חדשות האתר

אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא:...
21 November 2024

הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי...
17 November 2024

הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה...
17 November 2024

דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו...
17 November 2024

מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן...
17 November 2024

יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי,...
10 November 2024

החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על...
10 November 2024

צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo....
10 November 2024

שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני,...
03 November 2024

צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות,...
03 November 2024
מאמרים חדשים

80% מהיצואנים נכשלים בחדירה הראשונה לשוק זר – מדוע?

80% מהיצואנים נכשלים בחדירה הראשונה לשוק זר – מדוע?

80% מהיצואנים נכשלים בחדירה הראשונה לשוק זר ו – 65% מהיצואנים לא מצליחים גם בחדירה לשוק השני.

אסביר בפוסט זה מה הסיבות לכך ומה ניתן לעשות כדי לשפר את סיכויי ההצלחה.

המסלול השכיח של רוב החברות

רוב החברות עוברות את המסלול השגרתי הבא עד להתנעת חדירה לשוק זר,

פיתחתם מוצר/ים, גייסתם מנהל/י שיווק ומכירות, התחלתם למכור בישראל, התחלתם לחשוב על ייצוא, הקמתם אתר באנגלית, לפעמים סגרתם עסקאות מזדמנות בחו”ל, גייסתם מנהל ייעודי לפעילות השיווק והמכירות הבינלאומית, בחרתם שוק יעד במהירות, אספתם מידע על השוק כנראה באופן שטחי, גיבשתם שיטת חדירה (ברוב המקרים באמצעות שותפים; מפיצים, ריסלרים, Var’s וכיו”ב ולפעמים באמצעות מכירה ישירה; דרך האינטרנט, Inside Sales או הקמת חברת בת בשוק היעד) והתחלתם לשווק ולמכור בשוק.

בחברות מסורתיות התהליך שתיארתי יכול לקחת שנים ארוכות.

בסטרט-אפים שקמים במטרה לפעול ולצמוח בשווקים זרים, התנעת פעילות השיווק והמכירה בשוק זר תהיה הרבה יותר מהירה.

רוב החברות פועלות בדרך שתיארתי והיא לא מביאה לתוצאות.

הסיפור האופטימי שאנו מספרים לעצמנו בעת החדירה מבוסס על הנחות העבודה הבאות:

  • המוצר שלנו איכותי ומתאים לשוק היעד אליו אנחנו פונים (כי אנחנו מומחים בתחום, כי בדקנו התאמתו (?), כי מכרנו אותו בהצלחה בשוק המקומי, אולי אפילו מכרנו פה ושם ללקוחות בחו”ל וכי מספר אנשים שאנו מעריכים את דעתם אמרו לנו שאנו בכיוון הנכון…)

  • נושאי התפקיד בשיווק ומכירות בחברה “יודעים את העבודה” ומסוגלים להצליח באתגר החדירה לשוק הזר (כי הם אינטליגנטיים, מכרו כבר בארץ, התמודדו עם אתגרים דומים בחברות קודמות…)

  • שיטת החדירה לשוק ברורה לנו והגיונית (למשל, נאתר ונמנה מפיץ, ריסלר, Var…הוא יעשה את רוב העבודה ואנחנו נעזור לו איפה שצריך…)

  • השותף ו/או אנחנו נבצע פעילות Lead Generation שתייצר לידים איכותיים

  • השותף ו/או אנחנו נבצע פעילות מכירות אפקטיבית שתגדיל את המכירות מדי שנה

בחברות מסודרות אוסף הנחות העבודה יגובש לכדי תוכנית חדירה Go to Market Plan. בנוסף תוכן גם תחזית מכירות.

אח”כ בעת ההוצאה לפועל, ינוהל גם Funnel Report. דו”ח שמסייע לנתח לידים והתקדמות בסגירת עסקאות.

חברות פחות מסודרות פשוט תצאנה לדרך על בסיס הנחות העבודה.

ואז המציאות טופחת על פני המנהלים, האשליה מתנפצת לנגד עיניהם.

אין התקדמות, אין עסקאות, אין עסקאות חוזרות או שההתקדמות מאוד איטית. תחזית המכירות שהוכנה לא קרובה למימוש. הגרף מתאר את ה – Valley of Disappointment.

 

התגובות השכיחות בחברות לתוצאות הלא טובות הן:

  • אמונה שזה רק עניין של זמן עד שנצליח (הגישה האופטימית)

  • הרחבת החדירה לעוד שווקים באותה דרך שתיארתי כי בטוח נצליח באחד השווקים (גישת פיזור הסיכונים)

  • חיפוש אשמים, חילופי האשמות בין מנהלים בתוך החברה מי אחראי לכישלון (גישת “כיסוי התחת”)

  • החלפת אנשי מפתח שנכשלו באחרים (הגישה הביצועית).

