נמל חיפה: החל מבצע רילוקיישן לעגורנים
דף הבית » חדשות האתר » נמל חיפה: החל מבצע רילוקיישן לעגורנים
במהלך מבצע השינוע הועברו בסוף השבוע האחרון שלושה עגורני מטען כללי מקישון מערב לרציף קישון מזרח שם יפעלו מעתה והלאה. שני עגורים נוספים לשינוע מטען כללי יועברו לרציף המכולות המזרחי של נמל חיפה.
מבצע שינוע עגורני מטען כללי החל בסוף השבוע בנמל חיפה ויימשך במהלך השבוע הקרוב. במסגרת השינויים, הועברו בחמישי ובשישי שלושה עגורני מטען כללי מקישון מערב שם עבדו עד היום, לרציף קישון מזרח שם יופעלו מעתה והלאה. העגורנים הניידים הינם מתוצרת גוטוולד גרמניה ושוקלים כ-360 טון כל אחד, והם מתניידים עצמאית.
על מבצע העברת העגורנים אחראי מטעם נמל חיפה גיל פרידלר, ראש יחידת תכנון ופיתוח הנדסי בנמל. הקבלן המבצע של הפרויקט הינה חברת קוקס גרמניה. העגורנים הניידים עלו בנסיעה בקישון מערב על דוברה מיוחדת למטענים כבדים של חברת EDT, שעשתה בסיוע גוררות את הדרך הקצרה לקישון מזרח ושם, במהלך יום שישי, נפרקו העגורנים בנסיעה.
כאמור, מדובר בחלקו הראשון של מבצע העברת העגורנים. החלק הזה נועד להעביר יכולות עבודה משמעותיות לרציף קישון מזרח שחזר השנה לפעילות במסגרת נמל חיפה לאחר שהושכר במשך מספר שנים לחנ״י כנמל עזר לבניית נמל המפרץ.
מחברת נמל חיפה נמסר כי בקרוב יחל שיפוץ מקיף ברציפי קישון מערב, שיפוץ שיחולק לשלושה שלבים, ובסיומו גם יתחדש הרציף בעגורני זרוע חדשים. בשבוע הבא יושלם חלקו השני של המבצע כאשר שני עגורני הזרוע הנמצאים ברציף המערבי של נמל חיפה, יועברו לרציף המזרחי של הנמל, שיעבור בהדרגה במהלך 2021 לפעילות משולבת של מכולות ומטען כללי.
דוד כהן סמנכ״ל תפעול ומסופים בנמל חיפה: ״במקביל לשינויים המהותיים החלים בימים אלה בענף הנמלים בישראל נערכת חברת נמל חיפה להמשך פעילותה, להגברת יכולת התחרות שלה ולשיפור השירות ללקוחת. במסגרת זו נבצע בחודשים ובשנים הקרובות תהליכי שדרוג ושיפור. במהלך התקופה נדאג לעדכון שוטף של לקוחות הנמל בשינויים ובמשמעותם״.
גיל פרידלר, ראש יחידת תכנון ופיתוח הנדסי בנמל חיפה: ״מדובר בפרויקט הנדסי מאתגר, בסיומו נמל חיפה ייראה ויפעל אחרת. בשילוב העגורנים הנוספים שאנו רוכשים לטובת רציף קישון מערב, נוכל להגביר משמעותית את יכולות הנמל. אני מודה לחברת קוקס גרמניה על ביצוע השלב הראשון. לפנינו שבוע מאתגר נוסף״.
מעבר מזרחה: עגורני הזרוע יועברו
בנוסף למעבר זה ישתנה גם קו הנוף המוכר של חיפה כאשר שני עגורני הזרוע המוכרים במערב נמל חיפה יועברו לרציף מזרחי יותר.
כל מי שסייר בשלושים השנה האחרונות בשדרות בן גוריון ובמושבה הגרמנית והביט לכיוון הנמל, ראה בקו הנוף את צמד העגורנים המשמשים לשינוע מטען כללי מסוגים שונים. ביומיים הקרובים, במבצע הנדסי מורכב, יועברו שני העגורנים, בזה אחר זה, למשכנם החדש ברציף המכולות המזרחי של נמל חיפה, שם ישובו לשנע מטען מאניות במהלך 2021. העגורנים הוותיקים הם מתוצרת חברת ׳קוקס׳ הגרמנית, והיא גם זו שאחראית על ניהול העברתם כעת, תחת ניהולו של גיל פרידלר, ראש יחידת תכנון ופיתוח הנדסי בנמל.
בשנים האחרונות ״כיכבו״ העגורנים גם במהלך צילומי קליפ הפסטיגל כאשר מתחת לאחד מהם הונח הפסנתר של עידן רייכל כשלצדו משה פרץ ושאר כוכבי הפסטיגל (ר׳ צילומים), וגם ביום העצמאות האחרון בעת שידור משדר העצמאות המרכזי של רשת 13.
מנדי זלצמן, מנכ״ל חברת נמל חיפה: ״נמל חיפה ממשיך ברענון ובהיערכות מחודשת. אנחנו מפנים כעת את העגורנים המוכרים מהשטח המערבי שעתיד להיות חזית ים עירונית משגשגת לרגלי הגנים הבאהיים והמושבה הגרמנית. במקביל, אנחנו מרכזים כעת כוח תפעולי גדול באזור המזרחי של הנמל ובאזור הקישון, שם נוכל לשרת יותר אניות מטען, ויותר ביעילות״.
פורסם באתר – www.port2port.co.il
עוד מאמרים בנושא...
מדיניות התקינה בישראל
מדיניות התקינה הלאומית כוללת קביעת עדיפויות בתקינה, יזום כתיבת תקנים חדשים ורביזיות בתקנים הקיימים, הכרזה על תקנים כרשמיים או הסרת רשמיותם, תיאום בין-משרדי בנושאי תקינה
גופים בינלאומיים הפועלים בנושא סחר והיצף
בעולם פועלים גופים שונים העוסקים בנושא סחר הוגן ופועלים נגד היצף.
מהו יבוא אישי?
על-פי ההגדרה שבצו יבוא חופשי אם הוכח להנחת דעתו של מנהל רשות המיסים או סגנו שהטובין מיובאים לא באמצעות עוסק, לא לצרכי אספקה, ייצור או
האם קיימים דרישות או תנאים ביבוא?
משרד הכלכלה והתעשייה מעדכן ומתקן את צו יבוא חופשי ואת צו יצוא חופשי במטרה שיכללו את כל דרישות הרגולטוריות הטכניות שבחקיקה הרלוונטית.
אני רוצה לייבא מוצר, מה עלי לעשות?
באופן כללי היבוא לישראל הוא חופשי. כל אדם יכול לייבא מבלי רישיון יבואן או רישיון/אישור יבוא. עם זאת, חלק מהמוצרים מחייבים רישום יבואן ואישור או