לשכת הספנות לוועדת התעריפים הממשלתית: בטלו או שנו תעריפי נמל מעוותים

לשכת הספנות פועלת לשינוי תעריפים מעוותים כגון דמי מינגש ודמי מעגן אשר גורמים לכך כי הנמל מקבל תמורה גבוהה יותר ככל שהשרות גרוע יותר.

לשכת הספנות לוועדת התעריפים הממשלתית: בטלו או שנו תעריפי נמל מעוותים

לשכת הספנות פועלת לשינוי תעריפים מעוותים כגון דמי מינגש ודמי מעגן אשר גורמים לכך כי הנמל מקבל תמורה גבוהה יותר ככל שהשרות גרוע יותר. תעריפים מעוותים נוספים: אחסנה ממושכת על סוגיה השונים, תשלום מופרז עבור ביטול יצוא ועוד…
 

נציגי לשכת הספנות הישראלית וועדת התעריפים שלה, גל תורן ויורם זבה, נפגשו לאחרונה עם נציגים ממשרד האוצר והתחבורה במטרה לשנות עיוותים בתעריפי הנמל הקיימים. לטענת נציגי לשכות הספנות, המצב הינו בלתי נסבל וגורם למצב אבסורדי לפיו למרות שהנמל מעניק שירות גרוע  ללקוחות – הוא משלשל לכיסו תמורה כספית גבוהה יותר. 

לשכת הספנות טוענת כי קיימת ״גבייה שגויה״ במספר תעריפים, ובראשם התעריפים המכונים ״דמי מינגש״ ו״דמי מעגן״. לדוגמה, כאשר אנייה מתעכבת בגלל גורמים שאינם נמצאים בשליטתה, כגון חוסר בידיים עובדות בנמל או ציוד תקול, היא נאלצת להמתין זמן ארוך יותר וכתוצאה מכך הלקוח משלם עבור הזמן הנוסף בהמתנה בעגינה או בעבודה האיטית ברציף

לשכת הספנות מזכירה כי תעריפים אלו הונהגו על מנת למנוע את השימוש ברציפי הנמל כ״חנייה״ אולם זמנים אלו פסו מן העולם. ״כאשר אנייה מתעכבת שבועות מעבר ליומיים הנחוצים לעבודתה זו ממש חוצפה לגבות מהלקוח כסף עבור הזמן הנוסף שהנמל כופה עליו להמתין עקב שירות גרוע״, טוען גל תורן, יו״ר ועדת התעריפים של לשכת הספנות הישראלית. 

תעריפים מעוותים נוספים ניתן למצוא גם בתעריפי האחסנה למיניהם, טוענת לשכת הספנות. לדוגמה, מגבלת פינוי המכולות הריקות שהנמל מטיל על אניות מכולה עקב אפשרויותיו המוגבלות לשרתן כיאות ועקב אחסון מכוניות. ״עיכוב מכולות בנמלים מהווה מכשול קרדינלי לחברות הספנות אשר חייבות את המכולות לסבבי ההובלה הבאים. זוהי הוצאה עצומה וגביית תעריפים עבור אחסנה כפויה של מכולות אלו הינה שערורייה. הצטברות המכוניות והמכולות בנמל גורמת לסתימת הנמלים והמסופים העורפיים, ובסופו של דבר, להשארת המכולות אצל היבואנים והיצואנים כאשר האחרונים משלמים עבור כל יום נוסף של האחסון מאונס״, טוען גל תורן. 

עיוותים נוספים בתעריפים ניתן למצוא בתוספת של 40% בדמי הניטול ביום מנוחה – תשלום שעומד כעת בלב תביעה ייצוגית כנגד נמל אשדוד. בנוסף, קיימת דרישה לתשלום מופרז של 120% מאגרת הניטול עבור ביטול יצוא – ביטולים שבאים בדרך כלל בגלל בעיות בנמלים וכופות על המוביל הימי לשנות או לדלג על נמל הפריקה. 

בנוסף, מציעה לשכת הספנות לאפשר לאנייה הממתינה בתחום הנמל בשל עיכוב שאינו בשליטתה להפליג לנמל שני, לא להיכנס לעבודה ולא לשלם דמי מעגן – בניגוד למצב הקיים כיום בו האנייה משלמת ״קנס״ אם היא עוזבת לנמל שני. 

עוד חדשות

חדשות האתר

חדשות בתחום היצוא והיבוא

מבוא תחום היצוא והיבוא בישראל חווה שינויים ותמורות משמעותיות בשנים האחרונות, במקביל להתפתחויות גלובליות וכלכליות המשפיעות על הסחר הבינלאומי של המדינה. בשנה האחרונה נרשמו שינויים

קרא עוד »

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/סקירה-ספנות.png
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/וייטנאם.png
הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה שר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/הונג-קונג-גשר-בין-מזרח-למערב.png
הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה אחת – שתי שיטות”, הונג קונג הפכה למרכז לעסקים וסחר באסיה ולמרכז פיננסי בעל חשיבות בינלאומית....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מכון-יצוא.png
דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו לא רק על התעשייה הישראלית בארץ, אלא גם על הצמיחה במדינות יעד ותחזיות ליצוא הישראלי. מכון היצוא, ממשיך...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/באנרים-2200.png
מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן של שינויים מהירים הוא מתמודד עם הגרים חדשים לצד הזדמנויות רבות. מגמות עולמיות כמו דיגיטציה מתקדמת, רגולציות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/יבואן-מאושר.png
יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי, כלכלי ורגולטורי ליבואנים. על מנת לפשט את תהליכי היבוא ולסייע ליבואנים בתהליכים מול רשות המסים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מצור-הימי.png
החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על ספינות שלהם כדי לחמוק מתקיפה. נציין כי העובדות מוכיחות כי החות׳ים תוקפים אניות סוחר בים האדום ללא קשר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/צים-מאיצה-את-ההשקה-העולמית-של-מכולות-חכמות-בעזרת-Hoopo.png
צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo. אלי גליקמן, מנכ״ל ונשיא צים: פריסה מואצת זו מחזקת את מעמדה של צים כמובילה בתעשייה בטכנולוגיה וחדשנות/ חברת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים.png
שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני, ותפקידו להבטיח את העברת הסחורה ממקום למקום בצורה מהירה, בטוחה ויעילה. התהליך כולל מספר שלבים מורכבים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/צים.png
צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות, האחת מתמקדת בקווים ישירים מנמלי הים התיכון לקנדה ולחוף המזרחי של ארה״ב, והשנייה מכסה את אמריקה...

1 2 3 72