דיווח: הושלם מעבר כל האניות שנתקעו מחוץ לתעלת סואץ
דף הבית » חדשות האתר » דיווח: הושלם מעבר כל האניות שנתקעו מחוץ לתעלת סואץ
אמש הודיעה רשות תעלת סואץ על סיום המשבר עקב חסימת הנתיב הימי על ידי אניית מכולות ענקית לפני כעשרה ימים. לפי הודעת הרשות בסך הכל נאלצו להמתין מחוץ לתעלה 422 אניות עם משקל מטען בסך כולל של 26 מיליון טון.
ביום שבת הודיעה רשות תעלת סואץ על סיום המשבר עקב חסימת הנתיב הימי על ידי אניית מכולות ענקית לפני כעשרה ימים. התנועה בתעלה חודשה ביום שני בערב לאחר חילוצה של האנייה MV Evergiven שמשקלה 200,000 טון.
ראש רשות תעלת סואץ, אוסאמה רביע, אישר בהצהרה כי הושלמה חציית התעלה על ידי כל האניות שהיו בהמתנה. רביע ציין כי ביום שבת עברו בתעלה 61 אניות שהמתינו מחוצה לה עקב החסימה וזאת בנוסף ל-24 אניות חדשות. לפיכך, בסך הכל עברו בתעלה אתמול 85 אניות. לפי רשות התעלה בסך הכל נאלצו להמתין מחוץ לתעלה 422 אניות עם משקל מטען בסך כולל של 26 מיליון טון.
יוזכר כי במהלך שנת 2020 מספר האניות שחצו את התעלה הגיע לכ-19,000, קרי בממוצע כ-50 אניות ביום. אגרות המעבר בתעלת סואץ הניבו לקופת המדינה המצרית הכנסות שנתיות של כ-5.6 מיליארד דולר בשנים 2019 ו-2020.
עוד מאמרים בנושא...
סיווגי מכס – מדע מדויק?
בעולם וגם בארץ מגיעות לא מעט מחלוקות סיווג לבתי המשפט. עליכם לזכור כי סוכן מכס מקצועי המכבד את עצמו לא יסווג מוצר בפרט מכס כל
לין לממונה על התחרות: חובתך להתערב בעלויות המושתות היום על היבואנים
נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה אתמול אל הממונה על התחרות ד״ר מיכל הלפרין בדרישה כי תתערב ובדחיפות בזינוק העלויות הנוספות המוטלות על היבואנים בנמלי הים.
מייצרים ומייבאים מסין – כדאי לכם להכיר את חוק הפיקוח על הייצוא הסיני
אם אתם מייצרים בסין או מייבאים ממנה, חשוב שתכירו את החוק לפיקוח על הייצוא הסיני הקובע כללים חדשים לגבי ייצוא חומרים וטכנולוגיות רגישות מסין
הגדרת הנזק הממשי שנגרם מהיצף
לפי חוק היטלי סחר, לא די בכך שהתקיים היצף כדי שיוטל היטל היצף אלא יש להוכיח שהיבוא בהיצף גרם נזק ממשי לענף היצרני בגין היבוא
הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל ודרום קוריאה נחתם בסיאול
שר הכלכלה עמיר פרץ חתם על הסכם היסטורי ופורץ דרך לכינון אזור סחר חופשי בין קוריאה הדרומית וישראל.