חדשות האתר

מהפכת האסדרה בנמלים יוצאת לדרך: פתיחת התחרות והפחתת יוקר המחיה

מבוא במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, שר האוצר בצלאל אל סמוטריץ׳,...
08 April 2025
מאמרים חדשים
קטגוריות

שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

משלוח בינלאומי: מדריך מקיף

המסחר הבינלאומי הפך למנוע חשוב של הכלכלה הגלובלית, והובלת סחורות בין מדינות היא חלק בלתי נפרד מהתהליך הזה. עסקים, ארגונים ולקוחות פרטיים נשענים על מערכות שילוח מורכבות כדי לייבא ולייצא מוצרים ושירותים מעבר לגבולות המדיניים. שילוח בינלאומי אינו תהליך פשוט; הוא כולל שימוש במגוון אמצעי תחבורה ושיטות שילוח שונות, כל אחת עם יתרונות וחסרונות משלה. במאמר זה נסקור את כל סוגי המשלוח הבינלאומיים הנפוצים, כולל יתרונות, חסרונות ויישומים נפוצים, נציג טבלה מסכמת, ונעניק כלים לבחירת השיטה המתאימה ביותר לצרכים השונים.

1. סוגי המשלוח הבינלאומי

1.1 משלוח ימי (Sea Freight)

משלוח ימי הוא אחת מהדרכים הנפוצות והמשתלמות ביותר לשינוע סחורות בין מדינות. הוא מתבצע באמצעות אוניות מכולה המובילות כמויות גדולות של מטען במכולות סטנדרטיות. סוג זה של משלוח מתאים במיוחד לסחורות כבדות או גדולות שאינן דורשות משלוח מהיר.

יתרונות:

  • עלויות נמוכות: משלוח ימי הוא לרוב זול יותר ממשלוח אווירי, במיוחד כאשר מדובר בכמויות גדולות.
  • יכולת נשיאה גבוהה: אוניות מכולה יכולות לשאת כמויות גדולות של סחורות, כולל חומרים מסוכנים ומטען חורג.
  • אפשרויות שונות לאחסון: מטען חלקי (LCL) ומטען מלא (FCL) מאפשרים להתאים את המשלוח לצרכי הלקוח.

חסרונות:

  • זמן שילוח ארוך: משלוח ימי לוקח זמן רב יותר ממשלוח אווירי, מה שעלול להוות בעיה עבור מוצרים דחופים.
  • תלות בתנאי מזג האוויר: תנאי מזג האוויר עלולים להשפיע על לוחות הזמנים ולעכב את המשלוח.
  • צורך בשינוע נוסף: ברוב המקרים יש צורך בשינוע נוסף מהנמל ליעד הסופי.

יישומים נפוצים:

  • הובלת חומרי גלם בתפזורת (כגון נפט, עץ ומינרלים).
  • הובלת מוצרים תעשייתיים, מכונות ורכבים.
  • שילוח מוצרים בקירור (כגון מזון).

1.2 משלוח אווירי (Air Freight)

משלוח אווירי מתבצע באמצעות מטוסים ומשמש להובלת סחורות הדורשות הגעה מהירה, כמו גם מוצרים יקרי ערך או רגישים. זהו אחד מהאמצעים המהירים ביותר לשינוע סחורות ברחבי העולם.

יתרונות:

  • מהירות: המשלוח האווירי הוא המהיר ביותר, מתאים לסחורות דחופות או עונתיות.
  • ביטחון: המשלוח האווירי בטוח יחסית, עם פחות חשיפה לגניבות ונזקים.
  • מעקב ושליטה: יכולת גבוהה למעקב אחר המשלוח והגעה מדויקת בזמן.

חסרונות:

  • עלויות גבוהות: המשלוח האווירי יקר בהשוואה למשלוח ימי או יבשתי, במיוחד כאשר מדובר בכמויות גדולות.
  • מגבלות משקל ונפח: קיימות מגבלות חמורות על משקל וגודל המשלוחים.
  • השפעה סביבתית: המשלוח האווירי גורם לפליטות גזי חממה גבוהות יותר.

