חדשות האתר

אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא:...
21 November 2024

הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי...
17 November 2024

הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה...
17 November 2024

דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו...
17 November 2024

מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן...
17 November 2024

יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי,...
10 November 2024

החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על...
10 November 2024

צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo....
10 November 2024

שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני,...
03 November 2024

צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות,...
03 November 2024
מאמרים חדשים

תחזית היצוא העדכנית ל-2021

תחזית היצוא העדכנית ל-2021

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה: צמיחה של 24% ליצוא בחציון הראשון של 2021. לראשונה! יצוא השירותים עובר את יצוא הסחורות.

תחזית היצוא העדכנית ל-2021: יצוא ישראלי בהיקף של 135 מיליארד דולר – גידול מוערך של קרוב ל-20% לעומת אשתקד!

בשל הביקושים, מסלולי הסיוע ליצואנים לשיווק לחו”ל נפתחים שוב להגשה – העדפה לחברות בבעלות אוכלוסיות ממגזר המיעוטים, חברות הממוקמות באזור עוטף עזה וחברות באזור אילת.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: “הישג משמעותי לתעשייה הישראלית, לסקטור העסקי, למגזר ההייטק והיזמים הטכנולוגיים בישראל, שמוכיחים פעם אחר פעם שאין דבר העומד בפני הנחישות הישראלית לפרוץ ולנצח. המשך הגידול ביצוא השירותים, במיוחד בתחומי התוכנה והמו”פ, מחייבים טיפול במחסור בכח אדם בהייטק, בדגש על אוכלוסיות הנעדרות כיום מתחומים אלו”.

יצוא הסחורות והשירותים הישראלי הסתכם בחציון הראשון של השנה בכ-67.6 מיליארד דולר, צמיחה של כ-24% לעומת חציון ראשון 2020. בעוד גם ברבעון הראשון נרשמה צמיחה נאה מאוד של כ-11%, הרבעון השני של השנה, הציג צמיחה חסרת תקדים של כ-38% לעומת הרבעון השני 2021. על אף שהרבעון השני אשתקד סימן את שיא המשבר הכלכלי שהביאה מגפת הקורונה, מדובר בצמיחה מרשימה מאוד נוכח העובדה שסקטור יצוא שירותי התיירות טרם חזר לשגרה נוכח ההגבלות על כניסת תיירים לישראל.

בתוך כך, לראשונה יצוא השירותים עלה על יצוא הסחורות בחציון הראשון של השנה וביתר שאת ברבעון השני של השנה בו היווה כ-51.4% מהיצוא הכולל של ישראל לעומת 48.6% ליצוא הסחורות, זאת על אף המשך הגידול ביצוא הסחורות. עיקר שינוי מאזן הכוחות בין הסחורות לשירותים נובע מהצמיחה המהירה של סקטור השירותים ביצוא הישראלי לעומת שיעורי הצמיחה הצנועים יותר של סקטור הסחורות. עם זאת, שניהם צמחו בחציון הראשון באופן משמעותי ביותר – יצוא השירותים צמח בכ-30% ויצוא הסחורות צמח בכ-18% במהלך החציון הראשון של 2021 לעומת החציון הראשון אשתקד.

בגזרת השירותים, ממשיכים להוביל שני מנועי הצמיחה המשמעותיים של השנים האחרונות – שירותי התוכנה והמחשוב ושירותי המו”פ המדעי, המהווים את ליבת תעשיית ההייטק הישראלי, אשר צמחו בשיעור של 29% ו 48% בהתאמה. לצדם, גם שירותי התחבורה מראים התאוששות מהירה עם צמיחה של כ-110% בחציון לעומת חציון ראשון אשתקד וגידול נרשם גם בגזרת יצוא שירותים כחלק מפעילות מכירת חברות הזנק אשר צמחו בכ-77%.

