חדשות האתר

יצוא יבוא מכולות – מידע חשוב

מבוא שוק הסחר הבינלאומי נשען באופן משמעותי על מכולות – תיבות ענק ממתכת המאפשרות העברה בטוחה ויעילה של...
27 March 2025
מאמרים חדשים
קטגוריות
שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

מדד פרייטוס: המדריך המלא להבנת המדד והמשמעות שלו בשרשרת האספקה

מדד פרייטוס (Freightos Baltic Index – FBX)

מדד פרייטוס (Freightos Baltic Index – FBX) הוא אינדיקטור כלכלי מרכזי למדידת מחירי ההובלה הימית בקווי סחר עיקריים ברחבי העולם. המדד מתבסס על נתונים אמיתיים מחברות ספנות ומספקים לוגיסטיים, ומציג את העלויות הממוצעות לשינוע מכולות בגדלים שונים (בדרך כלל TEU – Twenty-Foot Equivalent Unit) בקווי סחר מרכזיים, כגון סין-אירופה, סין-ארה”ב, ומסלולים נוספים [efn_note]

מדד פרייטוס הבלטי (Freightos Baltic Index – FBX) מספק נתונים יומיים על מחירי ההובלה הימית עבור 12 נתיבי סחר עיקריים. להלן טבלה המציגה את כלל הנתיבים, שמותיהם, והמשקל היחסי של כל נתיב בחישוב המדד הגלובלי:

קוד נתיבשם קצרשם מלאמשקל במדד FBX
FBX01סין/מזרח אסיה – חוף מערבי ארה”בסין/מזרח אסיה לחוף המערבי של צפון אמריקה20.30%
FBX02חוף מערבי ארה”ב – סין/מזרח אסיההחוף המערבי של צפון אמריקה לסין/מזרח אסיה9.76%
FBX03סין/מזרח אסיה – חוף מזרחי ארה”בסין/מזרח אסיה לחוף המזרחי של צפון אמריקה10.46%
FBX04חוף מזרחי ארה”ב – סין/מזרח אסיההחוף המזרחי של צפון אמריקה לסין/מזרח אסיה5.03%
FBX11סין/מזרח אסיה – צפון אירופהסין/מזרח אסיה לצפון אירופה17.26%
FBX12צפון אירופה – סין/מזרח אסיהצפון אירופה לסין/מזרח אסיה10.16%
FBX13סין/מזרח אסיה – הים התיכוןסין/מזרח אסיה לים התיכון9.02%
FBX14הים התיכון – סין/מזרח אסיההים התיכון לסין/מזרח אסיה5.31%
FBX21חוף מזרחי ארה”ב – אירופההחוף המזרחי של צפון אמריקה לאירופה2.67%
FBX22אירופה – חוף מזרחי ארה”באירופה לחוף המזרחי של צפון אמריקה5.50%
FBX24אירופה – חוף מזרחי דרום אמריקהאירופה לחוף המזרחי של דרום אמריקה1.77%
FBX26אירופה – חוף מערבי דרום אמריקהאירופה לחוף המערבי של דרום אמריקה2.76%

הערות:

  • המשקל במדד FBX מציין את ההשפעה היחסית של כל נתיב בחישוב המדד הגלובלי.
  • הנתונים מתעדכנים על בסיס יומי ומשקפים את המחירים הנוכחיים בשוק ההובלה הימית.

.[/efn_note]

מי מפרסם את מדד פרייטוס?

המדד מפורסם על ידי חברת Freightos, פלטפורמה מובילה לניהול שרשרת אספקה ולוגיסטיקה דיגיטלית. החברה, שנוסדה במטרה להנגיש את תהליכי ההובלה הבינלאומית, שמה לה למטרה להפוך את שוק ההובלה הגלובלי לשקוף וקל לניהול.

Freightos מפרסמת את המדד בשיתוף פעולה עם Baltic Exchange, גוף מוביל למידע על הובלה ימית וסחורות. השותפות בין שני הגופים מבטיחה דיוק ומהימנות של נתוני המדד.

אילו נתונים נכללים במדד?

מדד פרייטוס מתבסס על מגוון רחב של נתונים, בהם:

  1. מחירי הובלה בפועל: המדד כולל את העלויות בפועל שמדווחות על ידי ספקי שירותי לוגיסטיקה וחברות ספנות.
  2. מסלולים עיקריים: המדד מתמקד בקווי סחר מרכזיים, כולל:
    • מסלולים טרנס-פסיפיים (למשל סין-ארה”ב).
    • מסלולים בין אסיה לאירופה.
    • מסלולים פנימיים באירופה או צפון אמריקה.
  3. דמי שירות נוספים: המדד כולל נתונים על חיובים נוספים כמו דמי דלק, תשלומים על גישה לנמלים, ודמי ניהול נוספים.
  4. עונתיות ושינויים בביקוש: המדד מתחשב בגורמים כמו עונות שיא (Peak Season), שינויים עונתיים, והפרעות עולמיות.
כיצד מדד פרייטוס תורם לקבלת החלטות בתחום היבוא והיצוא?

