איגוד BIMCO: הספנות עשויה לפשוט את הרגל אם לא תוכל לגבות את הוצאות הדלק העודפות
איגוד BIMCO טוען בסקירה שפרסם כי אם תעשיית הספנות תיכשל בגביית עלויות הדלק הנוספות בשל המעבר לשימוש בדלק נקי יותר החל מינואר 2020 היא עשוייה לפשוט את הרגל.
לטענת האיגוד, הנושא הדומיננטי במהלך 2019 יהיה היערכות לקראת חלוקה בהוצאות הגבוהות הנוספות הכרוכות בעמידה ביעדי IMO 2020 האוסר על שימוש בדלק המכיל למעלה מ-0.1% גופרית. הוצאות גבוהות נוספות אלו עשויות להיווצר בשל רכישת דלק דל גופרית העומד בתקנות שהינו יקר יותר או בשל השקעות בטכנולוגיות שונות המאפשרות המשך צריכת דלק רגיל ועמידה בתקנות.
לטענת BIMCO שולי הרווח בענף יופחתו בכל סקטור, אלא אם כן עלויות אלה יועברו ללקוח הסופי באמצעות שרשרת האספקה כולה. על פי BIMCO, יכולתה של תעשיית להעביר עלויות ללקוחותיה תלוי בכוח המשא ומתן שלה בשוק ההובלה.
בנוסף לכך, טוען ארגון BIMCO כי קיימת תחזית עגומה לגבי סקטור המכולות בשנת 2019 וכרגע נראה כי מצב זה אף יימשך לשנה הבאה.
במבט לשנת 2019, ארגון BIMCO צופה גידול של 3.4% בנפח צי אניות המכולה בהנחה שרמות הגריטה יישארו נמוכות.
עוד מאמרים

מהפכת האסדרה בנמלים יוצאת לדרך: פתיחת התחרות והפחתת יוקר המחיה
מבוא במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, שר האוצר בצלאל אל סמוטריץ׳, השר לשת״פ אזורי דודי אמסלם, נחתמה היום רפורמה

מלחמת הסחר בין ארה”ב לסין עולה מדרגה
מבוא מלחמת הסחר בין ארה”ב לסין עולה מדרגה – והיא לא עוצרת בגבולות אסיה. בחודשים האחרונים, ממשלת ארצות־הברית החלה להטיל מכס אחיד של 17% על

שיעור חדש בסחר: מה עושים כשארה״ב מטילה 17% מכס על היצוא שלך?
מבוא ה־5 באפריל 2025 נכנס להיסטוריה הכלכלית כיום שבו ארצות‑הברית הטילה מכס בסיסי של 17% על כל טובין מיובאים – צעד חד‑צדדי שמטלטל את שרשראות האספקה הגלובליות

המדריך המלא לשינוע מטענים בינלאומי: אווירי, ימי ויבשתי – יתרונות וחסרונות
שינוע מטענים בינלאומי הוא עולם מורכב, רחב היקף ומשמעותי עבור עסקים, ארגונים ואנשים פרטיים המעוניינים להעביר סחורות ממדינה למדינה. בין אם מדובר ברכישת מלאי גדול