הצפיפות בנמלי חיפה ואשדוד: מספר חברות ספנות ידלגו על נמל חיפה

הצפיפות בנמלי חיפה ואשדוד: מספר חברות ספנות ידלגו על נמל חיפה

לאור העומס השהה לאחרונה נמל חיפה את החלונות הקבועים לכניסות אניית מכולות. חברת סילנד והמבורג סוד הודיעו כי לא יפקדו את נמל חיפה במהלך ששת השבועות הקרובים. חברת אוריין ללקוחות: צופה אתגרים רבים בתקופה הקרובה.

הצפיפות הגדולה הקיימת בכניסה לנמלי חיפה ואשדוד ומספר האניות הגדול הממתין לכניסה לרציפים הוחרפו משמעותית לאחרונה, והדבר יוצר עיכובים וקשיים נוספים הן בייבוא והן בייצוא הימי.

לאור העומס, השהה לאחרונה נמל חיפה את החלונות הקבועים לכניסות אניית מכולות. הודעה זו הובילה לכך שחלק מהאניות הודיעו כי לא יפקדו נמל זה בקרוב.

חברת SEALAND הודיעה כי לא תפקוד את נמל חיפה בששת השבועות הקרובים לפחות.

שבי (שבתאי) כהן, מנכ״ל מארסק ישראל, אמר בשיחה עם מערכת PORT2PORT בהמשך להודעתה של חברת סילנד, שהיא חלק מקבוצת מארסק, כי ״בגלל תפוקות הנמל הנמוכות, ביטול חלונות ועשרות אלפי מכולות עודפות שיש לנו פה בלי יכולת לפנות אותן החלטנו לא לפקוד את נמל חיפה למשך השבועות הקרובים. זאת למרות שהמחיר הוא יקר וכבד וכואב. יחד עם זאת, ייתכנו שינויים בהחלטה שלנו בהתאם להתפתחויות״.

חברת המבורג סוד הודיעה כי לא תגיע לנמל חיפה בששת השבועות הקרובים, לפחות, והיא תפעל עם אניית פידרים שתצא מפורט סעיד ותפקוד את נמל חיפה בעוד נמל אשדוד ימשיך לקבל לפקידה את אניית האם של החברה.

חברת MSC הודיעה על עלייה משמעותית של היטל IEI (Emergency Imbalance) שעומד כעת על מאות דולרים, ובשיחה עם עדני סימקין, מנכ״ל MSC  ישראל, הוא ציין כי אניות החברה בקווי האינדוס ובקו שמפעילה ברית 2M לא יפקדו לתקופה הקרובה את נמל חיפה אלא יפקדו נמלים אחרים באזור.

על פי דיווחים מהשטח, התפוקות באשדוד מוגבלות ואינן מתגברות על העומסים והביקוש לפריקה או העמסת אניות.

חברת אוריין הודיעה ללקוחותיה בעקבות המצב כי היא ״צופה אתגרים רבים בתקופה הקרובה גם בצד ׳הישראלי׳ בכל הקשור למשלוחים ימיים, וזאת בנוסף לקשיים המוכרים בחו״ל, מחסור במכולות, ביטולי קווים ומצוקת מקום״.

יורם הופמן, מנכ״ל סוכנות ימית א.מ.א המייצגת בישראל את חברת המבורג סוד, אמר בשיחה עם מערכת PORT2PORT כי המצב ישתפר רק כאשר הנמלים החדשים יתחילו לעבוד וכי כולם – כולל הנמלים הישנים – מחכים בשקיקה לפתיחתם. ״בנמלים הישנים – אשדוד וחיפה – אין עם מי לדבר כרגע שיהיה מסוגל לפתור את התוהו ובוהו. מה שעושים הנמלים זה איך להתכונן במינימום הפסדים לרגע שהנמלים החדשים ייפתחו ויתחילו להתחרות בהם. לא מעניין אותם בכלל מה קורה עד אז. זה נכון שיש צפיפות והפרעות לשרשרת האספקה בנמלים רבים בעולם אבל הבעיות האלה לא קשורות לבעיות המתמשכות של כוח אדם בעיקר וציוד לא תקין – שאלו בעיות פתירות לולא היה כאן כישלון קולוסאלי על ידי כל הגורמים הקשורים לנמלים״.

מחברת נמל חיפה נמסר כי היא ״אינה מתייחסת להסכמים מסחריים עם חברות הספנות״ וכי היא ״מנהלת את העומס באופן המיטבי״.

פורסם באתר – www.port2port.co.il 

תמונה – נמל חיפה. צפיפות ועומסים | צילום: ורהפטיג-וניציאן
 

עוד מאמרים בנושא...

