נמל אשדוד: הושלם תהליך הטמעת פרויקט IT בנמל
דף הבית » חדשות האתר » נמל אשדוד: הושלם תהליך הטמעת פרויקט IT בנמל
במשך חמישה חודשים הקמה בזק בינלאומי רשת ממוחשבת תוך שימוש במערכת Extreme Fabric Connect ובהשקעה של מיליוני שקלים.
חברת בזק בינלאומי מדווחת על סיום הליך רישות מחדש של מערכת המחשוב בנמל אשדוד. התהליך, הכולל הטמעה של מערך טכנולוגיית מידע מתקדם ושדרוג מערכות אבטחת הסייבר, נמשך כחמישה חודשים ועלותו מוערכת במיליוני שקלים.
כחלק מתהליך של התחדשות ושדרוג מערכות על רקע פתיחת השוק לתחרות והקמת שני נמלי ים חדשים יצא נמל אשדוד במכרז לשדרוג כולל של הרשת הממוחשבת בנמל – מיזם רחב ממדים הכולל הטמעת פרויקט IT, החלפת דאטה סנטר ובניית קמפוס דיגיטלי חדיש ומאובטח שייתן מענה לכל הפעילות הממוחשבת בנמל. בזק בינלאומי, שנבחרה לקדם את המהלך, בחרה לבצע את הליך הרישות המחודש באמצעות טכנולוגיית SDN תוך התבססות על מערכת Extreme Fabric Connect.
אלי קנדל, מנהל הפעילות של Extreme Networks בישראל: ״נמל אשדוד הינו גוף ענק שפעיל סביב השעון. כל שעת עבודה שבה הנמל מושבת משמעותה נזק עצום שיכול להגיע למיליוני שקלים. היעד שלנו היה לתכנן את הפרויקט ולחזק את שגרת העבודה בנמל״.
קנדל הוסיף כי ״זה לא קמפוס, זו עיר. הקמנו שלושה מרכזי דאטה, שכל אחד מהם זה עולם בפני עצמו. הקמנו 110 ריכוזים מרוחקים למאות משתמשים. מדובר במפעל ענק עם מורכבויות מובנות יוצאות דופן מבוסס על עבודה ממוחשבת, החל ממצלמת ה-CCTV בשער הכניסה ועד למנופי הענק של רציף 23״.
לדבריו, ״הגענו לארגון שבאופן טבעי נסמך על מערכת אבטחת מידע ברמה מאוד גבוהה – אבל אין לי ספק שבעקבות המהפכה שביצענו כאן בחודשים האחרונים העלנו את רמת אבטחת המידע בכמה רמות. מאחר ומדובר בארגון שמוגדר כ- critical asset למדינת ישראל, היה ברור שתכנון מערך האבטחה יהיה הטוב ביותר שניתן לבנות, מערכת שתדע לשמור גם על הרשת שמתפעלת את הנמל וגם על הררי המידע שיש בנמל בכל מה שקשור ללקוחות שעובדים כאן מכל העולם״.
אייל אלבז, מהנדס מערכות תקשורת ואבטחת מידע בבזק בינלאומי: ״הטמענו טכנולוגיה של Campus fabric, קמפוס אחוד שבו כל הרשתות וכל מאגרי המידע יושבים על ענן אחד גדול, שמורכב ממספר מתגי ליבה שאמורים לגבות את עצמם. המשמעות היא שכל משתמש קצה, בכל נקודה, ולא משנה אם הוא בחיבור קווי או אלחוטי, יזכה לאותה חוויית משתמש ולאותו שירות. הרשת הזו יודעת לתת מענה מהיר בזמן שיא, מידע זורם בענן הזה במהירויות של milliseconds, כי כשאתה צריך לנווט ספינות ענק ולהניף מכולות ששוקלות עשרות טונות העברת המידע המיידית היא קריטית״.
אלבז הוסיף כי ״ייצרנו מערכת ניהול מרכזית שעונה על כל האספקטים הניהוליים והתפעוליים. מערכת שו”ב (שליטה ובקרה) שהתקנו היא המערכת המתקדמת ביותר בשוק. ממסך אחד ניתן להשפיע על כל 150 המתגים שמהם בנוי הקמפוס. סביבת העבודה החדשה מפשטת בצורה משמעותית את תפעול הרשת. המהירות של המערכות גדלו פי 20 וזה יבוא לביטוי בביצוע משימות מהיר יותר, במשאיות שישתחררו מהר יותר, בספינות שיעגנו זמן מופחת ברציף, מדובר על חיסכון מצטבר משמעותי של זמן לנמל – וזה אומר רווח כלכלי ורווח אנושי״.
רון גלב, סמנכ״ל פתרונות לעסקים בבזק בינלאומי, הוסיף: ״מדובר באחד הפרויקטים הממוחשבים הגדולים והמורכבים שנעשו בשנים האחרונות במדינת ישראל. פרויקט המחשוב של נמל אשדוד הציב שורה של אתגרים טכנולוגיים ולוגיסטיים שדרשו שילוב של מיומנות, מקצועיות ויצירתיות, בלעדיהם לא ניתן היה להביא את המטלה לקו הסיום. אנו גאים לבשר כי עמדנו במשימה בכבוד והשקנו מערכת IT מתקדמת המציבה את נמל אשדוד בחזית הקדמה הטכנולוגית עם נמלי הים המובילים בעולם״.
עוד מאמרים בנושא...
מדיניות התקינה בישראל
מדיניות התקינה הלאומית כוללת קביעת עדיפויות בתקינה, יזום כתיבת תקנים חדשים ורביזיות בתקנים הקיימים, הכרזה על תקנים כרשמיים או הסרת רשמיותם, תיאום בין-משרדי בנושאי תקינה
גופים בינלאומיים הפועלים בנושא סחר והיצף
בעולם פועלים גופים שונים העוסקים בנושא סחר הוגן ופועלים נגד היצף.
מהו יבוא אישי?
על-פי ההגדרה שבצו יבוא חופשי אם הוכח להנחת דעתו של מנהל רשות המיסים או סגנו שהטובין מיובאים לא באמצעות עוסק, לא לצרכי אספקה, ייצור או
האם קיימים דרישות או תנאים ביבוא?
משרד הכלכלה והתעשייה מעדכן ומתקן את צו יבוא חופשי ואת צו יצוא חופשי במטרה שיכללו את כל דרישות הרגולטוריות הטכניות שבחקיקה הרלוונטית.
אני רוצה לייבא מוצר, מה עלי לעשות?
באופן כללי היבוא לישראל הוא חופשי. כל אדם יכול לייבא מבלי רישיון יבואן או רישיון/אישור יבוא. עם זאת, חלק מהמוצרים מחייבים רישום יבואן ואישור או