הלמ״ס: סין וארה״ב הן ארצות המקור העיקריות ביבוא לישראל

הלמ״ס: סין וארה״ב הן ארצות המקור העיקריות ביבוא לישראל

יבוא הסחורות לפי ארץ מקור מסין ומארה״ב הסתכם ב-28.6% מכלל היבוא ללא יהלומים בשנת 2018.

היבוא לפי ארץ מקור ממצרים עלה ב-207% לעומת עלייה של 10.7% בלבד לפי ארץ קנייה (ללא יהלומים). כ-61% מערך היבוא לפי ארץ מקור הגיע מ-8 ארצות בלבד.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה הודעה בנושא יבוא סחורות לפי ארץ מקור עבור שנת 2018. מההודעה עולה כי יבוא הסחורות לפי ארץ מקור מסין ומארה״ב הסתכם ב-28.6% מכלל היבוא ללא יהלומים. עוד עולה כי שוויץ (ללא יהלומים) היא הארץ עם הפער הגדול ביותר בין היבוא לפי ארץ מקור לבים היבוא לפי ארץ קנייה שהסתכם בפ5.9 מיליארד דולר (עלייה של 1.9 מיליארד דולר לעומת 2017). היבוא לפי ארץ מקור (ללא יהלומים) ממצרים עליה ב-207% לעומת עלייה של 10.7% בלבד לפי ארץ קנייה (ללא יהלומים). כ-61% מערך היבוא לפי ארץ מקור (ללא יהלומים) הגיע משמונה מדינות בלבד.

נתוני יבוא סחורות לפי ארץ מקור משלימים את הנתונים המתפרסמים מדי חודש על נתוני יבוא סחורות לפי ארץ קנייה. פרסום נתוני סחר לפי ארץ מקור בנוסף על נתוני סחר לפי ארץ הקנייה, מציגים את הקשר בין הארץ שבה מיוצרת הסחורה לבין הארץ הקונה. לקשר הזה חשיבות רבה לקביעת הסכמים ומדיניות בנושא סחר חוץ (לדוגמה: ארצות עם תנאי סחר מועדפים, מכסות והגבלות אחרות ביבוא וכו׳). הנתונים כוללים את הסחורות שעברו במכס אך אינם כוללים את נתוני הסחר בסחורות בין ישראל לרשות הפלסטינית, היבוא הביטחוני, ויבוא ויצוא שירותים.

בשנת 2018 יבוא סחורות (ללא יהלומים) לישראל הסתכם ב-70.1 מיליארד דולר (עלייה של 12.3% לעומת שנת 2017). היבוא מסין לפי ארץ מקור (ללא יהלומים) היווה 14.9% (10.4 מיליארד דולר), עלייה של כ-16.3% לעומת שנת 2017. באותה התקופה אחוז היבוא מארצות הברית לפי ארץ מקור (ללא יהלומים) היווה כ- 13.7% (9.6 מיליארד דולר), עלייה של 34.5% לעומת שנת 2017.

ארצות המקור העיקריות, עם יבוא של מעל ל-2 מיליארד דולר היו: סין (10.5 מיליארד דולר), ארה״ב (10.2 מיליארד דולר), טורקיה (6.2 מיליארד דולר), רוסיה (4.7 מיליארד דולר), גרמניה (4.7 מיליארד דולר), בלגיה (3.1 מיליארד דולר), איטליה (3.0 מיליארד דולר), יפן (2.7 מיליארד דולר) והממלכה המאוחדת (2.1 מיליארד דולר).

בשנת 2018 היבוא לפי ארצות המקור העיקריות ללא יהלומים (שהיבוא מאותה ארץ הסתכם ביותר מ-2 מיליארד דולר) היו: סין (10.4 מיליארד דולר), ארצות הברית (9.6 מיליארד דולר), טורקייה (6.2 מיליארד דולר), גרמניה (4.7 מיליארד דולר), רוסיה (4.1 מיליארד דולר), איטליה (3.0 מיליארד דולר), יפן (2.7 מיליארד דולר) והממלכה המאוחדת (2.1 מיליארד דולר). היבוא משמונה הארצות האלו מהווה 61.1% מסך יבוא הסחורות (ללא יהלומים).

ירידה גבוהה יחסית (מעל 25% לעומת שנת 2017 בארצות עם יבוא של 50 מיליון דולר לפחות) ביבוא לפי ארץ מקור הייתה ביבוא מפרגוואי (27.9%) ומפורטוגל (27.0%). מנגד, עלייה גדולה יחסית (מעל 25% עם יבוא של 50 מיליון דולר לפחות) הייתה ביבוא לפי ארץ מקור ממצרים (%207.0), ממרוקו (168.6%), מרוסיה (162.8%), מטורקיה (111.5%), מארגנטינה (59.3%), מבלרוס (47.0%), מרומניה (45.0%), מדרום אפריקה (44.9%), מסלובניה (44.4%), ממקסיקו (35.4%), מארצות הברית (34.5%), מסינגפור (32.2%), מצ׳ילה (30.6%) ומשווייץ (25.5%).