יישומים נפוצים:

  • הובלת מוצרים יקרי ערך (כגון תכשיטים ואלקטרוניקה).
  • שילוח פריטים דחופים, כולל מסמכים ומוצרי מדף קצרי מועד.
  • הובלת תרופות ומוצרי רפואה רגישים.

1.3 משלוח יבשתי (Land Freight)

משלוח יבשתי מתבצע באמצעות רכבים כגון משאיות ורכבות ומשמש לשינוע סחורות בין מדינות קרובות או בתוך אותה מדינה. זוהי דרך פופולרית להובלת סחורות כאשר אין צורך במעבר ימי או אווירי.

יתרונות:

  • גמישות: מתאים להובלת מטענים מכל הסוגים, כולל מטען חלקי ומטען מלא.
  • עלות יחסית נמוכה: העלות נמוכה יותר בהשוואה למשלוח אווירי, במיוחד למרחקים קצרים ובינוניים.
  • גישה ישירה: אפשרות להובלת סחורה מדלת לדלת ללא צורך בשינוע נוסף.

חסרונות:

  • זמן משלוח ארוך יותר: בהשוואה למשלוח אווירי, זמן השילוח ביבשה יכול להיות ארוך יותר.
  • מגבלות רגולטוריות: תהליכי מעבר במעברי גבול עלולים להיות מסובכים ולדרוש טיפול בניירת רבה.
  • השפעות סביבתיות: שימוש בדלקים מאובנים במשאיות עלול לגרום לפליטות גזי חממה.

יישומים נפוצים:

  • הובלת סחורות בתוך גבולות מדינה או בין מדינות שכנות.
  • שינוע חומרי בניין וחקלאות.
  • הובלת מוצרים מוגמרים ממפעלים למחסנים ולחנויות.

1.4 משלוח מולטימודלי (Multimodal Transport)

משלוח מולטימודלי מתייחס לשילוב של מספר אמצעי תחבורה, כגון ימי, אווירי ויבשתי, כדי לשנע את הסחורה מנקודת המוצא ליעד הסופי. בשיטה זו נעשה שימוש בחוזה אחד שמאגד את כל אמצעי התחבורה ומבטיח תהליך שילוח יעיל ומסונכרן.

יתרונות:

  • גמישות לוגיסטית: ניתן להתאים את אמצעי התחבורה לצרכים המשתנים של הלקוח ולתנאי הדרך.
  • יעילות תפעולית: ניהול לוגיסטי מרכזי שמבטיח זרימה חלקה של המשלוח בין אמצעי התחבורה השונים.
  • חיסכון בעלויות וזמן: שילוב אופטימלי של אמצעי תחבורה יכול לחסוך בעלויות ולצמצם את זמן השילוח.

חסרונות:

  • מורכבות ניהולית: נדרשת הבנה מעמיקה ותיאום בין כל הגורמים המעורבים, כולל סוכני מכס וחברות שילוח.
  • תלות בגורמים חיצוניים: כל תקלה באחד מאמצעי התחבורה עלולה לעכב את כל המשלוח.
  • עלות גבוהה יותר: שילוב של מספר אמצעי תחבורה עלול להגדיל את העלות הכוללת של המשלוח.

יישומים נפוצים:

  • שילוח סחורות מיבשת אחת לאחרת כאשר יש צורך בשילוב של רכבת, אונייה ומטוס.
  • הובלת סחורות בין מדינות ללא גבול יבשתי משותף.
  • שילוח מוצרים שדורשים שילוב של אמצעי תחבורה מותאמים.

1.5 משלוח מטען חורג (Project Cargo)

משלוח מטען חורג מתייחס לשינוע של סחורות גדולות במיוחד, כבדות או לא סטנדרטיות, הדורשות תכנון לוגיסטי מיוחד, כגון ציוד כבד, מבנים טרומיים או כלי רכב גדולים. משלוח זה דורש לעיתים אישורים מיוחדים ומעקב קפדני לאורך הדרך.

