חדשות האתר

טראמפ מקפיא ל-90 יום את המכסים הגבוהים – ומקפיץ אותם לסין: ניתוח המהלכים וההשלכות

הכרזת המכסים הדרמטית ב-10 באפריל 2025 הודיע נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על מהלך מפתיע בזירת הסחר הבינלאומי:...
10 April 2025
מאמרים חדשים
קטגוריות

שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

שילוח ימי

לפני שנצלול לתוך המורכבויות של אסטרטגיות שילוח ימי, חיוני שתהיה לך הבנה מוצקה של היסודות של לוגיסטיקת שילוח ימי.

שילוח ימי הוא מרכיב חיוני בסחר העולמי, האחראי על הובלת מעל 80% מהסחורות בעולם. זה כרוך בהעברת מטען באמצעות ספינות על פני גופי מים עצומים, מחבר יבשות ומקל על סחר בינלאומי.

הלוגיסטיקה המעורבת בשילוח ימי כוללת מגוון רחב של פעילויות, כולל הזמנת מטענים, תיעוד, שחרור ממכס, תפעול נמל והובלה ליעדים סופיים. ניהול יעיל של תהליכים אלה הוא חיוני כדי להבטיח אספקה בזמן ויעילות עלות.

שחקנים מרכזיים בלוגיסטיקת שילוח ימי כוללים חברות יבוא ויצוא,  (חברות או יחידים השולחים סחורה), מובילים (קווי שילוח או מטענים), נמלים, רשויות מכס ומתווכים שונים.

אופטימיזציה של ניצול המכולה ליעילות עלות

אחד האתגרים העיקריים בשילוח ימי הוא מקסום ניצול המכולה כדי להשיג יעילות עלות. מכולות הן היחידות הסטנדרטיות המשמשות להובלת סחורות בים.

אריזה יעילה של מכולות לא רק מפחיתה את עלויות ההובלה אלא גם ממזערת את ההשפעה הסביבתית על ידי הפחתת צריכת הדלק.

כדי לייעל את ניצול המכולה, שולחים יכולים להשתמש בטכניקות כגון איחוד מטענים מספקים מרובים למכולה אחת או שימוש בהובלה בין-מודאלית (שילוב של מצבים שונים כמו הובלה ורכבת עם הובלה ימית) כדי למקסם את ניצול החלל.

בנוסף, טכנולוגיות מתקדמות כמו תוכנת אופטימיזציית עומס יכולות לסייע בקביעת הדרך היעילה ביותר לארוז מכולות בהתבסס על חלוקת משקל ותאימות מטען. על ידי מינוף האסטרטגיות הללו, שולחים יכולים למזער את הבזבוז של השטח ולהפחית את עלויות המשלוח הכוללות.

מינוף טכנולוגיה מתקדמת לשיפור המעקב והניטור

בעידן הדיגיטלי של היום, לטכנולוגיה יש תפקיד מכריע בהגברת השקיפות והנראות בכל שרשרת האספקה. מערכות מעקב וניטור מתקדמות מאפשרות ניטור בזמן אמת של המטען, ומספקות לבעלי העניין מידע מדויק על המיקום, המצב וזמן ההגעה המשוער.

מכשירי האינטרנט של הדברים (IoT), כגון גששי GPS וחיישנים, יכולים להיות מחוברים למיכלים כדי לאסוף נתונים על טמפרטורה, לחות, זעזועים וגורמים סביבתיים אחרים. נתונים אלה עוזרים לזהות בעיות פוטנציאליות במהלך המעבר ומאפשרים אמצעים יזומים להפחתת סיכונים.

יתר על כן, פלטפורמות מבוססות ענן וכלים לניתוח נתונים מאפשרים לבעלי עניין לנתח כמויות אדירות של נתונים שנאספו ממקורות שונים. על ידי ניצול הכוח של ניתוח ביג דאטה, חברות יכולות לקבל תובנות חשובות לגבי ביצועי שרשרת האספקה שלהן ולקבל החלטות מושכלות כדי לייעל את התפעול.

יישום תכנון מסלול אסטרטגי לאופטימיזציה בזמן

תכנון מסלול יעיל חיוני לצמצום זמני המעבר ולהבטחת אספקה בזמן. קווי ספנות מתכננים אסטרטגית את המסלולים שלהם על סמך גורמים כמו מרחק, תנאי מזג אוויר, עומס בנמל, עלויות דלק ודרישות הלקוח.

