חדשות האתר

אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא:...
21 November 2024

הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי...
17 November 2024

הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה...
17 November 2024

דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו...
17 November 2024

מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן...
17 November 2024

יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי,...
10 November 2024

החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על...
10 November 2024

צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo....
10 November 2024

שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני,...
03 November 2024

צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות,...
03 November 2024
מאמרים חדשים

עקיצה תאילנדית

יבואנים ישראלים יכולים ליפול קורבון לעקיצות והונאות של נוכלים ברחבי העולם. חיים פרי במאמר שמדגיש את כל נורות האזהרה הקיימות ומזכיר כי יבוא הוא מקצוע ועל מנת לעסוק בו יש להכירו היטב.

לפני כשנתיים פרסמתי מאמר באתר PORT2PORT בשם ״הנייר סופג הכל״, והוא כלל מספר דוגמאות למקרים בהם יבואנים – בעיקר כאלו שנמצאים בתחילת דרכם – נפלו קרבן לעקיצות והונאות של נוכלים ברחבי העולם. 

בחלק מהמקרים נפלו יבואנים קורבן לעקיצות ובחלק מהמקרים הם ניצלו בעור שיניהם כתוצאה מטיפול מהיר ויעיל לפני שנפלו בפח.

 

חיים פרי

על הטיפים שהיו במאמר ועל ניתוחי האירועים שמוזכרים בו אני חוזר בהדגשה רבה בכל הקורסים אותם אני מעביר והתלמידים מפנימים ומיישמים ברוב המקרים. יחד עם זאת, לאחרונה אני נתקל יותר ויותר במקרים בהם יבואנים לא עומדים בפיתוי ונופלים במלכודות שטומנים להם נוכלים מיומנים. כל נפילה במלכודת שכזו משמעותה אובדן סכומים גדולים של כסף וכמובן מפח נפש גדול.

מקרה נוסף מלפני ימים ספורים הבהיר לי את הצורך לרענן את הנושא ולחדד מחדש את הנקודות שאמורות להדליק אצלכם את נורות האזהרה. בעקיצות מסוג זה נורות אזהרה תמיד קיימות וחשוב להתייחס אליהן בכובד ראש ולא להתעלם.

והנה המקרה לפניכם: יום שישי, שעת צהריים ואני מקבל שיחת טלפון. על הקו מישהו שנשמע מאד לחוץ ומבקש לשוחח איתי בדחיפות  למרות השעה הלא שגרתית. ״יש לי בעיה קשה שדורשת טיפול מיידי״, ומתחיל להציף אותי בים של נתונים. ביקשתי שיכתוב לי את הדברים באופן מסודר על מנת שאהיה בטוח שאני לא מחמיץ שום פרט.

ההודעה שקיבלתי היתה בזו הלשון: ״לכבוד חיים פרי, לפני חודש סיכמתי עם מפעל נייר הדפסה בבנגקוק לייבא סחורה לישראל בהובלה ימית.

סוכם שאשלם 50% מהסכום הכולל על מנת להתחיל לייצר את הכמות הדרושה, ו-50% הנותרים ישולמו בעת קבלת מסמך השילוח מהנמל בתאילנד. הסחורה יצאה מתאילנד בסוף יולי ובכן שילמתי את מלוא העלות. חשוב לציין שההסכם בינינו הוא על בסיס CIF (יש לי מסמך ה-Invoice).

מספר ימים לאחר שהאנייה שטה מתאילנד לנמל אשדוד (ישראל), אני מקבל הודעה מהספק (נציג המפעל) וממנהל הלוגיסטיקה, שהאנייה הגיעה לסינגפור ועלי לשלם עבור מכולה ריקה שתצא מסינגפור לאשדוד.

הדרישה הייתה מוזרה בעיני כי פשוט אני חתום על מסמך שבו אשלם 6800$ כולל עלות סחורה, הובלה וביטוח (CIF). לאחר ששילמתי (ולדעתי לא בצדק), דרשו ממני רישיון מכס על מנת שהסחורה תצא מנמל סינגפור לאשדוד.

