חדשות האתר

אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא:...
21 November 2024

הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי...
17 November 2024

הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה...
17 November 2024

דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו...
17 November 2024

מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן...
17 November 2024

יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי,...
10 November 2024

החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על...
10 November 2024

צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo....
10 November 2024

שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני,...
03 November 2024

צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות,...
03 November 2024
מאמרים חדשים

איגוד לשכות המסחר: תביעות לפיצויים בעקבות העומס בנמלים

איגוד לשכות המסחר: תביעות לפיצויים בעקבות העומס בנמלים

האיגוד פנה לציבור היבואנים הסבורים שיש להם תביעת נזיקין מבוססת. נשיא איגוד לשכות המסחר: ״אסור שיהיה מצב על פיו פוטרים את המדינה, את הנהלות הנמלים או את ועדי העובדים בנמלי הים מאחריות ממתן שירותי נמל יעילים ובכל מצב אפשרי״

מאיגוד לשכות המסחר נמסר הבוקר כי ״בשבועות האחרונים אנו חווים עומס חריג בנמלי הים התיכון, כאשר מטענים בייבוא ובייצוא לא מועמסים או לא נפרקים מאניות בפרק זמן סביר. הסיבה המרכזית היא מחסור בכוח אדם בנמלים הקיימים ובחוסר נכונות של הנמלים לגייס עובדים (אפילו זמניים) לשחרור העומסים.

״בתחילת השבוע הוחלט על הסכמים בין ההנהלות לעובדים בנמלי הים ולשינויים במתכונת העבודה בנמלים, שאמורים לגרום לכך שתוך תקופה קצרה הפיגורים והעיכובים יצומצמו והמצב בנמל יחזור לשגרה. דירקטוריון נמל אשדוד אישר הסכם עבודה זמני חדש עם ועד העובדים, שנועד לפתור את הפקק בנמל. ההסכם כולל שעות נוספות שאמורות לאפשר קצב עבודה מוגבר, וממתין לאישור משרד האוצר״.

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מדגיש כי ״אסור שיהיה מצב על פיו פוטרים את המדינה, את הנהלות הנמלים או את ועדי העובדים בנמלי הים מאחריות ממתן שירותי נמל יעילים ובכל מצב אפשרי. נמלי הים הם מונופול מוחלט בבעלות המדינה. הם הוקמו לתכלית מוגדרת, ומוטלת עליהם חובה מיוחדת העולה על שירותי חברה עסקית פרטית. מישהו חייב לתת את הדין על ניהול כושל של נמלי הים בתקופה האחרונה; בוודאי שלא המגזר העסקי הוא זה שצריך לשאת בנזקים. נמלי הים הוקמו כדי לשרת את כלכלת המדינה והמגזר העסקי. הם חייבים להיערך למתן שירותים נאותים בנוסף לתקופות של שגרת עבודה וגם בתקופות של גאות בעבודה. את הסכמי העבודה ודרכי הניהול יש להתאים, בחשיבה נכונה, לשינוים שיכולים להתרחש בתעבורה הימית ובעומס העבודה בנמלי הים. זוהי אחריות בסיסית המוטלת גם על המדינה וגם על הנהלות הנמלים. מה שהתרחש מאז תחילת יולי 2020 לא בא במכה אחת ובמפתיע. היה מספיק זמן להיערכות נאותה״.

באיגוד לשכות המסחר מקווים כי ההסכמות מתחילת השבוע אכן יביאו להקלה משמעותית בעומס בנמלים, ״אבל אין בהן כדי לתת מענה לנזקים הכבדים שנגרמו וממשיכים להיגרם ללקוחות כתוצאה מהתפקוד הלוקה בחסר של הנמלים. גם אם הנמלים יתפקדו כמצופה מהם מכאן והלאה, אין בכך כדי לתת מענה לנזקים שנגרמו בתקופת המשבר״. הנזק יכול להתייחס גם להשחתות שנגרמו למוצרים עצמם כתוצאה מפיגורים ממושכים בביצוע מועדי האספקה והעלויות הנוספות הכרוכות בכך.

בשל כך, הוחלט באיגוד לשכות המסחר לפעול משפטית בהגשת תביעות לפיצויים, ולכן נעשתה פנייה לציבור היבואנים, הסבורים שיש להם תביעת נזיקין מבוססת, לפנות לאגף המשפטי לצורך ריכוז המידע לכדי מהלך משפטי מרוכז.

בפנייה ליבואנים צוין כי ״התביעה והצגת הנזק חייבים להיות מבוססים משפטית ועובדתית: תיאור תמציתי של נזקים ממשיים שנגרמו מחמת פיגור לא סביר בפריקת המטענים מהאניות שהגיעו לנמלי ישראל, או בהטענתם בסחורה המיועדת לייצוא. הנזק יכול להתייחס גם להשחתות שנגרמו למוצרים עצמם כתוצאה מפיגורים ממושכים בביצוע מועדי האספקה והעלויות הנוספות הכרוכות בכך. בשלב זה נכון לחשב נזקים החל מיום 1.7.2020 ועד סוף אפריל 2021.  במידת הצורך, ניתן יהיה להגיש עדכונים לאחר תאריך זה״.

