חדשות האתר

תחום היבוא לישראל סיכום שנת 2024: תמורות, אתגרים והשפעות ארוכות טווח

הרחבת הפטורים ממכס וממסים אחת הרפורמות המשמעותיות ביותר בשנת 2024 הייתה הרחבת הפטורים ממכס וממסים על...
22 December 2024

המדריך המלא ליבואנים מתחילים: איך להתחיל בתהליך המכס?

מבוא ייבוא סחורות הוא חלק בלתי נפרד מעולם העסקים הגלובלי ומספק הזדמנויות עסקיות רחבות. עם זאת, תהליך...
22 December 2024

טעויות נפוצות בעמילות מכס וכיצד להימנע מהן

מבוא עמילות מכס היא אחד מהתהליכים המרכזיים בניהול שרשרת האספקה הבינלאומית. טעויות בתהליך זה עלולות לגרום...
22 December 2024

נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: כלים, תקנות ואפשרויות שכל יבואן צריך להכיר

נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: כלים, תקנות ואפשרויות שכל יבואן צריך להכיר פעילות היבוא והיצוא מהווה...
22 December 2024

עמילות מכס וסחר בינלאומי בישראל בשנת 2024: עדכונים, שינויים והשפעות

שנת 2024 התאפיינה בשינויים משמעותיים בתחומי עמילות המכס והסחר הבינלאומי בישראל. ממשלת ישראל וגורמים פרטיים...
22 December 2024

עדכונים רגולטוריים בסחר חוץ 2024: יתרונות, חסרונות והשפעות

מבוא: רגולציה ככלי לעידוד סחר חוץ סחר החוץ של מדינה הוא עמוד תווך מרכזי בכלכלה, המושפע באופן ישיר ממדיניות...
15 December 2024

עדכונים בנושא יבוא, יצוא וסחר חוץ 2024: מגמות, רגולציות והזדמנויות עסקיות

מבוא: סחר החוץ של ישראל ב-2024 סחר החוץ של ישראל הוא נדבך מרכזי בכלכלה המקומית והגלובלית. בשנת 2024,...
15 December 2024

החל מיום 01.09.2024 נכנסה לתוקפה הוראת מנכ"ל 2.6 המתוקנת – מתן פטור לטובין המיובאים ביבוא מסחרי

בהתאם לסעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי, תשע”ד – 2014, השר שבתחום סמכותו מצויים הטובין או מי שהוא הסמיכו...
15 December 2024

מערכת סטאטוס לרישיונות ולאישורים בין המכס לרשויות מוסמכות - הכירו את מערכת מסלול+

מערכת מסלול + משדרגת ליבואנים ולסוכני מכס את חווית העבודה, חוסכת זמן יקר ומקלה על ביצוע פעולות שוטפות. מהי...
15 December 2024

ישראל השלימה הצטרפותה הרשמית לכל נספחי אמנת MARPOL

מדינת ישראל הגישה לארגון הספנות הבינלאומי IMO את מסמכי ההצטרפות הרשמיים לנספחים VI ו-IV לאמנת MARPOL,...
15 December 2024
מאמרים חדשים
קטגוריות
שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

נמל אשדוד: נחתם הסכם היסטורי להשלמת הליך הרפורמה

שקופית קודמת
שקופית הבאה

נמל אשדוד: נחתם הסכם היסטורי להשלמת הליך הרפורמה

אחרי קרוב ל-8 שנים של מו״מ נחתמה הלילה אחת הרפורמות החשובות במשק בין המדינה, הנהלת נמל אשדוד והעובדים. במסגרת ההסכם תיושם תוכנית התייעלות שתאפשר לנמל לשמור על כושר תחרותי גבוה תוך שמירה על זכויות העובדים.

הסכם היסטורי נחתם הלילה (א׳) בנמל אשדוד המאפשר את השלמת הרפורמה בנמלי הים של מדינת ישראל. ההסכם, שהבשיל אחרי כמעט שמונה שנים של משא ומתן, מחזק את עתידו של נמל אשדוד המתחדש ומסדיר את הביטחון התעסוקתי והכלכלי של עובדיו.

ההסכם נחתם בבית ההסתדרות במעמד יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, מנכ״ל משרד התחבורה עופר מלכה, המשנה לממונה על השכר באוצר אפי מלכין ורכז החברות הממשלתיות באגף אוהד אלקבץ, הנהלת חברת נמל אשדוד – יו״ר הדירקטוריון אורנה הוזמן-בכור והמנכ״ל משה (שיקו) ז׳אנה, וראשי הוועדים בנמל. הטקס נערך באוויר הפתוח תחת הנחיות התו הסגול.

