למקום בצורה מהירה, בטוחה ויעילה. התהליך כולל מספר שלבים מורכבים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/צים.png
צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות, האחת מתמקדת בקווים ישירים מנמלי הים התיכון לקנדה ולחוף המזרחי של ארה״ב, והשנייה מכסה את אמריקה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/הסכמי-סחר.png
הסכם סחר חדש בין ישראל ווייטנאם

הסכם הסחר החופשי שנחתם בין ישראל לווייטנאם, ייכנס במהלך חודש נובמבר ויביא להקלות מכס נרחבות על מוצרים מיובאים ומיוצאים בשתי המדינות. שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת: ״הסכם הסחר עם וייטנאם הוא קפיצת מדרגה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/10/יבוא.png
מעוניינים להיכנס לתחום הייבוא? אלה הטיפים שיבטיחו לכם התחלה מוצלחת

העיסוק בייבוא הוא הזדמנות עסקית ייחודית שיכולה לפתוח דלתות לשווקים חדשים ולהביא מוצרים מגוונים לקהל המקומי. יחד עם זאת, תחום הייבוא דורש הבנה מעמיקה של תהליכי הסחר, היבטים לוגיסטיים, רגולציה ושיטות ניהול....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2020/09/החשיבות-והיתרונות-בשירותי-עמילות-מכס.png
החשיבות והיתרונות בשירותי עמילות מכס

מבוא בעולם הגלובלי של היום, יבוא ויצוא מוצרים הם חלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית של חברות רבות. אך לצד הפוטנציאל העסקי הגלום בהם, תהליכי ייבוא כרוכים בנהלים ובירוקרטיה מורכבת, במיוחד בשלבים הקשורים לשחרור...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/10/מושגים-בתחום-סחר-חוץ.png
מושגים בתחום סחר חוץ

מושגים נפוצים בתחום סחר חוץ: ייצוא (Export) – מכירת סחורות ושירותים למדינות זרות לצורך שיווק או שימוש בשווקים בינלאומיים. ייצוא נחשב לאחת הדרכים העיקריות ליצירת הכנסות במטבע חוץ ולחיזוק כלכלת המדינה. ייבוא...

1 2 3 4 73