מה צריך לעשות?

בשיווק ומכירות קבלת החלטות מדויקות עד לרמת הניואנסים הן הדבר החשוב ביותר. ההבדל בין חברה מצליחה לחברה לא מצליחה יכול להיות הבדל קטן בכמה החלטות. ההגעה לדיוק הנדרש דורשת תהליכי קבלת החלטות נכונים ועבודה איטרציונית תוך ביצוע ניסוי ותיקוף.

מדובר על עשרות החלטות שנמצאות תחת חמישה נושאים:

  • בחירה נכונה בשוק ובתוכו בקהל מטרה ספציפי

  • התאמת המוצר הכוללני לדרישות קהל המטרה

  • בחירה בשיטת חדירה מתאימה

  • הוצאה לפועל של תהליך ייצור ביקושים אפקטיבי (בעיקר מיצוב ו – Lead Generation)

  • הוצאה לפועל של תהליך מכירה אפקטיבי

אם אתם לא מצליחים בחדירה אתם כנראה פועלים בדפוס השכיח שתיארתי בראשית הפוסט.

בדפוס זה אין שום סיכוי שתקבלו החלטות מדויקות מספיק, שתאפשרנה לכם לנצח את השחקנים המקומיים ושחקנים גלובליים הפועלים בשוק. נדיר שזה קורה וזה יקרה רק אם יש לכם מוצר יוצא מן הכלל וקל לבידול.

במידה ואתם כבר פועלים בשוק “ומרגישים תקועים” תהיו חייבים לבחון לעומק כל החלטה שקיבלתם בששת הנושאים: קהל מטרה, מוצר, מחיר, שיטת חדירה, תהליכי שיווק ומכירות נדרשים. הוולידציה מתבססת על דיאלוג ישיר עם לקוחות, ערוצי הפצה ו – Domain Experts. בכל פעם שהייתי מעורב באבחון כזה מהר מאוד מתגלות בעיות וחוסר התאמה. די קל לזהות את הטעויות, הרבה יותר קשה להבין מה ההחלטות שצריך לקבל.

במידה ואתם לפני חדירה לשוק זר עליכם לפעול בדרך שנוגדת את האינטואיציה של רוב המנהלים. לבצע פעולות אחרות, בסדר אחר. לפניכם הפעולות העיקריות לביצוע בסדר הנדרש:

  • לימוד של השוק בו בחרתם באמצעות דיאלוג ישיר עם לקוחות, ערוצי הפצה ו – Domain Experts

  • סימון הלקוחות האידאלים בהם תתרכזו מאמצים

  • זיהוי מדויק של תהליך הרכישה של הלקוחות

  • השגת וולידציה ל – Product Market FIT (לקוחות וערוצי הפצה הביעו רצון לרכוש)

  • ניסוח תהליך שיווק מיטבי שמתאים למאפייני השוק, המוצר והלקוח

  • ניסוח תהליך מכירה מיטבי שמתאים למאפייני השוק, המוצר והלקוח

  • בחירת שיטת חדירה שמתאימה למאפייני השוק, המוצר, הלקוח ובמסגרתה ניתן להוציא לפועל את תהליכי השיווק והמכירה המיטביים

  • יציאה לדרך

עבודת הכנה כזו לוקחת הרבה זמן, אך הכרחית ליצירת צמיחה בשוק חדש.

גם אז סביר שההחלטות לא תהיינה מדויקות מייד עם החדירה. תידרשנה כמה איטרציות שכוללות ניסוי וולידציה לשם שיפור ואופטימיזיציה.

פורסם בבלוג מיכאל גלי

עוד מאמרים בנושא...

בלוג
עורך ראשי

מדיניות התקינה בישראל

מדיניות התקינה הלאומית כוללת קביעת עדיפויות בתקינה, יזום כתיבת תקנים חדשים ורביזיות בתקנים הקיימים, הכרזה על תקנים כרשמיים או הסרת רשמיותם, תיאום בין-משרדי בנושאי תקינה

קרא עוד »
בלוג
עורך ראשי

מהו יבוא אישי?