יתרונות:

  • יכולת שינוע מיוחדת: מאפשר הובלת סחורות שלא ניתן לשנע באמצעים סטנדרטיים.
  • תכנון מותאם אישית: פתרונות לוגיסטיים מותאמים לפי הדרישות והצרכים של הלקוח.
  • שימוש באמצעי תחבורה מגוונים: שילוב של אוניות מיוחדות, רכבות ומשאיות מותאמות.

חסרונות:

  • עלות גבוהה: משלוח מטען חורג כרוך בעלויות גבוהות עקב הצורך בתכנון מיוחד ושימוש בציוד מותאם.
  • רגולציה מורכבת: יש לעמוד בדרישות רגולטוריות ובירוקרטיות מחמירות, כולל אישורים והיתרים.
  • תלות בתנאי דרך ומזג אוויר: הובלת מטען חורג רגישה מאוד לתנאי הדרך והמזג האוויר, מה שעלול לעכב את המשלוח.

יישומים נפוצים:

  • הובלת מכונות כבדות וציוד תעשייתי.
  • שינוע מבנים טרומיים או חלקי מבנים.
  • הובלת רכבים כבדים, כגון טרקטורים וכלים הנדסיים.

2. גורמים משפיעים על בחירת שיטת המשלוח

כאשר בוחרים את אמצעי השילוח המתאים, יש לקחת בחשבון מספר גורמים חשובים:

2.1 סוג הסחורה

מוצרים שונים דורשים תנאי שילוח שונים. סחורות כבדות וגדולות מתאימות למשלוח ימי או יבשתי, בעוד שמוצרים רגישים ודחופים יישלחו בדרך כלל באמצעות משלוח אווירי.

2.2 לוח זמנים

האם מדובר במוצרים שצריכים להגיע במהירות או שהזמן אינו פקטור קריטי? למשלוח מהיר, עדיף לבחור במשלוח אווירי, בעוד שלמשלוחים שאינם דחופים ניתן לבחור באופציה הימית או היבשתית.

2.3 תקציב

העלויות משתנות בין סוגי המשלוח השונים. משלוח ימי הוא לרוב המשתלם ביותר, אך אם התקציב מאפשר זאת והמהירות חשובה, משלוח אווירי הוא הבחירה הנכונה.

2.4 מגבלות חוקיות ורגולטוריות

מדינות שונות מטילות מגבלות על סוגי סחורות ואמצעי שילוח מסוימים. חשוב לוודא שהסחורה תואמת את הדרישות הרגולטוריות של מדינת היעד.

2.5 תנאי אחסון נדרשים

מוצרים מסוימים דורשים אחסון מיוחד כמו טמפרטורה מבוקרת או הגנה מפני רטיבות. יש לבחור באופציית השילוח המספקת את תנאי האחסון המתאימים.

3. טבלת סיכום סוגי המשלוחים

סוג משלוחיתרונותחסרונותיישומים נפוצים
משלוח ימיעלויות נמוכות, כושר נשיאה גבוהזמן ארוך, תלות במזג אווירחומרי גלם, מוצרים תעשייתיים, מזון
משלוח אווירימהירות, ביטחון גבוה, מעקב קלעלויות גבוהות, מגבלות משקל ונפחמוצרים יקרי ערך, מסמכים, תרופות
משלוח יבשתיגמישות, עלות נמוכה, גישה ישירהזמן ארוך יותר, מגבלות רגולטוריותהובלה מקומית, חומרי בניין, תוצרת חקלאית
משלוח מולטימודליגמישות לוגיסטית, יעילות, חסכון בעלויותמורכבות ניהולית, תלות בגורמים חיצונייםשילוח בין יבשות, מוצרים רגישים לזמן
משלוח מטען חורגיכולת הובלה מיוחדת, פתרונות מותאמים אישיתעלות גבוהה, רגולציה מורכבת, תלות בתנאי דרךציוד תעשייתי כבד, מבנים, רכבים כבדים

