חדשות האתר

אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא:...
21 November 2024

הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי...
17 November 2024

הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה...
17 November 2024

דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו...
17 November 2024

מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן...
17 November 2024

יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי,...
10 November 2024

החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על...
10 November 2024

צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo....
10 November 2024

שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני,...
03 November 2024

צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות,...
03 November 2024
מאמרים חדשים

80% מהיצואנים נכשלים בחדירה הראשונה לשוק זר – מדוע?

80% מהיצואנים נכשלים בחדירה הראשונה לשוק זר – מדוע?

80% מהיצואנים נכשלים בחדירה הראשונה לשוק זר ו – 65% מהיצואנים לא מצליחים גם בחדירה לשוק השני.

אסביר בפוסט זה מה הסיבות לכך ומה ניתן לעשות כדי לשפר את סיכויי ההצלחה.

המסלול השכיח של רוב החברות

רוב החברות עוברות את המסלול השגרתי הבא עד להתנעת חדירה לשוק זר,

פיתחתם מוצר/ים, גייסתם מנהל/י שיווק ומכירות, התחלתם למכור בישראל, התחלתם לחשוב על ייצוא, הקמתם אתר באנגלית, לפעמים סגרתם עסקאות מזדמנות בחו”ל, גייסתם מנהל ייעודי לפעילות השיווק והמכירות הבינלאומית, בחרתם שוק יעד במהירות, אספתם מידע על השוק כנראה באופן שטחי, גיבשתם שיטת חדירה (ברוב המקרים באמצעות שותפים; מפיצים, ריסלרים, Var’s וכיו”ב ולפעמים באמצעות מכירה ישירה; דרך האינטרנט, Inside Sales או הקמת חברת בת בשוק היעד) והתחלתם לשווק ולמכור בשוק.

בחברות מסורתיות התהליך שתיארתי יכול לקחת שנים ארוכות.

בסטרט-אפים שקמים במטרה לפעול ולצמוח בשווקים זרים, התנעת פעילות השיווק והמכירה בשוק זר תהיה הרבה יותר מהירה.

רוב החברות פועלות בדרך שתיארתי והיא לא מביאה לתוצאות.

הסיפור האופטימי שאנו מספרים לעצמנו בעת החדירה מבוסס על הנחות העבודה הבאות:

  • המוצר שלנו איכותי ומתאים לשוק היעד אליו אנחנו פונים (כי אנחנו מומחים בתחום, כי בדקנו התאמתו (?), כי מכרנו אותו בהצלחה בשוק המקומי, אולי אפילו מכרנו פה ושם ללקוחות בחו”ל וכי מספר אנשים שאנו מעריכים את דעתם אמרו לנו שאנו בכיוון הנכון…)

  • נושאי התפקיד בשיווק ומכירות בחברה “יודעים את העבודה” ומסוגלים להצליח באתגר החדירה לשוק הזר (כי הם אינטליגנטיים, מכרו כבר בארץ, התמודדו עם אתגרים דומים בחברות קודמות…)

  • שיטת החדירה לשוק ברורה לנו והגיונית (למשל, נאתר ונמנה מפיץ, ריסלר, Var…הוא יעשה את רוב העבודה ואנחנו נעזור לו איפה שצריך…)

  • השותף ו/או אנחנו נבצע פעילות Lead Generation שתייצר לידים איכותיים

  • השותף ו/או אנחנו נבצע פעילות מכירות אפקטיבית שתגדיל את המכירות מדי שנה

בחברות מסודרות אוסף הנחות העבודה יגובש לכדי תוכנית חדירה Go to Market Plan. בנוסף תוכן גם תחזית מכירות.

אח”כ בעת ההוצאה לפועל, ינוהל גם Funnel Report. דו”ח שמסייע לנתח לידים והתקדמות בסגירת עסקאות.

חברות פחות מסודרות פשוט תצאנה לדרך על בסיס הנחות העבודה.

ואז המציאות טופחת על פני המנהלים, האשליה מתנפצת לנגד עיניהם.

אין התקדמות, אין עסקאות, אין עסקאות חוזרות או שההתקדמות מאוד איטית. תחזית המכירות שהוכנה לא קרובה למימוש. הגרף מתאר את ה – Valley of Disappointment.

 

התגובות השכיחות בחברות לתוצאות הלא טובות הן:

  • אמונה שזה רק עניין של זמן עד שנצליח (הגישה האופטימית)

  • הרחבת החדירה לעוד שווקים באותה דרך שתיארתי כי בטוח נצליח באחד השווקים (גישת פיזור הסיכונים)

  • חיפוש אשמים, חילופי האשמות בין מנהלים בתוך החברה מי אחראי לכישלון (גישת “כיסוי התחת”)

  • החלפת אנשי מפתח שנכשלו באחרים (הגישה הביצועית).

