נמל אשדוד: הושלם תהליך הטמעת פרויקט IT בנמל
דף הבית » חדשות האתר » נמל אשדוד: הושלם תהליך הטמעת פרויקט IT בנמל
במשך חמישה חודשים הקמה בזק בינלאומי רשת ממוחשבת תוך שימוש במערכת Extreme Fabric Connect ובהשקעה של מיליוני שקלים.
חברת בזק בינלאומי מדווחת על סיום הליך רישות מחדש של מערכת המחשוב בנמל אשדוד. התהליך, הכולל הטמעה של מערך טכנולוגיית מידע מתקדם ושדרוג מערכות אבטחת הסייבר, נמשך כחמישה חודשים ועלותו מוערכת במיליוני שקלים.
כחלק מתהליך של התחדשות ושדרוג מערכות על רקע פתיחת השוק לתחרות והקמת שני נמלי ים חדשים יצא נמל אשדוד במכרז לשדרוג כולל של הרשת הממוחשבת בנמל – מיזם רחב ממדים הכולל הטמעת פרויקט IT, החלפת דאטה סנטר ובניית קמפוס דיגיטלי חדיש ומאובטח שייתן מענה לכל הפעילות הממוחשבת בנמל. בזק בינלאומי, שנבחרה לקדם את המהלך, בחרה לבצע את הליך הרישות המחודש באמצעות טכנולוגיית SDN תוך התבססות על מערכת Extreme Fabric Connect.
אלי קנדל, מנהל הפעילות של Extreme Networks בישראל: ״נמל אשדוד הינו גוף ענק שפעיל סביב השעון. כל שעת עבודה שבה הנמל מושבת משמעותה נזק עצום שיכול להגיע למיליוני שקלים. היעד שלנו היה לתכנן את הפרויקט ולחזק את שגרת העבודה בנמל״.
קנדל הוסיף כי ״זה לא קמפוס, זו עיר. הקמנו שלושה מרכזי דאטה, שכל אחד מהם זה עולם בפני עצמו. הקמנו 110 ריכוזים מרוחקים למאות משתמשים. מדובר במפעל ענק עם מורכבויות מובנות יוצאות דופן מבוסס על עבודה ממוחשבת, החל ממצלמת ה-CCTV בשער הכניסה ועד למנופי הענק של רציף 23״.
לדבריו, ״הגענו לארגון שבאופן טבעי נסמך על מערכת אבטחת מידע ברמה מאוד גבוהה – אבל אין לי ספק שבעקבות המהפכה שביצענו כאן בחודשים האחרונים העלנו את רמת אבטחת המידע בכמה רמות. מאחר ומדובר בארגון שמוגדר כ- critical asset למדינת ישראל, היה ברור שתכנון מערך האבטחה יהיה הטוב ביותר שניתן לבנות, מערכת שתדע לשמור גם על הרשת שמתפעלת את הנמל וגם על הררי המידע שיש בנמל בכל מה שקשור ללקוחות שעובדים כאן מכל העולם״.
אייל אלבז, מהנדס מערכות תקשורת ואבטחת מידע בבזק בינלאומי: ״הטמענו טכנולוגיה של Campus fabric, קמפוס אחוד שבו כל הרשתות וכל מאגרי המידע יושבים על ענן אחד גדול, שמורכב ממספר מתגי ליבה שאמורים לגבות את עצמם. המשמעות היא שכל משתמש קצה, בכל נקודה, ולא משנה אם הוא בחיבור קווי או אלחוטי, יזכה לאותה חוויית משתמש ולאותו שירות. הרשת הזו יודעת לתת מענה מהיר בזמן שיא, מידע זורם בענן הזה במהירויות של milliseconds, כי כשאתה צריך לנווט ספינות ענק ולהניף מכולות ששוקלות עשרות טונות העברת המידע המיידית היא קריטית״.
אלבז הוסיף כי ״ייצרנו מערכת ניהול מרכזית שעונה על כל האספקטים הניהוליים והתפעוליים. מערכת שו”ב (שליטה ובקרה) שהתקנו היא המערכת המתקדמת ביותר בשוק. ממסך אחד ניתן להשפיע על כל 150 המתגים שמהם בנוי הקמפוס. סביבת העבודה החדשה מפשטת בצורה משמעותית את תפעול הרשת. המהירות של המערכות גדלו פי 20 וזה יבוא לביטוי בביצוע משימות מהיר יותר, במשאיות שישתחררו מהר יותר, בספינות שיעגנו זמן מופחת ברציף, מדובר על חיסכון מצטבר משמעותי של זמן לנמל – וזה אומר רווח כלכלי ורווח אנושי״.
רון גלב, סמנכ״ל פתרונות לעסקים בבזק בינלאומי, הוסיף: ״מדובר באחד הפרויקטים הממוחשבים הגדולים והמורכבים שנעשו בשנים האחרונות במדינת ישראל. פרויקט המחשוב של נמל אשדוד הציב שורה של אתגרים טכנולוגיים ולוגיסטיים שדרשו שילוב של מיומנות, מקצועיות ויצירתיות, בלעדיהם לא ניתן היה להביא את המטלה לקו הסיום. אנו גאים לבשר כי עמדנו במשימה בכבוד והשקנו מערכת IT מתקדמת המציבה את נמל אשדוד בחזית הקדמה הטכנולוגית עם נמלי הים המובילים בעולם״.
עוד מאמרים בנושא...
סחר בינלאומי בישראל
הסחר הבינלאומי ממלא תפקיד מרכזי בכלכלת ישראל, ומאפשר למדינה להתגבר על משאבי הטבע המוגבלים שלה ולהשתלב בשוק העולמי. כמדינה קטנה עם כלכלה מפותחת מאוד, ישראל
ארגון הסחר העולמי (WTO)
ה – WTO הינו הגוף החשוב ביותר בעולם לקביעת כללי סחר בינלאומי, לקידום ולפיקוח על ליברליזציה בסחר. כאן נסקור את פעילות ארגון ה – WTO
למה צריך סקר שוק מקיף לפני יבוא סחורות מחו”ל
בנוף העצום של הסחר הבינלאומי, אמנות יבוא הסחורות מחו”ל דומה לניווט במבוך של הזדמנויות ואתגרים. דמיינו את זה – אתם על סף גילוי אוצר של
שילוח ימי ויבוא מוצרים מסין
בנוף העצום של הסחר העולמי, מדינה אחת בולטת כמעצמה בכל הנוגע לייצור וייצוא סחורות – סין. הפיתוי של רכישת מוצרים מהמפעל העולמי כבש יזמים ועסקים
אמנת טיר (TIR)
“אמנת טיר” היא אמנת מכס בינלאומית המאפשרת הובלת מטענים דרך מדינה אחת או יותר.הגשת מסמכי יבוא (אמנת Transit Internationaux Routiers – TIR) רעיון ה- TIR
התחזית המקרו-כלכלית של חטיבת המחקר, אוקטובר 2023
לצפייה בהודעה כקובץ לחץ כאן תמצית מסמך זה מציג את התחזית המקרו-כלכלית שחטיבת המחקר בבנק ישראל גיבשה באוקטובר 2023[1] בנוגע למשתני המקרו העיקריים – התוצר, האינפלציה