על ידי מינוף נתונים היסטוריים ומודלים אנליטיים חזויים, חברות ספנות יכולות לייעל את המסלולים שלהן כדי למזער את צריכת הדלק תוך שמירה על שלמות לוח הזמנים. זה כרוך בהתייחסות לגורמים כמו זרמי אוקיינוס, רוחות רווחות, דפוסי תנועה בנתיבי שיט מרכזיים וזמני סיבוב נמלים.

בנוסף לאופטימיזציה של מסלולים למהירות וליעילות עלות, תכנון המסלול לוקח בחשבון גם סיכונים פוטנציאליים כגון אזורים מועדים לפיראטיות או מתחים גיאופוליטיים שעלולים להשפיע על בטיחות המטען. על ידי שיקול דעת קפדני של גורמים אלה בהחלטות תכנון מסלול, חברות ספנות יכולות להבטיח פעילות חלקה תוך הפחתת סיכונים פוטנציאליים.

הבטחת עמידה בתקנות ותקנים בינלאומיים

הספנות כפופה למספר עצום של תקנות ותקנים בינלאומיים שמטרתם להבטיח בטיחות, אבטחה, הגנה על הסביבה ונהלי סחר הוגנים. עמידה בתקנות אלו חיונית לשמירה על שלמות שרשראות האספקה העולמיות.

אמנות בינלאומיות כגון SOLAS (בטיחות החיים בים) ו- MARPOL (אמנה בינלאומית למניעת זיהום מאוניות) של הארגון הימי הבינלאומי (IMO) קובעות סטנדרטים לבטיחות כלי שיט, הכשרת צוות והגנת הסביבה.

בנוסף, תקנות המכס והסכמי הסחר מכתיבים דרישות תיעוד, הגבלות יבוא/יצוא ושיעורי מכס. הקפדה על תקנות אלו חיונית כדי למנוע עיכובים, קנסות או אפילו תפיסת סחורה.

הפחתת סיכונים באמצעות אסטרטגיות ביטוח מקיפות

למרות תכנון וביצוע קפדניים, אירועים בלתי צפויים עלולים לשבש את פעולות השילוח באוקיינוס. מאסונות טבע ועד לתאונות או גניבות, סיכונים שונים יכולים להשפיע על שלמות המטען ועל לוחות הזמנים של המסירה.

כדי לצמצם סיכונים אלה, שולחים יכולים לבחור בכיסוי ביטוח מטען ימי מקיף. ביטוח ימי מספק הגנה פיננסית מפני אובדן או נזק למטען במהלך ההובלה. זה מכסה סיכונים כמו טביעת כלי שיט, שריפה, התקפות פיראטיות, התנגשויות ונסיבות בלתי צפויות אחרות.

ניתן להתאים פוליסות ביטוח לצרכים ספציפיים בהתבסס על גורמים כמו סוג המטען, הערך, מורכבות המסלול ותיאבון הסיכון. על ידי ביטוח נאות של המשלוחים שלהם, שולחים יכולים לשמור על האינטרסים הפיננסיים שלהם ולהבטיח פעולות חלקות גם מול אתגרים בלתי צפויים.

שיפור ערוצי תקשורת עם מחזיקי עניין לצורך תפעול חלק

תקשורת יעילה חיונית לתיאום חלק בין מחזיקי עניין המעורבים בלוגיסטיקה של שילוח ימי. חילופי מידע בזמן מבטיחים שכולם נמצאים באותו עמוד בנוגע למצב המשלוח, דרישות התיעוד, נהלי המכס וכל בעיה או עיכוב פוטנציאליים.

ההתקדמות הטכנולוגית חוללה מהפכה בערוצי התקשורת בתעשיית הספנות. מערכות חילופי נתונים אלקטרוניים (EDI) מאפשרות החלפה אוטומטית של נתונים בין גורמים שונים המעורבים בשרשרת האספקה. זה מייעל תהליכים כגון אישורי הזמנה, הנפקת שטר מטען, הצהרות מכס וחשבוניות.