פורסם באתר – www.port2port.co.il 

עוד מאמרים בנושא...

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/Light-Grey-And-Blue-Gradient-English-Lesson-YouTube-Thumbnail-1.png
יו״ר ההסתדרות הכריז על שביתה במשק

ההסתדרות פרסמה את רשימת מקומות העבודה שישבתו היום בהם חברת נמלי ישראל, חברת נמל חיפה, חברת נמל אשדוד, חברת נמל אילת, ונמל מספנות ישראל. נתב״ג ייסגר להמראות החל מהשעה 8 בבוקר ועד 14:00. מנתב״ג דרך הנמלים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/Light-Grey-And-Blue-Gradient-English-Lesson-YouTube-Thumbnail.png
חדשות בתחום היצוא והיבוא

מבוא תחום היצוא והיבוא בישראל חווה שינויים ותמורות משמעותיות בשנים האחרונות, במקביל להתפתחויות גלובליות וכלכליות המשפיעות על הסחר הבינלאומי של המדינה. בשנה האחרונה נרשמו שינויים מדיניים, רגולטוריים וכלכליים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/סחר.png
סחר בינלאומי בישראל

הסחר הבינלאומי ממלא תפקיד מרכזי בכלכלת ישראל, ומאפשר למדינה להתגבר על משאבי הטבע המוגבלים שלה ולהשתלב בשוק העולמי. כמדינה קטנה עם כלכלה מפותחת מאוד, ישראל נשענת על ייבוא וייצוא כאחד כדי לשמר את הצמיחה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/2.png
השפעת שינויי מדיניות ומלחמות סחר על עמילות מכס

בעשורים האחרונים, השינויים המהירים במדיניות הסחר העולמית ומלחמות הסחר הפכו לנושא מרכזי המשפיע על תחומים רבים בכלכלה העולמית, כולל על תחום עמילות המכס. תחום זה, שממוקד בתהליך השחרור מהמכס והבטחת עמידה בדרישות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/3.png
רגולציה ומיסוי בעמילות מכס: איך להימנע מקנסות ומחסומי סחר?

בתחום הסחר הבינלאומי, עמילות מכס היא תהליך קריטי שמחייב הכרות מעמיקה עם חוקים, תקנות ומסגרות רגולטוריות בכל מדינה בה מתבצעת פעילות מסחרית. עמילי מכס נדרשים להתמודד עם מערכות רגולציה מורכבות ומגוונות, שמטרתן...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/1.png
כיצד יכולה אוטומציה לשפר את תהליך עמילות המכס?

האוטומציה היא אחד מהכוחות המניעים של השינויים המהירים בשוק העבודה המודרני, והיא אינה פוסחת גם על תחום עמילות המכס. תהליך עמילות המכס, שבעבר היה מורכב ומבוסס על פעולות ידניות רבות, הופך בהדרגה לאוטומטי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/שאלות-נפוצות.png
עמילות מכס תשובות לשאלות נפוצות

מבוא עמילות מכס היא תחום מורכב ומרכזי בעולמות היבוא והיצוא, העוסק בטיפול בכל ההיבטים הקשורים לתהליכי המכס של סחורות המיובאות או מיוצאות למדינה. סוכני מכס הם אנשי מקצוע המוסמכים לייצג יבואנים ויצואנים מול...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/פסקי-דין.png
עמילות מכס - פסקי דין

עמילות מכס היא מקצוע מורכב הכולל תיווך בין היבואנים והיצואנים לבין רשויות המכס. סוכני המכס אחראים על הגשת מסמכים, סיווג סחורות, תשלום מיסים ומכסים, והתנהלות מול הרשויות השונות על מנת לשחרר את הסחורה המיובאת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/סקר-שוק.png
יבוא סחורה מחו"ל - חשיבות ביצוע סקר שוק מקיף

מבוא יבוא סחורה מחו”ל הוא תהליך מורכב שמכיל מספר שלבים, כל אחד מהם חיוני להצלחת התהליך הכללי. התהליך כולל מציאת ספקים, ניהול מו”מ, טיפול בניירת ובמכס, ובסופו של דבר, הכנסת הסחורה לשוק המקומי....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/הסכם-הסחר-החופשי-עם-טורקיה-והשלכות-החרם-והפסקת-שיתוף-הפעולה.png
הסכם הסחר החופשי עם טורקיה והשלכות החרם והפסקת שיתוף הפעולה

ישראל וטורקיה חתמו על הסכם הסחר החופשי בשנת 1997, מה שהוביל לשיתוף פעולה כלכלי נרחב בין המדינות בתחומי התעשייה, החקלאות והטכנולוגיה. במשך השנים, טורקיה הפכה לאחד משותפי הסחר החשובים של ישראל, כאשר שתי...

1 2 3 4 5 6 72