חדשות האתר

נמל חיפה: סכסוך עבודה בסקטור מנהלי העבודה

לטענת ההסתדרות העילה להכרזת סכסוך העבודה הינו מבוי סתום במו״מ להתייעלות בסקטור מנהלי העבודה, וכן ניהול...
29 December 2024

כנס תוכניות עבודה 2025 – משרד הכלכלה והתעשייה

שר הכלכלה והתעשייה, ח״כ ניר ברקת: “האתגרים הכלכליים שעומדים בפנינו הם לא רק של היום, אלא גם אתגרים...
29 December 2024

נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: פרק שני תהליכי יבוא

נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: כלים, תקנות ואפשרויות שכל יבואן צריך להכיר… שבוע שעבר במסגרת הפרק...
29 December 2024

תחום היבוא לישראל סיכום שנת 2024: תמורות, אתגרים והשפעות ארוכות טווח

הרחבת הפטורים ממכס וממסים אחת הרפורמות המשמעותיות ביותר בשנת 2024 הייתה הרחבת הפטורים ממכס וממסים על...
22 December 2024

המדריך המלא ליבואנים מתחילים: איך להתחיל בתהליך המכס?

מבוא ייבוא סחורות הוא חלק בלתי נפרד מעולם העסקים הגלובלי ומספק הזדמנויות עסקיות רחבות. עם זאת, תהליך...
22 December 2024

טעויות נפוצות בעמילות מכס וכיצד להימנע מהן

מבוא עמילות מכס היא אחד מהתהליכים המרכזיים בניהול שרשרת האספקה הבינלאומית. טעויות בתהליך זה עלולות לגרום...
22 December 2024

נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: פרק ראשון יסודות המכס

נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: כלים, תקנות ואפשרויות שכל יבואן צריך להכיר פעילות היבוא והיצוא מהווה...
22 December 2024

עמילות מכס וסחר בינלאומי בישראל בשנת 2024: עדכונים, שינויים והשפעות

שנת 2024 התאפיינה בשינויים משמעותיים בתחומי עמילות המכס והסחר הבינלאומי בישראל. ממשלת ישראל וגורמים פרטיים...
22 December 2024

עדכונים רגולטוריים בסחר חוץ 2024: יתרונות, חסרונות והשפעות

מבוא: רגולציה ככלי לעידוד סחר חוץ סחר החוץ של מדינה הוא עמוד תווך מרכזי בכלכלה, המושפע באופן ישיר ממדיניות...
15 December 2024

עדכונים בנושא יבוא, יצוא וסחר חוץ 2024: מגמות, רגולציות והזדמנויות עסקיות

מבוא: סחר החוץ של ישראל ב-2024 סחר החוץ של ישראל הוא נדבך מרכזי בכלכלה המקומית והגלובלית. בשנת 2024,...
15 December 2024
מאמרים חדשים
קטגוריות
שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

שילוח ימי

בעולם שבו הגבולות מיטשטשים ונראה שהיבשות מתכווצות, פעימות הלב של הסחר העולמי פועמות במרחב העצום של האוקיינוסים שלנו. ברוכים הבאים לסיפון כשאנחנו מפליגים לתוך הרשת הסבוכה של הספנות הימית, ממלכה שבה כלי שייט ענקיים נושאים לא רק סחורות אלא תקוות וחלומות של כלכלות למרחקים. “פתיחת הפוטנציאל: השפעת השילוח הימי על הסחר והלוגיסטיקה העולמית” אינה רק כותרת בלבד; זהו שער להבנה כיצד הגאות והשפל של הובלה ימית מעצבת את היסוד של העולם המקושר זה לזה.

דמיינו את הסצנה: ספינות ענק חוצות את הגלים כמו ענקים של ימינו, עמוסות במכולות שמחזיקות בתוכם את המפתח לשגשוג. מהנמלים ההומים של אסיה ועד לנמלים של אירופה ומחוצה לה, שילוח ימי פועל כמתזמר השקט של סימפוניה שנקראת מסחר גלובלי. ככל שאנו מעמיקים בנתיבים המבוכים ובנמלי הקריאה האסטרטגיים, אנו חושפים את התפקיד המרכזי שספנות ימית ממלאת בדלקת מנועי המסחר, חיזוק שרשרת האספקה וגישור חופים רחוקים. הצטרפו אלינו למסע הגילוי הזה, שבו אנו מנווטים לא רק במים אלא בדינמיקה המורכבת שהופכת את הובלה ימית למרכז הלוגיסטיקה של ימינו.

האבולוציה של השילוח הימי: מימי קדם לנתיבי סחר מודרניים

לשייט הימי יש היסטוריה עשירה שתחילתה בימי קדם. העדויות המוקדמות ביותר לשייט בים ניתן למצוא במצרים הקדמונים, שהשתמשו בסירות להובלת סחורות לאורך נהר הנילוס. ככל שהתרבויות גדלו והמסחר התרחב, הספנות הימית הפכה לחלק חיוני מהמסחר העולמי.