בנוסף למערכות EDI, פלטפורמות שיתוף פעולה כמו פורטלים מקוונים או יישומים ניידים מספקות גישה בזמן אמת למידע על משלוחים, ומאפשרות לבעלי עניין לעקוב אחר התקדמות, לשתף מסמכים ולתקשר ביעילות. על ידי מינוף כלי התקשורת הללו, חברות שילוח יכולות לשפר את היעילות התפעולית ואת שביעות רצון הלקוחות.

מיקסום היעילות באמצעות ניתוח נתונים ומדדי ביצועים

ניתוח נתונים ממלא תפקיד מכריע באופטימיזציה של פעולות הספנות באוקיינוס. על ידי איסוף וניתוח נתונים ממקורות שונים כגון רישומי ביצועי כלי שיט, סטטיסטיקות נמלים, תחזיות מזג אוויר ומשוב מלקוחות, חברות יכולות לזהות אזורים לשיפור.

מדדי ביצועים כמו תעריפי אספקה בזמן, אחוזי נזק למטען, שינויים בזמן הובלה או יחסי ניצול מכולות מספקים תובנות לגבי היעילות התפעולית. מדדים אלו עוזרים לזהות צווארי בקבוק או חוסר יעילות בשרשרת האספקה שניתן לטפל בהן באמצעות שיפורי תהליכים או אימוץ טכנולוגיה.

קבלת החלטות מונעת נתונים מאפשרת לחברות לייעל את פעילותן באופן רציף. על ידי מינוף פתרונות טכנולוגיים כמו מערכות ניהול תחבורה (TMS) או פלטפורמות ניתוח שרשרת אספקה, ארגונים יכולים לייעל תהליכים ולהניע שיפור ביצועים כולל.

לסיכום

לסיכום, אסטרטגיות שילוח ימי הן תוצאה של תכנון קפדני, תקשורת יעילה ומינוף טכנולוגיות מתקדמות. על ידי הבנת היסודות של לוגיסטיקת שילוח ימי, אופטימיזציה של ניצול המכולה, יישום תכנון מסלול אסטרטגי, הבטחת עמידה בתקנות, הפחתת סיכונים באמצעות אסטרטגיות ביטוח, אימוץ שיטות עבודה בר-קיימא, שיפור ערוצי תקשורת ומקסום היעילות באמצעות ניתוח נתונים ומדדי ביצועים, חברות יכולות לפתוח יעילות וחסכוניות ללא תחרות בפעולות המשלוח שלהם.

שליטה באמנות של אסטרטגיות שילוח ימי הוא מסע מתמשך הדורש הסתגלות ושיפור מתמיד. על ידי שמירה על מגמות בתעשייה ואימוץ חדשנות, חברות יכולות לנווט במים הבלתי צפויים של הסחר העולמי בעדינות.

צאו למסע הטרנספורמטיבי הזה לקראת שליטה באמנות המשלוח, שבו כל החלטה טומנת בחובה את הפוטנציאל להגדיר מחדש את עתיד העסק שלכם. גלה את הסודות של אסטרטגיות שילוח ימי והפליג לעבר חווית שרשרת אספקה חלקה.

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/כללי-מקור-ואימות-מקור-בהסכם-הסחר-החופשי-ישראל-–-ארהב-1.png
טראמפ מקפיא ל-90 יום את המכסים הגבוהים – ומקפיץ אותם לסין: ניתוח המהלכים וההשלכות

הכרזת המכסים הדרמטית ב-10 באפריל 2025 הודיע נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על מהלך מפתיע בזירת הסחר הבינלאומי: הקפאה זמנית של 90 יום למכס בגובה 35% שהוטל בחודשים האחרונים על יבוא מסחורות מ-86 מדינות, ביניהן...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/כללי-מקור-ואימות-מקור-בהסכם-הסחר-החופשי-ישראל-–-ארהב.png
מדריך בנושא כללי מקור ואימות מקור בהסכם הסחר החופשי ישראל – ארה"ב

ההסכם, שנחתם בשנת 1985, הינו הסכם האס”ח הראשון שעליו חתמה ארה”ב והשני שעליו חתמה ישראל,  ומהווה גם כיום את עיקר התשתית לסחר בין המדינות. מרכיב מרכזי בהסכם הוא האפשרות לייצא מוצרים מישראל לארה”ב...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/עיצוב-ללא-שם-8.png
המכסים החדשים של ארה”ב - מטה מינהל סחר חוץ

