נמל אשדוד: שיא של כל הזמנים בפריקת מכולות למרות הקורונה
דף הבית » משבר הקורונה » נמל אשדוד: שיא של כל הזמנים בפריקת מכולות למרות הקורונה
מעל ל-1,500,000 מכולות והיקף סחורות כולל של כ-108 מיליארד שקל נפרקו במהלך שנת 2020 בנמל אשדוד. שיקו ז׳אנה, מנכ״ל חברת נמל אשדוד: הגענו להישגים מרשימים בתקופה המאופיינת בחוסר וודאות.
מגפת הקורונה שפרצה לפני קרוב לשנה השפיעה באופן דרמטי על חיינו, ונראה שלא פסחה גם על הרגלי הצריכה של הישראלים. אם הנחנו שעקב אחוזי האבטלה הגבוהים נראה פגיעה בצריכה הפרטית, על פי היקפי המכולות שנכנסו לארץ, ניתן להעריך שהיא אף עלתה.
סגירתו של הנתיב האווירי עם פרוץ המגפה, והידללות טיסות הנוסעים היומיות שהובילו גם מטען, הביאו לעלייה בשינוע מטענים דרך הנתיב הימי. נמל אשדוד, אשר המשיך בפעילותו החיונית באופן רציף, רשם שיא תפעולי ופרק בשנת 2020 כ-1,584,000 TEU. זהו שיא היסטורי של כל הזמנים בנמלי ישראל. היקף הסחורות הכולל אשר נכנס לנמל עומד על שווי של כ-108 מיליארד שקל. מהמספרים מסתמן כי על אף ההנחה שהקורונה תפגע בהיקפי הייבוא, נראה כי הצריכה הפרטית לא נפגעה, ובהשוואה לשנת 2019, אף נרשם גידול.
הגידול בייבוא אף הביא לביקושים חסרי תקדים למכולות. העלייה בסחר וצריכה מוגברת של מוצרי צריכה ומזון מצד הציבור שנאלץ להישאר בבתים לאורך תקופות הסגר השונות, לצד ירידה משמעותית בשימוש בקו האווירי, הפכו את הים לעורק מרכזי להובלת הסחורות והמטענים.
אורנה הוזמן בכור, יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד, מציינת: ״פעילות הנמל בתקופת משבר הקורונה, ממחישה לא רק את מיומנותם ומסירותם של עובדי הנמל, אלא גם חושפת את מורכבות המשימה הלאומית של הפעלת נמל ימי בישראל וחשיבותו. סגירת הנתיב האווירי עם תחילתו של משבר הקורונה הותירה את נמל אשדוד עורק החמצן הכמעט בלעדי של מדינת ישראל. אני מלאת גאווה על שהצלחנו לשמור על מעבר רציף של סחורות, באופן בו לא הורגש כל מחסור״.
שיקו ז׳אנה, מנכ״ל נמל אשדוד, מוסיף: ״אנו רושמים שיא שנתי בהיקף פריקת המכולות, אולם שברנו גם שיא היסטורי לפני כחודשיים, כאשר ביממה אחת פרקנו בנמל אשדוד מעל ל-5,000 מכולות, הנתונים האחרונים מוכיחים על שיפור ביעילות ובכשירות הציוד בזכות העובדות והעובדים שלנו וזאת על אף הפגיעה הצפויה של מגפת הקורונה, השכלנו לא רק לצלוח את תקופת המשבר המאופיינת בחוסר וודאות, אלא גם להגיע להישגים מרשימים. נמשיך לספק ללקוחותינו את השירות המיטבי״.
פורסם באתר – www.port2port.co.il
בתמונה: שיקו ז׳אנה, מנכ״ל חברת נמל אשדוד.
עוד מאמרים בנושא...
סחר בינלאומי בישראל
הסחר הבינלאומי ממלא תפקיד מרכזי בכלכלת ישראל, ומאפשר למדינה להתגבר על משאבי הטבע המוגבלים שלה ולהשתלב בשוק העולמי. כמדינה קטנה עם כלכלה מפותחת מאוד, ישראל
ארגון הסחר העולמי (WTO)
ה – WTO הינו הגוף החשוב ביותר בעולם לקביעת כללי סחר בינלאומי, לקידום ולפיקוח על ליברליזציה בסחר. כאן נסקור את פעילות ארגון ה – WTO
למה צריך סקר שוק מקיף לפני יבוא סחורות מחו”ל
בנוף העצום של הסחר הבינלאומי, אמנות יבוא הסחורות מחו”ל דומה לניווט במבוך של הזדמנויות ואתגרים. דמיינו את זה – אתם על סף גילוי אוצר של
שילוח ימי ויבוא מוצרים מסין
בנוף העצום של הסחר העולמי, מדינה אחת בולטת כמעצמה בכל הנוגע לייצור וייצוא סחורות – סין. הפיתוי של רכישת מוצרים מהמפעל העולמי כבש יזמים ועסקים
אמנת טיר (TIR)
“אמנת טיר” היא אמנת מכס בינלאומית המאפשרת הובלת מטענים דרך מדינה אחת או יותר.הגשת מסמכי יבוא (אמנת Transit Internationaux Routiers – TIR) רעיון ה- TIR
התחזית המקרו-כלכלית של חטיבת המחקר, אוקטובר 2023
לצפייה בהודעה כקובץ לחץ כאן תמצית מסמך זה מציג את התחזית המקרו-כלכלית שחטיבת המחקר בבנק ישראל גיבשה באוקטובר 2023[1] בנוגע למשתני המקרו העיקריים – התוצר, האינפלציה