במהלך מאות השנים, ההתקדמות בבניית ספינות ובטכניקות ניווט אפשרו מסעות ארוכים ויעילים יותר. המצאת המצפן במאה ה-12 חוללה מהפכה בניווט הימי, ואיפשרה למלחים לקבוע במדויק את הכיוון שלהם בים. פריצת דרך זו פתחה נתיבי מסחר חדשים וחיברה בין אזורים מרוחקים.

במהלך עידן החקר במאות ה-15 וה-16, יצאו מעצמות אירופה למסעות שאפתניים כדי לגלות ארצות חדשות ולבסס נתיבי מסחר. משלחות אלו הובילו להתקדמות משמעותית בתכנון הספינות, כגון פיתוח קרבלים וגלאונים, שהיו כלי שיט גדולים יותר ובעלי כושר ים המסוגלים לנסוע למרחקים ארוכים.

במאה ה-19, ספינות המונעות בקיטור הופיעו כמחליפות משחק בספנות הימית. המצאת מנועי הקיטור אפשרה לספינות לנסוע נגד הרוחות והזרמים השוררים, מה שהפחית את ההסתמכות על תנאי מזג אוויר בלתי צפויים. קפיצה טכנולוגית זו סללה את הדרך להובלה מהירה ואמינה יותר של סחורות על פני האוקיינוסים.

המשמעות הכלכלית של הספנות הימית בסחר העולמי

הספנות הימית ממלאת תפקיד חיוני בסחר העולמי על ידי הקלת תנועת סחורות בין מדינות. לפי UNCTAD (ועידת האומות המאוחדות לסחר ופיתוח), כ-80% מהסחר העולמי לפי נפח מתבצע באמצעות הובלה ימית. נתון מדהים זה מדגיש את המשמעות הכלכלית של הספנות הימית.

היעילות והחסכוניות של התחבורה הימית הופכות אותה לאופציה אטרקטיבית עבור עסקים העוסקים בסחר בינלאומי. ספינות מטען גדולות יכולות לשאת כמויות אדירות של סחורה, מה שמפחית את עלויות ההובלה ליחידה. יכולת הרחבה זו מאפשרת משלוח של סחורות בתפזורת, כגון נפט, פחם ודגנים, החיוניים לשמירה על כלכלות ברחבי העולם.

שילוח ימי גם מאפשר גישה למגוון רחב של מוצרים מאזורים שונים. זה מקל על יבוא ויצוא של סחורות, יוצר הזדמנויות לעסקים להרחיב את השווקים שלהם ולצרכנים כדי לגשת למגוון מגוון של מוצרים. הזמינות של סחורות מארצות רחוקות שינתה את השוק העולמי ותרמה לצמיחה כלכלית.

שחקנים מרכזיים בספנות ימית: חברות ספנות ובריתות

תעשיית הספנות הימית מורכבת משחקנים שונים הפועלים יחד כדי להבטיח זרימה חלקה של סחורות על פני האוקיינוסים. לחברות הספנות תפקיד מכריע בניהול ציי כלי שיט ומתן שירותי הובלה לעסקים.

כמה מחברות השילוח הגדולות בעולם כוללות את Maersk Line, Mediterranean Shipping Company (MSC), CMA CGM Group ו-COSCO Shipping Lines. חברות אלו מפעילות רשתות עצומות של ספינות מכולות המקשרות בין נמלים מרכזיים ברחבי העולם.

בשנים האחרונות ישנה מגמה לכריתת בריתות בין חברות הספנות. בריתות אלו מאפשרות שיתוף פעולה במונחים של שיתוף כלי שיט, אופטימיזציה של נתיבים וחלוקת עלויות. דוגמאות לבריתות כאלה כוללות את 2M (Maersk Line ו-MSC), Ocean Alliance (CMA CGM Group, COSCO Shipping Lines, Evergreen Line) ו-THE Alliance (Hapag-Lloyd, ONE, Yang Ming).

השפעת השילוח הימי על ניהול שרשרת האספקה

ניהול יעיל של שרשרת האספקה חיוני עבור עסקים כדי לעמוד בדרישות הלקוחות ולהישאר תחרותיים בשוק הגלובלי של היום. שילוח ימי ממלא תפקיד מרכזי בניהול שרשרת האספקה על ידי מתן פתרונות תחבורה אמינים.

היכולת לשנע כמויות גדולות של סחורות למרחקים ארוכים הופכת את השילוח הימי לחלק בלתי נפרד משרשרת האספקה העולמית. היא מאפשרת לעסקים להשיג חומרי גלם ורכיבים מאזורים שונים, לייצר מוצרים ולהפיץ אותם לשווקים ברחבי העולם.

