המנופים של חברת ZPCM הסינית, שנרכשו בעלות של כ-208 מיליון שקל, יסייעו בהאצת פעולות הפריקה והטעינה וצפויים להיכנס לעבודה תפעולית מלאה עד חודש ספטמבר הקרוב. נמל אשדוד: חלק מההתחדשות המאסיבית שהנמל מקדם במסגרת ההיערכות לתחרות.
בימים אלה נקלטים בנמל אשדוד חמישה מנופי גשר חצי-אוטומטיים שרכשה החברה בכ-208 מיליון שקל. המנופים, המצוידים בטכנולוגיה מתקדמת שתסייע לתהליך פריקה וטעינה מהיר, יוצבו בטרמינל מכולות חדש אשר הוקם כחלק מההשקעה בחידושו ושדרוגו של רציף 21.
מדובר במנופים מסוג ZENHUA36 מתוצרת חברת ZPMC הסינית, אחת היצרניות המובילות בעולם. המנופים מותאמים לעבודה עם אניות ענק בגודל של עד 24,000 TEU אשר ישמשו את נמל אשדוד לניטול מכולות ומטענים חריגים. גובה כל אחד מהמנופים הוא 140.6 מטר במצב זרוע מורם, ואורך הזרוע הימית של המנוף עומד על 71 מטר. המנופים מותאמים לאניות ברוחב 62 מטר אשר נושאות כ-24 שורות של מכולות.
המנופים מסוגלים להרים מטענים חריגים במשקל כולל של עד 95 טון באמצעות אונקל ייעודי, וכמו כן כל אחד מהמנופים כולל מתקן הרמה מסוג TANDEM המאפשר ניטול של שתי מכולות מלאות באורך 40 רגל עם משקל כולל של 80 טון. בנוסף, המנופים כוללים אפשרות להפעלה מחדר שליטה מרוחק באמצעות מצלמות ומערכות לייזר מתקדמות המותקנות על המנוף, ואפשרות לעבודה חצי-אוטומטית על ידי קבלת פקודות ישירות ממערכת TOS. באופן זה, המנוף מבצע את הפעולות הקשורות למכולות באנייה באמצעות המערכת, תוך כדי פיקוח של מנופאי.
המנופים אשר עשו את דרכם מסין בתחילת חודש פברואר, הגיעו כאמור לארץ וצפויים להיכנס לעבודה תפעולית מלאה עד חודש ספטמבר הקרוב.
שיקו ז׳אנה, מנכ״ל חברת נמל אשדוד: ״נמל אשדוד פועל ללא הרף להקלת העומסים שנוצרו כתוצאה ממשבר האספקה הגלובאלי המשבש את פעילות הנמלים המרכזיים בעולם מאז פרוץ הקורונה. מנופי הגשר, לצד מאמצים רבים נוספים, יסייעו לנו לצמצם את התורים התפעוליים ולקדם התנהלות טכנולוגית, מהירה ויעילה יותר״.
צילום: פבל טולצ’ינסקי