שרת התחבורה הודיעה כי רציפי 7 ו-8 בחיפה ורציף 28 באשדוד יועברו לידי חברות הנמל הפרטיות עד שהתור באניות המטען הכללי יחזור לנורמה.
השרה מיכאלי: ״כעת האחריות היא על כל השותפות והשותפים, לא להכשיל את המהלך הזה״. ההסתדרות: הפרה גסה של ההסכמים הקיבוציים בנמלים.
שרת התחבורה מרב מיכאלי הודיעה הבוקר בהצהרה לתקשורת כי היא מעבירה את רציף 28 באשדוד לרשות נמל הדרום ואת רציפים 7 ו-8 בחיפה לנמל המפרץ. השרה הודיעה כי רציפים אלו ייפתחו לתקופת זמן של שנתיים או עד שהתור יחזור לנורמה, להפעלה ולפריקת אניות מטען כללי.
נזכיר כי בשבועות האחרונים התור התפעולי בנמלי ישראל הולך ומתארך והקריאות בקרב לקוחות הנמלים לפעולה הגיעה לשיאה הבוקר בדיון מיוחד שערכה התאחדות התעשיינים בנמל המפרץ. התור התפעולי ארוך במיוחד עבור אניות המטען הכללי. אתר PORT2PORT החל לפרסם מדי יום את מספר האניות הממתינות מחוץ לנמלי ישראל והבוקר, על פי הנתונים, ממתינות מחוץ לנמלי ישראל כ-68 אניות (ר׳ לינק) כאשר מחוץ לנמל אשדוד ממתינות כ-27 אניות מטען כללי, מחוץ לנמל מספנות ממתינות כ-19 אניות מטען כללי, מחוץ לנמל חיפה ממתינות כ-10 אניות מטען כללי ומחוץ לממגורות חיפה (דגון) ממתינות כ-7 אניות מטען כללי.
על פי הצהרת שרת התחבורה מיכאלי רציף 28 יועבר לרשות חברת TIL השוויצרית המפעילה את נמל הדרום באשדוד ואילו רציפים 7 ו-8 בחיפה יועברו לרשות חברת SIPG הסינית שמפעילה את נמל המפרץ.
השרה הודיעה בהצהרתה כי ״זה מהלך דרמטי אבל הוא מהלך שאיש לא מפסידה או מפסיד ממנו. על פניו, יש די והותר עבודה לכל הנמלים, אבל הוא תלוי בכך שתהיה התגייסות של כל הגורמים. אנחנו עשינו את המהלך הזה בהיוועצות עם כל הנוגעים בדבר – משרד האוצר, חנ״י, ההסתדרות. עם כולם דיברנו והגענו למצב שאני מכריזה היום על פתיחת הרציפים הנוספים לפריקת אניות מטען כללי. עכשיו, האחריות היא על כל השותפות והשותפים, לא להכשיל את המהלך הזה, ויותר מזה, לגרום להצלחתו. אני יכולה להכריז ולאפשר את התשתית הזאת לפריקת אניות מטען כללי, אבל עכשיו האחריות היא על השותפים האחרים, לגרום לזה לקרות.