חדשות האתר

אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא:...
21 November 2024

הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי...
17 November 2024

הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה...
17 November 2024

דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו...
17 November 2024

מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן...
17 November 2024

יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי,...
10 November 2024

החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על...
10 November 2024

צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo....
10 November 2024

שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני,...
03 November 2024

צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות,...
03 November 2024
מאמרים חדשים

נמלי ישראל: ירידה קלה בתנועת המטענים ברבעון הראשון

נמלי ישראל: ירידה קלה בתנועת המטענים ברבעון הראשון

ברבעון הראשון תנועת המטענים בכל הנמלים עמדה על 14.32 מיליון טון לעומת 14.49 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד. מהנתונים עולה כי בנמל אשדוד נטענים פחות מכולות יצוא כאשר בחיפה המצב הפוך.

רספ״ן פרסמה את נתוני תנועת המטענים בנמלי ישראל עבור הרבעון הראשון של 2021. ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, העביר למערכת  PORT2PORT מספר הערות סטטיסטיות בעקבות הנתונים:

מהנתונים עולה כי סך הכל בהשוואת הרבעונים הראשונים של 2019, 2020 ו-2021, אין הבדל גדול בסך כל הכמויות שעברו בנמלים – יש קיטון קל לאורך הזמן, כאשר חיפה יורדת ואשדוד ומספנות ישראל עולות. נציין כי ברבעון הראשון תנועת המטענים בכל הנמלים עמדה על 14.32 מיליון טון לעומת 14.49 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד. באשדוד טופלו 6 מיליון טון לעומת 5.6 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד ובחיפה טופלו הרבעון 6.7 מיליון טון לעומת 7.4 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד.

בתחום כלי רכב ניתן להבחין כי לאחר שבע שנים שבהם מספר כלי הרכב שנמסרו ללקוחות היה תמיד בין 80% ל-90% ממספר כלי הרכב שנפרקו בנמלים, המגמה התהפכה, ולאחר הרבעון הראשון השנה היחס היה 166%. מסיבות הכרוכות בגידול הצריכה, פחות נסיעה ברכב ציבורי והרגלי הישראליים, יש כנראה לצפות לגידול במספר כלי הרכב שייפרקו בנמלים העמוסים שלנו. נציין כי ברבעון הראשון נפרקו בנמלי ישראל 60,453 רכבים לעומת 64,618 רכבים ברבעון המקביל אשתקד.

בתחום המכולות – בהשוואת הרבעונים הראשונים כנ״ל קיים גידול במספר המכולות, הן בחיפה (קצת) והן באשדוד (הרבה). הגידול התבטא רק ביבוא כאשר בשניהם היה קיטון ביצוא. בולטת התופעה שאשדוד טוענת פחות מכולות יצוא (מלא וריק) כאשר בחיפה המצב הפוך.

בתחום המתכות – אין גידול משמעותי בייבוא. עלייה קלה לעומת 2019, אבל כמו 2020. המספנות נוטלות 66% מכמות יבוא המתכות. אשדוד נוטלת חלק קטן בלבד של היבוא.

בתחום הגרעינים: קיימת ירידה קלה לעומת שנים קודמות. ברבעון הראשון נפרקו 1,073 אלפי טון בנמלים לעומת 1,206 אלפי טון גרעינים. התנודות בכמויות התבואות נובעות לאו דווקא מביקוש בלבד. חיפה, בגלל דגון, אחראית ל-85% מיבוא הגרעינים לישראל. יש לזכור שמלאי החירום למוצרים אלו קטן: חיטה וסויה למאכל אדם – 4 שבועות, מספוא ומאכל לחיות – שלושה שבועות. איגוד יבואני התבואה מדווח כי הנושא בבחינה.

בתחום המלט: עלייה עקבית במשך השנים מאז 2016 שבה נשר הפסידה את הבלעדיות והותר יבוא מתחרה, שהגיע כבר לכ-4 מיליון טון לשנה.

בתחום המטען הכללי: ירידה מסוימת מאז 2018. בגלל המתכות, נמל המספנות אחראי למחצית היבוא – ייבא ברבעון הראשון 515 אלף טון לעומת 1,161 אלף טון מכלל היבוא.

צובר חופנים: עליה לעומת שנים קודמות. אשדוד אחראית ל-60% מיבוא סקטור זה עם ייבוא של 831 אלף טון לעומת 1,361 אלף טון יבוא בכלל הנמלים סה״כ.

מכולות שטעון: קיימת ירידה לעומת שנים קודמות. כאשר הוחלט ב-2013 על בניית נמלי המכולות החדשים, נוספה הנחה שלפיה הם ישמשו לפיתוח נמלי שטעון לנמלים הסמוכים. ההנחה הזו בהחלט סבירה לאור התפעול החצי-אוטומטי שלהם.