בשלב זה, התייעצתי עם עמילי מכס וכולם ראו בדרישה זו כמוזרה. בכל זאת, עמיל המכס שלי שלח למנהל הלוגיסטי את רישיון המכס שלו, והאחרון דרש רישיון מכס על שמי שאני לא מחזיק בכלל! טענו בפניו שאין לי או לחברה (עוסק מורשה) שאני מייצג אותה רישיון מכס, ואחריותך כולה נופלת עליך להוביל את הסחורה לאשדוד ע״פ ההסכם בינינו.

הוא חזר והציע 3400$ עבור הנפקת רישיון מכס בשמי! עמילי מכס שהתייעצתי איתם אמרו אולי יש כאן ניסיון של עקיצה ותיזהר. הספק והמנהל הלוגיסטי דוחפים אותי לעשות זאת כי אם לא, ממחר יתחיל הנמל בסינגפור לגבות כסף עבור אחסנה. אני חסר אונים מה לעשות! חשבתי כבר לשכור שירותי עו״ד מתאילנד? אודה לך אם תכוון אותי מה עליי לעשות וכיצד להתנהג (הזמן חשוב מאוד)״.

לא צריך להיות מומחה גדול בייבוא על מנת להבין כבר מקריאה ראשונה שהבחור המסכן נפל בפח. דבר ראשון כמובן שהנחיתי אותו לא להעביר שום תשלום נוסף לאף גורם בקשר עם העסקה הזו. דבר שני ביקשתי שישלח אלי את כל המסמכים אותם הוא קיבל מ״הספק״: פרופורמה / Commercial Invoice / שטר מטען / תעודת מקור / פירוט אריזה, ואת מסמך הדרישה עבור התשלום הנוסף.

כל משפט וכל אות במסמכים שקיבלתי זועקים ״פייק״/ ״עקיצה״ / ״זיוף״. הדברים כל כך ברורים ויחד עם זאת הלקוח, שהוא עורך דין במקצועו, שהיה מאד להוט לבצע את העסקה, בחר שלא לראות אותם.

לקריאת המאמר המלא לחצו כאן.

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/סקירה-ספנות.png
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/וייטנאם.png
הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה שר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/הונג-קונג-גשר-בין-מזרח-למערב.png
הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה אחת – שתי שיטות”, הונג קונג הפכה למרכז לעסקים וסחר באסיה ולמרכז פיננסי בעל חשיבות בינלאומית....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מכון-יצוא.png
דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו לא רק על התעשייה הישראלית בארץ, אלא גם על הצמיחה במדינות יעד ותחזיות ליצוא הישראלי. מכון היצוא, ממשיך...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/באנרים-2200.png
מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן של שינויים מהירים הוא מתמודד עם הגרים חדשים לצד הזדמנויות רבות. מגמות עולמיות כמו דיגיטציה מתקדמת, רגולציות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/יבואן-מאושר.png
יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי, כלכלי ורגולטורי ליבואנים. על מנת לפשט את תהליכי היבוא ולסייע ליבואנים בתהליכים מול רשות המסים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מצור-הימי.png
החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על ספינות שלהם כדי לחמוק מתקיפה. נציין כי העובדות מוכיחות כי החות׳ים תוקפים אניות סוחר בים האדום ללא קשר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/צים-מאיצה-את-ההשקה-העולמית-של-מכולות-חכמות-בעזרת-Hoopo.png
צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo. אלי גליקמן, מנכ״ל ונשיא צים: פריסה מואצת זו מחזקת את מעמדה של צים כמובילה בתעשייה בטכנולוגיה וחדשנות/ חברת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים.png
שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני, ותפקידו להבטיח את העברת הסחורה ממקום למקום בצורה מהירה, בטוחה ויעילה. התהליך כולל מספר שלבים מורכבים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/צים.png
צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות, האחת מתמקדת בקווים ישירים מנמלי הים התיכון לקנדה ולחוף המזרחי של ארה״ב, והשנייה מכסה את אמריקה...

1 2 3 72