מדד פרייטוס: מחירי ההובלה הימית מסין שמרו על רמתם הגבוהה
דף הבית » חדשות האתר » מדד פרייטוס: מחירי ההובלה הימית מסין שמרו על רמתם הגבוהה
הפער בין מדד ההובלה העולמי השנה למדד בתקופה זו אשתקד עומד על 173%. סקר שנערך בקרב יבואני חברות קטנות ובינוניות גילה כי 77% מהם הושפעו מקשיים בשרשרת האספקה, וכי 34% מהם העלו את מחיריהם.
העלייה המתמשכת בנפחים המובלים בים שמרה על תעריפי ההובלה גבוהים השבוע, אולם העליות נבלמו לעת עתה, כאשר הפער בין המדד העולמי השנה למדד בתקופה זו אשתקד עומד על 173%.
סקר שנערך לאחרונה בקרב יבואני חברות קטנות ובינוניות המשתמשות בפלטפורמת Freightos.com מצא כי 77% מהם הושפעו מקשיים בשרשרת האספקה, וכי 34% מהם העלו את מחיריהם כתוצאה מכך – אינדיקציה מוקדמת לכך שעלויות הובלה צומחות עשויות בסופו של דבר להתגלגל לצרכנים.
תעריפי ההובלה בין סין לחוף המערבי של ארה״ב עלו ב-2% ועמדו על 4,312 דולר ל-FEU. שיעור זה גבוה ב-183% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה בין סין והחוף המזרחי של ארה״ב ירדו ב-3% ל -5,766 דולר ל-FEU, והם גבוהים ב-103% מהתעריפים בשבוע שעבר.
על פי הניתוח של פרייטוס, העלייה הבלתי פוסקת בנפחי ההובלה הימית ממשיכה לגרום לצפיפות בנמלים ולעיכובים הפוגעים בענף מאז נובמבר. למרות שישנם סימנים לכך שהמחסור במכולות ריקות מתחיל להראות סימני איזון, סביר להניח שהוא לא ייעלם עד שהביקוש יתפוגג. התפרצות של נגיף הקורונה שהיתה לא מזמן בקרב עובדי נמל לוס אנג׳לס / לונג ביץ׳ עשויה להחמיר את מצב הצפיפות בנמל העמוס לעייפה כבר עכשיו.
העיכובים והצפיפות בנמלים גרמו לחברות ספנות לבטל הפלגות במטרה להתעדכן בלוחות הזמנים המשובשים, וזהו למעשה גורם נוסף ששומר על תעריפי הובלה גבוהים במיוחד.
בסך הכל, שיעורי הנתיבים הגדולים לשעבר באסיה נותרו ללא שינוי לעומת שבוע שעבר אך הם עדיין ברמה גבוהה מאוד השבוע, כאשר מדד ה-FBX העולמי היה גבוה ב-173% לעומת השבוע שעבר.
עלויות הובלה גבוהות כבר מתמחרות כמה עסקים קטנים ובשוליים נמוכים מחוץ לשוק, וקיים חשש גובר כי עלויות אלה עשויות לתרום לאינפלציה.
סקר שנערך לאחרונה בקרב יבואנים קטנים בפלטפורמת Freightos.com מצא כי 77% מהעסקים הללו חוו קשיים בשרשרת האספקה עקב המגיפה בחצי השנה האחרונה. על מנת להתמודד עם השלכות העלויות הגבוהות והמלאים הקטנים יותר, 34% מיבואנים אלה דיווחו כי הם מעלים את מחירי המוצרים, בעוד 26% נוספים אמרו כי עליהם להפחית את שולי הרווח שלהם.
עוד מאמרים בנושא...
סיווגי מכס – מדע מדויק?
בעולם וגם בארץ מגיעות לא מעט מחלוקות סיווג לבתי המשפט. עליכם לזכור כי סוכן מכס מקצועי המכבד את עצמו לא יסווג מוצר בפרט מכס כל
לין לממונה על התחרות: חובתך להתערב בעלויות המושתות היום על היבואנים
נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה אתמול אל הממונה על התחרות ד״ר מיכל הלפרין בדרישה כי תתערב ובדחיפות בזינוק העלויות הנוספות המוטלות על היבואנים בנמלי הים.
הגדרת הנזק הממשי שנגרם מהיצף
לפי חוק היטלי סחר, לא די בכך שהתקיים היצף כדי שיוטל היטל היצף אלא יש להוכיח שהיבוא בהיצף גרם נזק ממשי לענף היצרני בגין היבוא
הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל ודרום קוריאה נחתם בסיאול
שר הכלכלה עמיר פרץ חתם על הסכם היסטורי ופורץ דרך לכינון אזור סחר חופשי בין קוריאה הדרומית וישראל.
משרד התחבורה: נחתמו כתבי ההסמכה של הנמלים החדשים
הקודם הבא כתבי ההסמכה יאפשרו תרגול והכנות של מתקני הנמל החדשים וקליטת מכולות ריקות לייצוא במטרה להקל על מצוקת האחסנה בנמלים.