נשיא ארה”ב דונלד טראמפ הכריז ב-2.4.25 על הטלת מכסים גלובליים על ייבוא סחורות לארה”ב מכל המדינות. טראמפ הגדיר את המכסים כמכסים הדדיים (Reciprocal Tariffs), והסביר שמטרתם המרכזית היא לאזן את גרעון הסחר של...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/עיצוב-ללא-שם-7.png
מדיניות המכסים החדשה של ארה"ב - וובינר עם מומחי סחר חוץ בשיתוף מכון היצוא והתאחדות התעשיינים

תמצית הוובינר מבוסס על תלול בימים האחרונים הודיע ממשל טראמפ על הטלת מכס בגובה 17% על כלל היבוא מישראל לארה”ב. מדובר במשבר בעל השלכות משמעותיות על היצוא הישראלי, שנאמד בכ-10 מיליארד דולר בשנה. הצעד...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/נמל-חיפה.png
מהפכת האסדרה בנמלים יוצאת לדרך: פתיחת התחרות והפחתת יוקר המחיה

מבוא במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, שר האוצר בצלאל אל סמוטריץ׳, השר לשת״פ אזורי דודי אמסלם, נחתמה היום רפורמה משמעותית בנמלי הים של ישראל שתאפשר את שיפור השירות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/סין-ארצות-הברית.png
מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין עולה מדרגה

מבוא מלחמת הסחר בין ארה”ב לסין עולה מדרגה – והיא לא עוצרת בגבולות אסיה. בחודשים האחרונים, ממשלת ארצות־הברית החלה להטיל מכס אחיד של 17% על כלל היבוא, כחלק ממאמץ לחזק את התעשייה המקומית ולצמצם את התלות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/עיצוב-ללא-שם-6.png
שיעור חדש בסחר: מה עושים כשארה״ב מטילה 17% מכס על היצוא שלך?

מבוא ה־5 באפריל 2025 נכנס להיסטוריה הכלכלית כיום שבו ארצות‑הברית הטילה מכס בסיסי של 17% על כל טובין מיובאים – צעד חד‑צדדי שמטלטל את שרשראות האספקה הגלובליות ומשנה את כללי המשחק ליצואנים ישראלים. ההחלטה,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/המדריך-המלא-לשינוע-מטענים-בינלאומי.png
המדריך המלא לשינוע מטענים בינלאומי: אווירי, ימי ויבשתי – יתרונות וחסרונות

שינוע מטענים בינלאומי הוא עולם מורכב, רחב היקף ומשמעותי עבור עסקים, ארגונים ואנשים פרטיים המעוניינים להעביר סחורות ממדינה למדינה. בין אם מדובר ברכישת מלאי גדול של מוצרים לאתר מסחר אלקטרוני, משלוחים תעשייתיים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/קרגו.png
אתגרי היבוא לישראל: רגולציה, מכסים ותחרות בשוק המקומי

מבוא: יבוא של סחורות לישראל מהווה מרכיב חשוב בכלכלה המקומית וממלא תפקיד משמעותי באספקת מוצרים מגוונים לצרכן הישראלי. למרות שהתחום מספק הזדמנויות רבות לפיתוח עסקי, קיימים לא מעט אתגרים מורכבים בדרך אל השוק...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/עיצוב-ללא-שם-4.png
ביטול מכסים על ייבוא מארה"ב: צעד לחיזוק הכלכלה והפחתת יוקר המחיה​

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ’, חתם אתמול (שלישי) על צו המבטל את כל המכסים על ייבוא מוצרי חקלאות מארצות הברית. המהלך, שבוצע בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נועד לחזק את הקשרים הכלכליים עם ארה”ב...