בגזרת הסחורות, ניכר המשך ההתאוששות מתחילת השנה ומגמת הצמיחה חוצה מגזרים וסקטורים. צמיחה משמעותית של כ-13% נרשמה בחציון ביצוא הסחורות ללא יהלומים ובשונה מהמגמה בשנים האחרונות, יצוא היהלומים מתאושש באופן מרשים עם צמיחה של כ-111% בחציון הראשון לעומת חציון ראשון 2020. בהסתכלות על יצוא הסחורות ללא יהלומים בחלוקה גיאוגרפית, ניתן לראות כי בחציון הראשון של 2021, עיקר היצוא (40%) מופנה לשווקי אירופה, 33% לשווקים באמריקה וכ-25% לשווקי אסיה.

בחציון האחרון, שווקי יצוא רבים חוו צמיחה מרשימה, ביניהם ניתן לציין את היצוא לאיחוד האירופי אשר צמח בכ-17%, במסגרתו חווה צמיחה היצוא לאיטליה (+95%), בלגיה (+50%), ספרד (+43%), היצוא לארצות הברית שצמח בכ-23%, היצוא לאסיה שצמח בכ-15% במסגרתו חווה צמיחה היצוא לסין (+5%), הודו (+70%), דרום קוריאה (+68%) וטאיוואן (+12%) וצמיחה יפה הראה גם היצוא לטורקיה (+23%), ברזיל (+15%) ורוסיה (+21%).

בעקבות התוצאות החיוביות של היצוא בחציון הראשון של 2021, ובהנחה שהמגמה הנוכחית תימשך, מעריכים במינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה והתעשייה כי היצוא לשנת 2021 יסתכם ב-135 מיליארד דולר, היקף חסר תקדים ביצוא הישראלי וכ 15 מיליארד דולר מעבר ליעד המקורי.

האלופה (במיל’) אורנה ברביבאי, שרת הכלכלה והתעשייה: “אנו מלאי גאווה בתעשייה הישראלית, הסקטור העסקי, מגזר ההייטק והיזמים הטכנולוגיים בישראל שמוכיחים פעם אחר פעם שאין דבר העומד בפני הנחישות הישראלית לפרוץ ולנצח. אנו, במשרד הכלכלה והתעשייה – באמצעות מינהל סחר חוץ ומערך הנספחויות הכלכליות – נמשיך לפעול להסרת חסמי סחר, פתיחת דלתות לשווקים חדשים עבור התעשייה הישראלית ומתן תמיכה וליווי מקצועי לחברות המעוניינות להרחיב פעילותן בשווקים קיימים או לחדור אל שווקים חדשים”

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ – משרד הכלכלה והתעשייה: “על פי כל ההערכות שלנו, עתיד היצוא הישראלי לשבור שיא של כל הזמנים ולעבור את רף 130 מיליארדי הדולרים בשנת 2021. הישג זה של היצוא הישראלי, משקף עיכוב של שנה אחת בלבד ביחס ליעד המקורי אותו קבע משרד הכלכלה והתעשייה, שפעל בכל הכלים על מנת לעמוד ביעד ולשבור שיא זה עד תום 2020. אנו תולים את העיכוב בהשגת היעד במשבר הקורונה שפגע ביצוא הישראלי ב-2020 וגאים בהישגי התעשייה הישראלית, מינהל סחר חוץ ומערך הנספחים הכלכליים שלנו ברחבי העולם, שהצליחו לייצר התאוששות מהירה ביצוא, לתמוך בפעילות השיווק הבינלאומית של התעשייה, לעמוד ביעד הממשלה ולהביא את היצוא הישראלי להישג חסר תקדים”

ממשיכים את הסיוע ליצואנים: בתוך כך, מסלולי הסיוע המבוקשים של מינהל סחר חוץ לשיווק לחו”ל -“כסף חכם” ו”של”ב” – נפתחו שוב להגשה!

