חדשות האתר

אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא:...
21 November 2024

הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי...
17 November 2024

הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה...
17 November 2024

דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו...
17 November 2024

מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן...
17 November 2024

יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי,...
10 November 2024

החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על...
10 November 2024

צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo....
10 November 2024

שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני,...
03 November 2024

צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות,...
03 November 2024
מאמרים חדשים

איגוד לשכות המסחר למינהל המכס: לא למסות את עליות ההובלה מהמזרח

איגוד לשכות המסחר למינהל המכס: לא למסות את עליות ההובלה מהמזרח

לאור העלייה החדה בתעריפי ההובלה מהמזרח לישראל פנו ראשי איגוד לשכות המסחר לאבי ארדטי, ראש מינהל המכס, בבקשה כי לא יכלול את עלויות ההובלה בערך העיסקה ויקבע במקום זאת תעריף מוסכם על מנת למנוע עליית מחירים נוספת.

רז הילמן, סמנכ״ל יבוא מכס ותקינה באיגוד לשכות המסחר, בתמיכת בכירי האיגוד בהם נשיא האיגוד אוריאל לין, וסגן נשיא האיגוד, אמיר שני, פנו אתמול במכתב לאבי ארדיטי, ראש מינהל המכס ברשות המסים, בנוגע לעלייה החדה בהוצאות ההובלה הימית מהמזרח והשפעתה על ערך עסקאות היצוא.

בכירי האיגוד ציינו במכתבם למר ארדיטי כי בסמכותו בהתאם לסעיף 133 (א)(5)(א) לפקודת המכס לקבוע ביחס לעלויות הובלה שאין לכלול אותן בערך העיסקה, והם מבקשים כי הוא יעשה שימוש בסמכות זו לתקופה מוגבלת ובצורה פשוטה ליישום:

במידה ועלות ההובלה מהמזרח של מכולה 20 רגל עולה על 2,000 דולר, עלות ההובלה בהקשר של ערך העסקה יעמוד על 2,000 דולר.

במידה ועלות ההובלה מהמזרח של מכולה 40 רגל עולה על 3,500 דולר, עלות ההובלה בהקשר של ערך העסקה יעמוד על 3,500 דולר.

לדבריהם, ״מדובר בהצעה מידתית וקלה ליישום, שממילא מגלמת עלויות הובלה גבוהות משמעותית מהממוצע בשנים האחרונות ושנועדה לתת מענה חלקי ונקודתי לקפיצה החריגה בעלויות ההובלה מהמזרח״.

בשיחה עם אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, הוא ציין כי ״זוהי סיטואציה עגומה שנוצרה בגלל המגיפה העולמי. כולם סובלים מעליית המחירים בסחר למזרח, ואין ספק כי זה ישפיע על יוקר המחייה בישראל. רשות המסים יכולה לעשות את המינימום מבחינתה ולקבוע ערך לצורכי מכס ולא למסות את ההפרש על ההובלה כתוצאה ממשבר הקורונה״.

נזכיר כי משבר הקורונה העולמי עדיין בעיצומו והמחסור בציוד וממכולות מורגש ברחבי העולם כולו, וזאת בשל צמצום מספר האניות שפעלו בנתיבי הסחר בשל הביקוש הנמוך בחודשים מרץ-אפריל אולם ההתאוששות שהגיעה בחודשים יוני-יולי ואילך התקשתה להתמודד עם אספקת מכולות ריקות ולכך תורם חוסר האיזון בסחר בין אירופה וארה״ב וסזין כאשר ישהו יתרון ברור ליצוא מסין לעומת היבוא לסין.

בשל כך, בחודשים האחרונים נרשמה עלייה חסרת תקדים במחירי ההובלה הימית מהמזרח כאשר עלות הובלה של מכולה 20 רגל מהמזרח עשויה להגיע היום לכ-4,500 דולר בעוד בשנים האחרונות (2017 – 2019) המחירים הממוצעים נעו בין 800 ל-1,300 דולר למכולת 20 רגל. הובלה של מכולת 40 רגל עשויה להגיע היום למחיר של 10,000 דולר כאשר בשנים האחרונות מחירי ההובלה הממוצעים נעו בין 1,100 ל-2,200 דולר.

נדגיש כי זהו מצב ייחודי ביחס לנתיבי הסחר מהמזרח ולא מתקיימים עליות מחירים מהסוג הזה בנתיבי סחר אחרים.

מרשות המסים נמסר בתגובה לפניית מערכת PORT2PORT כי ״במשרדנו התקבל מכתב לשכות המסחר בימים האחרונים. הבקשה תיבחן על כל המשמעויות ולאחר הבחינה תועבר תשובה מסודרת ללשכה״.

פורסם באתר – www.port2port.co.il 

עוד מאמרים בנושא...