4. סיכום

שילוח בינלאומי הוא חלק מהותי ומורכב בניהול שרשרת האספקה הגלובלית. בחירת אמצעי השילוח המתאים יכולה להשפיע בצורה משמעותית על העלויות, זמני האספקה ואיכות השירות הניתן ללקוח. במאמר זה סקרנו את סוגי המשלוח הבינלאומיים השונים, כל אחד עם היתרונות והחסרונות הייחודיים לו, וכן את הגורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת השיטה המתאימה.

למרות שלכל אמצעי שילוח יש את האתגרים שלו, שילוב נכון של מספר אמצעי תחבורה, כמו במשלוח מולטימודלי, יכול להציע את הפתרון האופטימלי. הבנת צרכי הלקוח, סוג הסחורה, לוחות הזמנים והתקציב הם המפתח לבחירת השיטה המתאימה ביותר.

בסופו של דבר, השאיפה היא לבחור את אמצעי השילוח שמציע את השילוב המיטבי בין עלות, מהירות וביטחון, ובכך להבטיח שהסחורה תגיע ליעדה בזמן ובמצב הטוב ביותר. עסקים המנהלים את השילוח הבינלאומי שלהם בצורה מקצועית ומחושבת, נהנים מיתרון תחרותי ויכולת לספק שירות טוב יותר ללקוחותיהם ברחבי העולם.

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/נמל-חיפה.png
מהפכת האסדרה בנמלים יוצאת לדרך: פתיחת התחרות והפחתת יוקר המחיה

מבוא במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, שר האוצר בצלאל אל סמוטריץ׳, השר לשת״פ אזורי דודי אמסלם, נחתמה היום רפורמה משמעותית בנמלי הים של ישראל שתאפשר את שיפור השירות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/סין-ארצות-הברית.png
מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין עולה מדרגה

מבוא מלחמת הסחר בין ארה”ב לסין עולה מדרגה – והיא לא עוצרת בגבולות אסיה. בחודשים האחרונים, ממשלת ארצות־הברית החלה להטיל מכס אחיד של 17% על כלל היבוא, כחלק ממאמץ לחזק את התעשייה המקומית ולצמצם את התלות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/עיצוב-ללא-שם-6.png
שיעור חדש בסחר: מה עושים כשארה״ב מטילה 17% מכס על היצוא שלך?

מבוא ה־5 באפריל 2025 נכנס להיסטוריה הכלכלית כיום שבו ארצות‑הברית הטילה מכס בסיסי של 17% על כל טובין מיובאים – צעד חד‑צדדי שמטלטל את שרשראות האספקה הגלובליות ומשנה את כללי המשחק ליצואנים ישראלים. ההחלטה,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/המדריך-המלא-לשינוע-מטענים-בינלאומי.png
המדריך המלא לשינוע מטענים בינלאומי: אווירי, ימי ויבשתי – יתרונות וחסרונות

שינוע מטענים בינלאומי הוא עולם מורכב, רחב היקף ומשמעותי עבור עסקים, ארגונים ואנשים פרטיים המעוניינים להעביר סחורות ממדינה למדינה. בין אם מדובר ברכישת מלאי גדול של מוצרים לאתר מסחר אלקטרוני, משלוחים תעשייתיים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/קרגו.png
אתגרי היבוא לישראל: רגולציה, מכסים ותחרות בשוק המקומי

מבוא: יבוא של סחורות לישראל מהווה מרכיב חשוב בכלכלה המקומית וממלא תפקיד משמעותי באספקת מוצרים מגוונים לצרכן הישראלי. למרות שהתחום מספק הזדמנויות רבות לפיתוח עסקי, קיימים לא מעט אתגרים מורכבים בדרך אל השוק...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/עיצוב-ללא-שם-4.png
ביטול מכסים על ייבוא מארה"ב: צעד לחיזוק הכלכלה והפחתת יוקר המחיה​