העדפה תינתן לחברות בבעלות אוכלוסיות ממגזר המיעוטים, חברות הממוקמות באזור עוטף עזה וחברות באזור אילת * המקצה יהיה פתוח החל מ-3.10.21 ועד ה-17.10.21

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה מודיע על פתיחת מקצה שני לשנת 2021 של תוכניות כלי סיוע לתעשייה – “כסף חכם” ו-שער ליצוא בין לאומי (של”ב), במסגרתן יקצה מיליוני שקלים, על מנת לסייע לחברות יצואניות הפועלות בשווקי העולם לחדור לשווקים נוספים ולסייע לחברות שאינן יצואניות לבסס דרכן בשווקים הגלובליים. בשתי התכניות תינתן העדפה לחברות בבעלות ישראלים מקרב אוכלוסיית המיעוטים וחברות הממוקמות באזור עוטף עזה והעיר אילת.

במינהל סחר חוץ מציינים כי עד היום נהנו מעל 1,300 חברות מתמיכת מערך כלי הסיוע של מנהל סחר חוץ בסכום כולל של למעלה מ- 400 מיליון ₪.

על התוכניות

  • “כסף חכם”– מיועדת לחברות בעלות היקף מכירות של עד 200 מיליון ש״ח וניסיון קודם ביצוא, המעוניינות לחדור לשווקים נוספים ולהשיג גידול במכירות. הסיוע ניתן באמצעות השתתפות במימון של ההוצאות השיווקיות וליווי מקצועי של יועצים המתמחים בשוק היעד, עד לחצי מיליון ש״ח ולשווקים מועדפים (יפן, סין והודו) עד ל-750 אלף ש״ח, המהווים עד 50% מהתכנית השיווקית.
  • “שער לשיווק בינלאומי” (של”ב) – מיועדת לחברות בעלות היקף יצוא נמוך המעוניינות להרחיב את פעילותן, או לחברות שלא ייצאו בעבר ומעוניינות להתחיל לייצא ולשווק מוצרים או שירותים ולחדור לשווקים הבינלאומיים. הסיוע ניתן באמצעות השתתפות במימון הוצאות השיווק וליווי מקצועי של יועצים המתמחים בשיווק בינ”ל. ניתן לקבל במסגרת התוכנית מענקים עד גובה 300 אלף ש״ח המהווים 50% מהתכנית השיווקית.

 

עוד מאמרים בנושא...

בלוג
עורך ראשי

מדיניות התקינה בישראל

מדיניות התקינה הלאומית כוללת קביעת עדיפויות בתקינה, יזום כתיבת תקנים חדשים ורביזיות בתקנים הקיימים, הכרזה על תקנים כרשמיים או הסרת רשמיותם, תיאום בין-משרדי בנושאי תקינה

קרא עוד »
בלוג
עורך ראשי

מהו יבוא אישי?

על-פי ההגדרה שבצו יבוא חופשי אם הוכח להנחת דעתו של מנהל רשות המיסים או סגנו שהטובין מיובאים לא באמצעות עוסק, לא לצרכי אספקה, ייצור או

קרא עוד »

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/10/פעילות-בתי-המכס-והנמלים-בחגי-תשרי-2024.png
פעילות יחידות המכס בחגי תשרי

הריני להודיעכם כי, בערב ראש השנה ובערב כיפור שעות הפעילות של בתי המכס יהיו כדלקמן: מועדים בתי מכס ערב יום כיפור 11/10/24 בתי המכס יהיו סגורים, למעט בית המכס נתב”ג שיפעל בין השעות .11:00-08:00 במכס...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/שילוח-בינלאומי.png
משלוח בינלאומי: מדריך מקיף

המסחר הבינלאומי הפך למנוע חשוב של הכלכלה הגלובלית, והובלת סחורות בין מדינות היא חלק בלתי נפרד מהתהליך הזה. עסקים, ארגונים ולקוחות פרטיים נשענים על מערכות שילוח מורכבות כדי לייבא ולייצא מוצרים ושירותים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/שאלות-תשובות.png
עמילות מכס: מושגי יסוד

