החברה הודיעה היום כי היא משעה טיסות הנוסעים עד ל-1 באפריל. יחד עם זאת החברה נערכת להמשך פעילות המטענים במטוסי דרימליינר ומטוסי 777 מוסבים למטען ומתכננת טיסות קבועות לניו יורק, הונג קונג ושנחאי ואף הודו
אל על: פעילות המטענים תתרחב על רקע הפסקת טיסות הנוסעים
לאחר הערכת מצב החליטה חברת אל על להפסיק באופן זמני את טיסותיה לישראל וממנה החל מהיום בחצות (26 מרץ) ועד לתאריך 4 באפריל 2020. יחד עם זאת פעילות המטענים של החברה ממשיכה לפעול ואף תתוגבר לאור הדרישה.
כאמור, ההחלטה להפסיק את פעילות טיסות הנוסעים נומקה על ידי החברה בשל מספר סיבות, לרבות הביקוש הכמעט אפסי בביקוש לטיסות סדירות, הדאגה לבריאות הנוסעים וצוותי האוויר וכן בשל הצורך לצמצמם בשלב זה את ההוצאות עד לסיום המשבר ותחילת ההתאוששות.
נציין בהקשר זה כי טיסות החברה הערב (יום חמישי 26/3/20) מניו יורק, טורונטו, לונדון, פאריס, וכן טיסות החילוץ מדלהי (הודו) וסן חוזה (קוסטה ריקה) לנתב״ג יתקיימו על פי התכנון. באל על ציינו כי החברה תוסיף להפעיל טיסות חילוץ ליעדים שונים מסביב לעולם על פי דרישת משרד החוץ והביטחון בנוסף תפעיל החברה טיסות חיוניות ככל שיידרש.
לעומת זאת, חברת אל על תוסיף לקיים טיסות מטען מישראל ואליה ליעדים שונים בעולם לרבות שימוש במטוסי נוסעים למטרה זו. בהקשר זה נציין כי חטיבת המטענים של החברה נערכת להמשך פעילות במטוסי דרימלייר ומטוסי 777 מוסבים למטען. יתרה מכך, ככל הידוע, בחטיבת המטענים מתכננים טיסות קבועות לניו יורק, הונג קונג ושנחאי ואף הודו בהמשך. כמו כן, מטוסים אלו יהיו זמינים לכל ׳הקפצה׳ לפי ביקוש לכל יעד וכמו כן, מטוס המטען ממשיך בפעילותו לאירופה וניו יורק.
מחברת על על נמסר כי ״כולנו באל על, אנשי הקרקע והאוויר, דיילים, טייסים, טכנאים ואנשי המנהלה, מייחלים ומקווים לשוב בהקדם לפעילות סדירה ולהטיס את ציבור הנוסעים אל על בבטחה ובביטחון, באיכות שירות גבוהה ובלתי מתפשרת, לכל רחבי תבל כדי לתמוך בתיירות הנכנסת והיוצאת, לקדם הפעילות העסקית במשק והקשרים המדיניים בין ישראל ומדינות העולם ולהמשיך לצרוך טובין ממאות ספקים שונים במשק הישראלי התלויים בחברת אל על״.
פורסם באתר www.port2port.co.il
עוד מאמרים
מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו
מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות ובירוקרטיה המשתנים ממדינה למדינה. הוא נתקל בנהלי מכס קפדניים. עמיל מכס מקצועי הוא מי שמפשט את הצורך, מנהל אותו ומסייע לכבד אותו, קנסות ובעיות משפטיות. במאמר זה נציג מקרי בוחן אמיתיים מעמידים עמילי מכס הצילו לקוחות מבעיות מורכבות, תוך הדגשת המומחיות והנסיונות בתחום. המקרים המוכרים כאן ממחישים כיצד עמילי
הפסקת פעילות אונר״א והשלכותיה על סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים
על המשלחים הבינלאומיים להימנע מטיפול ביבוא טובין על ידי אונר״א, משום שלא יתאפשר שחרורם של טובין אלו, על פי הוראות שני חוקים חדשים שהתקבלו בכנסת לאחרונה ואשר ייכנסו לתוקף בינואר 2025. ביום 28.10.24 התקבלו בכנסת שני חוקים, המשלימים זה את זה, החוק להפסקת פעילות אונר״א בשטח מדינת ישראל, התשפ״ה-2024 והחוק להפסקת פעילות אונר״א, התשפ״ה-2024. תחילתם של חוקים אלו היא בתוך שלושה חודשים מיום פרסומם, קרי,
נמלי ישראל: תור תפעולי של 47 אניות ממתינות
על פי הדיווחים, חלק מהאוניות נמצא על עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה עוד לפני שהוכרז על הסדרה בצפון מול חיזבאללה. פורום לקוחות הנמלים יתכנס לדון במצב כאשר על הפרק יישום מתווה משרד התחבורה וגיוס כוח אדם. תור האניות בנמלי ישראל מגיע היום ל-47 אניות ממתינות. על פי הדיווחים, חלק מהאוניות עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים
האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה מ-80% מהסחורות ברחבי העולם מועברות דרך הים. היציבות שלו היא קריטית לכלכלה העולמית. עם זאת, אירועים גיאופוליטיים גדולים כמו מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך המתמשך בישראל והחלטת המורדים החות’ים לחסום את מיצר באב-אל-מנדב בפני ספינות הקשורות לישראל, הטילו צל משמעותי