ההסכם שנחתם מעגן בתוכו תכנית התייעלות שתאפשר לנמל לשמור על כושר תחרותי גבוה ובנוסף הוא כולל שמירה על זכויות העובדים ותוכנית פרישה לאלה שיבחרו לפרוש.

בין עיקרי ההסכם:

  • יינתנו 10 שנות הגנה מפני פיטורים קולקטיביים לעובדי דור ב׳ שאינו מייסד.
  • 184 העובדים שייפרשו מרצון יקבלו פנסיה חודשית ומענקי פרמיה והסתגלות.
  • תוקם קרן ייעודית של מאות מיליוני שקלים לצורך תשלומי הפנסיה.
  • תוקם רשת ביטחון לפרמיה עד 70% וקופה ייעודית של עשרות מיליוני שקלים לצורך תשלומי רשת הביטחון לפרמיה.
  • צמצום פערים בקרב כל קבוצות העובדים בסקטור תפעול ובסקטור ציוד מכני.
  • צמצום פערי השכר בקרב עובדי מינהל.
  • צמצום פערי שכר גם בקרב הבכירים.
  • הגדלת תקציב הרווחה והתרבות של הנמל ב-1.5 מיליון שקל.

מול כל אלו, הוסכם על התייעלות מהותית בכל הסקטורים וגמישות ניהולית שתאפשר לנמל להתחרות בנמלים הפרטיים המוקמים בימים אלו.

נזכיר כי בשנים האחרונות התנהל מו״מ ממושך שנועד להסדיר את המשך פעילותו של הנמל לקראת התמודדות מול נמל פרטי שיוקם באשדוד במטרה לסלול את הדרך הלכה למעשה להגברת התחרותיות בענף. לפני שלושה שבועות הושגו הבנות סופיות בעניין בין ההסתדרות וועדי העובדים, הנהלת הנמל ומשרד אוצר. בנמל מועסקים למעלה מאלף עובדים בסקטורים שונים.

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: ״ההסכם ההיסטורי שנחתם היום הוא ציון דרך משמעותי לעתידו של אחד מענפי התשתיות החשובים ביותר במדינה. ההסכם עוזר לייעל את עבודת הנמל, להכין אותו לעמידה באתגרי התחרות, ובתוך כך לדאוג לזכויות העובדים. ברפורמה בנמלי הים, ההסתדרות הוכיחה שוב את מעמדה כגורם מאזן במשק. הראינו כיצד בהידברות ובשיח מכבד, אנו מצליחים להביא לקו הגמר רפורמות מורכבות שמחזקות את הכלכלה הישראלית ומשפרות את השירות לאזרחים.

אני מברך את הצדדים השותפים להסכם ומודה לכל מי שסייע לגשר על הפערים ולהגן על הביטחון התעסוקתי של העובדים. תודה מיוחדת לשרת התחבורה, מירי רגב, על כך שנרתמה לנושא ותודה ליו”ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, והוועדים בנמל, שבמשך שנים הפגינו מנהיגות ואחריות אמיתית. כביתם של כלל העובדים בארץ, ההסתדרות תמשיך להיות חוף המבטחים של עובדי הנמלים גם בעתיד״.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח״כ מירי רגב: ״ הרפורמה בנמל אשדוד יוצאת לדרך. הסכם ההתייעלות שנחתם עתה הסיר את המחסום בפני צאתו של נמל אשדוד לדרך חדשה. אני שמחה ונרגשת שלאחר שמונה שנים הצלחנו להגיע למעמד זה, וברצוני להודות לשר האוצר ישראל כץ ולאנשיו, ליו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ולצוותו, ליו״ר חברת נמל אשדוד אורנה האוזמן-בכור וצוותה ולוועדי העובדים.

הסכם ההתייעלות הצטרף לשלושה הסכמים: הסכם תשתיות רציפים 24-25, הסכם העברת מחלקת ים והסכם חילופי שטחים, עליהם חתמנו מאז כניסתי לתפקיד – וזאת על מנת להשלים את כל התהליכים של הרפורמה. ההסכם הוכיח שיש מקום גם לזכויות עובדים וגם לתחרות ושוק חופשי. אני בטוחה שנמל אשדוד יתחרה בהצלחה ויביא משקיע אסטרטגי לנמל״.

יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי: ״אנחנו סוגרים מעגל אחרי שמונה שנים בשרשרת הסכמים מצוינים ומאתגרים, שמחד מייעלים את עבודת הנמל ומנגד שומרים ומתגמלים את עובדי הנמל. הצלחנו להוקיר את פועלם של העובדים הוותיקים בנמל באמצעות תוכנית הפרישה הטובה ביותר במשק, ולשמור על ביטחונם הכלכלי והתעסוקתי של העובדים שנשארים בנמל – במיוחד של עובדי הגיוון התעסוקתי, בהם אחינו בני העדה האתיופית.

כל זאת לא היה נעשה מבלי החלטות נבונות ואמיצות של מנהיגי העובדים בנמל, שאני מוקיר ומעריך מאוד. הבאנו את הנמל ואת עובדיו להיות יעילים יותר לקראת פתיחת התחרות, ומכאן האחריות על הנהלת הנמל ועובדיו לתת תחרות חזקה לנמלים החדשים. כמו תמיד, אנחנו נלווה בנחישות ובאהבה את עובדי הנמלים בכל אתגר חדש שיעמוד בפתח״.

יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד אורנה הוזמן-בכור: ״אני מברכת על ההסכם ההיסטורי אשר מסמל התחלה של תקופה ואופק חדש לנמל אשדוד. הודות לשילוב הידיים ואיחוד הכוחות של יו״ר ההסתדרות ומזכירי הוועדים, נציגי משרד התחבורה והשרה מירי רגב, ומשרד האוצר והשר ישראל כץ – נביט אל עבר המחר, ונמשיך בהיערכות לקראת פתיחת התחרות. פנינו קדימה במאמצים משותפים להציב את נמל אשדוד בחזית התחרות, כנמל מרכזי, חדשני ומוביל אל מול יתר הנמלים״.

מנכ״ל נמל אשדוד שיקו ז׳אנה: ״שנים של משא ומתן הסתיימו עם חתימת ההסכם בזכות מחויבותם העמוקה של כלל הגורמים המעורבים. כעת, אנו יכולים להמשיך בפעולות המשמעותיות המבוצעות בנמל לקראת פתיחת התחרות. בשנים האחרונות מקדם דירקטוריון נמל אשדוד תוכנית השקעות מסיבית בהיקף של כ-2.4 מיליארד שקלים, הכוללת השקעה בתשתיות הנמל, מהפכת שירות וטכנולוגיה ומעבר להתנהלות עסקית תחרותית. אני מודה לכל הצדדים שלקחו חלק בצעד משמעותי זה״.

נשיא לשכת הספנות הישראלית, ד״ר יורם זבה, הגיב על חתימת הסכם הרפורמה בנמל אשדוד, ואמר: ״חברי לשכת הספנות הישראלית מברכים את העובדים וההנהלה של חברת נמל אשדוד לרגל החתימה על הסכם הרפורמה. זהו ציון דרך משמעותי וחשוב שמכיל ציפיות לתקופה של שגשוג, הן לנמל והן ללקוחותיו.  
תמיכתה של הלשכה מבוססת בין השאר על ׳הנוסחה המנצחת׳ שהנמלים החדשים באים בנוסף לנמלים
הקיימים, ולא במקומם, ושהאחרונים ייכנסו לתחרות ברגל ימין, כמה שיותר מהר, ועם כל יכולותיהם ומרצם״.

את התהליך ליוו יו״ר אגף הפנסיה בהסתדרות, עו״ד מיה פרי-אלתרמן, ראש תחום בכיר מרחבים בלשכה המשפטית של האגף איגוד מקצועי עו״ד גלי שטיינברג, עו״ד מירי מלכי מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, ממונה חטיבה ארצי באיגוד עובדי התחבורה אלון וייס ועו״ד אלעד מורג ממשרד עורכי דין אלעד מורג. בטקס החתימה השתתפו גם ראשי הוועדים בנמל אשדוד: עמית שרף, גדי בוטבול, מיכל לוגסי, אבי שטרית, ישראל אבוטבול, מלי אשכנזי ודודו אפריאט, ויו״ר מרחב אשדוד בהסתדרות חיים שייב וסגנו מאיר בן-גוזי.

פורסם באתר – www.port2port.co.il 

צילום: דוברות ההסתדרות

עוד מאמרים בנושא...

בלוג
עורך ראשי

חוקי או לא חוקי

זכות העיכבון הינה זכות על פי דין, וכוונתה לייעל את הליך כריתתה של עסקה ולאפשר מסחר מהיר, דינמי ויעיל.

