חדשות האתר

אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא:...
21 November 2024

הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי...
17 November 2024

הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה...
17 November 2024

דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו...
17 November 2024

מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן...
17 November 2024

יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי,...
10 November 2024

החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על...
10 November 2024

צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo....
10 November 2024

שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני,...
03 November 2024

צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות,...
03 November 2024
מאמרים חדשים

תכנית איגוד לשכות המסחר: פתיחה מלאה של כל נמלי הים ללא הגבלות

התכנית לסיוע מיידי לעסקים וחברות במשק כוללת פתיחה וניצול מלא של כל רציפי הים ללא הגבלה על סוגי מטענים, חל״ת גמיש, פיצוי לעסקים במתכונת מלחמת לבנון השנייה והקפאת חוקים המכבידים על הרגולציה. אוריאל לין: ״צריך להתכונן לתקופה ארוכה של פגיעה בביקושים ובעסקים״.

בישיבה שהתקיימה בין נשיאות איגוד לשכות המסחר ובין שר הכלכלה ניר ברקת ומנכ״ל משרדו, אמנון מרחב, הוחלט לקדם ביחד שורה של הקלות שיאפשרו לפתוח חסמי ייבוא ולהביא במהירות סחורות שהמשק הישראלי זקוק להם.

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שהודה לצמרת משרד הכלכלה על שיתוף הפעולה, ציין כי ״היבוא לישראל מגיע לכ-400 מיליארד שקל, רבע מהתוצר. במיוחד כעת יש לעשות הכל על מנת לאפשר שינוע סחורות לישראל, במהירות״.

אוריאל לין. ״ש לעשות הכל על מנת לאפשר שינוע סחורות לישראל, במהירות״

לגבי נושא העסקת עובדים, לין אמר כי ״את הפתרונות לחיזוק המשק בזמן המלחמה ואחריה יש למצוא על בסיס יחסי אמון בין המגזר העסקי ורשויות המדינה. אנו יודעים שעסקים ייפגעו, אבל אסור שעסקים ייסגרו בגלל מצב המלחמה״. לדבריו, פעילות העסקים כיום קשורה בצורה הדוקה לביקושים. לאור העובדה כי אנו רואים ירידה חדה בביקושים, עסקים רבים כבר נאלצים לצמצם משמעותית פעילות. מרבית החנויות נסגרות בשעות אחר הצהריים, וגם בשעות הפעילות התנועה בהן דלילה. ״אחת השגיאות החמורות ביותר היא לשלם למעסיקים כסף בשביל להעסיק עובדים שאין להם עבודה בשבילם. הסיוע של האוצר הוא לתקופה קצרה. בטווח הארוך לא ניתן לשלם לעובדים שאין להם תעסוקה. חייבים לעבור לשיטת החל״ת הגמיש. בשלב הראשון העובדים שיוצאו לחל״ת ינצלו את ימי החופשה וכשאלה יגמרו הם יקבלו תשלום מביטוח לאומי. ברגע שהעסק יחזור לפעילות מוגברת, העובדים יוחזרו לעבודה. עובד שיבחר שלא לחזור, יהיה בדין מתפטר״. 

בנוגע לצעדי הממשלה, לין אומר כי  ברגע שהוחלט על צעדים לסיוע לעסקים יש לקדם אותם במהירות וללא היסוס. ״יש לממשלה אפשרות להתקין תקנות וחקיקה לשעת חירום אותן  ניתן להעביר בתוך 24 שעות. אנחנו במצב חירום, מצב המחייב פעילות מהירה״. 

להלן עיקרי תכנית 6 הנקודות שגיבש איגוד לשכות המסחר ושהוגשה לשר הכלכלה: 

