חיפה: אושרה רשות ערעור על תכנית נמל המפרץ
מתנגדים לתכנית יגישו לוועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה ערר על החלטת הוועדה המחוזית לאשר את התוכנית המפורטת לבניית נמל המפרץ. זאת ״ לנוכח הרגישות הציבורית שעוררה התוכנית וההד הציבורי של הדיון בה״
יו״ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, איתמר בן דוד, אישר היום לשלושה מתנגדים לתוכנית בהם זאב סילס, חבר מועצת העיר חיפה לשעבר, חנה קופרמן, יו״ר הפורום הישראלי לשמירה על החופים ואלה נווה, נציגת ״קבוצת אמהות ואבות מצילים את חיפה והקריות״ להגיש לוועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה ערר על החלטת הוועדה המחוזית לאשר את התוכנית המפורטת לבניית נמל המפרץ.
בתשובה שהעביר אל השלושה כתב בן דוד: ״לנוכח הרגישות הציבורית שעוררה התוכנית וההד הציבורי של הדיון בה, ניתנת רשות ערעור על החלטת ועדת המשנה של הוועדה המחוזית לאשר את התוכנית. אין בהחלטתי משום קבלת טענה מטענות המבקשים ביחס לתוכנית ולהחלטת ועדת המשנה, וממילא טענות הצדדים שמורות להן״.
בן דוד אישר את הבקשות לערער על ההחלטה למרות שלטענתו ״החלטת ועדת המשנה היא נכונה, ראויה ומקיפה, מאזנת בין השיקולים התכנוניים הנדרשים ויש בה מענה לכלל טענות המתנגדים״. יו״ר הוועדה המחוזית הוסיף בתשובתו לשלושת המתנגדים לתוכנית כי החלטתו לאשר את בקשת רשות הערעור ״ניתנה גם בשים לב לערר המוגש על ידי עיריית חיפה״.
נמל המפרץ נמצא בשלבי בנייה מתקדמים בהסתמך על תכנית לייבוש שטחי ים שאושרה בפברואר 2014, אך לא ניתן יהיה להפעילו ללא אישור התוכנית המפורטת, הקובעת את השימושים המדויקים בנמל.
עוד מאמרים

מהפכת האסדרה בנמלים יוצאת לדרך: פתיחת התחרות והפחתת יוקר המחיה
מבוא במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, שר האוצר בצלאל אל סמוטריץ׳, השר לשת״פ אזורי דודי אמסלם, נחתמה היום רפורמה

מלחמת הסחר בין ארה”ב לסין עולה מדרגה
מבוא מלחמת הסחר בין ארה”ב לסין עולה מדרגה – והיא לא עוצרת בגבולות אסיה. בחודשים האחרונים, ממשלת ארצות־הברית החלה להטיל מכס אחיד של 17% על

שיעור חדש בסחר: מה עושים כשארה״ב מטילה 17% מכס על היצוא שלך?
מבוא ה־5 באפריל 2025 נכנס להיסטוריה הכלכלית כיום שבו ארצות‑הברית הטילה מכס בסיסי של 17% על כל טובין מיובאים – צעד חד‑צדדי שמטלטל את שרשראות האספקה הגלובליות

המדריך המלא לשינוע מטענים בינלאומי: אווירי, ימי ויבשתי – יתרונות וחסרונות
שינוע מטענים בינלאומי הוא עולם מורכב, רחב היקף ומשמעותי עבור עסקים, ארגונים ואנשים פרטיים המעוניינים להעביר סחורות ממדינה למדינה. בין אם מדובר ברכישת מלאי גדול