
הצפיפות בנמלים מחמירה: 116 נמלים מדווחים על הפרעות
דף הבית » חדשות האתר » הצפיפות בנמלים מחמירה: 116 נמלים מדווחים על הפרעות
אתמול היו 328 אניות מכולה בהמתנה מחוץ ל-116 נמלים ברחבי העולם. עד 10% מקיבולת הספנות העולמי הפעיל אינו מתפקד למעשה ו״מבלה״ בהמתנות בשל בעיות עומס בנמלים.
מגפת העומס בנמלים מתפשטת על פני כדור הארץ עם מספר גדול יותר של אניות מכולה העומדות בבטלה וממתינות לרציפי עגינה פנויים בכל חמש היבשות.
על פי נתונים ששלחה פלטפורמת שילוח המכולות של Kuehne+Nagel אתמול היו 328 אניות מכולה בהמתנה מחוץ ל-116 נמלים ברחבי העולם – כולם מדווחים על עומס בלתי רגיל. נתונים שהועברו מאותה פלטפורמה לפני חודש הציגו 304 אניות בבטלה ו-101 נמלים דיווחו על שיבושים.
על פי נתונים אלה ניתן לדווח כי עד 10% מקיבולת הספנות העולמי הפעיל אינו מתפקד בשל בעיות עומס בנמלים.
בין הנמלים העמוסים ביותר נציין את נמל יאנטיאן בדרום סין, נמל סינגפור, וגם נמלי לוס אנג׳לס ולונג ביץ׳, שני השערים הימיים הגדולים בארה״ב.
סוכנות הייעוץ הימי Drewry הזהירה כי העומסים עלולים להישאר עד החציון הראשון של 2022. לדברי הסוכנות, ״הסיכון להתפרצויות נוספות של נגיף הקורונה ליד נמלים מרכזיים יישאר, במיוחד לאור שכיחותם של וריאנטים חדשים״.
עד לחודש מאי השנה, אניות מכולה ״בילו״ בהמתנה על עוגנים יותר מפי שניים לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019. ההידרדרות הגדולה ביותר חלה בנמלי צפון אמריקה עם אניות שבילו 33 שעות במעגן בחודש מאי 2021 בממוצע לעומת 8 שעות בממוצע במאי 2019.
עוד מאמרים בנושא...


שיעור חדש בסחר: מה עושים כשארה״ב מטילה 17% מכס על היצוא שלך?
מבוא ה־5 באפריל 2025 נכנס להיסטוריה הכלכלית כיום שבו ארצות‑הברית הטילה מכס בסיסי של 17% על כל טובין מיובאים – צעד חד‑צדדי שמטלטל את שרשראות האספקה הגלובליות


סקירה מקיפה של תחום היבוא, היצוא ועמילות המכס בישראל ובעולם
תוכן עניינים מבוא המסחר הבינלאומי עבר בשנים האחרונות שינויים משמעותיים מבחינת תקנות, טכנולוגיה, רגולציה סביבתית ומגמות גיאופוליטיות. ענפי היבוא, היצוא ועמילות המכס, שבעבר היו נראים


מגמות חדשות ביבוא, יצוא, עמילות מכס 2025
להלן סקירה עדכנית של המגמות והחדשות המשפיעות על תחומי היבוא, היצוא, עמילות מכס, ושילוח בינלאומי, עם מבט לעבר 2025: 1. שילוח בינלאומי: טכנולוגיה ובריאות סביבה


יבוא לישראל – המדריך המלא למתחילים (תהליך היבוא, דרישות רגולטוריות ומיסוי)
מבוא – עליית חשיבות היבוא בישראל וחשיבות המדריך ישראל היא מדינה בעלת משק קטן ופתוח, והיבוא מהווה מרכיב משמעותי ביותר בכלכלה הלאומית. עסקים קטנים, יבואנים


משרד הכלכלה מיישם את מדיניות היבוא החדשה, שנקבעה בהחלטת הממשלה 2318
משרד הכלכלה מיישם את מדיניות היבוא החדשה, שנקבעה בהחלטת הממשלה 2318, באמצעות הממונה על חוקיות היבוא במשרד. מנתוני הכלכלן הראשי, דצמבר 2016, עולה כי בהשוואה


שאלות נפוצות על שילוח בינלאומי – תשובות מהמומחים של “יחדיו”
1. מהם סוגי השילוח הבינלאומי הקיימים ומה ההבדלים ביניהם? שילוח בינלאומי מתבצע בשלושה אופנים עיקריים: שילוח ימי – מתאים לסחורות גדולות וכבדות, זול יותר אך