איגוד לשכות המסחר למינהל המכס: לא למסות את עליות ההובלה מהמזרח

איגוד לשכות המסחר למינהל המכס: לא למסות את עליות ההובלה מהמזרח

לאור העלייה החדה בתעריפי ההובלה מהמזרח לישראל פנו ראשי איגוד לשכות המסחר לאבי ארדטי, ראש מינהל המכס, בבקשה כי לא יכלול את עלויות ההובלה בערך העיסקה ויקבע במקום זאת תעריף מוסכם על מנת למנוע עליית מחירים נוספת.

רז הילמן, סמנכ״ל יבוא מכס ותקינה באיגוד לשכות המסחר, בתמיכת בכירי האיגוד בהם נשיא האיגוד אוריאל לין, וסגן נשיא האיגוד, אמיר שני, פנו אתמול במכתב לאבי ארדיטי, ראש מינהל המכס ברשות המסים, בנוגע לעלייה החדה בהוצאות ההובלה הימית מהמזרח והשפעתה על ערך עסקאות היצוא.

בכירי האיגוד ציינו במכתבם למר ארדיטי כי בסמכותו בהתאם לסעיף 133 (א)(5)(א) לפקודת המכס לקבוע ביחס לעלויות הובלה שאין לכלול אותן בערך העיסקה, והם מבקשים כי הוא יעשה שימוש בסמכות זו לתקופה מוגבלת ובצורה פשוטה ליישום:

במידה ועלות ההובלה מהמזרח של מכולה 20 רגל עולה על 2,000 דולר, עלות ההובלה בהקשר של ערך העסקה יעמוד על 2,000 דולר.

במידה ועלות ההובלה מהמזרח של מכולה 40 רגל עולה על 3,500 דולר, עלות ההובלה בהקשר של ערך העסקה יעמוד על 3,500 דולר.

לדבריהם, ״מדובר בהצעה מידתית וקלה ליישום, שממילא מגלמת עלויות הובלה גבוהות משמעותית מהממוצע בשנים האחרונות ושנועדה לתת מענה חלקי ונקודתי לקפיצה החריגה בעלויות ההובלה מהמזרח״.

בשיחה עם אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, הוא ציין כי ״זוהי סיטואציה עגומה שנוצרה בגלל המגיפה העולמי. כולם סובלים מעליית המחירים בסחר למזרח, ואין ספק כי זה ישפיע על יוקר המחייה בישראל. רשות המסים יכולה לעשות את המינימום מבחינתה ולקבוע ערך לצורכי מכס ולא למסות את ההפרש על ההובלה כתוצאה ממשבר הקורונה״.

נזכיר כי משבר הקורונה העולמי עדיין בעיצומו והמחסור בציוד וממכולות מורגש ברחבי העולם כולו, וזאת בשל צמצום מספר האניות שפעלו בנתיבי הסחר בשל הביקוש הנמוך בחודשים מרץ-אפריל אולם ההתאוששות שהגיעה בחודשים יוני-יולי ואילך התקשתה להתמודד עם אספקת מכולות ריקות ולכך תורם חוסר האיזון בסחר בין אירופה וארה״ב וסזין כאשר ישהו יתרון ברור ליצוא מסין לעומת היבוא לסין.

בשל כך, בחודשים האחרונים נרשמה עלייה חסרת תקדים במחירי ההובלה הימית מהמזרח כאשר עלות הובלה של מכולה 20 רגל מהמזרח עשויה להגיע היום לכ-4,500 דולר בעוד בשנים האחרונות (2017 – 2019) המחירים הממוצעים נעו בין 800 ל-1,300 דולר למכולת 20 רגל. הובלה של מכולת 40 רגל עשויה להגיע היום למחיר של 10,000 דולר כאשר בשנים האחרונות מחירי ההובלה הממוצעים נעו בין 1,100 ל-2,200 דולר.

נדגיש כי זהו מצב ייחודי ביחס לנתיבי הסחר מהמזרח ולא מתקיימים עליות מחירים מהסוג הזה בנתיבי סחר אחרים.

מרשות המסים נמסר בתגובה לפניית מערכת PORT2PORT כי ״במשרדנו התקבל מכתב לשכות המסחר בימים האחרונים. הבקשה תיבחן על כל המשמעויות ולאחר הבחינה תועבר תשובה מסודרת ללשכה״.

פורסם באתר – www.port2port.co.il 

עוד מאמרים בנושא...

בלוג
עורך ראשי

סחר בינלאומי בישראל

הסחר הבינלאומי ממלא תפקיד מרכזי בכלכלת ישראל, ומאפשר למדינה להתגבר על משאבי הטבע המוגבלים שלה ולהשתלב בשוק העולמי. כמדינה קטנה עם כלכלה מפותחת מאוד, ישראל

קרא עוד »
בלוג
עורך ראשי

אמנת טיר (TIR)

“אמנת טיר” היא אמנת מכס בינלאומית המאפשרת הובלת מטענים דרך מדינה אחת או יותר.הגשת מסמכי יבוא (אמנת Transit Internationaux Routiers – TIR) רעיון ה- TIR

קרא עוד »

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מקרי-בוחן-איך-עמיל-מכס-פתר-בעיות-סבוכות-עבור-לקוחותיו.png
מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו

מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות ובירוקרטיה המשתנים ממדינה למדינה. הוא נתקל בנהלי מכס קפדניים. עמיל מכס מקצועי הוא מי שמפשט את הצורך,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/אונרא.png
הפסקת פעילות אונר״א והשלכותיה על סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים

על המשלחים הבינלאומיים להימנע מטיפול ביבוא טובין על ידי אונר״א, משום שלא יתאפשר שחרורם של טובין אלו, על פי הוראות שני חוקים חדשים שהתקבלו בכנסת לאחרונה ואשר ייכנסו לתוקף בינואר 2025. ביום 28.10.24 התקבלו...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/תור-תפעולי-של-47-אניות-ממתינות.png
נמלי ישראל: תור תפעולי של 47 אניות ממתינות

על פי הדיווחים, חלק מהאוניות נמצא על עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה עוד לפני שהוכרז על הסדרה בצפון מול חיזבאללה. פורום לקוחות הנמלים יתכנס לדון במצב כאשר על הפרק יישום מתווה משרד...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/סקירה-ספנות.png
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/וייטנאם.png
הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה שר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/הונג-קונג-גשר-בין-מזרח-למערב.png
הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה אחת – שתי שיטות”, הונג קונג הפכה למרכז לעסקים וסחר באסיה ולמרכז פיננסי בעל חשיבות בינלאומית....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מכון-יצוא.png
דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו לא רק על התעשייה הישראלית בארץ, אלא גם על הצמיחה במדינות יעד ותחזיות ליצוא הישראלי. מכון היצוא, ממשיך...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/באנרים-2200.png
מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן של שינויים מהירים הוא מתמודד עם הגרים חדשים לצד הזדמנויות רבות. מגמות עולמיות כמו דיגיטציה מתקדמת, רגולציות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/יבואן-מאושר.png
יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי, כלכלי ורגולטורי ליבואנים. על מנת לפשט את תהליכי היבוא ולסייע ליבואנים בתהליכים מול רשות המסים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מצור-הימי.png
החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על ספינות שלהם כדי לחמוק מתקיפה. נציין כי העובדות מוכיחות כי החות׳ים תוקפים אניות סוחר בים האדום ללא קשר...

1 2 3 72