תעלת סואץ מעלה את האגרות ב-6%
דף הבית » חדשות האתר » תעלת סואץ מעלה את האגרות ב-6%
העלייה המתוכננת תיושם החל מפברואר שנה הבאה וזאת למעט ספינות תיירים ומכליות גז טבעי נוזלי. ההחלטה לא להעלות את האגרות על ספינות התיירים נובעת מכך שהן היו המושפעות ביותר ממגפת הקורונה.
״רשות תעלת סואץ״ המצרית הודיעה ביום חמישי כי תגדיל את האגרה עבור ספינות העוברות דרכה ב-6% בתחילת שנת 2022. העלייה המתוכננת הזו תיושם מפברואר שנה הבאה וזאת למעט ספינות תיירים ומכליות גז טבעי נוזלי, כך מסר יו״ר הרשות, אוסמה רביע.
לפי רביע, ההחלטה התקבלה לאחר מחקר מעמיק, תוך התבססות על תחזית קרן המטבע הבינלאומית לפיה הכלכלה העולמית תצמח ב-5.9% ב-2021 וב-4.9% ב-2022. רביע הוסיף כי קרן המטבע וארגון הסחר העולמי צופים המשך צמיחה בתעבורת הסחר העולמי ועלייה בביקוש לתחבורה ימית של 6.7% ו-4.7% בשנת 2021 ו-2022 בהתאמה. מגמות אלה מבטיחות רמת רווחיות גבוהה לחברות הספנות.
יו״ר רשות התעלה הסביר כי ההחלטה לא להעלות את האגרות על ספינות התיירים נובעת מכך שהן היו המושפעות ביותר ממגפת Covid-19 בהשוואה לכלי שיט אחרים.
עוד מאמרים בנושא...
סיווגי מכס – מדע מדויק?
בעולם וגם בארץ מגיעות לא מעט מחלוקות סיווג לבתי המשפט. עליכם לזכור כי סוכן מכס מקצועי המכבד את עצמו לא יסווג מוצר בפרט מכס כל
לין לממונה על התחרות: חובתך להתערב בעלויות המושתות היום על היבואנים
נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה אתמול אל הממונה על התחרות ד״ר מיכל הלפרין בדרישה כי תתערב ובדחיפות בזינוק העלויות הנוספות המוטלות על היבואנים בנמלי הים.
הגדרת הנזק הממשי שנגרם מהיצף
לפי חוק היטלי סחר, לא די בכך שהתקיים היצף כדי שיוטל היטל היצף אלא יש להוכיח שהיבוא בהיצף גרם נזק ממשי לענף היצרני בגין היבוא
הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל ודרום קוריאה נחתם בסיאול
שר הכלכלה עמיר פרץ חתם על הסכם היסטורי ופורץ דרך לכינון אזור סחר חופשי בין קוריאה הדרומית וישראל.
משרד התחבורה: נחתמו כתבי ההסמכה של הנמלים החדשים
הקודם הבא כתבי ההסמכה יאפשרו תרגול והכנות של מתקני הנמל החדשים וקליטת מכולות ריקות לייצוא במטרה להקל על מצוקת האחסנה בנמלים.