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ’, חתם אתמול (שלישי) על צו המבטל את כל המכסים על ייבוא מוצרי חקלאות מארצות הברית. המהלך, שבוצע בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נועד לחזק את הקשרים הכלכליים עם ארה”ב...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2020/01/יצוא-מכולות-–-מידע-חשוב-scaled.jpg
יצוא יבוא מכולות – מידע חשוב

מבוא שוק הסחר הבינלאומי נשען באופן משמעותי על מכולות – תיבות ענק ממתכת המאפשרות העברה בטוחה ויעילה של מטענים ברחבי העולם. כאשר מדברים על יצוא סחורות בהיקפים גדולים, יצוא מכולות הוא לרוב הדרך המועדפת. בזכות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/מלכודות-נפוצות-ביבוא-–-איך-להימנע-מהפתעות-במכס.png
מלכודות נפוצות ביבוא – איך להימנע מהפתעות במכס?

עולם היבוא הוא אחד התחומים המעניינים והדינמיים ביותר בכלכלה הגלובלית. ככל שהעולם נעשה מחובר יותר והטכנולוגיה מאפשרת גישה ישירה לספקים מכל קצה של הגלובוס, כך גדל הפיתוי (וההזדמנות) לייבא סחורות ממדינות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/איך-להוזיל-עלויות-במשלוחים-בינלאומיים-בלי-לעבור-על-החוק.png
איך להוזיל עלויות במשלוחים בינלאומיים בלי לעבור על החוק

בעידן הגלובלי של ימינו, הגבולות מתכווצים והעולם כולו הופך לשוק אחד גדול. יבוא ויצוא של סחורות מתבצע היום בהיקפים עצומים, הרבה יותר מבכל תקופה אחרת בהיסטוריה. בין אם אתם עסק קטן המנסה לשווק מוצר ייחודי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/יבוא-אישי.png
יבוא אישי מול יבוא מסחרי – מה שונה ואיפה עובר הקו?

ההתפתחות הטכנולוגית, הנגישות ההולכת וגדלה למסחר מקוון והפתיחות הגוברת של שווקים בעולם – כל אלו מאפשרים ליותר ויותר אנשים לייבא סחורות בעצמם. אלא שברגע שאנחנו נכנסים לעולם היבוא, מתגלה שלצד הקלות ולצד חופש...

