רכיב ההזמנות המקומיות עלה ב-10.8 נקודות לרמה של 55 נקודות ועבר להצביע על התרחבות בפעילות.
מדד מנהלי הרכש: עלייה של 2.3% במדד יוני
מדד מנהלי הרכש של ארגון מנהלי הרכש ובנק הפועלים עלה בחודש יוני ב-2.3 נקודות לרמה של 52.7 נקודות. רכיב ההזמנות המקומיות עלה ב-10.8 נקודות לרמה של 55 נקודות ועבר להצביע על התרחבות בפעילות. רכיבי התפוקות והתעסוקה ירדו החודש אך הם עדיין מצביעים על התרחבות מזה תשעה חודשים. ההזמנות ליצוא אומנם עלו החודש, אך נותרו זה החודש הרביעי ברציפות מתחת לרמת ה-50 נקודות.
מדד מנהלי הרכש בישראל לחודש יוני ממשיך זה החודש הרביעי ברציפות להימצא במגמת התרחבות והחודש אף נצפתה התעצמות בעוצמת ההתרחבות. הערך שנמדד החודש עומד על %52.7 לעומת ערך של 50.4% שנמדד בחודש הקודם (סדרת נתונים מנוכה עונתיות), עליה קלה של 2.3% לעומת הערך שנמדד בחודש הקודם. החודש, רכיב הביקושים המקומיים שב וחזר להתרחבות והצטרף לרכיבי תפוקות הייצור והתעסוקה. רכיב הביקושים ליצוא ממשיך גם החודש להיות בהתכווצות. רכיב מחירי חומרי הגלם ממשיך החודש להימצא בהתרחבות.
מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan מצביע זה החודש השני ברציפות על התכווצות בפעילות התעשייתית. המדד ירד בחודש יוני 2019 ב-0.4 נקודות לרמה של 49.4 נקודות, ורמתו כעת היא הנמוכה ביותר מאז חודש אוקטובר 2012. בארה״ב המדד ירד לרמה של 51.7 נקודות מ-52.1 נקודות, כאשר באוגוסט 2018 רמת המדד הייתה 60.8 נקודות. בגוש האירו, זהו החודש החמישי ברציפות שהמדד מצביע על התכווצות בפעילות התעשייתית, ורמת המדד הגיעה ל-47.6 נקודות. בסין המדד ירד מתחת לרמת ה-50 נקודות–49.4 נקודות זאת לאחר שלושה חודשים רצופים בהם הצביע על התרחבות בפעילות.
כלכלני בנק הפועלים: ״מרבית רכיבי המדד מצביעים על התרחבות בפעילות התעשייתית. רכיב ההזמנות ליצוא מצביע על התכווצות מזה ארבעה חודשים ומשקף את ההאטה שנרשמת בסחר העולמי. נתוני סחר חוץ לחודש יוני, מצביעים על ירידה ביצוא הסחורות, אם כי זו התמקדה רובה ככולה ביצוא התרופות. ירידה נרשמה גם בכל רכיבי היבוא: חומרי גלם, מוצרי צריכה ונכסי השקעה. אנו מעריכים כי הצמיחה האטה מעט ברבעון השני, בהשפעת הגורמים הגלובליים, אך נראה שהביקושים המקומיים עדיין איתנים״.
עוד מאמרים

מהפכת האסדרה בנמלים יוצאת לדרך: פתיחת התחרות והפחתת יוקר המחיה
מבוא במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, שר האוצר בצלאל אל סמוטריץ׳, השר לשת״פ אזורי דודי אמסלם, נחתמה היום רפורמה משמעותית בנמלי הים של ישראל שתאפשר את שיפור השירות בנמלים, הגברת קצב הטיפול בסחורות, חיזוק הכלכלה והורדת יוקר המחיה לכלל אזרחי ישראל מהפכת האסדרה בנמלים יוצאת לדרך; פתיחת התחרות תוביל להפחתה משמעותית ביוקר המחיה במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת

מלחמת הסחר בין ארה”ב לסין עולה מדרגה
מבוא מלחמת הסחר בין ארה”ב לסין עולה מדרגה – והיא לא עוצרת בגבולות אסיה. בחודשים האחרונים, ממשלת ארצות־הברית החלה להטיל מכס אחיד של 17% על כלל היבוא, כחלק ממאמץ לחזק את התעשייה המקומית ולצמצם את התלות הכלכלית בסין. ההחלטה, שמוצגת כתגובה למדיניות הסחר האגרסיבית של בייג׳ינג, נושאת השלכות רוחב על שותפות סחר כמו ישראל – גם אם היא לא צד ישיר בעימות. בעוד שסין וארה”ב

שיעור חדש בסחר: מה עושים כשארה״ב מטילה 17% מכס על היצוא שלך?
מבוא ה־5 באפריל 2025 נכנס להיסטוריה הכלכלית כיום שבו ארצות‑הברית הטילה מכס בסיסי של 17% על כל טובין מיובאים – צעד חד‑צדדי שמטלטל את שרשראות האספקה הגלובליות ומשנה את כללי המשחק ליצואנים ישראלים. ההחלטה, שהוצגה כחלק ממהלך “הוגן והדדי” לשיקום התעשייה האמריקאית, נושאת בחובה השלכות על תמחור, לוגיסטיקה, ניהול סיכונים ואפילו על יחסי העבודה עם לקוחות מעבר לים. הבשורה המרה מתווספת למסגרת מכסים ענפיים קיימים – למשל 25%

המדריך המלא לשינוע מטענים בינלאומי: אווירי, ימי ויבשתי – יתרונות וחסרונות
שינוע מטענים בינלאומי הוא עולם מורכב, רחב היקף ומשמעותי עבור עסקים, ארגונים ואנשים פרטיים המעוניינים להעביר סחורות ממדינה למדינה. בין אם מדובר ברכישת מלאי גדול של מוצרים לאתר מסחר אלקטרוני, משלוחים תעשייתיים רחבי היקף או אפילו העברת חפצים אישיים בעת מעבר לחו”ל – כולנו מתמודדים עם הצורך לבחור את אופן השינוע האידיאלי. הבחירה בין שינוע אווירי, ימי או יבשתי היא לא רק עניין של מחיר