שר האוצר חתם על אישור להפעלת הרציפים בנמל המפרץ ונמל הדרום

שר האוצר, אביגדור ליברמן, אישר היום את הקצאת הרציפים 7-8 ו-28 לחברות SIPG ו-HCT בהתאמה, לתקופה זמנית של שנתיים או עד למועד הקטנת התור – המוקדם מבניהם.

על מנת להתמודד עם הפקק בנמלים, אישר היום (ד׳) שר האוצר, אביגדור ליברמן, את הקצאת הרציפים 7-8 ו-28 לחברות SIPG ו-HCT בהתאמה, לתקופה זמנית של שנתיים או עד למועד הקטנת התור – המוקדם מבניהם. זאת בהמשך להודעתה של שרת התחבורה מיכאלי על העברת הרציפים לחברות הנמל הפרטיות.

כזכור, בשבוע שעבר (ר׳ לינק) הודיעה שרת התחבורה מרב מיכאלי בהצהרה לתקשורת כי היא מעבירה את רציף 28 באשדוד לרשות נמל הדרום ואת רציפים 7 ו-8 בחיפה לנמל המפרץ. השרה הודיעה כי רציפים אלו ייפתחו לתקופת זמן של שנתיים או עד שהתור יחזור לנורמה, להפעלה ולפריקת אניות מטען כללי.

השרה הודיעה בהצהרתה כי ״זה מהלך דרמטי אבל הוא מהלך שאיש לא מפסידה או מפסיד ממנו. על פניו, יש די והותר עבודה לכל הנמלים, אבל הוא תלוי בכך שתהיה התגייסות של כל הגורמים. אנחנו עשינו את המהלך הזה בהיוועצות עם כל הנוגעים בדבר – משרד האוצר, חנ״י, ההסתדרות. עם כולם דיברנו והגענו למצב שאני מכריזה היום על פתיחת הרציפים הנוספים לפריקת אניות מטען כללי. עכשיו, האחריות היא על כל השותפות והשותפים, לא להכשיל את המהלך הזה, ויותר מזה, לגרום להצלחתו. אני יכולה להכריז ולאפשר את התשתית הזאת לפריקת אניות מטען כללי, אבל עכשיו האחריות היא על השותפים האחרים, לגרום לזה לקרות״.

משרד האוצר: הצעד הוא חלק ממכלול צעדים להורדת יוקר המחייה שהשפעתו צפויה בקרוב

ממשרד האוצר נמסר הבוקר כי ״נמלי ישראל הם שער הייבוא והייצוא העיקרי של סחורות למדינת ישראל. במשך יותר משנה נמשך פקק ארוך בכניסה לנמלים, כשנכון להיום ישנן מעל ל-80 אוניות מחוץ לנמלים. הקצאת שלושת הרציפים תגדיל את יכולת הפריקה של מטען כללי, ותקצר את משך ההמתנה של אוניות מחוץ לנמלים. העיכוב בפריקת האוניות מגלגל עלויות על היבואנים והיצרנים, ואלו מתגלגלים באופן מיידי לצרכנים בדמות עליית מחירים, שמתווספת ומחמירה את עליית מחירי הסחורות וההובלות העולמית. על פי הערכות גורמי המקצוע באגף הכלכלנית הראשית עלות התור למשק הישראלי היא עשרות מיליוני שקלים בכל יום. הצעד הוא חלק ממכלול צעדים להורדת יוקר המחייה לאזרחי ישראל שהשפעתו צפויה בקרוב״.

התאחדות התעשיינים: ״צעד חשוב בדרך הארוכה לפתרון המשבר בנמלים״

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים, ד״ר רון תומר הודיע כי הנו מברך על החלטתו שר האוצר לפתוח רציפים חדשים לפריקת מטענים בנמל המפרץ ונמל הדרום, ומסר כי ״אנו שמחים כי בעקבות מאבק התאחדות התעשיינים, שר האוצר בחר לאפשר את פתיחת הרציפים. זהו צעד חשוב של משרדי התחבורה והאוצר בדרך הארוכה לפתרון המשבר, שבימים אלו רק הולך ומחריף עם שיא של כ -80 אוניות מחוץ לנמלים. יש לזכור כי כל יום שבו הרציפים לא עובדים, זהו יום שבו מתארך הפקק של האוניות לשיאים חדשים, והכלכלה הישראלית ותושבי המדינה נפגעים. לכן חשוב שנמשיך ונקדם ניהול נכון ויעיל של הנמלים, על אף איומי ההסתדרות. אנו לא ניתן לועדים חזקים, שעתיד עובדיהם מובטח, לפגוע בתעשיה ובציבור״.

עו״ד לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: מהלך נכון ונחוץ

עו״ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר הגיב להחלטת שר האוצר להפעיל את הרציפים שלא בשימוש בנמל המפרץ ונמל הדרום ואמר כי ״אישור שר האוצר להפעלת רציפי הים הדוממים המצטרף לאישור שרת התחבורה הינו המהלך הנכון והנחוץ כדי להיאבק נכונה ביוקר המחייה. טוב עשו שר האוצר ושרת התחבורה שהפנימו והקשיבו לקול השפוי של ראשי המגזר העסקי, ובכך ימנעו מהציבור בישראל להמשיך ולשאת בעלויות כבדות משום העדר ניצולם המלא של כלל רציפי הים בישראל״. 

