איגוד לשכות המסחר למינהל המכס: לא למסות את עליות ההובלה מהמזרח
דף הבית » חדשות האתר » איגוד לשכות המסחר למינהל המכס: לא למסות את עליות ההובלה מהמזרח
לאור העלייה החדה בתעריפי ההובלה מהמזרח לישראל פנו ראשי איגוד לשכות המסחר לאבי ארדטי, ראש מינהל המכס, בבקשה כי לא יכלול את עלויות ההובלה בערך העיסקה ויקבע במקום זאת תעריף מוסכם על מנת למנוע עליית מחירים נוספת.
רז הילמן, סמנכ״ל יבוא מכס ותקינה באיגוד לשכות המסחר, בתמיכת בכירי האיגוד בהם נשיא האיגוד אוריאל לין, וסגן נשיא האיגוד, אמיר שני, פנו אתמול במכתב לאבי ארדיטי, ראש מינהל המכס ברשות המסים, בנוגע לעלייה החדה בהוצאות ההובלה הימית מהמזרח והשפעתה על ערך עסקאות היצוא.
בכירי האיגוד ציינו במכתבם למר ארדיטי כי בסמכותו בהתאם לסעיף 133 (א)(5)(א) לפקודת המכס לקבוע ביחס לעלויות הובלה שאין לכלול אותן בערך העיסקה, והם מבקשים כי הוא יעשה שימוש בסמכות זו לתקופה מוגבלת ובצורה פשוטה ליישום:
במידה ועלות ההובלה מהמזרח של מכולה 20 רגל עולה על 2,000 דולר, עלות ההובלה בהקשר של ערך העסקה יעמוד על 2,000 דולר.
במידה ועלות ההובלה מהמזרח של מכולה 40 רגל עולה על 3,500 דולר, עלות ההובלה בהקשר של ערך העסקה יעמוד על 3,500 דולר.
לדבריהם, ״מדובר בהצעה מידתית וקלה ליישום, שממילא מגלמת עלויות הובלה גבוהות משמעותית מהממוצע בשנים האחרונות ושנועדה לתת מענה חלקי ונקודתי לקפיצה החריגה בעלויות ההובלה מהמזרח״.
בשיחה עם אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, הוא ציין כי ״זוהי סיטואציה עגומה שנוצרה בגלל המגיפה העולמי. כולם סובלים מעליית המחירים בסחר למזרח, ואין ספק כי זה ישפיע על יוקר המחייה בישראל. רשות המסים יכולה לעשות את המינימום מבחינתה ולקבוע ערך לצורכי מכס ולא למסות את ההפרש על ההובלה כתוצאה ממשבר הקורונה״.
נזכיר כי משבר הקורונה העולמי עדיין בעיצומו והמחסור בציוד וממכולות מורגש ברחבי העולם כולו, וזאת בשל צמצום מספר האניות שפעלו בנתיבי הסחר בשל הביקוש הנמוך בחודשים מרץ-אפריל אולם ההתאוששות שהגיעה בחודשים יוני-יולי ואילך התקשתה להתמודד עם אספקת מכולות ריקות ולכך תורם חוסר האיזון בסחר בין אירופה וארה״ב וסזין כאשר ישהו יתרון ברור ליצוא מסין לעומת היבוא לסין.
בשל כך, בחודשים האחרונים נרשמה עלייה חסרת תקדים במחירי ההובלה הימית מהמזרח כאשר עלות הובלה של מכולה 20 רגל מהמזרח עשויה להגיע היום לכ-4,500 דולר בעוד בשנים האחרונות (2017 – 2019) המחירים הממוצעים נעו בין 800 ל-1,300 דולר למכולת 20 רגל. הובלה של מכולת 40 רגל עשויה להגיע היום למחיר של 10,000 דולר כאשר בשנים האחרונות מחירי ההובלה הממוצעים נעו בין 1,100 ל-2,200 דולר.
נדגיש כי זהו מצב ייחודי ביחס לנתיבי הסחר מהמזרח ולא מתקיימים עליות מחירים מהסוג הזה בנתיבי סחר אחרים.
מרשות המסים נמסר בתגובה לפניית מערכת PORT2PORT כי ״במשרדנו התקבל מכתב לשכות המסחר בימים האחרונים. הבקשה תיבחן על כל המשמעויות ולאחר הבחינה תועבר תשובה מסודרת ללשכה״.
עוד מאמרים בנושא...
מדיניות התקינה בישראל
מדיניות התקינה הלאומית כוללת קביעת עדיפויות בתקינה, יזום כתיבת תקנים חדשים ורביזיות בתקנים הקיימים, הכרזה על תקנים כרשמיים או הסרת רשמיותם, תיאום בין-משרדי בנושאי תקינה
גופים בינלאומיים הפועלים בנושא סחר והיצף
בעולם פועלים גופים שונים העוסקים בנושא סחר הוגן ופועלים נגד היצף.
מהו יבוא אישי?
על-פי ההגדרה שבצו יבוא חופשי אם הוכח להנחת דעתו של מנהל רשות המיסים או סגנו שהטובין מיובאים לא באמצעות עוסק, לא לצרכי אספקה, ייצור או
האם קיימים דרישות או תנאים ביבוא?
משרד הכלכלה והתעשייה מעדכן ומתקן את צו יבוא חופשי ואת צו יצוא חופשי במטרה שיכללו את כל דרישות הרגולטוריות הטכניות שבחקיקה הרלוונטית.
אני רוצה לייבא מוצר, מה עלי לעשות?
באופן כללי היבוא לישראל הוא חופשי. כל אדם יכול לייבא מבלי רישיון יבואן או רישיון/אישור יבוא. עם זאת, חלק מהמוצרים מחייבים רישום יבואן ואישור או