מדד פרייטוס הוא כלי קריטי בקבלת החלטות עסקיות בשרשרת האספקה, במיוחד עבור יבואנים, יצואנים, וספקי לוגיסטיקה. הנה כמה מהדרכים בהן המדד מסייע:

  1. תמחור מדויק יותר: המדד מאפשר לחברות לצפות שינויים בעלויות ההובלה הימית ולהיערך בהתאם מבחינת תמחור מוצרים ושירותים.

  2. ניהול סיכונים: באמצעות מעקב אחר תנודות במדד, חברות יכולות להימנע מהתחייבות להובלה במחירים לא משתלמים ולנהל משא ומתן אפקטיבי מול ספקים.

  3. הערכת זמינות: המדד מספק תמונה ברורה על מצב השוק מבחינת היצע וביקוש. בתקופות של ביקוש גבוה, כמו לקראת החגים, המדד מסייע לחברות להיערך לעליות מחירים.

  4. השוואת מחירים: המדד מהווה כלי להשוואה בין ספקי שירותים שונים, תוך בחינת התאמה לצורכי החברה.

מחקר 2024: מגמות מרכזיות במדד פרייטוס

מחקר עדכני שנערך ב-2024 על ידי Freightos ושותפים נוספים חושף כמה תובנות חשובות על התנהגות המדד והשפעתו:

  1. ירידה במחירי ההובלה: בעקבות התאוששות השוק ממגפת הקורונה והחזרת האיזון בין ביקוש להיצע, נרשמה ירידה של כ-30% בעלויות ההובלה הימית לעומת השיאים שנראו בשנים 2021-2022.

  2. עלייה בביקוש לשקיפות: יבואנים ויצואנים דורשים יותר ויותר נתונים מדויקים ומידע בזמן אמת, והמדד הפך לכלי חובה עבורם.

  3. שינויים במסלולים: המסלול בין אסיה לאירופה חווה ירידה משמעותית במחירים בשל ירידה בביקוש, בעוד המסלול הטרנס-פסיפי נותר יציב יחסית.

  4. הדגש על קיימות: חברות רבות בוחרות ספקים ומסלולים שמתאימים לדרישות סביבתיות, מה שמשפיע על השוק כולו ועל מבנה העלויות.

תובנות מרכזיות והמשמעויות שלהן

  1. חשיבות תכנון מוקדם: מעקב אחרי מדד פרייטוס מאפשר לחברות לזהות מגמות שוק ולתכנן את שרשרת האספקה שלהן בהתאם. לדוגמה, בתקופות שיא, כדאי להקדים הזמנות כדי להימנע מעלויות גבוהות.

  2. השפעת תנודות שוק: המדד מראה את הקשר הישיר בין אירועים עולמיים (כגון מגפות, מלחמות סחר) למחירי ההובלה. הבנה של דפוסי המדד מסייעת בהיערכות לשינויים בלתי צפויים.

  3. יתרון תחרותי: חברות שעושות שימוש במדד לצורך משא ומתן עם ספקים או לבניית תחזיות רווחים נהנות מיתרון משמעותי מול מתחרותיהן.

טעויות נפוצות בשימוש במדד

  1. התמקדות בטווח הקצר בלבד: ארגונים רבים מתמקדים רק בעלויות המיידיות ולא לוקחים בחשבון מגמות ארוכות טווח.

  2. אי-הבנת נתוני המדד: המדד משקף ממוצעים גלובליים, ולעיתים נתוני מסלול מסוימים עשויים להיות שונים. חשוב להבין את ההקשר לפני קבלת החלטות.

  3. התעלמות מחיובים נוספים: עלויות ההובלה הימית כוללות לעיתים דמי שירות נוספים שאינם מופיעים במדד. יש לקחת גם אותם בחשבון.

פרמטרים נוספים במדד פרייטוס מעבר למחירי ההובלה

מדד פרייטוס (Freightos Baltic Index – FBX) אינו רק אינדיקטור למחירי הובלה ימית; הוא מספק מבט רחב על שרשרת האספקה העולמית באמצעות פרמטרים נוספים המציעים תמונה מלאה של שוק ההובלה.

1. זמני אספקה (Transit Times)

  • מה נמדד: משך הזמן הנדרש להובלה מנמל המוצא לנמל היעד.
  • משמעות: שינויים בזמני האספקה עשויים להצביע על עומסים בנמלים, בעיות לוגיסטיות או אירועים גיאופוליטיים המשפיעים על הסחר הבינלאומי.
  • דוגמה לנתון: בשנת 2024, נרשמה ירידה של 12% בזמני האספקה הממוצעים בקו אסיה-אירופה, בזכות שיפור תהליכים בנמלים ובציוד.