בלוג
עורך ראשי

מדיניות היבוא

מטרת המדיניות היא הקלה משמעותית בתהליכי היבוא והפחתת עלויות היבוא בפרט, ויוקר המחיה ככלל.

קרא עוד »

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/נתיבי-שייט.png
סחר חוץ ישראל - סקירה

מבוא לסחר חוץ בישראל סחר החוץ של ישראל מהווה מרכיב מרכזי בכלכלה הישראלית, ומשפיע על צמיחתה, פיתוחה הטכנולוגי, ועל מעמדה בזירה הגלובלית. היכולת של ישראל להשתלב בשוק הבינלאומי, לייבא מוצרים ושירותים זרים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/סקירה.png
השלכות האיום החות’י - סקירה

מבוא האיום החות’י, שנובע מהסכסוך המתמשך בתימן, הוא סוגיה גיאופוליטית בעלת השפעות משמעותיות על האזור ועל העולם כוללם. החות’ים, הנמצאים במרכזו של הסכסוך, הם תנועה שיעית שמאמינה כי היא מייצגת את האינטרסים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/רפורמת-היבוא.png
רפורמת היבוא - מהם יתרונות הרפורמה למגזר העסקי?

רפורמת “מה שטוב לאירופה טוב לישראל” מציעה מספר יתרונות משמעותיים למגזר העסקי בישראל. הנה כמה מהיתרונות המרכזיים: 1. הפחתת עלויות ייבוא הרפורמה מפחיתה את העלויות הכרוכות בייבוא מוצרים על ידי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/רפורמת-היבוא-2.png
רפורמת היבוא - איך רפורמת היבוא תשפיע על המחירים?

רפורמת היבוא שאושרה תחת הכותרת “מה שטוב לאירופה טוב לישראל” צפויה להשפיע בצורה משמעותית על המחירים בישראל. הנה כמה מהדרכים המרכזיות בהן הרפורמה תשפיע על המחירים: 1. הורדת מחירים בשל הגברת התחרות הרפורמה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/השוואה-יבוא-אישי-יבוא-מסחרי.png
סוגי יבוא: אישי מול מסחרי

יבוא אישי ומסחרי בישראל עשוי להיראות מורכב למי שניגש אליו לראשונה, אך הבנה מעמיקה של התהליך יכולה להקל על התמודדות עם האתגרים הכרוכים בו. מדריך זה נועד להעניק למתחילים את הכלים הנדרשים כדי לבצע יבוא בצורה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/רשות-תעלת-פנמה.png
חזרה לשגרה בתעלת פנמה

רשות תעלת פנמה העלתה את השוקע המקסימלי ל-14.94 מטר, מה שמאפשר חזרה לפעילות רגילה לאחר יותר משנה של מגבלות בגלל בצורת. התעלה הגדילה את קצב התעבורה ל-35 אניות ביום ותכננת להגדיל ל-36 מעברים בחודש הבא. לאחר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/מה-שטוב-לאירופה-טוב-לישראל.png
רפורמת ״מה שטוב לאירופה טוב לישראל״ אושרה בקריאה שנייה ושלישית במליאה

במסגרת הרפורמה נקבע לראשונה כי ניתן יהיה לייבא לישראל מכל ספק כל מוצר שמשווק באירופה ללא קשר עם היצרן וזאת אפילו במוצרים שכיום אינם נמכרים בישראל. שר הכלכלה ברקת: יום היסטואי, זו המהפכה הכלכלית הגדולה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/סחר-בנילאומי.png
סחר בינלאומי - אבני דרך

מבוא הגדרת סחר בינלאומי סחר בינלאומי להחלפת סחורות, שירותים, טכנולוגיות והון בין מדינות וגבולות. זה אפשרי לטבע לנצל את המשאבים שלהן, כוח העבודה והטכנולוגיה באופן אופטימלי. זה מתאים למוצרים ושירותים בהם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/מילון-מושגים.png
עמילות מכס - מילון מושגים בסיסי

א אישור מכס: תהליך שבאמצעותו רשויות המכס מאשרות את שחרור הסחורה לאחר בדיקת המסמכים ותשלום המיסים וההיטלים הנדרשים. ב בלדרות: שירות הובלת סחורות מדלת לדלת, כולל טיפול בתהליכי המכס והשחרור. ביטוח מטענים:...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/עמילות-מכס.png
איך לבחור עמיל מכס מומלץ?

בחירת עמיל מכס מומלץ היא תהליך שדורש שיקול דעת והבנה מעמיקה של צרכי הייבוא או הייצוא שלך. להלן מספר גורמים שחשוב לקחת בחשבון בבחירת עמיל מכס: 1. ניסיון ומוניטין בדיקת היסטוריה מקצועית: כמה זמן עמיל המכס...

1 3 4 5 6 7 72