עצים: כמות יבוא העצים באניות קונבנציונליות ירדה דרמטית לאורך השנים. בדומה למטעני קירור, הם עברו ברובם למכולות. כיום, עברו ברבעון הראשון של 2021 47,000 טון בלבד.

פורסם באתר – www.port2port.co.il 

עוד מאמרים בנושא...

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/Light-Grey-And-Blue-Gradient-English-Lesson-YouTube-Thumbnail-1.png
יו״ר ההסתדרות הכריז על שביתה במשק

ההסתדרות פרסמה את רשימת מקומות העבודה שישבתו היום בהם חברת נמלי ישראל, חברת נמל חיפה, חברת נמל אשדוד, חברת נמל אילת, ונמל מספנות ישראל. נתב״ג ייסגר להמראות החל מהשעה 8 בבוקר ועד 14:00. מנתב״ג דרך הנמלים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/Light-Grey-And-Blue-Gradient-English-Lesson-YouTube-Thumbnail.png
חדשות בתחום היצוא והיבוא

מבוא תחום היצוא והיבוא בישראל חווה שינויים ותמורות משמעותיות בשנים האחרונות, במקביל להתפתחויות גלובליות וכלכליות המשפיעות על הסחר הבינלאומי של המדינה. בשנה האחרונה נרשמו שינויים מדיניים, רגולטוריים וכלכליים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/סחר.png
סחר בינלאומי בישראל

הסחר הבינלאומי ממלא תפקיד מרכזי בכלכלת ישראל, ומאפשר למדינה להתגבר על משאבי הטבע המוגבלים שלה ולהשתלב בשוק העולמי. כמדינה קטנה עם כלכלה מפותחת מאוד, ישראל נשענת על ייבוא וייצוא כאחד כדי לשמר את הצמיחה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/2.png
השפעת שינויי מדיניות ומלחמות סחר על עמילות מכס

בעשורים האחרונים, השינויים המהירים במדיניות הסחר העולמית ומלחמות הסחר הפכו לנושא מרכזי המשפיע על תחומים רבים בכלכלה העולמית, כולל על תחום עמילות המכס. תחום זה, שממוקד בתהליך השחרור מהמכס והבטחת עמידה בדרישות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/3.png
רגולציה ומיסוי בעמילות מכס: איך להימנע מקנסות ומחסומי סחר?

בתחום הסחר הבינלאומי, עמילות מכס היא תהליך קריטי שמחייב הכרות מעמיקה עם חוקים, תקנות ומסגרות רגולטוריות בכל מדינה בה מתבצעת פעילות מסחרית. עמילי מכס נדרשים להתמודד עם מערכות רגולציה מורכבות ומגוונות, שמטרתן...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/1.png
כיצד יכולה אוטומציה לשפר את תהליך עמילות המכס?

האוטומציה היא אחד מהכוחות המניעים של השינויים המהירים בשוק העבודה המודרני, והיא אינה פוסחת גם על תחום עמילות המכס. תהליך עמילות המכס, שבעבר היה מורכב ומבוסס על פעולות ידניות רבות, הופך בהדרגה לאוטומטי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/שאלות-נפוצות.png
עמילות מכס תשובות לשאלות נפוצות

מבוא עמילות מכס היא תחום מורכב ומרכזי בעולמות היבוא והיצוא, העוסק בטיפול בכל ההיבטים הקשורים לתהליכי המכס של סחורות המיובאות או מיוצאות למדינה. סוכני מכס הם אנשי מקצוע המוסמכים לייצג יבואנים ויצואנים מול...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/פסקי-דין.png
עמילות מכס - פסקי דין

עמילות מכס היא מקצוע מורכב הכולל תיווך בין היבואנים והיצואנים לבין רשויות המכס. סוכני המכס אחראים על הגשת מסמכים, סיווג סחורות, תשלום מיסים ומכסים, והתנהלות מול הרשויות השונות על מנת לשחרר את הסחורה המיובאת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/סקר-שוק.png
יבוא סחורה מחו"ל - חשיבות ביצוע סקר שוק מקיף

מבוא יבוא סחורה מחו”ל הוא תהליך מורכב שמכיל מספר שלבים, כל אחד מהם חיוני להצלחת התהליך הכללי. התהליך כולל מציאת ספקים, ניהול מו”מ, טיפול בניירת ובמכס, ובסופו של דבר, הכנסת הסחורה לשוק המקומי....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/הסכם-הסחר-החופשי-עם-טורקיה-והשלכות-החרם-והפסקת-שיתוף-הפעולה.png
הסכם הסחר החופשי עם טורקיה והשלכות החרם והפסקת שיתוף הפעולה

ישראל וטורקיה חתמו על הסכם הסחר החופשי בשנת 1997, מה שהוביל לשיתוף פעולה כלכלי נרחב בין המדינות בתחומי התעשייה, החקלאות והטכנולוגיה. במשך השנים, טורקיה הפכה לאחד משותפי הסחר החשובים של ישראל, כאשר שתי...

1 2 3 4 5 6 72