2. דמי נלווים (Surcharges)

  • מה נמדד: עלויות נוספות כגון דמי דלק (Bunker Adjustment Factor – BAF), דמי נמל (Port Fees), ודמי עונת שיא (Peak Season Surcharge – PSS).
  • משמעות: חיובים אלו יכולים להשפיע משמעותית על העלות הכוללת של ההובלה ולשקף תנודות בשוק, כמו עלייה בביקוש או משברים אנרגטיים.
  • נתון לדוגמה: עלייה של 15% בדמי הדלק נרשמה במהלך 2024 בעקבות תנודתיות במחירי הנפט.

3. קיבולת והיצע ספינות (Vessel Utilization and Capacity)

  • מה נמדד: שיעור התפוסה של ספינות בקווי סחר מסוימים, כמו גם מספר המכולות הזמינות להובלה.
  • משמעות: מדד זה מספק אינדיקציה על רמות הביקוש וההיצע בשוק, ומשפיע ישירות על מחירי ההובלה.
  • נתון לדוגמה: ב-2024, התפוסה במסלול אסיה-צפון אמריקה עמדה על 92% ברבעון הראשון, אך ירדה ל-85% ברבעון השלישי.

4. גודש בנמלים (Port Congestion)

  • מה נמדד: רמת העומס בנמלים עיקריים ברחבי העולם, כולל מספר האוניות הממתינות לפריקה וזמני העיכוב.
  • משמעות: גודש בנמלים משפיע על זמני אספקה, מחירי ההובלה ועל אמינות התזמון של משלוחים.
  • נתון לדוגמה: בשנת 2024, נמלי לוס אנג’לס ולונג ביץ’ דיווחו על ירידה של 20% בגודש, הודות לשיפור ניהול וביקוש מתון יותר.

5. אמינות לוחות זמנים (Schedule Reliability)

  • מה נמדד: אחוז המשלוחים המגיעים בזמן ביחס ללוח הזמנים המתוכנן.
  • משמעות: מדד זה משקף את היציבות התפעולית של חברות הספנות ואת יכולתן לעמוד בהתחייבויות.
  • נתון לדוגמה: בשנת 2024, אמינות לוחות הזמנים השתפרה ל-60%, עלייה של 8% לעומת 2023.

6. מחירי הובלה יבשתית נלווית (Inland Transportation Costs)

  • מה נמדד: העלויות של הובלה יבשתית (משאיות, רכבות) הקשורות למשלוח הימי.
  • משמעות: מחירים אלו מושפעים מהמצב התשתיתי, מחירי דלק וביקוש מקומי.
  • נתון לדוגמה: עלייה של 7% נרשמה בעלויות ההובלה היבשתית בארה”ב בעקבות מחסור בנהגי משאיות.

7. תנועת סחורות לפי סוג (Commodity Flow and Trends)

  • מה נמדד: נפח הסחורות המיובאות והמיוצאות לפי קטגוריות (אלקטרוניקה, טקסטיל, מזון וכו’).
  • משמעות: שינוי בתנועת סחורות עשוי להצביע על מגמות כלכליות גלובליות, כמו עלייה בצריכה או שינוי בדפוסי הייצור.
  • נתון לדוגמה: גידול של 10% בהובלת רכיבים אלקטרוניים מאסיה לאירופה במהלך 2024.

סיכום: מה זה אומר עבור מנהלי שרשרת האספקה?

מעבר למחירי ההובלה, מדד פרייטוס מספק מידע עשיר וקריטי שעוזר לחברות לנהל טוב יותר את שרשרת האספקה שלהן. ניתוח פרמטרים כמו זמני אספקה, קיבולת ואמינות לוחות זמנים מאפשר לקבל החלטות מבוססות נתונים, לצמצם סיכונים ולמקסם את היעילות התפעולית.

הבנת הפרמטרים השונים במדד מאפשרת למנהלים לחזות מגמות, לזהות הזדמנויות ולהיערך לאתגרים בשוק ההובלה הגלובלי.

