תעלת סואץ: תביעה של מיליוני דולרים עקב עצירת התנועה בתעלה
דף הבית » חדשות האתר » תעלת סואץ: תביעה של מיליוני דולרים עקב עצירת התנועה בתעלה
האנייה בתעלת סואץ. חוסמת את אחד מנתיבי הסחר המרכזיים בעולם.
חברת Shoei Kisen KK והחברה המבטחת אותה צפויות לעמוד בפני תביעות בשווי של מיליוני דולרים מרשות תעלת סואץ עקב הנזק שנגרם לה בהכנסות כתוצאה מהפגיעה בתנועה בה.
כון ליום חמישי בבוקר, המאמצים לחילוץ ספינת הענק Ever Given שנתקעה בתעלת סואץ לא עלו יפה. מדובר כבר ביום שלישי ברציפות שהספינה תקועה במעבר הימי הנחשב לחשוב במסחר העולמי. Shoei Kisen KK החברה היפנית שהיא בעלת האנייה הודיעה כי היא עדיין מחפשת פתרון למשבר שנוצר. בשלב זה, מתרכזים המאמצים של הרשויות במצרים לנסות להפוך את הספינה, אך ללא הצלחה וזאת עקב גודלה העצום ומשקלה – 200 אלף טון. ההערכות הפסימיות מדברות על כך שניתן יהיה לחלץ את Ever Given רק בתחילת השבוע הבא.
נזכיר כי מדובר באחת מאניות המכולה הגדולות בעולם – עם אורך של 400 מטר ועם נפח מטען של קצת מעבר ל-20,000 TEU. על פי דיווחים עדכניים הרוחות החזקות שנשבו באזור ביום שלישי בבוקר גרמו לאנייה לאבד את יכולת הניווט שלה והיא עלתה על שרטון. כרגע עוסקים בניסיונות החילוץ כחמש אניות נתב ועשרות אנשים שמנסים להציף מחדש את האנייה.
על פי דיווחים, ההערכות האופטימיות מדברות על חילוץ תוך 48 שעות בעוד ההערכות הפסימיות הן כי ייקח שבוע לחלץ את אניית הענק ממיקומה. מספר חברות ספנות כבר הודיעו כי אם החילוץ לא יתבצע ב-24 עד 48 השעות הקרובות הן יורו לאניות שכבר יצאו להפלגות לשנות את מסלולן ולהימנע מביקור בתעלת סואץ ולהקיף את כף התקווה הטובה באפריקה כך שמסען יוארך בכשבעה ימים.
לפי גורמים בתעשייה חברת Shoei Kisen KK והחברה המבטחת אותה צפויות לעמוד בפני תביעות בשווי של מיליוני דולרים מרשות תעלת סואץ עקב הנזק שנגרם לה בהכנסות כתוצאה מהפגיעה בתנועה בה. מעל 20 מכליות נפט נתקעו מחוץ לתעלה עקב התהפכות האנייה. Ever Given בוטחה בשוק היפני בסכום שנע בין 100 מיליון דולר ל-140 מיליון דולר.
פורסם באתר – www.port2port.co.il
עוד מאמרים בנושא...
סיווגי מכס – מדע מדויק?
בעולם וגם בארץ מגיעות לא מעט מחלוקות סיווג לבתי המשפט. עליכם לזכור כי סוכן מכס מקצועי המכבד את עצמו לא יסווג מוצר בפרט מכס כל
לין לממונה על התחרות: חובתך להתערב בעלויות המושתות היום על היבואנים
נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה אתמול אל הממונה על התחרות ד״ר מיכל הלפרין בדרישה כי תתערב ובדחיפות בזינוק העלויות הנוספות המוטלות על היבואנים בנמלי הים.
הגדרת הנזק הממשי שנגרם מהיצף
לפי חוק היטלי סחר, לא די בכך שהתקיים היצף כדי שיוטל היטל היצף אלא יש להוכיח שהיבוא בהיצף גרם נזק ממשי לענף היצרני בגין היבוא
הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל ודרום קוריאה נחתם בסיאול
שר הכלכלה עמיר פרץ חתם על הסכם היסטורי ופורץ דרך לכינון אזור סחר חופשי בין קוריאה הדרומית וישראל.
משרד התחבורה: נחתמו כתבי ההסמכה של הנמלים החדשים
הקודם הבא כתבי ההסמכה יאפשרו תרגול והכנות של מתקני הנמל החדשים וקליטת מכולות ריקות לייצוא במטרה להקל על מצוקת האחסנה בנמלים.