קרא עוד »
בלוג
עורך ראשי

יתרונות היצוא

יצוא הינו מכירה והעברה של סחורות ו/או אספקה של שירותים ממדינה אחת (מדינת המקור – ישראל, במקרה שלנו) למדינה אחרת (מדינת היעד). היצוא הוא חלק

קרא עוד »

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/סחר-חופשי.png
רגולציה בסחר מקומי ובינלאומי: מדריך מעמיק לעסקים

מבוא רגולציה משחקת תפקיד מרכזי בניהול ותכנון סחר מקומי ובינלאומי. היא מבטיחה עמידה בחוקים, בטיחות הציבור, והגנה על אינטרסים כלכליים ופוליטיים. עבור עסקים, עמידה בדרישות רגולטוריות היא לא רק חובה חוקית,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/הסכמי-סחר.png
הגבלות ייצוא וייבוא: מדריך מקיף להבנת החוקים והשפעתם על עסקים

מבוא ייצוא וייבוא ​​הם חלק בלתי נפרד מהפעילות הכלכלית של עסקים ומדינות. תהליכים אלו מאפשרים לחברות להרחיב את שווקיהן, לנצל משאבים בינלאומיים, ולהשיג יתרון תחרותי. עם זאת, הם כפופים למגבלות חוקיות שונות,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/דיני-סחר.png
יסודות דיני סחר: מה חשוב לדעת?

דיני סחר מהווים את הבסיס החוקי והמשפטי לעסקאות מסחריות, בין אם מדובר בעסקאות מקומיות או בינלאומיות. כל פעולה מסחרית – ייבוא, ייצוא, תשלום או שיתוף פעולה עסקי – כפופה למערכת מורכבת של חוקים, תקנות והסכמים....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע.png
אופטימיזציה של תהליכי שינוע: טיפים להקטנת עלויות ושיפור היעילות

מבואשינוע מטענים מהווה חלק מהותי בשרשרת האספקה העולמית, במיוחד בעידן שבו מסחר בינלאומי וצריכה מקוונת נמצאים בצמיחה מתמדת. האתגר המרכזי הוא לשנע מטענים במהירות, ביעילות ובעלות מינימלית. מאמר זה עוסק באופטימיזציה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים-ביבשה.png
סיכונים וניהול משברים בשינוע מטענים

מבואשינוע מטענים הוא תהליך ליבה בפעילות המסחרית והלוגיסטית, המחבר בין ספקים, יצרנים וצרכנים ברחבי העולם. לצד חשיבותו הרבה, שינוע מטענים נושא בחובו סיכונים משמעותיים שעלולים לפגוע בשרשרת האספקה, לגרום להפסדים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים-1.png
תכנון שרשרת אספקה ​​יעילה: שינוע מטענים בצורה אופטימלית

מבוא בעולם הגלובלי של היום, תכנון שרשרת אספקה ​​הפך למרכיב חיוני בהצלחת חברות וארגונים. שינוע מטענים הוא חלק קריטי בשרשרת זו, ומשפיע ישירות על עלויות, עמידה בזמנים ושביעות רצון הלקוחות. מאמר זה מציג את...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מקרי-בוחן-איך-עמיל-מכס-פתר-בעיות-סבוכות-עבור-לקוחותיו.png
מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו

מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות ובירוקרטיה המשתנים ממדינה למדינה. הוא נתקל בנהלי מכס קפדניים. עמיל מכס מקצועי הוא מי שמפשט את הצורך,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/אונרא.png
הפסקת פעילות אונר״א והשלכותיה על סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים

על המשלחים הבינלאומיים להימנע מטיפול ביבוא טובין על ידי אונר״א, משום שלא יתאפשר שחרורם של טובין אלו, על פי הוראות שני חוקים חדשים שהתקבלו בכנסת לאחרונה ואשר ייכנסו לתוקף בינואר 2025. ביום 28.10.24 התקבלו...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/תור-תפעולי-של-47-אניות-ממתינות.png
נמלי ישראל: תור תפעולי של 47 אניות ממתינות

על פי הדיווחים, חלק מהאוניות נמצא על עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה עוד לפני שהוכרז על הסדרה בצפון מול חיזבאללה. פורום לקוחות הנמלים יתכנס לדון במצב כאשר על הפרק יישום מתווה משרד...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/סקירה-ספנות.png
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה...

1 2 3 4 74