נתונים למחירי ההובלה של נתיבים מרכזיים (בדולר ל-FEU)

השפעת מבצע “חרבות ברזל” והאיום החות’י על מדד פרייטוס (Freightos Baltic Index) משקפת את ההשפעות הגיאופוליטיות והביטחוניות באזור המזרח התיכון על שוק ההובלה הימית:

השפעות גיאופוליטיות על הובלה ימית:

  1. איומים על נתיבי שיט מרכזיים:

    • המצריים הימיים, כגון מצר באב אל-מנדב בים האדום, הם נתיבים קריטיים להובלת סחורות בין אסיה, אירופה, ואפריקה.
    • האיומים מצד החות’ים והסכנה של מתקפות על מכליות ונמלים מגבירים את הסיכון הביטחוני בנתיב זה. הדבר מוביל לחששות בקרב חברות השיט, העלאת פרמיות הביטוח, ולעיתים שינוי מסלולי שיט יקרים יותר.
  2. עלייה בעלויות ביטוח ימי:

    • מבצעי צבא ואיומים על ביטחון הספינות גורמים לעלייה ניכרת בפרמיות הביטוח על הובלה ימית באזור המזרח התיכון. חברות הביטוח מגדירות אזורים מסוימים כ”סיכון גבוה”, דבר המוסיף עלויות נוספות ליבואנים.
  3. האטת תנועת הסחורות:

    • בשל הסכנות הביטחוניות, חברות הובלה מסוימות עשויות להאט את קצב השינוע, להגביר את אמצעי הביטחון, או אף להימנע מהפעלת אוניות בנתיבים המושפעים. מהלך כזה מפחית את היצע השירותים המוצעים וגורם לעלייה בעלויות.
  4. השפעה על נמלים מרכזיים באזור:

    • נמלים באזורים כמו ערב הסעודית, איחוד האמירויות, ועומאן עלולים להתמודד עם שיבושים בשל מתיחות ביטחונית. עיכובים ושיבושים יכולים לגרום לעלייה כללית בעלויות ההובלה.

תגובת יבואנים:

  1. בחינת מסלולים חלופיים:

    • יבואנים עלולים להעדיף נתיבים עוקפים, אף אם הם ארוכים ויקרים יותר, כדי להימנע מאזורים מסוכנים.
    • לדוגמה, מעבר דרך הכף הדרומי של אפריקה במקום תעלת סואץ.
  2. גידול במעבר להובלה אווירית:

    • כאשר סחורות רגישות לסיכון נדרשות להגיע בזמן קצר ובביטחון גבוה יותר, יבואנים עשויים להגדיל את השימוש בהובלה אווירית.
  3. הצטיידות במלאים ארוכי טווח:

    • עלייה בסיכון הביטחוני מובילה יבואנים להיערך מראש עם מלאי מוגבר כדי לצמצם את החשיפה לעלויות הובלה גבוהות בתקופות מתיחות.

סיכום:

ההשלכות הביטחוניות של מבצע “חרבות ברזל” והאיום החות’י ממחישות את הקשר הישיר בין אירועים גיאופוליטיים לבין מדד פרייטוס. השפעות אלה מדגישות את החשיבות של יציבות ביטחונית בנתיבי השיט העולמיים ואת ההשפעה המשמעותית של אזור המזרח התיכון על מחירי ההובלה הימית.

אם נרצה, ניתן להרחיב על תחזיות או דרכי התמודדות של חברות שיט ויבואנים עם האתגרים הנוכחיים.

תחזית שוק המטענים לשנת 2025: התאמה לתעריפים, שינויי מלאי ומגמות צרכניות תחת כהונתו השנייה של טראמפ

24 בנובמבר, 2024

עם כניסתו הצפויה של דונלד טראמפ לכהונה שנייה כנשיא ארצות הברית, שוק המטענים העולמי מתמודד עם שינויים משמעותיים במדיניות הסחר, העלולים להשפיע על תעריפי ההובלה, ניהול המלאי ומגמות הצריכה. הבנת ההשפעות הצפויות היא חיונית לשחקנים בענף הלוגיסטיקה והסחר הבינלאומי.

העלאת תעריפים ומדיניות סחר

במהלך קמפיין הבחירות, טראמפ הציע להטיל תעריף של 60% על יבוא סיני, עם תוספת של 10% בשל חששות הקשורים לפנטניל. צעדים אלו, אם ייושמו, עשויים לשבש את הסחר הטרנס-פסיפי, המובל בעיקר באמצעות הובלה ימית. אנליסטים מציינים כי תעריפים אלו יובילו לעלויות גבוהות יותר לשולחים, אשר בסופו של דבר יועברו לצרכנים.

השפעה על תעריפי ההובלה הימית

ההובלה הימית, במיוחד במכולות, צפויה להיות מושפעת באופן ישיר מהתעריפים המוצעים. היעדר חלופות זולות להובלת סחורות מאסיה מגביל את אפשרויות השולחים והקמעונאים. בנוסף, סנקציות על רוסיה עשויות להפחית את הסחר הימי, במיוחד בתחום הנפט הגולמי, ולהשפיע על שוק המכליות.

ניהול מלאי והיערכות לשינויים

החשש מהתעריפים המוגברים מוביל שולחים להקדים משלוחים כדי להימנע מעלויות נוספות. לדוגמה, בנובמבר 2024, תעריפי ההובלה הימית נותרו גבוהים, כאשר שולחים הקדימו משלוחים לקראת שביתת עובדים אפשרית בינואר ועליית תעריפים צפויה בשנה הבאה.

