במסגרת פיילוט שיימשך שלושה חודשים הקצתה חנ״י שטחים של כ-30 דונם במסוף העורפי בחיפה וכ-30 דונם במסוף הפחם באשדוד לטובת אחסון למכולות ריקות.
חנ״: 5,000 מכולות ריקות בעורף נמלי חיפה ואשדוד
מעל 5,000 מכולות ריקות ומוכנות להעמסה הגיעו לעורף נמל חיפה ואשדוד, בעקבות ההחלטה של חברת נמלי ישראל להקצות שטחים לטובת מכולות ריקות, בשל צורך קריטי שנוצר בענף הספנות. המכולות תפסו עד היום מקום על משאיות בכבישים בשל מחסור בשטחי אחסון. כעת הן התפנו להובלת סחורות מהנמל לרחבי הארץ.
בשל הצורך למתן פתרונות דחופים לאחסנת מכולות ריקות בנמלי חיפה ואשדוד, עומס בנמלי הים, חוסר בשטחי אחסון ורצון להבטיח פעילות יעילה ורציפה של הנמלים, יצאה חברת נמלי ישראל לפיילוט לתקופה של שלושה חודשים, בו הקצתה לחברת ״אוברסיז קומרס״ הרשאה לפעול בשטח בעורף נמל חיפה ובעורף נמל אשדוד לשימוש זה. מדובר בשטחים של כ-30 דונם במסוף העורפי בחיפה וכ-30 דונם במסוף הפחם באשדוד אשר משמשות כאמור כשטח אחסון למכולות ריקות.
עוזי יצחקי, יו״ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל: ״אנחנו שמחים לראות את ההצלחה של שטחי האחסון שאפשרנו עבור המשק הנמלי. העברת אלפי המכולות הריקות מהמשאיות לעורף הנמל עוזרות להבטיח פעילות יעילה ורציפה בנמלים״.
פורסם באתר www.port2port.co.il
עוד מאמרים

מהפכת האסדרה בנמלים יוצאת לדרך: פתיחת התחרות והפחתת יוקר המחיה
מבוא במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, שר האוצר בצלאל אל סמוטריץ׳, השר לשת״פ אזורי דודי אמסלם, נחתמה היום רפורמה משמעותית בנמלי הים של ישראל שתאפשר את שיפור השירות בנמלים, הגברת קצב הטיפול בסחורות, חיזוק הכלכלה והורדת יוקר המחיה לכלל אזרחי ישראל מהפכת האסדרה בנמלים יוצאת לדרך; פתיחת התחרות תוביל להפחתה משמעותית ביוקר המחיה במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת

מלחמת הסחר בין ארה”ב לסין עולה מדרגה
מבוא מלחמת הסחר בין ארה”ב לסין עולה מדרגה – והיא לא עוצרת בגבולות אסיה. בחודשים האחרונים, ממשלת ארצות־הברית החלה להטיל מכס אחיד של 17% על כלל היבוא, כחלק ממאמץ לחזק את התעשייה המקומית ולצמצם את התלות הכלכלית בסין. ההחלטה, שמוצגת כתגובה למדיניות הסחר האגרסיבית של בייג׳ינג, נושאת השלכות רוחב על שותפות סחר כמו ישראל – גם אם היא לא צד ישיר בעימות. בעוד שסין וארה”ב

שיעור חדש בסחר: מה עושים כשארה״ב מטילה 17% מכס על היצוא שלך?
מבוא ה־5 באפריל 2025 נכנס להיסטוריה הכלכלית כיום שבו ארצות‑הברית הטילה מכס בסיסי של 17% על כל טובין מיובאים – צעד חד‑צדדי שמטלטל את שרשראות האספקה הגלובליות ומשנה את כללי המשחק ליצואנים ישראלים. ההחלטה, שהוצגה כחלק ממהלך “הוגן והדדי” לשיקום התעשייה האמריקאית, נושאת בחובה השלכות על תמחור, לוגיסטיקה, ניהול סיכונים ואפילו על יחסי העבודה עם לקוחות מעבר לים. הבשורה המרה מתווספת למסגרת מכסים ענפיים קיימים – למשל 25%

המדריך המלא לשינוע מטענים בינלאומי: אווירי, ימי ויבשתי – יתרונות וחסרונות
שינוע מטענים בינלאומי הוא עולם מורכב, רחב היקף ומשמעותי עבור עסקים, ארגונים ואנשים פרטיים המעוניינים להעביר סחורות ממדינה למדינה. בין אם מדובר ברכישת מלאי גדול של מוצרים לאתר מסחר אלקטרוני, משלוחים תעשייתיים רחבי היקף או אפילו העברת חפצים אישיים בעת מעבר לחו”ל – כולנו מתמודדים עם הצורך לבחור את אופן השינוע האידיאלי. הבחירה בין שינוע אווירי, ימי או יבשתי היא לא רק עניין של מחיר