1 2 3 79
ניתן להשתמש בחצי המקלדת בכדי לנווט בין כפתורי הרכיב
",e=e.removeChild(e.firstChild)):"string"==typeof o.is?e=l.createElement(a,{is:o.is}):(e=l.createElement(a),"select"===a&&(l=e,o.multiple?l.multiple=!0:o.size&&(l.size=o.size))):e=l.createElementNS(e,a),e[Ni]=t,e[Pi]=o,Pl(e,t,!1,!1),t.stateNode=e,l=Ae(a,o),a){case"iframe":case"object":case"embed":Te("load",e),u=o;break;case"video":case"audio":for(u=0;u<$a.length;u++)Te($a[u],e);u=o;break;case"source":Te("error",e),u=o;break;case"img":case"image":case"link":Te("error",e),Te("load",e),u=o;break;case"form":Te("reset",e),Te("submit",e),u=o;break;case"details":Te("toggle",e),u=o;break;case"input":A(e,o),u=M(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"option":u=B(e,o);break;case"select":e._wrapperState={wasMultiple:!!o.multiple},u=Uo({},o,{value:void 0}),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"textarea":V(e,o),u=H(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;default:u=o}Me(a,u);var s=u;for(i in s)if(s.hasOwnProperty(i)){var c=s[i];"style"===i?ze(e,c):"dangerouslySetInnerHTML"===i?(c=c?c.__html:void 0,null!=c&&Aa(e,c)):"children"===i?"string"==typeof c?("textarea"!==a||""!==c)&&X(e,c):"number"==typeof c&&X(e,""+c):"suppressContentEditableWarning"!==i&&"suppressHydrationWarning"!==i&&"autoFocus"!==i&&(ea.hasOwnProperty(i)?null!=c&&Ie(n,i):null!=c&&x(e,i,c,l))}switch(a){case"input":L(e),j(e,o,!1);break;case"textarea":L(e),$(e);break;case"option":null!=o.value&&e.setAttribute("value",""+P(o.value));break;case"select":e.multiple=!!o.multiple,n=o.value,null!=n?q(e,!!o.multiple,n,!1):null!=o.defaultValue&&q(e,!!o.multiple,o.defaultValue,!0);break;default:"function"==typeof u.onClick&&(e.onclick=Fe)}Ve(a,o)&&(t.effectTag|=4)}null!==t.ref&&(t.effectTag|=128)}return null;case 6:if(e&&null!=t.stateNode)Ll(e,t,e.memoizedProps,o);else{if("string"!=typeof o&&null===t.stateNode)throw Error(r(166));n=yn(yu.current),yn(bu.current),Jn(t)?(n=t.stateNode,o=t.memoizedProps,n[Ni]=t,n.nodeValue!==o&&(t.effectTag|=4)):(n=(9===n.nodeType?n:n.ownerDocument).createTextNode(o),n[Ni]=t,t.stateNode=n)}return null;case 13:return zt(vu),o=t.memoizedState,0!==(64&t.effectTag)?(t.expirationTime=n,t):(n=null!==o,o=!1,null===e?void 0!==t.memoizedProps.fallback&&Jn(t):(a=e.memoizedState,o=null!==a,n||null===a||(a=e.child.sibling,null!==a&&(i=t.firstEffect,null!==i?(t.firstEffect=a,a.nextEffect=i):(t.firstEffect=t.lastEffect=a,a.nextEffect=null),a.effectTag=8))),n&&!o&&0!==(2&t.mode)&&(null===e&&!0!==t.memoizedProps.unstable_avoidThisFallback||0!==(1&vu.current)?rs===Qu&&(rs=Yu):(rs!==Qu&&rs!==Yu||(rs=Gu),0!==us&&null!==es&&(To(es,ns),Co(es,us)))),(n||o)&&(t.effectTag|=4),null);case 4:return wn(),Ol(t),null;case 10:return Zt(t),null;case 17:return It(t.type)&&Ft(),null;case 19:if(zt(vu),o=t.memoizedState,null===o)return null;if(a=0!==(64&t.effectTag),i=o.rendering,null===i){if(a)mr(o,!1);else if(rs!==Qu||null!==e&&0!==(64&e.effectTag))for(i=t.child;null!==i;){if(e=_n(i),null!==e){for(t.effectTag|=64,mr(o,!1),a=e.updateQueue,null!==a&&(t.updateQueue=a,t.effectTag|=4),null===o.lastEffect&&(t.firstEffect=null),t.lastEffect=o.lastEffect,o=t.child;null!==o;)a=o,i=n,a.effectTag&=2,a.nextEffect=null,a.firstEffect=null,a.lastEffect=null,e=a.alternate,null===e?