מגמות צרכניות והתאמות בשוק

העלייה בעלויות היבוא עשויה לגרום לשינויים בהרגלי הצריכה, כאשר צרכנים יחפשו חלופות זולות יותר או יפחיתו רכישות. בנוסף, חברות עשויות לשקול העברת הייצור למדינות אחרות באסיה, כמו וייטנאם והודו, כדי להימנע מהתעריפים הגבוהים.

סיכום

שנת 2025 צפויה להיות מאתגרת לשוק המטענים העולמי, עם השפעות משמעותיות של מדיניות הסחר האמריקאית תחת כהונתו השנייה של טראמפ. היערכות מוקדמת, ניהול מלאי חכם והתאמה למגמות הצרכניות יהיו חיוניים להצלחה בסביבה משתנה זו.

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2020/01/יצוא-מכולות-–-מידע-חשוב-scaled.jpg
יצוא יבוא מכולות – מידע חשוב

מבוא שוק הסחר הבינלאומי נשען באופן משמעותי על מכולות – תיבות ענק ממתכת המאפשרות העברה בטוחה ויעילה של מטענים ברחבי העולם. כאשר מדברים על יצוא סחורות בהיקפים גדולים, יצוא מכולות הוא לרוב הדרך המועדפת. בזכות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/מלכודות-נפוצות-ביבוא-–-איך-להימנע-מהפתעות-במכס.png
מלכודות נפוצות ביבוא – איך להימנע מהפתעות במכס?

עולם היבוא הוא אחד התחומים המעניינים והדינמיים ביותר בכלכלה הגלובלית. ככל שהעולם נעשה מחובר יותר והטכנולוגיה מאפשרת גישה ישירה לספקים מכל קצה של הגלובוס, כך גדל הפיתוי (וההזדמנות) לייבא סחורות ממדינות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/איך-להוזיל-עלויות-במשלוחים-בינלאומיים-בלי-לעבור-על-החוק.png
איך להוזיל עלויות במשלוחים בינלאומיים בלי לעבור על החוק

בעידן הגלובלי של ימינו, הגבולות מתכווצים והעולם כולו הופך לשוק אחד גדול. יבוא ויצוא של סחורות מתבצע היום בהיקפים עצומים, הרבה יותר מבכל תקופה אחרת בהיסטוריה. בין אם אתם עסק קטן המנסה לשווק מוצר ייחודי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/יבוא-אישי.png
יבוא אישי מול יבוא מסחרי – מה שונה ואיפה עובר הקו?

ההתפתחות הטכנולוגית, הנגישות ההולכת וגדלה למסחר מקוון והפתיחות הגוברת של שווקים בעולם – כל אלו מאפשרים ליותר ויותר אנשים לייבא סחורות בעצמם. אלא שברגע שאנחנו נכנסים לעולם היבוא, מתגלה שלצד הקלות ולצד חופש...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/Grey-Red-Business-Marketing-Agency-Instagram-Post.png
סחר חופשי? לא תמיד – הסכמי סחר ואיך הם באמת עובדים

בעולם גלובלי ומחובר, סחר בין מדינות אינו מתרחש בחלל ריק. מאחורי כל מוצר שמיובא או מיוצא עומדים כללים, הסכמים ותקנות שמכתיבים כיצד הוא יעבור בין גבולות. אחד המרכיבים החשובים ביותר במשוואה הזו הוא “הסכמי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/אירופה.png
יבוא ויצוא מאירופה – מדריך מקיף לשנת 2025

מבוא היבוא והיצוא מאירופה תופסים מקום מרכזי בסחר העולמי ומציעים מגוון הזדמנויות עסקיות לחברות ברחבי העולם. עבור מדינת ישראל, השוק האירופי הוא יעד מסחרי אסטרטגי רב-חשיבות בזכות הקרבה הגאוגרפית היחסית, ההסכמים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/איום.png
בעקבות תקיפות ארה״ב בתימן: הח׳ותים מאיימים על אניות אמריקאיות

מבוא במזרח התיכון, שם מתחלפים שליטים וקואליציות מהר יותר ממזג האוויר במדבר, נראה שיש דבר אחד שנשאר קבוע: מתיחות צבאית בים האדום. בעשור האחרון, זירת הסכסוך בתימן הפכה ממאבק פנימי לקרקע פורה לעימותים בינלאומיים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/חרבות-ברזח.png
בעקבות תקיפות צה״ל בעזה: קטן הסיכוי כי הספנות תשוב לים האדום בקרוב

המעוניינים להפעיל נתיבי שיט בים האדום. בשנים האחרונות היה נראה שהיציבות היחסית במרחב הימי הזה תאפשר התאוששות של פעילות מסחר גלובלית, אך נראה שדווקא כעת חלה נסיגה חדה. על פי הנתונים העדכניים, תנועת אניות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/תיוג.png
רשימת תיוג למשלוח בינלאומי

1. הכנות מוקדמות זיהוי קוד HS (Harmonized System Code) עבור הסחורה. בדיקת הגבלות ורגולציות במדינת היעד (למשל: איסור יבוא, דרישות תווי תקן, מגבלות על מוצרים מסוימים). אישורים ספציפיים למוצר (למשל: אישורי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/HS-Code.png
"מה זה HS Code ולמה הוא קריטי לעמילות מכס?"