מה צריך לעשות?

בשיווק ומכירות קבלת החלטות מדויקות עד לרמת הניואנסים הן הדבר החשוב ביותר. ההבדל בין חברה מצליחה לחברה לא מצליחה יכול להיות הבדל קטן בכמה החלטות. ההגעה לדיוק הנדרש דורשת תהליכי קבלת החלטות נכונים ועבודה איטרציונית תוך ביצוע ניסוי ותיקוף.

מדובר על עשרות החלטות שנמצאות תחת חמישה נושאים:

  • בחירה נכונה בשוק ובתוכו בקהל מטרה ספציפי

  • התאמת המוצר הכוללני לדרישות קהל המטרה

  • בחירה בשיטת חדירה מתאימה

  • הוצאה לפועל של תהליך ייצור ביקושים אפקטיבי (בעיקר מיצוב ו – Lead Generation)

  • הוצאה לפועל של תהליך מכירה אפקטיבי

אם אתם לא מצליחים בחדירה אתם כנראה פועלים בדפוס השכיח שתיארתי בראשית הפוסט.

בדפוס זה אין שום סיכוי שתקבלו החלטות מדויקות מספיק, שתאפשרנה לכם לנצח את השחקנים המקומיים ושחקנים גלובליים הפועלים בשוק. נדיר שזה קורה וזה יקרה רק אם יש לכם מוצר יוצא מן הכלל וקל לבידול.

במידה ואתם כבר פועלים בשוק “ומרגישים תקועים” תהיו חייבים לבחון לעומק כל החלטה שקיבלתם בששת הנושאים: קהל מטרה, מוצר, מחיר, שיטת חדירה, תהליכי שיווק ומכירות נדרשים. הוולידציה מתבססת על דיאלוג ישיר עם לקוחות, ערוצי הפצה ו – Domain Experts. בכל פעם שהייתי מעורב באבחון כזה מהר מאוד מתגלות בעיות וחוסר התאמה. די קל לזהות את הטעויות, הרבה יותר קשה להבין מה ההחלטות שצריך לקבל.

במידה ואתם לפני חדירה לשוק זר עליכם לפעול בדרך שנוגדת את האינטואיציה של רוב המנהלים. לבצע פעולות אחרות, בסדר אחר. לפניכם הפעולות העיקריות לביצוע בסדר הנדרש:

  • לימוד של השוק בו בחרתם באמצעות דיאלוג ישיר עם לקוחות, ערוצי הפצה ו – Domain Experts

  • סימון הלקוחות האידאלים בהם תתרכזו מאמצים

  • זיהוי מדויק של תהליך הרכישה של הלקוחות

  • השגת וולידציה ל – Product Market FIT (לקוחות וערוצי הפצה הביעו רצון לרכוש)

  • ניסוח תהליך שיווק מיטבי שמתאים למאפייני השוק, המוצר והלקוח

  • ניסוח תהליך מכירה מיטבי שמתאים למאפייני השוק, המוצר והלקוח

  • בחירת שיטת חדירה שמתאימה למאפייני השוק, המוצר, הלקוח ובמסגרתה ניתן להוציא לפועל את תהליכי השיווק והמכירה המיטביים

  • יציאה לדרך

עבודת הכנה כזו לוקחת הרבה זמן, אך הכרחית ליצירת צמיחה בשוק חדש.

גם אז סביר שההחלטות לא תהיינה מדויקות מייד עם החדירה. תידרשנה כמה איטרציות שכוללות ניסוי וולידציה לשם שיפור ואופטימיזיציה.

פורסם בבלוג מיכאל גלי

עוד מאמרים בנושא...

בלוג
עורך ראשי

חוקי או לא חוקי

זכות העיכבון הינה זכות על פי דין, וכוונתה לייעל את הליך כריתתה של עסקה ולאפשר מסחר מהיר, דינמי ויעיל.