1 2 3 80
ניתן להשתמש בחצי המקלדת בכדי לנווט בין כפתורי הרכיב
",e=e.removeChild(e.firstChild)):"string"==typeof o.is?e=l.createElement(a,{is:o.is}):(e=l.createElement(a),"select"===a&&(l=e,o.multiple?l.multiple=!0:o.size&&(l.size=o.size))):e=l.createElementNS(e,a),e[Ni]=t,e[Pi]=o,Pl(e,t,!1,!1),t.stateNode=e,l=Ae(a,o),a){case"iframe":case"object":case"embed":Te("load",e),u=o;break;case"video":case"audio":for(u=0;u<$a.length;u++)Te($a[u],e);u=o;break;case"source":Te("error",e),u=o;break;case"img":case"image":case"link":Te("error",e),Te("load",e),u=o;break;case"form":Te("reset",e),Te("submit",e),u=o;break;case"details":Te("toggle",e),u=o;break;case"input":A(e,o),u=M(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"option":u=B(e,o);break;case"select":e._wrapperState={wasMultiple:!!o.multiple},u=Uo({},o,{value:void 0}),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"textarea":V(e,o),u=H(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;default:u=o}Me(a,u);var s=u;for(i in s)if(s.hasOwnProperty(i)){var c=s[i];"style"===i?ze(e,c):"dangerouslySetInnerHTML"===i?(c=c?c.__html:void 0,null!=c&&Aa(e,c)):"children"===i?"string"==typeof c?("textarea"!==a||""!==c)&&X(e,c):"number"==typeof c&&X(e,""+c):"suppressContentEditableWarning"!==i&&"suppressHydrationWarning"!==i&&"autoFocus"!==i&&(ea.hasOwnProperty(i)?null!=c&&Ie(n,i):null!=c&&x(e,i,c,l))}switch(a){case"input":L(e),j(e,o,!1);break;case"textarea":L(e),$(e);break;case"option":null!=o.value&&e.setAttribute("value",""+P(o.value));break;case"select":e.multiple=!!o.multiple,n=o.value,null!=n?q(e,!!o.multiple,n,!1):null!=o.defaultValue&&q(e,!!o.multiple,o.defaultValue,!0);break;default:"function"==typeof u.onClick&&(e.onclick=Fe)}Ve(a,o)&&(t.effectTag|=4)}null!==t.ref&&(t.effectTag|=128)}return null;case 6:if(e&&null!=t.stateNode)Ll(e,t,e.memoizedProps,o);else{if("string"!=typeof o&&null===t.stateNode)throw Error(r(166));n=yn(yu.current),yn(bu.current),Jn(t)?(n=t.stateNode,o=t.memoizedProps,n[Ni]=t,n.nodeValue!==o&&(t.effectTag|=4)):(n=(9===n.nodeType?n:n.ownerDocument).createTextNode(o),n[Ni]=t,t.stateNode=n)}return null;case 13:return zt(vu),o=t.memoizedState,0!==(64&t.effectTag)?(t.expirationTime=n,t):(n=null!==o,o=!1,null===e?void 0!==t.memoizedProps.fallback&&Jn(t):(a=e.memoizedState,o=null!==a,n||null===a||(a=e.child.sibling,null!==a&&(i=t.firstEffect,null!==i?(t.firstEffect=a,a.nextEffect=i):(t.firstEffect=t.lastEffect=a,a.nextEffect=null),a.effectTag=8))),n&&!o&&0!==(2&t.mode)&&(null===e&&!0!==t.memoizedProps.unstable_avoidThisFallback||0!==(1&vu.current)?rs===Qu&&(rs=Yu):(rs!==Qu&&rs!==Yu||(rs=Gu),0!==us&&null!==es&&(To(es,ns),Co(es,us)))),(n||o)&&(t.effectTag|=4),null);case 4:return wn(),Ol(t),null;case 10:return Zt(t),null;case 17:return It(t.type)&&Ft(),null;case 19:if(zt(vu),o=t.memoizedState,null===o)return null;if(a=0!==(64&t.effectTag),i=o.rendering,null===i){if(a)mr(o,!1);else if(rs!==Qu||null!==e&&0!==(64&e.effectTag))for(i=t.child;null!==i;){if(e=_n(i),null!==e){for(t.effectTag|=64,mr(o,!1),a=e.updateQueue,null!==a&&(t.updateQueue=a,t.effectTag|=4),null===o.lastEffect&&(t.firstEffect=null),t.lastEffect=o.lastEffect,o=t.child;null!==o;)a=o,i=n,a.effectTag&=2,a.nextEffect=null,a.firstEffect=null,a.lastEffect=null,e=a.alternate,null===e?