בעידן הסחר הבינלאומי, תהליך השינוע של סחורות בין מדינות כולל לא רק הובלה פיזית אלא גם התמודדות עם רגולציה בינלאומית ומקומית. אחת המערכות הבסיסיות והחשובות ביותר בסחר העולמי היא שיטת הסיווג הידועה בשם Harmonized...

1 2 3 79
ניתן להשתמש בחצי המקלדת בכדי לנווט בין כפתורי הרכיב
",e=e.removeChild(e.firstChild)):"string"==typeof o.is?e=l.createElement(a,{is:o.is}):(e=l.createElement(a),"select"===a&&(l=e,o.multiple?l.multiple=!0:o.size&&(l.size=o.size))):e=l.createElementNS(e,a),e[Ni]=t,e[Pi]=o,Pl(e,t,!1,!1),t.stateNode=e,l=Ae(a,o),a){case"iframe":case"object":case"embed":Te("load",e),u=o;break;case"video":case"audio":for(u=0;u<$a.length;u++)Te($a[u],e);u=o;break;case"source":Te("error",e),u=o;break;case"img":case"image":case"link":Te("error",e),Te("load",e),u=o;break;case"form":Te("reset",e),Te("submit",e),u=o;break;case"details":Te("toggle",e),u=o;break;case"input":A(e,o),u=M(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"option":u=B(e,o);break;case"select":e._wrapperState={wasMultiple:!!o.multiple},u=Uo({},o,{value:void 0}),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"textarea":V(e,o),u=H(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;default:u=o}Me(a,u);var s=u;for(i in s)if(s.hasOwnProperty(i)){var c=s[i];"style"===i?ze(e,c):"dangerouslySetInnerHTML"===i?(c=c?c.__html:void 0,null!=c&&Aa(e,c)):"children"===i?"string"==typeof c?("textarea"!==a||""!==c)&&X(e,c):"number"==typeof c&&X(e,""+c):"suppressContentEditableWarning"!==i&&"suppressHydrationWarning"!==i&&"autoFocus"!==i&&(ea.hasOwnProperty(i)?null!=c&&Ie(n,i):null!=c&&x(e,i,c,l))}switch(a){case"input":L(e),j(e,o,!1);break;case"textarea":L(e),$(e);break;case"option":null!=o.value&&e.setAttribute("value",""+P(o.value));break;case"select":e.multiple=!!o.multiple,n=o.value,null!=n?q(e,!!o.multiple,n,!1):null!=o.defaultValue&&q(e,!!o.multiple,o.defaultValue,!0);break;default:"function"==typeof u.onClick&&(e.onclick=Fe)}Ve(a,o)&&(t.effectTag|=4)}null!==t.ref&&(t.effectTag|=128)}return null;case 6:if(e&&null!=t.stateNode)Ll(e,t,e.memoizedProps,o);else{if("string"!=typeof o&&null===t.stateNode)throw Error(r(166));n=yn(yu.current),yn(bu.current),Jn(t)?(n=t.stateNode,o=t.memoizedProps,n[Ni]=t,n.nodeValue!==o&&(t.effectTag|=4)):(n=(9===n.nodeType?n:n.ownerDocument).createTextNode(o),n[Ni]=t,t.stateNode=n)}return null;case 13:return zt(vu),o=t.memoizedState,0!==(64&t.effectTag)?(t.expirationTime=n,t):(n=null!==o,o=!1,null===e?void 0!==t.memoizedProps.fallback&&Jn(t):(a=e.memoizedState,o=null!==a,n||null===a||(a=e.child.sibling,null!==a&&(i=t.firstEffect,null!==i?(t.firstEffect=a,a.nextEffect=i):(t.firstEffect=t.lastEffect=a,a.nextEffect=null),a.effectTag=8))),n&&!o&&0!==(2&t.mode)&&(null===e&&!0!==t.memoizedProps.unstable_avoidThisFallback||0!==(1&vu.current)?rs===Qu&&(rs=Yu):(rs!==Qu&&rs!==Yu||(rs=Gu),0!==us&&null!==es&&(To(es,ns),Co(es,us)))),(n||o)&&(t.effectTag|=4),null);case 4:return wn(),Ol(t),null;case 10:return Zt(t),null;case 17:return It(t.type)&&Ft(),null;case 19:if(zt(vu),o=t.memoizedState,null===o)return null;if(a=0!==(64&t.effectTag),i=o.rendering,null===i){if(a)mr(o,!1);else if(rs!==Qu||null!==e&&0!==(64&e.effectTag))for(i=t.child;null!==i;){if(e=_n(i),null!==e){for(t.effectTag|=64,mr(o,!1),a=e.updateQueue,null!==a&&(t.updateQueue=a,t.effectTag|=4),null===o.lastEffect&&(t.firstEffect=null),t.lastEffect=o.lastEffect,o=t.child;null!