(a.childExpirationTime=0,a.expirationTime=i,a.child=null,a.memoizedProps=null,a.memoizedState=null,a.updateQueue=null,a.dependencies=null):(a.childExpirationTime=e.childExpirationTime,a.expirationTime=e.expirationTime,a.child=e.child,a.memoizedProps=e.memoizedProps,a.memoizedState=e.memoizedState,a.updateQueue=e.updateQueue,i=e.dependencies,a.dependencies=null===i?null:{expirationTime:i.expirationTime,firstContext:i.firstContext,responders:i.responders}),o=o.sibling;return Mt(vu,1&vu.current|2),t.child}i=i.sibling}}else{if(!a)if(e=_n(i),null!==e){if(t.effectTag|=64,a=!0,n=e.updateQueue,null!==n&&(t.updateQueue=n,t.effectTag|=4),mr(o,!0),null===o.tail&&"hidden"===o.tailMode&&!i.alternate)return t=t.lastEffect=o.lastEffect,null!==t&&(t.nextEffect=null),null}else 2*ru()-o.renderingStartTime>o.tailExpiration&&1t)&&vs.set(e,t)))}}function Ur(e,t){e.expirationTimee?n:e,2>=e&&t!==e?0:e}function qr(e){if(0!==e.lastExpiredTime)e.callbackExpirationTime=1073741823,e.callbackPriority=99,e.callbackNode=$t(Vr.bind(null,e));else{var t=Br(e),n=e.callbackNode;if(0===t)null!==n&&(e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90);else{var r=Fr();if(1073741823===t?r=99:1===t||2===t?r=95:(r=10*(1073741821-t)-10*(1073741821-r),r=0>=r?99:250>=r?98:5250>=r?97:95),null!==n){var o=e.callbackPriority;if(e.callbackExpirationTime===t&&o>=r)return;n!==Yl&&Bl(n)}e.callbackExpirationTime=t,e.callbackPriority=r,t=1073741823===t?$t(Vr.bind(null,e)):Wt(r,Hr.bind(null,e),{timeout:10*(1073741821-t)-ru()}),e.callbackNode=t}}}function Hr(e,t){if(ks=0,t)return t=Fr(),No(e,t),qr(e),null;var n=Br(e);if(0!==n){if(t=e.callbackNode,(Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));if(lo(),e===es&&n===ns||Kr(e,n),null!==ts){var o=Ju;Ju|=Wu;for(var a=Yr();;)try{eo();break}catch(t){Xr(e,t)}if(Gt(),Ju=o,Bu.current=a,rs===Ku)throw t=os,Kr(e,n),To(e,n),qr(e),t;if(null===ts)switch(a=e.finishedWork=e.current.alternate,e.finishedExpirationTime=n,o=rs,es=null,o){case Qu:case Ku:throw Error(r(345));case Xu:No(e,2=n){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}}if(i=Br(e),0!==i&&i!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}e.timeoutHandle=Si(oo.bind(null,e),a);break}oo(e);break;case Gu:if(To(e,n),o=e.lastSuspendedTime,n===o&&(e.nextKnownPendingLevel=ro(a)),ss&&(a=e.lastPingedTime,0===a||a>=n)){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}if(a=Br(e),0!==a&&a!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}if(1073741823!==is?o=10*(1073741821-is)-ru():1073741823===as?o=0:(o=10*(1073741821-as)-5e3,a=ru(),n=10*(1073741821-n)-a,o=a-o,0>o&&(o=0),o=(120>o?120:480>o?480:1080>o?1080:1920>o?1920:3e3>o?3e3:4320>o?4320:1960*Uu(o/1960))-o,n=o?o=0:(a=0|l.busyDelayMs,i=ru()-(10*(1073741821-i)-(0|l.timeoutMs||5e3)),o=i<=a?0:a+o-i),10 component higher in the tree to provide a loading indicator or placeholder to display."+N(i))}rs!==Zu&&(rs=Xu),l=yr(l,i),f=a;do{switch(f.tag){case 3:u=l,f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var w=Ar(f,u,t);ln(f,w); break e;case 1:u=l;var E=f.type,k=f.stateNode;if(0===(64&f.effectTag)&&("function"==typeof E.getDerivedStateFromError||null!==k&&"function"==typeof k.componentDidCatch&&(null===ms||!ms.has(k)))){f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var _=Ir(f,u,t);ln(f,_);break e}}f=f.return}while(null!