חדשות האתר

מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו

מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות...
24 November 2024

הפסקת פעילות אונר״א והשלכותיה על סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים

על המשלחים הבינלאומיים להימנע מטיפול ביבוא טובין על ידי אונר״א, משום שלא יתאפשר שחרורם של טובין אלו,...
24 November 2024

נמלי ישראל: תור תפעולי של 47 אניות ממתינות

על פי הדיווחים, חלק מהאוניות נמצא על עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה עוד לפני...
24 November 2024

אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא:...
24 November 2024

הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי...
17 November 2024

הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה...
17 November 2024

דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו...
17 November 2024

מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן...
17 November 2024

יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי,...
10 November 2024

החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על...
10 November 2024
מאמרים חדשים

80% מהיצואנים נכשלים בחדירה הראשונה לשוק זר – מדוע?

80% מהיצואנים נכשלים בחדירה הראשונה לשוק זר – מדוע?

80% מהיצואנים נכשלים בחדירה הראשונה לשוק זר ו – 65% מהיצואנים לא מצליחים גם בחדירה לשוק השני.

אסביר בפוסט זה מה הסיבות לכך ומה ניתן לעשות כדי לשפר את סיכויי ההצלחה.

המסלול השכיח של רוב החברות

רוב החברות עוברות את המסלול השגרתי הבא עד להתנעת חדירה לשוק זר,

פיתחתם מוצר/ים, גייסתם מנהל/י שיווק ומכירות, התחלתם למכור בישראל, התחלתם לחשוב על ייצוא, הקמתם אתר באנגלית, לפעמים סגרתם עסקאות מזדמנות בחו”ל, גייסתם מנהל ייעודי לפעילות השיווק והמכירות הבינלאומית, בחרתם שוק יעד במהירות, אספתם מידע על השוק כנראה באופן שטחי, גיבשתם שיטת חדירה (ברוב המקרים באמצעות שותפים; מפיצים, ריסלרים, Var’s וכיו”ב ולפעמים באמצעות מכירה ישירה; דרך האינטרנט, Inside Sales או הקמת חברת בת בשוק היעד) והתחלתם לשווק ולמכור בשוק.

בחברות מסורתיות התהליך שתיארתי יכול לקחת שנים ארוכות.

בסטרט-אפים שקמים במטרה לפעול ולצמוח בשווקים זרים, התנעת פעילות השיווק והמכירה בשוק זר תהיה הרבה יותר מהירה.

רוב החברות פועלות בדרך שתיארתי והיא לא מביאה לתוצאות.

הסיפור האופטימי שאנו מספרים לעצמנו בעת החדירה מבוסס על הנחות העבודה הבאות:

  • המוצר שלנו איכותי ומתאים לשוק היעד אליו אנחנו פונים (כי אנחנו מומחים בתחום, כי בדקנו התאמתו (?), כי מכרנו אותו בהצלחה בשוק המקומי, אולי אפילו מכרנו פה ושם ללקוחות בחו”ל וכי מספר אנשים שאנו מעריכים את דעתם אמרו לנו שאנו בכיוון הנכון…)

  • נושאי התפקיד בשיווק ומכירות בחברה “יודעים את העבודה” ומסוגלים להצליח באתגר החדירה לשוק הזר (כי הם אינטליגנטיים, מכרו כבר בארץ, התמודדו עם אתגרים דומים בחברות קודמות…)

  • שיטת החדירה לשוק ברורה לנו והגיונית (למשל, נאתר ונמנה מפיץ, ריסלר, Var…הוא יעשה את רוב העבודה ואנחנו נעזור לו איפה שצריך…)

  • השותף ו/או אנחנו נבצע פעילות Lead Generation שתייצר לידים איכותיים

  • השותף ו/או אנחנו נבצע פעילות מכירות אפקטיבית שתגדיל את המכירות מדי שנה

בחברות מסודרות אוסף הנחות העבודה יגובש לכדי תוכנית חדירה Go to Market Plan. בנוסף תוכן גם תחזית מכירות.

אח”כ בעת ההוצאה לפועל, ינוהל גם Funnel Report. דו”ח שמסייע לנתח לידים והתקדמות בסגירת עסקאות.

חברות פחות מסודרות פשוט תצאנה לדרך על בסיס הנחות העבודה.

ואז המציאות טופחת על פני המנהלים, האשליה מתנפצת לנגד עיניהם.

אין התקדמות, אין עסקאות, אין עסקאות חוזרות או שההתקדמות מאוד איטית. תחזית המכירות שהוכנה לא קרובה למימוש. הגרף מתאר את ה – Valley of Disappointment.