==o;)a=o,i=n,a.effectTag&=2,a.nextEffect=null,a.firstEffect=null,a.lastEffect=null,e=a.alternate,null===e?(a.childExpirationTime=0,a.expirationTime=i,a.child=null,a.memoizedProps=null,a.memoizedState=null,a.updateQueue=null,a.dependencies=null):(a.childExpirationTime=e.childExpirationTime,a.expirationTime=e.expirationTime,a.child=e.child,a.memoizedProps=e.memoizedProps,a.memoizedState=e.memoizedState,a.updateQueue=e.updateQueue,i=e.dependencies,a.dependencies=null===i?null:{expirationTime:i.expirationTime,firstContext:i.firstContext,responders:i.responders}),o=o.sibling;return Mt(vu,1&vu.current|2),t.child}i=i.sibling}}else{if(!a)if(e=_n(i),null!==e){if(t.effectTag|=64,a=!0,n=e.updateQueue,null!==n&&(t.updateQueue=n,t.effectTag|=4),mr(o,!0),null===o.tail&&"hidden"===o.tailMode&&!i.alternate)return t=t.lastEffect=o.lastEffect,null!==t&&(t.nextEffect=null),null}else 2*ru()-o.renderingStartTime>o.tailExpiration&&1t)&&vs.set(e,t)))}}function Ur(e,t){e.expirationTimee?n:e,2>=e&&t!==e?0:e}function qr(e){if(0!==e.lastExpiredTime)e.callbackExpirationTime=1073741823,e.callbackPriority=99,e.callbackNode=$t(Vr.bind(null,e));else{var t=Br(e),n=e.callbackNode;if(0===t)null!==n&&(e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90);else{var r=Fr();if(1073741823===t?r=99:1===t||2===t?r=95:(r=10*(1073741821-t)-10*(1073741821-r),r=0>=r?99:250>=r?98:5250>=r?97:95),null!==n){var o=e.callbackPriority;if(e.callbackExpirationTime===t&&o>=r)return;n!==Yl&&Bl(n)}e.callbackExpirationTime=t,e.callbackPriority=r,t=1073741823===t?$t(Vr.bind(null,e)):Wt(r,Hr.bind(null,e),{timeout:10*(1073741821-t)-ru()}),e.callbackNode=t}}}function Hr(e,t){if(ks=0,t)return t=Fr(),No(e,t),qr(e),null;var n=Br(e);if(0!==n){if(t=e.callbackNode,(Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));if(lo(),e===es&&n===ns||Kr(e,n),null!==ts){var o=Ju;Ju|=Wu;for(var a=Yr();;)try{eo();break}catch(t){Xr(e,t)}if(Gt(),Ju=o,Bu.current=a,rs===Ku)throw t=os,Kr(e,n),To(e,n),qr(e),t;if(null===ts)switch(a=e.finishedWork=e.current.alternate,e.finishedExpirationTime=n,o=rs,es=null,o){case Qu:case Ku:throw Error(r(345));case Xu:No(e,2=n){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}}if(i=Br(e),0!==i&&i!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}e.timeoutHandle=Si(oo.bind(null,e),a);break}oo(e);break;case Gu:if(To(e,n),o=e.lastSuspendedTime,n===o&&(e.nextKnownPendingLevel=ro(a)),ss&&(a=e.lastPingedTime,0===a||a>=n)){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}if(a=Br(e),0!==a&&a!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}if(1073741823!==is?o=10*(1073741821-is)-ru():1073741823===as?o=0:(o=10*(1073741821-as)-5e3,a=ru(),n=10*(1073741821-n)-a,o=a-o,0>o&&(o=0),o=(120>o?120:480>o?480:1080>o?1080:1920>o?1920:3e3>o?3e3:4320>o?4320:1960*Uu(o/1960))-o,n=o?o=0:(a=0|l.busyDelayMs,i=ru()-(10*(1073741821-i)-(0|l.timeoutMs||5e3)),o=i<=a?0:a+o-i),10 component higher in the tree to provide a loading indicator or placeholder to display."+N(i))}rs!==Zu&&(rs=Xu),l=yr(l,i),f=a;do{switch(f.tag){case 3:u=l,f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var w=Ar(f,u,t);ln(f,w); break e;case 1:u=l;var E=f.type,k=f.stateNode;if(0===(64&f.effectTag)&&("function"==typeof E.getDerivedStateFromError||null!==k&&"function"==typeof k.componentDidCatch&&(null===ms||!ms.has(k)))){f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var _=Ir(f,u,t);ln(f,_);break e}}f=f.return}while(null!