קרא עוד »
בלוג
עורך ראשי

יתרונות היצוא

יצוא הינו מכירה והעברה של סחורות ו/או אספקה של שירותים ממדינה אחת (מדינת המקור – ישראל, במקרה שלנו) למדינה אחרת (מדינת היעד). היצוא הוא חלק

קרא עוד »

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/הסכמי-סחר.png
הסכם סחר חדש בין ישראל ווייטנאם

הסכם הסחר החופשי שנחתם בין ישראל לווייטנאם, ייכנס במהלך חודש נובמבר ויביא להקלות מכס נרחבות על מוצרים מיובאים ומיוצאים בשתי המדינות. שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת: ״הסכם הסחר עם וייטנאם הוא קפיצת מדרגה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/10/יבוא.png
מעוניינים להיכנס לתחום הייבוא? אלה הטיפים שיבטיחו לכם התחלה מוצלחת

העיסוק בייבוא הוא הזדמנות עסקית ייחודית שיכולה לפתוח דלתות לשווקים חדשים ולהביא מוצרים מגוונים לקהל המקומי. יחד עם זאת, תחום הייבוא דורש הבנה מעמיקה של תהליכי הסחר, היבטים לוגיסטיים, רגולציה ושיטות ניהול....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2020/09/החשיבות-והיתרונות-בשירותי-עמילות-מכס.png
החשיבות והיתרונות בשירותי עמילות מכס

מבוא בעולם הגלובלי של היום, יבוא ויצוא מוצרים הם חלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית של חברות רבות. אך לצד הפוטנציאל העסקי הגלום בהם, תהליכי ייבוא כרוכים בנהלים ובירוקרטיה מורכבת, במיוחד בשלבים הקשורים לשחרור...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/10/מושגים-בתחום-סחר-חוץ.png
מושגים בתחום סחר חוץ

מושגים נפוצים בתחום סחר חוץ: ייצוא (Export) – מכירת סחורות ושירותים למדינות זרות לצורך שיווק או שימוש בשווקים בינלאומיים. ייצוא נחשב לאחת הדרכים העיקריות ליצירת הכנסות במטבע חוץ ולחיזוק כלכלת המדינה. ייבוא...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/10/יבוא-עצמאי-ללא-חברת-עמילות-מכס.png
יבוא עצמאי ללא חברת עמילות מכס: אתגרים והמלצות

מבוא יבוא מוצרים באופן עצמאי, ללא שימוש בשירותי חברת עמילות מכס, יכול לצמצם עלויות ולהעניק שליטה מלאה על תהליך היבוא. תהליך זה, הכולל את כל שלבי השחרור מהמכס, הטיפול הלוגיסטי והתמודדות עם הבירוקרטיה, אינו...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/10/עקיצה-תאילנדית.png
עקיצה תאילנדית

יבואנים ישראלים יכולים ליפול קורבון לעקיצות והונאות של נוכלים ברחבי העולם. חיים פרי במאמר שמדגיש את כל נורות האזהרה הקיימות ומזכיר כי יבוא הוא מקצוע ועל מנת לעסוק בו יש להכירו היטב. לפני כשנתיים פרסמתי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/10/לוגיסטיקה.png
לוגיסטיקה גלובלית בעידן של אתגרים משתנים: טכנולוגיה, קיימות ושינויים בשוק

לוגיסטיקה גלובלית: אתגרים בעולם משתנה מבוא לוגיסטיקה גלובלית היא אחד מהתחומים המרכזיים בכלכלה העולמית, והיא אחראית על תהליך השינוע והאספקה של סחורות ושירותים ברחבי העולם. בעולם גלובלי ומקושר, תהליכי לוגיסטיקה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/10/שגריר-בריטניה-וראש-מינהל-סחר-חוץ-בישראל-נפגשו-בירושלים-ודנו-בשדרוג-הסכם-הסחר-החופשי.png
שגריר בריטניה וראש מינהל סחר חוץ בישראל נפגשו בירושלים ודנו בשדרוג הסכם הסחר החופשי

שר הכלכלה, ניר ברקת: ״יחד עם ממשלת בריטניה אנחנו מקדמים הסכם סחר חדשני ופורץ דרך שיאפשר להדק ולהזניק את שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות – ודרכו לחזק עוד יותר את היחסים בינינו לבין הממלכה הבריטית....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/10/אודות-1.png
עליית הביקושים והעלאת תעריפי המטען בצ'אלנג' איירליינס

בעקבות עומס גובר בטיסות המטען וביקושים כבדים לטיסות מטען בקווים בין אירופה לתל אביב, הודיעה צ’אלנג’ איירליינס, חברת תעופה המתמחה בהובלת מטענים, על העלאת תעריפי הטסת המטען. ההחלטה תיכנס לתוקף...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/10/משלוח-מכולה.png
כיצד מבצעים משלוח מכולה? מדריך שלב אחר שלב

משלוח מכולות הוא חלק חשוב וחיוני בתחום הסחר הבינלאומי, ומהווה את הדרך הנפוצה ביותר להובלת סחורות בין מדינות. זהו תהליך מורכב שדורש הבנה של מגוון גורמים לוגיסטיים, טכניים ומשפטיים. במאמר זה נסקור את התהליך...

1 2 3 4 72