אספקה בזמן של סחורה חיונית לשמירה על יעילות שרשרת האספקה. שילוח ימי מציע לוחות זמנים קבועים וזמני מעבר אמינים, המבטיחים שסחורות יגיעו ליעדיהן במסגרת הזמן הצפוי. חיזוי זה מאפשר לעסקים לתכנן את הייצור ואת ניהול המלאי שלהם בצורה יעילה.

יתר על כן, התקדמות בטכנולוגיות מעקב שיפרו את הנראות בשרשרת האספקה. חברות שילוח מספקות כיום מערכות מעקב בזמן אמת המאפשרות לעסקים לנטר את תנועת הסחורה שלהם לאורך כל תהליך המשלוח. רמת שקיפות זו מאפשרת תיאום טוב יותר ומפחיתה את הסיכון לשיבושים בשרשרת האספקה.

התקדמות טכנולוגית שחוללה מהפכה בתעשייה הימית

התקדמות טכנולוגית אחת שחוללה מהפכה בתעשייה הימית היא מכולות. לפני העברת המכולות, סחורות הועמסו בנפרד על ספינות, וזה היה תהליך שלוקח זמן ועבודה.

הכנסת מכולות שילוח סטנדרטיות שינתה את השילוח הימי על ידי ייעול פעולות הטיפול במטענים. ניתן להעלות מכולות בקלות על ספינות, משאיות או רכבות ללא צורך בפריקה ואריזה מחדש בכל שלב של הובלה.

חידוש זה הפחית משמעותית את זמני הטעינה והפריקה, שיפור אבטחת המטען והגברת היעילות בשרשרת האספקה. היא גם אפשרה תחבורה בין-מודאלית, שבה סחורות יכולות לעבור בצורה חלקה בין דרכי תחבורה שונות מבלי לפרוק אותן.

דאגות סביבתיות ומאמצי קיימות בספנות ימית

בעוד שהספנות הימית ממלאת תפקיד מכריע בסחר העולמי, היא גם מציבה אתגרים סביבתיים בשל פליטת הפחמן והשפעתה על המערכות האקולוגיות הימיות.

הארגון הימי הבינלאומי (IMO) יישם תקנות להפחתת פליטת גזי חממה מאוניות. תקנות אלו כוללות אמצעי יעילות אנרגטית, כגון שיפור עיצוב כלי השיט ואופטימיזציה של ביצועי המנוע.

בנוסף להפחתת הפליטות, ישנה התמקדות גוברת באימוץ שיטות קיימא בספנות ימית. זה כולל שימוש בדלקים חלופיים, כמו גז טבעי נוזלי (LNG) ודלק ביולוגי, כמו גם חקר טכנולוגיות חדשניות כמו מערכות הנעה בעזרת רוח.

כמו כן נעשים מאמצים למזער את השפעת השיט על מערכות אקולוגיות ימיות. האמצעים כוללים ניהול מי נטל למניעת התפשטות מינים פולשים, יישום תקנות מחמירות יותר על נוהלי גריטת ספינות, והפחתת זיהום רעש תת מימי שעלול לשבש את החיים הימיים.

אתגרים ורגולציות ביטחוניות בסחר ימי

הסחר הימי מתמודד עם אתגרים ביטחוניים בשל הסיכונים הפוטנציאליים של פיראטיות, טרור והברחות. הבטחת הבטיחות והאבטחה של כלי שיט, אנשי צוות ומטענים היא בראש סדר העדיפויות של התעשייה הימית.

הקוד הבינלאומי לאבטחת ספינות ונמלים (ISPS) הוכנס על ידי ה-IMO כדי לשפר את אמצעי האבטחה בנמלים ובספינות. זה מחייב ספינות ליישם תוכניות אבטחה, לערוך הערכות סיכונים שוטפות, ולהצטייד בצוות מיומן לטיפול בתקריות הקשורות לאבטחה.

שיתוף פעולה בין ממשלות, ארגונים בינלאומיים וחברות ספנות חיוני בהתמודדות עם אתגרי אבטחה. שיתוף מידע, איסוף מודיעין וסיורים מתואמים עוזרים להרתיע התקפות פיראטיות ופעילויות בלתי חוקיות אחרות בים.