הפרשים בין היבוא שנקנה מארץ אחת והיבוא שמיוצר באותה ארץ הלכו וגדלו עם השנים כתוצאה מההתפתחות המואצת בסחר הסחורות העולמי, בתהליך הגלובליזציה, קנייה ומכירה של סחורות בבורסות וקיומן של חברות רב לאומיות. לעיתים השיקולים הינם שיקולי מס של החברות המשפיעים על ארץ הקנייה, תמורה לעבודה ועלות הובלת הסחורות. הארצות העיקריות מהן היבוא לפי ארץ קנייה היה גדול מהיבוא לפי ארץ מקור היו: שוויץ, הממלכה המאוחדת, הולנד, סינגפור, הונג קונג, גרמניה ובלגיה.

מאידך, הארצות העיקריות מהן היבוא לפי ארץ מקור היה גדול מהיבוא לפי ארץ קנייה היו: רוסיה, סין, טורקיה, יפן, אוקראינה, מצרים וארה״ב.

פורסם באתר www.port2port.co.il

 

עוד מאמרים

חרבות ברזל

אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה מ-80% מהסחורות ברחבי העולם מועברות דרך הים. היציבות שלו היא קריטית לכלכלה העולמית. עם זאת, אירועים גיאופוליטיים גדולים כמו מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך המתמשך בישראל והחלטת המורדים החות’ים לחסום את מיצר באב-אל-מנדב בפני ספינות הקשורות לישראל, הטילו צל משמעותי

קרא עוד »
הסכמי סחר

הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה שר הכלכלה והתעשייה, ח”כ ניר ברקת: “וייטנאם היא אחת הכלכלות הצומחות והמתפתחות בעולם ושותפת סחר חשובה עבור מדינת ישראל. הסכם הסחר משקף את מדיניות משרד הכלכלה לסייע בפתיחת שווקים חדשים לתעשייה הישראלית.

קרא עוד »
הסכמי סחר

הונג קונג – גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה אחת – שתי שיטות”, הונג קונג הפכה למרכז לעסקים וסחר באסיה ולמרכז פיננסי בעל חשיבות בינלאומית. התועלת יתרונות כמו שימוש הרווח באנגלית, סחר חופשי ומדיניות מיסוי נמוך, הממצבים אותה כיעד אטרקטיבי עבור חברות כלכלת הונג קונג, המבוססת על עקרונות של שוק חופשי, נשנת על סחר בינלאומיות שירותים מפותחת. אף על

קרא עוד »
יחדיו עמילות מכס

דו”ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו לא רק על התעשייה הישראלית בארץ, אלא גם על הצמיחה במדינות יעד ותחזיות ליצוא הישראלי. מכון היצוא, ממשיך לסייע לחברות הישראליות יחד עם שותפיו העסקיים, בהתמודדות עם האתגרים בשווקים הבין-לאומיים ובהבאת החדשנות והפיתוחים הישראליים לקדמת הבמה הבין-לאומית. אנו שמחים להציג את דוח מכון היצוא לשנת 2023, הסוקר את המגמות בכלכלה

קרא עוד »

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/סקירה-ספנות.png
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/וייטנאם.png
הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה שר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/הונג-קונג-גשר-בין-מזרח-למערב.png
הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה אחת – שתי שיטות”, הונג קונג הפכה למרכז לעסקים וסחר באסיה ולמרכז פיננסי בעל חשיבות בינלאומית....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מכון-יצוא.png
דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו לא רק על התעשייה הישראלית בארץ, אלא גם על הצמיחה במדינות יעד ותחזיות ליצוא הישראלי. מכון היצוא, ממשיך...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/באנרים-2200.png
מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן של שינויים מהירים הוא מתמודד עם הגרים חדשים לצד הזדמנויות רבות. מגמות עולמיות כמו דיגיטציה מתקדמת, רגולציות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/יבואן-מאושר.png
יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי, כלכלי ורגולטורי ליבואנים. על מנת לפשט את תהליכי היבוא ולסייע ליבואנים בתהליכים מול רשות המסים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מצור-הימי.png
החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על ספינות שלהם כדי לחמוק מתקיפה. נציין כי העובדות מוכיחות כי החות׳ים תוקפים אניות סוחר בים האדום ללא קשר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/צים-מאיצה-את-ההשקה-העולמית-של-מכולות-חכמות-בעזרת-Hoopo.png
צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo. אלי גליקמן, מנכ״ל ונשיא צים: פריסה מואצת זו מחזקת את מעמדה של צים כמובילה בתעשייה בטכנולוגיה וחדשנות/ חברת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים.png
שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני, ותפקידו להבטיח את העברת הסחורה ממקום למקום בצורה מהירה, בטוחה ויעילה. התהליך כולל מספר שלבים מורכבים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/צים.png
צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות, האחת מתמקדת בקווים ישירים מנמלי הים התיכון לקנדה ולחוף המזרחי של ארה״ב, והשנייה מכסה את אמריקה...

1 2 3 72