ההסתדרות לבית הדין: 3 ימי עבודה אינם משקפים ממוצע פעולות לשעה
בית הדין לעבודה קיבל את עמדת חברת נמל אשדוד והוציא צו להפסקת העיצומים בנמל במסגרתו הורה לעובדים ולהסתדרות לבטל כל הוראה לשיבוש העבודה בנמל. ההסתדרות הכחישה כי ניתנו הנחיות לשיבוש העבודה וציינה כי השבתת מנופים ומלגזות עשויה להשפיע על קצב ביצוע העבודה.
הנהלת נמל אשדוד פנתה אתמול (19 במרץ) לבית הדין לעבודה באשדוד וביקשה בפעם השלישית להוציא צו מניעה כנגד העיצומים הפראיים, ה״מכוונים ומאורגנים״ שננקטים לטענתה על ידי עובדי החל מה-4 במרץ. לטענת חברת נמל אשדוד מדובר בצעדים ארגוניים ״מתוחכמים ומתחכמים המתוכננים בקפידה ובאופן שיקשה על המתבונן החיצוני להבחין ביד המכוונת המוציאה אל הפועל צעדים אלו״.
בין היתר מזכירה הנהלת חברת נמל אשדוד כי בנושא זה התקיימו כבר שני דיונים בבית הדין לעבודה: ב-6 במרץ לאחריו קבע בית הדין כי עובדי סקטור מכאני יירשמו לעבודה במשמרות נוספות כנהוג בשגרת העבודה הרגילה. לטענת חברת נמל אשדוד, למרות קביעת בית הדין המשיכו להינקט עיצומים פראיים ובלתי חוקיים בדמות ״היתחלות״ פתאומית של מנופאי גשר וכן בדמות האטה בקצב העבודה.
לכן, ציינה חברת נמל אשדוד היא נאלצה לפנות שוב לבית הדין לעבודה ב-12 במרץ ובדיון שהתקיים יום לאחר מכן, ב-13 במרץ, הצהירה נציגת העובדים כי ועד העובדים ונציגיהם בהסתדרות ״יפעלו לקיום עבודה סדירה תקינה וסדירה ובכלל זה קצב של 24 פעולות בממוצע לשעה של עובדי סקטור ציוד מכני״.
אלא שלמרות זאת, טענה ביום א׳ השבוע חברת נמל אשדוד, חלה פעם נוספת ירידה בקצב העבודה לכל שעת עבודה כאשר ממוצע קצב העבודה לשעה עומד נכון להיום על 22.3 פעולות בלבד. כמו כן, ממשיכה הירידה במספר הפעולות המבוצעות על ידי הצוות (יד) בגין משמרת עבודה, כאשר החל מיום 4 במרץ אף צוות לא ביצע מעל ל-200 פעולות במשמרת.
חברת נמל אשדוד הדגישה בפני בית הדין לעבודה כי שיבושי העבודה הפראיים הסבה לחברה, ללקוחותיה ולמשק הישראלי נזקים ישרים ועקיפים בסך של מיליוני שקלים. היא אף דיווחה כי בשיחה בין מר בלומנטל, מנכ״ל חברת נמל אשדוד, לבין מר עמית שרף, יו״ר ועד סקטור ציוד מכני, האחרון הכחיש את התקיימותם של שיבושי עבודה פראיים בחברה ומסר שיבדוק את העניין. בנוסף, גם מר אבי אדרי, יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אשר קיבל אף הוא טלפון ממר בלומנטל ושמע ממנו כי החברה רואה בחומרה את העיצומים הפראיים והמתמשכים הננקטים בחברה, ודורשת כי עיצומים אלה ייפסקו לאלתר, מסר כי ישוחח עם נציגות העובדים אולם מאז שיחה זו לא שוחח בשנית עם מר בלומנטל.
כאמור, בית הדין לעבודה נעתר לבקשת חברת נמל אשדוד והורה להסתדרות ולוועד עובדי ציוד מכני לבטל לאלתר כל הוראה ארגונית שניתנה בקשר לנקיטת שביתה או כל צעד ארגוני אחר שיש בו כדי להביא לשיבוש העבודה בחברת נמל אשדוד.
ההסתדרות מצידה הבהירה הבוקר בבית הדין כי לא ניתנה הנחייה כלשהי על ידי ההסתדרות לשבש את העבודה וכי אין אישור לנקוט בצעדים ארגוניים כלשהם. ההסתדרות אף צירפה את פנייתה לעובדי הנמל בו היא קוראת להם לבצע את העבודה באופן תקין וסדיר.
יחד עם זאת ציינה ההסתדרות כי ״חישוב ממוצע פעולות לשעה על בסיס שלושה ימי עבודה בלבד אינו ממוצע המשקף נכונה את קצב העבודה וממילא אין בו כדי ללמד על שיבוש עבודה כלשהו״.
עוד ציינה ההסתדרות בפני בית הדין לעבודה כי קצין הבטיחות בתעבודה בנמל אשדוד הורה הבוקר (ד׳) על השבתת מנופים ומלגזות בהן המצלמות אינן תקינות, וכי בהודעה זאת כדי להשפיע על קצב ביצוע העבודה.
עוד מאמרים
רגולציה בסחר מקומי ובינלאומי: מדריך מעמיק לעסקים
מבוא רגולציה משחקת תפקיד מרכזי בניהול ותכנון סחר מקומי ובינלאומי. היא מבטיחה עמידה בחוקים, בטיחות הציבור, והגנה על אינטרסים כלכליים ופוליטיים. עבור עסקים, עמידה בדרישות
הגבלות ייצוא וייבוא: מדריך מקיף להבנת החוקים והשפעתם על עסקים
מבוא ייצוא וייבוא הם חלק בלתי נפרד מהפעילות הכלכלית של עסקים ומדינות. תהליכים אלו מאפשרים לחברות להרחיב את שווקיהן, לנצל משאבים בינלאומיים, ולהשיג יתרון תחרותי.
יסודות דיני סחר: מה חשוב לדעת?
דיני סחר מהווים את הבסיס החוקי והמשפטי לעסקאות מסחריות, בין אם מדובר בעסקאות מקומיות או בינלאומיות. כל פעולה מסחרית – ייבוא, ייצוא, תשלום או שיתוף
אופטימיזציה של תהליכי שינוע: טיפים להקטנת עלויות ושיפור היעילות
מבואשינוע מטענים מהווה חלק מהותי בשרשרת האספקה העולמית, במיוחד בעידן שבו מסחר בינלאומי וצריכה מקוונת נמצאים בצמיחה מתמדת. האתגר המרכזי הוא לשנע מטענים במהירות, ביעילות