 

התגובות השכיחות בחברות לתוצאות הלא טובות הן:

  • אמונה שזה רק עניין של זמן עד שנצליח (הגישה האופטימית)

  • הרחבת החדירה לעוד שווקים באותה דרך שתיארתי כי בטוח נצליח באחד השווקים (גישת פיזור הסיכונים)

  • חיפוש אשמים, חילופי האשמות בין מנהלים בתוך החברה מי אחראי לכישלון (גישת “כיסוי התחת”)

  • החלפת אנשי מפתח שנכשלו באחרים (הגישה הביצועית).

מה צריך לעשות?

בשיווק ומכירות קבלת החלטות מדויקות עד לרמת הניואנסים הן הדבר החשוב ביותר. ההבדל בין חברה מצליחה לחברה לא מצליחה יכול להיות הבדל קטן בכמה החלטות. ההגעה לדיוק הנדרש דורשת תהליכי קבלת החלטות נכונים ועבודה איטרציונית תוך ביצוע ניסוי ותיקוף.

מדובר על עשרות החלטות שנמצאות תחת חמישה נושאים:

  • בחירה נכונה בשוק ובתוכו בקהל מטרה ספציפי

  • התאמת המוצר הכוללני לדרישות קהל המטרה

  • בחירה בשיטת חדירה מתאימה

  • הוצאה לפועל של תהליך ייצור ביקושים אפקטיבי (בעיקר מיצוב ו – Lead Generation)

  • הוצאה לפועל של תהליך מכירה אפקטיבי

אם אתם לא מצליחים בחדירה אתם כנראה פועלים בדפוס השכיח שתיארתי בראשית הפוסט.

בדפוס זה אין שום סיכוי שתקבלו החלטות מדויקות מספיק, שתאפשרנה לכם לנצח את השחקנים המקומיים ושחקנים גלובליים הפועלים בשוק. נדיר שזה קורה וזה יקרה רק אם יש לכם מוצר יוצא מן הכלל וקל לבידול.

במידה ואתם כבר פועלים בשוק “ומרגישים תקועים” תהיו חייבים לבחון לעומק כל החלטה שקיבלתם בששת הנושאים: קהל מטרה, מוצר, מחיר, שיטת חדירה, תהליכי שיווק ומכירות נדרשים. הוולידציה מתבססת על דיאלוג ישיר עם לקוחות, ערוצי הפצה ו – Domain Experts. בכל פעם שהייתי מעורב באבחון כזה מהר מאוד מתגלות בעיות וחוסר התאמה. די קל לזהות את הטעויות, הרבה יותר קשה להבין מה ההחלטות שצריך לקבל.

במידה ואתם לפני חדירה לשוק זר עליכם לפעול בדרך שנוגדת את האינטואיציה של רוב המנהלים. לבצע פעולות אחרות, בסדר אחר. לפניכם הפעולות העיקריות לביצוע בסדר הנדרש:

  • לימוד של השוק בו בחרתם באמצעות דיאלוג ישיר עם לקוחות, ערוצי הפצה ו – Domain Experts

  • סימון הלקוחות האידאלים בהם תתרכזו מאמצים

  • זיהוי מדויק של תהליך הרכישה של הלקוחות

  • השגת וולידציה ל – Product Market FIT (לקוחות וערוצי הפצה הביעו רצון לרכוש)

  • ניסוח תהליך שיווק מיטבי שמתאים למאפייני השוק, המוצר והלקוח

  • ניסוח תהליך מכירה מיטבי שמתאים למאפייני השוק, המוצר והלקוח

  • בחירת שיטת חדירה שמתאימה למאפייני השוק, המוצר, הלקוח ובמסגרתה ניתן להוציא לפועל את תהליכי השיווק והמכירה המיטביים

  • יציאה לדרך

עבודת הכנה כזו לוקחת הרבה זמן, אך הכרחית ליצירת צמיחה בשוק חדש.

גם אז סביר שההחלטות לא תהיינה מדויקות מייד עם החדירה. תידרשנה כמה איטרציות שכוללות ניסוי וולידציה לשם שיפור ואופטימיזיציה.

פורסם בבלוג מיכאל גלי

עוד מאמרים בנושא...

בלוג
עורך ראשי

מדיניות היבוא

מטרת המדיניות היא הקלה משמעותית בתהליכי היבוא והפחתת עלויות היבוא בפרט, ויוקר המחיה ככלל.