(a.childExpirationTime=0,a.expirationTime=i,a.child=null,a.memoizedProps=null,a.memoizedState=null,a.updateQueue=null,a.dependencies=null):(a.childExpirationTime=e.childExpirationTime,a.expirationTime=e.expirationTime,a.child=e.child,a.memoizedProps=e.memoizedProps,a.memoizedState=e.memoizedState,a.updateQueue=e.updateQueue,i=e.dependencies,a.dependencies=null===i?null:{expirationTime:i.expirationTime,firstContext:i.firstContext,responders:i.responders}),o=o.sibling;return Mt(vu,1&vu.current|2),t.child}i=i.sibling}}else{if(!a)if(e=_n(i),null!==e){if(t.effectTag|=64,a=!0,n=e.updateQueue,null!==n&&(t.updateQueue=n,t.effectTag|=4),mr(o,!0),null===o.tail&&"hidden"===o.tailMode&&!i.alternate)return t=t.lastEffect=o.lastEffect,null!==t&&(t.nextEffect=null),null}else 2*ru()-o.renderingStartTime>o.tailExpiration&&1t)&&vs.set(e,t)))}}function Ur(e,t){e.expirationTimee?n:e,2>=e&&t!==e?0:e}function qr(e){if(0!==e.lastExpiredTime)e.callbackExpirationTime=1073741823,e.callbackPriority=99,e.callbackNode=$t(Vr.bind(null,e));else{var t=Br(e),n=e.callbackNode;if(0===t)null!==n&&(e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90);else{var r=Fr();if(1073741823===t?r=99:1===t||2===t?r=95:(r=10*(1073741821-t)-10*(1073741821-r),r=0>=r?99:250>=r?98:5250>=r?97:95),null!==n){var o=e.callbackPriority;if(e.callbackExpirationTime===t&&o>=r)return;n!==Yl&&Bl(n)}e.callbackExpirationTime=t,e.callbackPriority=r,t=1073741823===t?$t(Vr.bind(null,e)):Wt(r,Hr.bind(null,e),{timeout:10*(1073741821-t)-ru()}),e.callbackNode=t}}}function Hr(e,t){if(ks=0,t)return t=Fr(),No(e,t),qr(e),null;var n=Br(e);if(0!==n){if(t=e.callbackNode,(Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));if(lo(),e===es&&n===ns||Kr(e,n),null!==ts){var o=Ju;Ju|=Wu;for(var a=Yr();;)try{eo();break}catch(t){Xr(e,t)}if(Gt(),Ju=o,Bu.current=a,rs===Ku)throw t=os,Kr(e,n),To(e,n),qr(e),t;if(null===ts)switch(a=e.finishedWork=e.current.alternate,e.finishedExpirationTime=n,o=rs,es=null,o){case Qu:case Ku:throw Error(r(345));case Xu:No(e,2=n){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}}if(i=Br(e),0!==i&&i!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}e.timeoutHandle=Si(oo.bind(null,e),a);break}oo(e);break;case Gu:if(To(e,n),o=e.lastSuspendedTime,n===o&&(e.nextKnownPendingLevel=ro(a)),ss&&(a=e.lastPingedTime,0===a||a>=n)){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}if(a=Br(e),0!==a&&a!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}if(1073741823!==is?o=10*(1073741821-is)-ru():1073741823===as?o=0:(o=10*(1073741821-as)-5e3,a=ru(),n=10*(1073741821-n)-a,o=a-o,0>o&&(o=0),o=(120>o?120:480>o?480:1080>o?1080:1920>o?1920:3e3>o?3e3:4320>o?4320:1960*Uu(o/1960))-o,n=o?o=0:(a=0|l.busyDelayMs,i=ru()-(10*(1073741821-i)-(0|l.timeoutMs||5e3)),o=i<=a?0:a+o-i),10 component higher in the tree to provide a loading indicator or placeholder to display."+N(i))}rs!==Zu&&(rs=Xu),l=yr(l,i),f=a;do{switch(f.tag){case 3:u=l,f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var w=Ar(f,u,t);ln(f,w); break e;case 1:u=l;var E=f.type,k=f.stateNode;if(0===(64&f.effectTag)&&("function"==typeof E.getDerivedStateFromError||null!==k&&"function"==typeof k.componentDidCatch&&(null===ms||!ms.has(k)))){f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var _=Ir(f,u,t);ln(f,_);break e}}f=f.return}while(null!