על-פי ההגדרה שבצו יבוא חופשי אם הוכח להנחת דעתו של מנהל רשות המיסים או סגנו שהטובין מיובאים לא באמצעות עוסק, לא לצרכי אספקה, ייצור או

קרא עוד »

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/10/פעילות-בתי-המכס-והנמלים-בחגי-תשרי-2024.png
פעילות יחידות המכס בחגי תשרי

הריני להודיעכם כי, בערב ראש השנה ובערב כיפור שעות הפעילות של בתי המכס יהיו כדלקמן: מועדים בתי מכס ערב יום כיפור 11/10/24 בתי המכס יהיו סגורים, למעט בית המכס נתב”ג שיפעל בין השעות .11:00-08:00 במכס...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/שילוח-בינלאומי.png
משלוח בינלאומי: מדריך מקיף

המסחר הבינלאומי הפך למנוע חשוב של הכלכלה הגלובלית, והובלת סחורות בין מדינות היא חלק בלתי נפרד מהתהליך הזה. עסקים, ארגונים ולקוחות פרטיים נשענים על מערכות שילוח מורכבות כדי לייבא ולייצא מוצרים ושירותים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/שאלות-תשובות.png
עמילות מכס: מושגי יסוד

שאלות ותשובות בנושא עמילות מכס 1. מהי עמילות מכס? עמילות מכס היא השירות שמספקת חברה או סוכן מורשה, המסייעים בייבוא וייצוא סחורות דרך גבולות מדיניים, תוך ביצוע כל הפעולות הנדרשות מול רשויות המכס, כמו הגשת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/PORT2PORT.png
ועידת PORT2PORT 2024: סקירות

ועידת PORT2PORT: הטכנולוגיה פורצת דרכים חדשות האם בינה מלאכותית יכולה לשמש כפתרון להתמודדות עם אתגרי שרשרת האספקה? מהם החסמים בהטמעת טכנולוגיות חדשות? צפו בפאנל טכנולוגיה שהתקיים בכנס PORT2PORT 2024 במהלך...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/מפה.png
פרויקט IMEC (India-Middle East-Europe Economic Corridor)

מבוא פרויקט ה-IMEC (India-Middle East-Europe Economic Corridor) הוא יוזמה כלכלית ושאפתנית שנועדה לשפר את הקישוריות הכלכלית והמסחרית בין אסיה, המפרץ הפרסי ואירופה. מטרתו העיקרית היא ליצור מסדרון תחבורה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/ניהול-סיכונים-בשילוח-בינלאומי.png
ניהול סיכונים בשילוח בינלאומי: כיצד להגן על המשלוחים שלך מפני נזקים ועיכובים

מבוא שילוח בינלאומי הוא חלק חיוני ובלתי נפרד מפעילותם של עסקים רבים, אך הוא גם טומן בחובו סיכונים רבים. החל מנזק פיזי למטען, דרך עיכובים בלתי צפויים בנמלים ועד לסיכונים משפטיים, שילוח בינלאומי דורש תכנון...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/מכולות.png
ההבדל בין משלוחים FCL ל-LCL ומה מתאים לך?

מבוא כאשר מדובר בשילוח בינלאומי של סחורות, אחד מההחלטות החשובות ביותר שיש לקבל היא בחירת סוג המשלוח המתאים: משלוח מכולה מלאה (FCL – Full Container Load) או משלוח מכולה משותפת (LCL – Less than...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/חידושים-בתחום-הסחר-הבינלאומי.png
חידושים בתחום הסחר הבינלאומי: טכנולוגיות, רגולציה והשפעות על ישראל

מבוא הסחר הבינלאומי מהווה את אחד המנועים המרכזיים לצמיחת הכלכלה הגלובלית והישראלית בפרט. עם התפתחות הטכנולוגיה, כללי המשחק בסחר הבינלאומי משתנים במהירות. חידושים אלו לא רק משפיעים על אופן ביצוע עסקאות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/הודו.png
שרת התחבורה רגב: ״הסכם ספנות ראשון בין ישראל והודו״

שרת התחבורה חזרה מביקור בהודו ועדכנה כי נפגשה עם ארבעה שרים בהודו: שר התעופה, שר הספנות, שר הכבישים והתשתיות והשר לעניינים עירוניים האחראי על פרויקט המטרו. השרה דיווחה כי נפגש עם מנכ״ל חברת התעופה אייר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/הכנה-נכונה-למשלוח-בינלאומי-אריזה-מסמכים-וביטוחים.png
הכנה נכונה למשלוח בינלאומי: אריזה, מסמכים וביטוחים

הכנה נכונה למשלוח בינלאומי היא חלק חיוני להבטחת הגעת המשלוח ליעדו בשלום, בזמן וללא בעיות מיותרות. תהליך המשלוח כולל לא רק את העברת המוצרים ממקום למקום, אלא גם אריזה מתאימה, הכנה של המסמכים הנדרשים, ודאגה...

1 2 3 4 5 72