קרא עוד »

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/פסקי-דין.png
עמילות מכס - פסקי דין

עמילות מכס היא מקצוע מורכב הכולל תיווך בין היבואנים והיצואנים לבין רשויות המכס. סוכני המכס אחראים על הגשת מסמכים, סיווג סחורות, תשלום מיסים ומכסים, והתנהלות מול הרשויות השונות על מנת לשחרר את הסחורה המיובאת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/סקר-שוק.png
יבוא סחורה מחו"ל - חשיבות ביצוע סקר שוק מקיף

מבוא יבוא סחורה מחו”ל הוא תהליך מורכב שמכיל מספר שלבים, כל אחד מהם חיוני להצלחת התהליך הכללי. התהליך כולל מציאת ספקים, ניהול מו”מ, טיפול בניירת ובמכס, ובסופו של דבר, הכנסת הסחורה לשוק המקומי....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/הסכם-הסחר-החופשי-עם-טורקיה-והשלכות-החרם-והפסקת-שיתוף-הפעולה.png
הסכם הסחר החופשי עם טורקיה והשלכות החרם והפסקת שיתוף הפעולה

ישראל וטורקיה חתמו על הסכם הסחר החופשי בשנת 1997, מה שהוביל לשיתוף פעולה כלכלי נרחב בין המדינות בתחומי התעשייה, החקלאות והטכנולוגיה. במשך השנים, טורקיה הפכה לאחד משותפי הסחר החשובים של ישראל, כאשר שתי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/נתיבי-שייט.png
סחר חוץ ישראל - סקירה

מבוא לסחר חוץ בישראל סחר החוץ של ישראל מהווה מרכיב מרכזי בכלכלה הישראלית, ומשפיע על צמיחתה, פיתוחה הטכנולוגי, ועל מעמדה בזירה הגלובלית. היכולת של ישראל להשתלב בשוק הבינלאומי, לייבא מוצרים ושירותים זרים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/סקירה.png
השלכות האיום החות’י - סקירה

מבוא האיום החות’י, שנובע מהסכסוך המתמשך בתימן, הוא סוגיה גיאופוליטית בעלת השפעות משמעותיות על האזור ועל העולם כוללם. החות’ים, הנמצאים במרכזו של הסכסוך, הם תנועה שיעית שמאמינה כי היא מייצגת את האינטרסים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/רפורמת-היבוא.png
רפורמת היבוא - מהם יתרונות הרפורמה למגזר העסקי?

רפורמת “מה שטוב לאירופה טוב לישראל” מציעה מספר יתרונות משמעותיים למגזר העסקי בישראל. הנה כמה מהיתרונות המרכזיים: 1. הפחתת עלויות ייבוא הרפורמה מפחיתה את העלויות הכרוכות בייבוא מוצרים על ידי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/רפורמת-היבוא-2.png
רפורמת היבוא - איך רפורמת היבוא תשפיע על המחירים?

רפורמת היבוא שאושרה תחת הכותרת “מה שטוב לאירופה טוב לישראל” צפויה להשפיע בצורה משמעותית על המחירים בישראל. הנה כמה מהדרכים המרכזיות בהן הרפורמה תשפיע על המחירים: 1. הורדת מחירים בשל הגברת התחרות הרפורמה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/השוואה-יבוא-אישי-יבוא-מסחרי.png
סוגי יבוא: אישי מול מסחרי

יבוא אישי ומסחרי בישראל עשוי להיראות מורכב למי שניגש אליו לראשונה, אך הבנה מעמיקה של התהליך יכולה להקל על התמודדות עם האתגרים הכרוכים בו. מדריך זה נועד להעניק למתחילים את הכלים הנדרשים כדי לבצע יבוא בצורה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/רשות-תעלת-פנמה.png
חזרה לשגרה בתעלת פנמה

רשות תעלת פנמה העלתה את השוקע המקסימלי ל-14.94 מטר, מה שמאפשר חזרה לפעילות רגילה לאחר יותר משנה של מגבלות בגלל בצורת. התעלה הגדילה את קצב התעבורה ל-35 אניות ביום ותכננת להגדיל ל-36 מעברים בחודש הבא. לאחר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/08/מה-שטוב-לאירופה-טוב-לישראל.png
רפורמת ״מה שטוב לאירופה טוב לישראל״ אושרה בקריאה שנייה ושלישית במליאה

במסגרת הרפורמה נקבע לראשונה כי ניתן יהיה לייבא לישראל מכל ספק כל מוצר שמשווק באירופה ללא קשר עם היצרן וזאת אפילו במוצרים שכיום אינם נמכרים בישראל. שר הכלכלה ברקת: יום היסטואי, זו המהפכה הכלכלית הגדולה...

1 3 4 5 6 7 72