==f)}ts=no(ts)}catch(e){t=e;continue}break}}function Yr(){var e=Bu.current;return Bu.current=Cu,null===e?Cu:e}function Gr(e,t){eus&&(us=e)}function Jr(){for(;null!==ts;)ts=to(ts)}function eo(){for(;null!==ts&&!Gl();)ts=to(ts)}function to(e){var t=Fu(e.alternate,e,ns);return e.memoizedProps=e.pendingProps,null===t&&(t=no(e)),qu.current=null,t}function no(e){ts=e;do{var t=ts.alternate;if(e=ts.return,0===(2048&ts.effectTag)){if(t=br(t,ts,ns),1===ns||1!==ts.childExpirationTime){for(var n=0,r=ts.child;null!==r;){var o=r.expirationTime,a=r.childExpirationTime;o>n&&(n=o),a>n&&(n=a),r=r.sibling}ts.childExpirationTime=n}if(null!==t)return t;null!==e&&0===(2048&e.effectTag)&&(null===e.firstEffect&&(e.firstEffect=ts.firstEffect),null!==ts.lastEffect&&(null!==e.lastEffect&&(e.lastEffect.nextEffect=ts.firstEffect),e.lastEffect=ts.lastEffect),1e?t:e}function oo(e){var t=qt();return Vt(99,ao.bind(null,e,t)),null}function ao(e,t){do lo();while(null!==gs);if((Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));var n=e.finishedWork,o=e.finishedExpirationTime;if(null===n)return null;if(e.finishedWork=null,e.finishedExpirationTime=0,n===e.current)throw Error(r(177));e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90,e.nextKnownPendingLevel=0;var a=ro(n);if(e.firstPendingTime=a,o<=e.lastSuspendedTime?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:o<=e.firstSuspendedTime&&(e.firstSuspendedTime=o-1),o<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),o<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0),e===es&&(ts=es=null,ns=0),1u&&(c=u,u=l,l=c),c=Ue(w,l),f=Ue(w,u),c&&f&&(1!==k.rangeCount||k.anchorNode!==c.node||k.anchorOffset!==c.offset||k.focusNode!==f.node||k.focusOffset!==f.offset)&&(E=E.createRange(),E.setStart(c.node,c.offset),k.removeAllRanges(),l>u?(k.addRange(E),k.extend(f.node,f.offset)):(E.setEnd(f.node,f.offset),k.addRange(E)))))),E=[];for(k=w;k=k.parentNode;)1===k.nodeType&&E.push({element:k,left:k.scrollLeft,top:k.scrollTop});for("function"==typeof w.focus&&w.focus(),w=0;w=t&&e<=t}function To(e,t){var n=e.firstSuspendedTime,r=e.lastSuspendedTime;nt||0===n)&&(e.lastSuspendedTime=t),t<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),t<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0)}function Co(e,t){t>e.firstPendingTime&&(e.firstPendingTime=t);var n=e.firstSuspendedTime;0!==n&&(t>=n?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:t>=e.lastSuspendedTime&&(e.lastSuspendedTime=t+1),t>e.nextKnownPendingLevel&&(e.nextKnownPendingLevel=t))}function No(e,t){var n=e.lastExpiredTime;(0===n||n>t)&&(e.lastExpiredTime=t)}function Po(e,t,n,o){var a=t.current,i=Fr(),l=su.suspense;i=jr(i,a,l);e:if(n){n=n._reactInternalFiber;t:{if(J(n)!==n||1!==n.tag)throw Error(r(170));var u=n;do{switch(u.tag){case 3:u=u.stateNode.context;break t;case 1:if(It(u.type)){u=u.stateNode.__reactInternalMemoizedMergedChildContext;break t}}u=u.return}while(null!==u);throw Error(r(171))}if(1===n.tag){var s=n.type;if(It(s)){n=Dt(n,s,u);break e}}n=u}else n=Al;return null===t.context?t.context=n:t.pendingContext=n,t=on(i,l),t.payload={element:e},o=void 0===o?null:o,null!==o&&(t.callback=o),an(a,t),Dr(a,i),i}function Oo(e){if(e=e.current,!e.child)return null;switch(e.child.tag){case 5:return e.child.stateNode;default:return e.child.stateNode}}function Ro(e,t){e=e.memoizedState,null!==e&&null!==e.dehydrated&&e.retryTime