צילום: ארז סימון - גיאודרונס
היסטוריה בנמל חיפה: אניית MSC עגנה עם מטענים מהאמירויות
דף הבית » חדשות האתר » היסטוריה בנמל חיפה: אניית MSC עגנה עם מטענים מהאמירויות
לראשונה בהיסטוריה של נמל חיפה ושל מדינת ישראל נכנסה היום עם הזריחה לנמל הצפוני אניית מכולה של חברת MSC – האנייה MSC Paris ועליה מכולות שהגיעו ישירות מנמל ג׳בל עלי בדובאי שבאיחוד האמירויות.
זהו מטען ימי ראשון כאמור שהגיע מהמדינה איתה נחתם לפני פחות מחודש הסכם נורמליזציה, ויחסי המסחר בין המדינות כבר החלו ברגל ימין.
צפו בכניסת האנייה לנמל חיפה הבוקר:
כאמור, על סיפונה של אניית MSC Paris כ-15 מכולות שנטענו באיחוד האמירויות והגיעו ביבוא לנמל חיפה בישראל. האנייה מגיעה במסגרת שירות INDUS EXPRESS המחבר את נמלי הודו לנמל חיפה ומשם לנמלי החוף המזרחי של החוף המזרחי של ארה״ב. חברת MSC שדרגה לאחרונה שירות זה והיא מציעה לציבור היבואנים הישראלים שירות ישיר שבועי חדש ומהיר שמחבר את נמלי אבו דאבי וג׳בל עלי באיחוד האמירויות, ישירות עם נמל חיפה. במסגרת שירות זה זמן ההפלגה הישיר מאבו דאבי לחיפה עומד על 16 ימי הפלגה בלבד ואילו זמן ההפלגה בין נמל ג׳בל עלי לנמל עומד על 17 יום בלבד.
כעת, האנייה MSC Paris תביא באופן קבוע ומדי שבוע גם מטענים מהאמירויות.
נציין כי קווי ספנות גלובליים נוספים מהמזרח הרחוק צפויים לעשות עצירות דומות בקרוב בדרכם לנמל חיפה. במטען שנפרק הבוקר בחיפה יש בין היתר ברזל, ציוד כבאות, ציוד ניקוי וציוד אלקטרוני.
אשל ארמוני יו״ר דירקטוריון חברת נמל חיפה, התייחס הבוקר לפקידה ההיסטורית ואמר: ״מדובר באירוע מרגש והיסטורי. סמלי שהאנייה הראשונה עם מטען מהאמירויות מגיע בדיוק במקביל לאישור ההסכם ההיסטורי בממשלת ישראל. נמל חיפה מוכיח פעם אחר פעם את חשיבותו לכלכלת ישראל ואנו משוכנעים שחשיבות זו רק יתעצם בסיומו של תהליך ההפרטה בו אנו נמצאים כעת״.
עדני סימקין, מנכ״ל חברת MSC בישראל, התייחס הבוקר לפקידה ואמר ״אכן מדובר באירוע היסטורי. זו פעם ראשונה שמכולות ביבוא מובלות ישירות מנמלי אבו דאבי וג׳בל עלי לנמל חיפה. שינוי גדול לעומת מה שהיה בעבר, וכלל שטעונים ממושכים ושטרי מטען פוליטיים. כעת יש שטר מטען פשוט וברור שאומר אבו דאבי – נמל חיפה״.
סימקין הוסיף וציין כי ״זוהי בעצם גם הפעם הראשונה שיש שימוש בקו האינדוס למטרה זאת. קו זה פועל כבר שנים רבות והינו השירות הטוב ביותר שיש כיום מהודו לישראל. האניות בקו תמיד פקדו את נמלי אבו דאבי וג׳בל עלי אבל זוהי הפעם הראשונה שיש בקו הזה שימוש למטרות יבוא לישראל, ומהיום אני מאמין שזה רק יילך ויגדל״.
לדברי מנכ״ל MSC ישראל קיימת התעניינות ביצוא לאיחוד האמירויות – בעיקר הובלה של מטענים חקלאיים. ״את היצוא נעשה באמצעות אניית ההזנה שלנו לפורט סעיד ומשם לנמלי איחוד האמירויות״, ציין.
עוד מאמרים בנושא...
משרד התחבורה: נחתמו כתבי ההסמכה של הנמלים החדשים
הקודם הבא כתבי ההסמכה יאפשרו תרגול והכנות של מתקני הנמל החדשים וקליטת מכולות ריקות לייצוא במטרה להקל על מצוקת האחסנה בנמלים.
מדיניות היבוא
מטרת המדיניות היא הקלה משמעותית בתהליכי היבוא והפחתת עלויות היבוא בפרט, ויוקר המחיה ככלל.
האם הייבוא המקביל מחטיא את מטרתו?
אין ספק כי ייבוא מקביל עשוי להיות אמצעי לקידום התחרות וזירוזה, והפחתת המחיר לצרכן הסופי היא צעד חשוב וראשון במעלה.
מבצע מיוחד – חברת “יחדיו” נרתמת גם כן למלחמה בקרונה
החברה ביצעה יבוא של מגוון מוצרים עבור בתי חולים, מוסדות וחברות מסחריות.
מכון היצוא: הסכם שיתוף פעולה עם מרכז הסחר העולמי בדובאי
ההסכם יאפשר הקמת ביתנים ישראלים בתערוכות הענק של העולם הערבי. שיתוף הפעולה כולל שותפות בכנסים בינ״ל ותערוכות ענק, חילופי משלחות וארגון משלחות של אנשי עסקים