  1. פתיחה מלאה של כל נמלי הים ללא הגבלות  – הנמלים אמורים לשרת ביעילות את כלל היבוא והיצוא של ישראל. יש לאפשר, מיידית, תחרות מלאה בין כל נמלי הים תוך פתיחה וניצול מלא של כל רציפי הים ומתן חופש פעולה ללא הגבלה איזו שהיא על סוגי המטענים.
  2. חל״ת גמיש – עובדים שיצאו לחופשה ינצלו את ימי החופשה הצבורים ולאחר מכן יקבלו תשלום מהביטוח לאומי –  את נושא החל”ת יש להפריד לחלוטין משאלת הפיצוי לעסקים שנפגעו.  אין להעביר כספים לעסקים כדי לעודד אותם להעסיק עובדים.  עסקים הזקוקים לעובדים יגייסו אותם בלאו הכי  ואין צורך ליצור תמריץ מלאכותי להחזקת עובדים שאין תעסוקה עבורם.  המעסיק יוכל להוציא לחל”ת עובד אשר אין לו תעסוקה עבורו  כאשר החל”ת יהיה ללא תקרת זמן, וככל שהמלחמה תימשך.   לא יהיו תנאים של קצבי זמן.  ככל הנחוץ, המעסיק יזמן את העובד לחזור לעבודה. אם העובד מסרב לשוב לעבודה הוא מנתק מרצונו את יחסי העבודה.  

בכל זמן העובד יקבל שכר מלא:

  • בשלב ראשון – בגין ניצול ימי חופשה.
  • בשלב שני – תשלום מהביטוח הלאומי לאחר מיצוי ימי החופשה.
  • פיצויים לעסקים – בהתאם לנוסחת הירידה במחזור כפי שבוצע במלחמת לבנון השנייה.  כל עסק במדינת ישראל שהמחזור שלו ירד בלמעלה מ-25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, זכאי לפיצוי לפי נוסחה זו. 
  • מימון – עד לקבלת פיצויים עסקים יהיו זקוקים למימון ביניים.  הלוואות מדינה, הורדת עלויות המוטלות על ידי הבנקים והורדת שיעור הריבית בגין חובות.
  • פטור ממע”מ ביבוא אישי – יש להפסיק פטור זה.  הוא אינו פרי של חשיבה אלא לחצים.  תושבי המדינה משלמים מע”מ על כל מצרך או שירות.  על תרופות, על מזון על מים וחשמל.  ביטול הפטור יגדיל את הכנסות המדינה;  יסייע למתן תמיכה לציבור ולעסקים וגם יזרים יותר עסקים לשוק המקומי.  פטור זה כבר בוטל באיחוד האירופאי ובעולם.
  • הכבדות ורגולציה –  הקפאת הכבדות של חוקים שטרם נכנסו לתוקף כמו חובת הדיווח מראש על כל עסקה העולה על 25,000 ש”ח ודרישות לדיווחים מופרזים נוספים.

פורסם באתר port2port

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/סקירה-ספנות.png
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/וייטנאם.png
הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה שר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/הונג-קונג-גשר-בין-מזרח-למערב.png
הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה אחת – שתי שיטות”, הונג קונג הפכה למרכז לעסקים וסחר באסיה ולמרכז פיננסי בעל חשיבות בינלאומית....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מכון-יצוא.png
דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו לא רק על התעשייה הישראלית בארץ, אלא גם על הצמיחה במדינות יעד ותחזיות ליצוא הישראלי. מכון היצוא, ממשיך...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/באנרים-2200.png
מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן של שינויים מהירים הוא מתמודד עם הגרים חדשים לצד הזדמנויות רבות. מגמות עולמיות כמו דיגיטציה מתקדמת, רגולציות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/יבואן-מאושר.png
יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי, כלכלי ורגולטורי ליבואנים. על מנת לפשט את תהליכי היבוא ולסייע ליבואנים בתהליכים מול רשות המסים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מצור-הימי.png
החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על ספינות שלהם כדי לחמוק מתקיפה. נציין כי העובדות מוכיחות כי החות׳ים תוקפים אניות סוחר בים האדום ללא קשר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/צים-מאיצה-את-ההשקה-העולמית-של-מכולות-חכמות-בעזרת-Hoopo.png
צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo. אלי גליקמן, מנכ״ל ונשיא צים: פריסה מואצת זו מחזקת את מעמדה של צים כמובילה בתעשייה בטכנולוגיה וחדשנות/ חברת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים.png
שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני, ותפקידו להבטיח את העברת הסחורה ממקום למקום בצורה מהירה, בטוחה ויעילה. התהליך כולל מספר שלבים מורכבים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/צים.png
צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות, האחת מתמקדת בקווים ישירים מנמלי הים התיכון לקנדה ולחוף המזרחי של ארה״ב, והשנייה מכסה את אמריקה...

1 2 3 72