שאלות ותשובות בנושא עמילות מכס 1. מהי עמילות מכס? עמילות מכס היא השירות שמספקת חברה או סוכן מורשה, המסייעים בייבוא וייצוא סחורות דרך גבולות מדיניים, תוך ביצוע כל הפעולות הנדרשות מול רשויות המכס, כמו הגשת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/PORT2PORT.png
ועידת PORT2PORT 2024: סקירות

ועידת PORT2PORT: הטכנולוגיה פורצת דרכים חדשות האם בינה מלאכותית יכולה לשמש כפתרון להתמודדות עם אתגרי שרשרת האספקה? מהם החסמים בהטמעת טכנולוגיות חדשות? צפו בפאנל טכנולוגיה שהתקיים בכנס PORT2PORT 2024 במהלך...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/מפה.png
פרויקט IMEC (India-Middle East-Europe Economic Corridor)

מבוא פרויקט ה-IMEC (India-Middle East-Europe Economic Corridor) הוא יוזמה כלכלית ושאפתנית שנועדה לשפר את הקישוריות הכלכלית והמסחרית בין אסיה, המפרץ הפרסי ואירופה. מטרתו העיקרית היא ליצור מסדרון תחבורה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/ניהול-סיכונים-בשילוח-בינלאומי.png
ניהול סיכונים בשילוח בינלאומי: כיצד להגן על המשלוחים שלך מפני נזקים ועיכובים

מבוא שילוח בינלאומי הוא חלק חיוני ובלתי נפרד מפעילותם של עסקים רבים, אך הוא גם טומן בחובו סיכונים רבים. החל מנזק פיזי למטען, דרך עיכובים בלתי צפויים בנמלים ועד לסיכונים משפטיים, שילוח בינלאומי דורש תכנון...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/מכולות.png
ההבדל בין משלוחים FCL ל-LCL ומה מתאים לך?

מבוא כאשר מדובר בשילוח בינלאומי של סחורות, אחד מההחלטות החשובות ביותר שיש לקבל היא בחירת סוג המשלוח המתאים: משלוח מכולה מלאה (FCL – Full Container Load) או משלוח מכולה משותפת (LCL – Less than...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/חידושים-בתחום-הסחר-הבינלאומי.png
חידושים בתחום הסחר הבינלאומי: טכנולוגיות, רגולציה והשפעות על ישראל

מבוא הסחר הבינלאומי מהווה את אחד המנועים המרכזיים לצמיחת הכלכלה הגלובלית והישראלית בפרט. עם התפתחות הטכנולוגיה, כללי המשחק בסחר הבינלאומי משתנים במהירות. חידושים אלו לא רק משפיעים על אופן ביצוע עסקאות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/הודו.png
שרת התחבורה רגב: ״הסכם ספנות ראשון בין ישראל והודו״

שרת התחבורה חזרה מביקור בהודו ועדכנה כי נפגשה עם ארבעה שרים בהודו: שר התעופה, שר הספנות, שר הכבישים והתשתיות והשר לעניינים עירוניים האחראי על פרויקט המטרו. השרה דיווחה כי נפגש עם מנכ״ל חברת התעופה אייר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/הכנה-נכונה-למשלוח-בינלאומי-אריזה-מסמכים-וביטוחים.png
הכנה נכונה למשלוח בינלאומי: אריזה, מסמכים וביטוחים

הכנה נכונה למשלוח בינלאומי היא חלק חיוני להבטחת הגעת המשלוח ליעדו בשלום, בזמן וללא בעיות מיותרות. תהליך המשלוח כולל לא רק את העברת המוצרים ממקום למקום, אלא גם אריזה מתאימה, הכנה של המסמכים הנדרשים, ודאגה...

1 2 3 4 5 72