==f)}ts=no(ts)}catch(e){t=e;continue}break}}function Yr(){var e=Bu.current;return Bu.current=Cu,null===e?Cu:e}function Gr(e,t){eus&&(us=e)}function Jr(){for(;null!==ts;)ts=to(ts)}function eo(){for(;null!==ts&&!Gl();)ts=to(ts)}function to(e){var t=Fu(e.alternate,e,ns);return e.memoizedProps=e.pendingProps,null===t&&(t=no(e)),qu.current=null,t}function no(e){ts=e;do{var t=ts.alternate;if(e=ts.return,0===(2048&ts.effectTag)){if(t=br(t,ts,ns),1===ns||1!==ts.childExpirationTime){for(var n=0,r=ts.child;null!==r;){var o=r.expirationTime,a=r.childExpirationTime;o>n&&(n=o),a>n&&(n=a),r=r.sibling}ts.childExpirationTime=n}if(null!==t)return t;null!==e&&0===(2048&e.effectTag)&&(null===e.firstEffect&&(e.firstEffect=ts.firstEffect),null!==ts.lastEffect&&(null!==e.lastEffect&&(e.lastEffect.nextEffect=ts.firstEffect),e.lastEffect=ts.lastEffect),1e?t:e}function oo(e){var t=qt();return Vt(99,ao.bind(null,e,t)),null}function ao(e,t){do lo();while(null!==gs);if((Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));var n=e.finishedWork,o=e.finishedExpirationTime;if(null===n)return null;if(e.finishedWork=null,e.finishedExpirationTime=0,n===e.current)throw Error(r(177));e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90,e.nextKnownPendingLevel=0;var a=ro(n);if(e.firstPendingTime=a,o<=e.lastSuspendedTime?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:o<=e.firstSuspendedTime&&(e.firstSuspendedTime=o-1),o<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),o<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0),e===es&&(ts=es=null,ns=0),1u&&(c=u,u=l,l=c),c=Ue(w,l),f=Ue(w,u),c&&f&&(1!==k.rangeCount||k.anchorNode!==c.node||k.anchorOffset!==c.offset||k.focusNode!==f.node||k.focusOffset!==f.offset)&&(E=E.createRange(),E.setStart(c.node,c.offset),k.removeAllRanges(),l>u?(k.addRange(E),k.extend(f.node,f.offset)):(E.setEnd(f.node,f.offset),k.addRange(E)))))),E=[];for(k=w;k=k.parentNode;)1===k.nodeType&&E.push({element:k,left:k.scrollLeft,top:k.scrollTop});for("function"==typeof w.focus&&w.focus(),w=0;w=t&&e<=t}function To(e,t){var n=e.firstSuspendedTime,r=e.lastSuspendedTime;nt||0===n)&&(e.lastSuspendedTime=t),t<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),t<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0)}function Co(e,t){t>e.firstPendingTime&&(e.firstPendingTime=t);var n=e.firstSuspendedTime;0!==n&&(t>=n?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:t>=e.lastSuspendedTime&&(e.lastSuspendedTime=t+1),t>e.nextKnownPendingLevel&&(e.nextKnownPendingLevel=t))}function No(e,t){var n=e.lastExpiredTime;(0===n||n>t)&&(e.lastExpiredTime=t)}function Po(e,t,n,o){var a=t.current,i=Fr(),l=su.suspense;i=jr(i,a,l);e:if(n){n=n._reactInternalFiber;t:{if(J(n)!==n||1!==n.tag)throw Error(r(170));var u=n;do{switch(u.tag){case 3:u=u.stateNode.context;break t;case 1:if(It(u.type)){u=u.stateNode.__reactInternalMemoizedMergedChildContext;break t}}u=u.return}while(null!==u);throw Error(r(171))}if(1===n.tag){var s=n.type;if(It(s)){n=Dt(n,s,u);break e}}n=u}else n=Al;return null===t.context?t.context=n:t.pendingContext=n,t=on(i,l),t.payload={element:e},o=void 0===o?null:o,null!==o&&(t.callback=o),an(a,t),Dr(a,i),i}function Oo(e){if(e=e.current,!e.child)return null;switch(e.child.tag){case 5:return e.child.stateNode;default:return e.child.stateNode}}function Ro(e,t){e=e.memoizedState,null!==e&&null!==e.dehydrated&&e.retryTime