פורסם באתר port2port

צילום: אניית מטען כללי בנמל המפרץ. צילום: חברת נמל המפרץ SIPG

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/עדכונים.png
עדכונים רגולטוריים בסחר חוץ 2024: יתרונות, חסרונות והשפעות

מבוא: רגולציה ככלי לעידוד סחר חוץ סחר החוץ של מדינה הוא עמוד תווך מרכזי בכלכלה, המושפע באופן ישיר ממדיניות רגולטורית. בשנת 2024, ישראל חוותה שינויים משמעותיים בתחום הרגולציה של סחר החוץ, במטרה להתמודד...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/עדכונים-בנושא-יבוא-יצוא-סחר-חוץ-2024.png
עדכונים בנושא יבוא, יצוא וסחר חוץ 2024: מגמות, רגולציות והזדמנויות עסקיות

מבוא: סחר החוץ של ישראל ב-2024 סחר החוץ של ישראל הוא נדבך מרכזי בכלכלה המקומית והגלובלית. בשנת 2024, חלו שינויים משמעותיים בתחום זה, שהשפיעו הן על מגזרי היבוא והיצוא והן על המדיניות הרגולטורית. המגמות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/מתן-פטור-לטובין-המיובאים-ביבוא-מסחרי.png
החל מיום 01.09.2024 נכנסה לתוקפה הוראת מנכ"ל 2.6 המתוקנת – מתן פטור לטובין המיובאים ביבוא מסחרי

בהתאם לסעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי, תשע”ד – 2014, השר שבתחום סמכותו מצויים הטובין או מי שהוא הסמיכו לכך, רשאי להתיר יבוא טובין המפורטים בתוספת השנייה בלא המצאת אישור או הוכחת עמידה בתנאים, למעט טובין...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/מסלול.png
מערכת סטאטוס לרישיונות ולאישורים בין המכס לרשויות מוסמכות - הכירו את מערכת מסלול+

מערכת מסלול + משדרגת ליבואנים ולסוכני מכס את חווית העבודה, חוסכת זמן יקר ומקלה על ביצוע פעולות שוטפות. מהי מערכת מסלול זוהי מערכת סטאטוס לרישיונות ולאישורים בין המכס לרשויות מוסמכות. המערכת הינה מיזם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/Black-Minimalist-Business-Growth-Banner.png
ישראל השלימה הצטרפותה הרשמית לכל נספחי אמנת MARPOL

מדינת ישראל הגישה לארגון הספנות הבינלאומי IMO את מסמכי ההצטרפות הרשמיים לנספחים VI ו-IV לאמנת MARPOL, האמנה הבינלאומית למניעת זיהום הים מאניות. ההצטרפות לאמנה התאפשרה לאחר שוועדת הכלכלה של הכנסת אישרה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/סחר-חופשי.png
רגולציה בסחר מקומי ובינלאומי: מדריך מעמיק לעסקים

מבוא רגולציה משחקת תפקיד מרכזי בניהול ותכנון סחר מקומי ובינלאומי. היא מבטיחה עמידה בחוקים, בטיחות הציבור, והגנה על אינטרסים כלכליים ופוליטיים. עבור עסקים, עמידה בדרישות רגולטוריות היא לא רק חובה חוקית,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/הסכמי-סחר.png
הגבלות ייצוא וייבוא: מדריך מקיף להבנת החוקים והשפעתם על עסקים

מבוא ייצוא וייבוא ​​הם חלק בלתי נפרד מהפעילות הכלכלית של עסקים ומדינות. תהליכים אלו מאפשרים לחברות להרחיב את שווקיהן, לנצל משאבים בינלאומיים, ולהשיג יתרון תחרותי. עם זאת, הם כפופים למגבלות חוקיות שונות,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/דיני-סחר.png
יסודות דיני סחר: מה חשוב לדעת?

דיני סחר מהווים את הבסיס החוקי והמשפטי לעסקאות מסחריות, בין אם מדובר בעסקאות מקומיות או בינלאומיות. כל פעולה מסחרית – ייבוא, ייצוא, תשלום או שיתוף פעולה עסקי – כפופה למערכת מורכבת של חוקים, תקנות והסכמים....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע.png
אופטימיזציה של תהליכי שינוע: טיפים להקטנת עלויות ושיפור היעילות

מבואשינוע מטענים מהווה חלק מהותי בשרשרת האספקה העולמית, במיוחד בעידן שבו מסחר בינלאומי וצריכה מקוונת נמצאים בצמיחה מתמדת. האתגר המרכזי הוא לשנע מטענים במהירות, ביעילות ובעלות מינימלית. מאמר זה עוסק באופטימיזציה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים-ביבשה.png
סיכונים וניהול משברים בשינוע מטענים

מבואשינוע מטענים הוא תהליך ליבה בפעילות המסחרית והלוגיסטית, המחבר בין ספקים, יצרנים וצרכנים ברחבי העולם. לצד חשיבותו הרבה, שינוע מטענים נושא בחובו סיכונים משמעותיים שעלולים לפגוע בשרשרת האספקה, לגרום להפסדים...

1 2 3 73