איגוד לשכות המסחר למינהל המכס: לא למסות את עליות ההובלה מהמזרח
דף הבית » חדשות האתר » איגוד לשכות המסחר למינהל המכס: לא למסות את עליות ההובלה מהמזרח
לאור העלייה החדה בתעריפי ההובלה מהמזרח לישראל פנו ראשי איגוד לשכות המסחר לאבי ארדטי, ראש מינהל המכס, בבקשה כי לא יכלול את עלויות ההובלה בערך העיסקה ויקבע במקום זאת תעריף מוסכם על מנת למנוע עליית מחירים נוספת.
רז הילמן, סמנכ״ל יבוא מכס ותקינה באיגוד לשכות המסחר, בתמיכת בכירי האיגוד בהם נשיא האיגוד אוריאל לין, וסגן נשיא האיגוד, אמיר שני, פנו אתמול במכתב לאבי ארדיטי, ראש מינהל המכס ברשות המסים, בנוגע לעלייה החדה בהוצאות ההובלה הימית מהמזרח והשפעתה על ערך עסקאות היצוא.
בכירי האיגוד ציינו במכתבם למר ארדיטי כי בסמכותו בהתאם לסעיף 133 (א)(5)(א) לפקודת המכס לקבוע ביחס לעלויות הובלה שאין לכלול אותן בערך העיסקה, והם מבקשים כי הוא יעשה שימוש בסמכות זו לתקופה מוגבלת ובצורה פשוטה ליישום:
במידה ועלות ההובלה מהמזרח של מכולה 20 רגל עולה על 2,000 דולר, עלות ההובלה בהקשר של ערך העסקה יעמוד על 2,000 דולר.
במידה ועלות ההובלה מהמזרח של מכולה 40 רגל עולה על 3,500 דולר, עלות ההובלה בהקשר של ערך העסקה יעמוד על 3,500 דולר.
לדבריהם, ״מדובר בהצעה מידתית וקלה ליישום, שממילא מגלמת עלויות הובלה גבוהות משמעותית מהממוצע בשנים האחרונות ושנועדה לתת מענה חלקי ונקודתי לקפיצה החריגה בעלויות ההובלה מהמזרח״.
בשיחה עם אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, הוא ציין כי ״זוהי סיטואציה עגומה שנוצרה בגלל המגיפה העולמי. כולם סובלים מעליית המחירים בסחר למזרח, ואין ספק כי זה ישפיע על יוקר המחייה בישראל. רשות המסים יכולה לעשות את המינימום מבחינתה ולקבוע ערך לצורכי מכס ולא למסות את ההפרש על ההובלה כתוצאה ממשבר הקורונה״.
נזכיר כי משבר הקורונה העולמי עדיין בעיצומו והמחסור בציוד וממכולות מורגש ברחבי העולם כולו, וזאת בשל צמצום מספר האניות שפעלו בנתיבי הסחר בשל הביקוש הנמוך בחודשים מרץ-אפריל אולם ההתאוששות שהגיעה בחודשים יוני-יולי ואילך התקשתה להתמודד עם אספקת מכולות ריקות ולכך תורם חוסר האיזון בסחר בין אירופה וארה״ב וסזין כאשר ישהו יתרון ברור ליצוא מסין לעומת היבוא לסין.
בשל כך, בחודשים האחרונים נרשמה עלייה חסרת תקדים במחירי ההובלה הימית מהמזרח כאשר עלות הובלה של מכולה 20 רגל מהמזרח עשויה להגיע היום לכ-4,500 דולר בעוד בשנים האחרונות (2017 – 2019) המחירים הממוצעים נעו בין 800 ל-1,300 דולר למכולת 20 רגל. הובלה של מכולת 40 רגל עשויה להגיע היום למחיר של 10,000 דולר כאשר בשנים האחרונות מחירי ההובלה הממוצעים נעו בין 1,100 ל-2,200 דולר.
נדגיש כי זהו מצב ייחודי ביחס לנתיבי הסחר מהמזרח ולא מתקיימים עליות מחירים מהסוג הזה בנתיבי סחר אחרים.
מרשות המסים נמסר בתגובה לפניית מערכת PORT2PORT כי ״במשרדנו התקבל מכתב לשכות המסחר בימים האחרונים. הבקשה תיבחן על כל המשמעויות ולאחר הבחינה תועבר תשובה מסודרת ללשכה״.
עוד מאמרים בנושא...
סיווגי מכס – מדע מדויק?
בעולם וגם בארץ מגיעות לא מעט מחלוקות סיווג לבתי המשפט. עליכם לזכור כי סוכן מכס מקצועי המכבד את עצמו לא יסווג מוצר בפרט מכס כל
לין לממונה על התחרות: חובתך להתערב בעלויות המושתות היום על היבואנים
נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה אתמול אל הממונה על התחרות ד״ר מיכל הלפרין בדרישה כי תתערב ובדחיפות בזינוק העלויות הנוספות המוטלות על היבואנים בנמלי הים.
מייצרים ומייבאים מסין – כדאי לכם להכיר את חוק הפיקוח על הייצוא הסיני
אם אתם מייצרים בסין או מייבאים ממנה, חשוב שתכירו את החוק לפיקוח על הייצוא הסיני הקובע כללים חדשים לגבי ייצוא חומרים וטכנולוגיות רגישות מסין
הגדרת הנזק הממשי שנגרם מהיצף
לפי חוק היטלי סחר, לא די בכך שהתקיים היצף כדי שיוטל היטל היצף אלא יש להוכיח שהיבוא בהיצף גרם נזק ממשי לענף היצרני בגין היבוא
הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל ודרום קוריאה נחתם בסיאול
שר הכלכלה עמיר פרץ חתם על הסכם היסטורי ופורץ דרך לכינון אזור סחר חופשי בין קוריאה הדרומית וישראל.