בלוג
עורך ראשי

סחר בינלאומי בישראל

הסחר הבינלאומי ממלא תפקיד מרכזי בכלכלת ישראל, ומאפשר למדינה להתגבר על משאבי הטבע המוגבלים שלה ולהשתלב בשוק העולמי. כמדינה קטנה עם כלכלה מפותחת מאוד, ישראל

קרא עוד »
בלוג
עורך ראשי

אמנת טיר (TIR)

“אמנת טיר” היא אמנת מכס בינלאומית המאפשרת הובלת מטענים דרך מדינה אחת או יותר.הגשת מסמכי יבוא (אמנת Transit Internationaux Routiers – TIR) רעיון ה- TIR

קרא עוד »

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/עדכונים.png
עדכונים רגולטוריים בסחר חוץ 2024: יתרונות, חסרונות והשפעות

מבוא: רגולציה ככלי לעידוד סחר חוץ סחר החוץ של מדינה הוא עמוד תווך מרכזי בכלכלה, המושפע באופן ישיר ממדיניות רגולטורית. בשנת 2024, ישראל חוותה שינויים משמעותיים בתחום הרגולציה של סחר החוץ, במטרה להתמודד...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/עדכונים-בנושא-יבוא-יצוא-סחר-חוץ-2024.png
עדכונים בנושא יבוא, יצוא וסחר חוץ 2024: מגמות, רגולציות והזדמנויות עסקיות

מבוא: סחר החוץ של ישראל ב-2024 סחר החוץ של ישראל הוא נדבך מרכזי בכלכלה המקומית והגלובלית. בשנת 2024, חלו שינויים משמעותיים בתחום זה, שהשפיעו הן על מגזרי היבוא והיצוא והן על המדיניות הרגולטורית. המגמות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/מתן-פטור-לטובין-המיובאים-ביבוא-מסחרי.png
החל מיום 01.09.2024 נכנסה לתוקפה הוראת מנכ"ל 2.6 המתוקנת – מתן פטור לטובין המיובאים ביבוא מסחרי

בהתאם לסעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי, תשע”ד – 2014, השר שבתחום סמכותו מצויים הטובין או מי שהוא הסמיכו לכך, רשאי להתיר יבוא טובין המפורטים בתוספת השנייה בלא המצאת אישור או הוכחת עמידה בתנאים, למעט טובין...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/מסלול.png
מערכת סטאטוס לרישיונות ולאישורים בין המכס לרשויות מוסמכות - הכירו את מערכת מסלול+

מערכת מסלול + משדרגת ליבואנים ולסוכני מכס את חווית העבודה, חוסכת זמן יקר ומקלה על ביצוע פעולות שוטפות. מהי מערכת מסלול זוהי מערכת סטאטוס לרישיונות ולאישורים בין המכס לרשויות מוסמכות. המערכת הינה מיזם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/Black-Minimalist-Business-Growth-Banner.png
ישראל השלימה הצטרפותה הרשמית לכל נספחי אמנת MARPOL

מדינת ישראל הגישה לארגון הספנות הבינלאומי IMO את מסמכי ההצטרפות הרשמיים לנספחים VI ו-IV לאמנת MARPOL, האמנה הבינלאומית למניעת זיהום הים מאניות. ההצטרפות לאמנה התאפשרה לאחר שוועדת הכלכלה של הכנסת אישרה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/סחר-חופשי.png
רגולציה בסחר מקומי ובינלאומי: מדריך מעמיק לעסקים

מבוא רגולציה משחקת תפקיד מרכזי בניהול ותכנון סחר מקומי ובינלאומי. היא מבטיחה עמידה בחוקים, בטיחות הציבור, והגנה על אינטרסים כלכליים ופוליטיים. עבור עסקים, עמידה בדרישות רגולטוריות היא לא רק חובה חוקית,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/הסכמי-סחר.png
הגבלות ייצוא וייבוא: מדריך מקיף להבנת החוקים והשפעתם על עסקים

מבוא ייצוא וייבוא ​​הם חלק בלתי נפרד מהפעילות הכלכלית של עסקים ומדינות. תהליכים אלו מאפשרים לחברות להרחיב את שווקיהן, לנצל משאבים בינלאומיים, ולהשיג יתרון תחרותי. עם זאת, הם כפופים למגבלות חוקיות שונות,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/דיני-סחר.png
יסודות דיני סחר: מה חשוב לדעת?

דיני סחר מהווים את הבסיס החוקי והמשפטי לעסקאות מסחריות, בין אם מדובר בעסקאות מקומיות או בינלאומיות. כל פעולה מסחרית – ייבוא, ייצוא, תשלום או שיתוף פעולה עסקי – כפופה למערכת מורכבת של חוקים, תקנות והסכמים....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע.png
אופטימיזציה של תהליכי שינוע: טיפים להקטנת עלויות ושיפור היעילות

מבואשינוע מטענים מהווה חלק מהותי בשרשרת האספקה העולמית, במיוחד בעידן שבו מסחר בינלאומי וצריכה מקוונת נמצאים בצמיחה מתמדת. האתגר המרכזי הוא לשנע מטענים במהירות, ביעילות ובעלות מינימלית. מאמר זה עוסק באופטימיזציה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים-ביבשה.png
סיכונים וניהול משברים בשינוע מטענים

מבואשינוע מטענים הוא תהליך ליבה בפעילות המסחרית והלוגיסטית, המחבר בין ספקים, יצרנים וצרכנים ברחבי העולם. לצד חשיבותו הרבה, שינוע מטענים נושא בחובו סיכונים משמעותיים שעלולים לפגוע בשרשרת האספקה, לגרום להפסדים...

1 2 3 73