==f)}ts=no(ts)}catch(e){t=e;continue}break}}function Yr(){var e=Bu.current;return Bu.current=Cu,null===e?Cu:e}function Gr(e,t){eus&&(us=e)}function Jr(){for(;null!==ts;)ts=to(ts)}function eo(){for(;null!==ts&&!Gl();)ts=to(ts)}function to(e){var t=Fu(e.alternate,e,ns);return e.memoizedProps=e.pendingProps,null===t&&(t=no(e)),qu.current=null,t}function no(e){ts=e;do{var t=ts.alternate;if(e=ts.return,0===(2048&ts.effectTag)){if(t=br(t,ts,ns),1===ns||1!==ts.childExpirationTime){for(var n=0,r=ts.child;null!==r;){var o=r.expirationTime,a=r.childExpirationTime;o>n&&(n=o),a>n&&(n=a),r=r.sibling}ts.childExpirationTime=n}if(null!==t)return t;null!==e&&0===(2048&e.effectTag)&&(null===e.firstEffect&&(e.firstEffect=ts.firstEffect),null!==ts.lastEffect&&(null!==e.lastEffect&&(e.lastEffect.nextEffect=ts.firstEffect),e.lastEffect=ts.lastEffect),1e?t:e}function oo(e){var t=qt();return Vt(99,ao.bind(null,e,t)),null}function ao(e,t){do lo();while(null!==gs);if((Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));var n=e.finishedWork,o=e.finishedExpirationTime;if(null===n)return null;if(e.finishedWork=null,e.finishedExpirationTime=0,n===e.current)throw Error(r(177));e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90,e.nextKnownPendingLevel=0;var a=ro(n);if(e.firstPendingTime=a,o<=e.lastSuspendedTime?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:o<=e.firstSuspendedTime&&(e.firstSuspendedTime=o-1),o<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),o<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0),e===es&&(ts=es=null,ns=0),1u&&(c=u,u=l,l=c),c=Ue(w,l),f=Ue(w,u),c&&f&&(1!==k.rangeCount||k.anchorNode!==c.node||k.anchorOffset!==c.offset||k.focusNode!==f.node||k.focusOffset!==f.offset)&&(E=E.createRange(),E.setStart(c.node,c.offset),k.removeAllRanges(),l>u?(k.addRange(E),k.extend(f.node,f.offset)):(E.setEnd(f.node,f.offset),k.addRange(E)))))),E=[];for(k=w;k=k.parentNode;)1===k.nodeType&&E.push({element:k,left:k.scrollLeft,top:k.scrollTop});for("function"==typeof w.focus&&w.focus(),w=0;w=t&&e<=t}function To(e,t){var n=e.firstSuspendedTime,r=e.lastSuspendedTime;nt||0===n)&&(e.lastSuspendedTime=t),t<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),t<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0)}function Co(e,t){t>e.firstPendingTime&&(e.firstPendingTime=t);var n=e.firstSuspendedTime;0!==n&&(t>=n?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:t>=e.lastSuspendedTime&&(e.lastSuspendedTime=t+1),t>e.nextKnownPendingLevel&&(e.nextKnownPendingLevel=t))}function No(e,t){var n=e.lastExpiredTime;(0===n||n>t)&&(e.lastExpiredTime=t)}function Po(e,t,n,o){var a=t.current,i=Fr(),l=su.suspense;i=jr(i,a,l);e:if(n){n=n._reactInternalFiber;t:{if(J(n)!==n||1!==n.tag)throw Error(r(170));var u=n;do{switch(u.tag){case 3:u=u.stateNode.context;break t;case 1:if(It(u.type)){u=u.stateNode.__reactInternalMemoizedMergedChildContext;break t}}u=u.return}while(null!==u);throw Error(r(171))}if(1===n.tag){var s=n.type;if(It(s)){n=Dt(n,s,u);break e}}n=u}else n=Al;return null===t.context?t.context=n:t.pendingContext=n,t=on(i,l),t.payload={element:e},o=void 0===o?null:o,null!==o&&(t.callback=o),an(a,t),Dr(a,i),i}function Oo(e){if(e=e.current,!e.child)return null;switch(e.child.tag){case 5:return e.child.stateNode;default:return e.child.stateNode}}function Ro(e,t){e=e.memoizedState,null!==e&&null!==e.dehydrated&&e.retryTime