מגמות מתפתחות וסיכויים עתידיים בלוגיסטיקה ימית

תעשיית הלוגיסטיקה הימית מתפתחת ללא הרף כדי לעמוד בדרישות המשתנות של הסחר העולמי. מספר טרנדים מתפתחים מעצבים את עתידו:

  1. דיגיטליזציה: אימוץ הטכנולוגיות הדיגיטליות משנה היבטים שונים של הלוגיסטיקה הימית, כולל פלטפורמות הזמנות מקוונות, מערכות מעקב בזמן אמת, פתרונות שרשרת אספקה מבוססי בלוקצ’יין וכלי שיט אוטונומיים.
  2. שילוח ירוק: יש דגש הולך וגובר על קיימות בספנות הימית. זה כולל השקעה בכלי שיט ידידותיים לסביבה עם פליטות מופחתות, חקירת דלקים חלופיים כמו מימן או אמוניה, אופטימיזציה של נתיבי כלי שיט ליעילות דלק, ויישום נוהלי ניהול פסולת.
  3. מסחר אלקטרוני ומשלוח למייל האחרון: עליית המסחר האלקטרוני הגבירה את הביקוש לפתרונות יעילים לאספקת המייל האחרון. הספנות הימית משחקת תפקיד בכך על ידי חיבור שרשראות אספקה גלובליות עם רשתות הפצה מקומיות.
  4. שילוח ארקטי: ככל ששינוי האקלים פותח נתיבים חדשים באזור הארקטי, יש פוטנציאל לפעילות ימית מוגברת באזור זה. עם זאת, הוא גם מציג אתגרים ייחודיים בשל תנאי מזג אוויר קשים והצורך בכלי שיט מיוחדים בדרגת קרח.

יחסי הגומלין בין הספנות הימית ליחסים בינלאומיים

לשייט הימי יש השפעה עמוקה על יחסים בינלאומיים, עיצוב קשרים דיפלומטיים, הסכמי סחר ודינמיקה גיאופוליטית. היא מטפחת תלות הדדית כלכלית בין מדינות ומעודדת שיתוף פעולה בתחומים שונים:

  1. הסכמי סחר דו-צדדיים ורב-צדדיים: הספנות הימית מקלה על סחר בין מדינות, ומובילה למשא ומתן על הסכמי סחר המקדמים שיתוף פעולה כלכלי ומסירים חסמים למסחר.
  2. יחסים דיפלומטיים: נמלים משמשים שערים לסחר בינלאומי ולעיתים הופכים למוקדים להתקשרויות דיפלומטיות. הם מספקים הזדמנויות לדיאלוג, חילופי תרבות ובניית יחסים בין אומות.
  3. שיקולים גיאופוליטיים: לנקודות חנק ימיות אסטרטגיות, כמו מצר הורמוז או מצר מלאקה, יש השלכות גיאופוליטיות משמעותיות. שליטה על נתיבי הים החיוניים הללו יכולה להשפיע על דינמיקת הכוח האזורית ועל דאגות הביטחון.

לסיכום

לסיכום, הספנות הימית ממלאת תפקיד מרכזי בסחר ובלוגיסטיקה העולמית. ממקורותיה העתיקים ועד למגה-ספינות של ימינו, היא התפתחה לצד הציוויליזציה האנושית והפכה לחלק הכרחי מהעולם המקושר זה לזה.

אי אפשר להפריז במשמעות הכלכלית של הספנות הימית. היא מאפשרת תנועה של סחורות בקנה מידה עצום, מחברת בין שווקים מרוחקים, מעודדת צמיחה כלכלית ומעצבת שיטות ניהול שרשרת האספקה.

עם זאת, התעשייה מתמודדת גם עם אתגרים, כגון השפעה סביבתית, סיכוני אבטחה והצורך בפרקטיקות ברות קיימא. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ומגמות חדשות צצות, עתיד הלוגיסטיקה הימית טומן בחובו אפשרויות מרגשות.

בעודנו מנווטים בים הסחר והלוגיסטיקה העולמיים, חיוני למצוא איזון בין צמיחה כלכלית וקיימות. על ידי אימוץ חדשנות, שיתוף פעולה ופרקטיקות אחראיות, הספנות הימית יכולה להמשיך ולנצל את הפוטנציאל שלה כזרז לשגשוג בעולם המקושר הדדית.

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/נמל-חיפה.png
נמל חיפה: סכסוך עבודה בסקטור מנהלי העבודה

לטענת ההסתדרות העילה להכרזת סכסוך העבודה הינו מבוי סתום במו״מ להתייעלות בסקטור מנהלי העבודה, וכן ניהול מו״מ בחוסר תום לב לאור דרישות מאוחרות וחזרה מהסכמות מצד המעסיק. הסכסוך נוגע ל-25 עובדי הסקטור בנמל...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/כנס-שנתי.png
כנס תוכניות עבודה 2025 – משרד הכלכלה והתעשייה

שר הכלכלה והתעשייה, ח״כ ניר ברקת: “האתגרים הכלכליים שעומדים בפנינו הם לא רק של היום, אלא גם אתגרים למחר. בתכנון נכון ובשיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים –  נצעיד את התעשייה, העסקים, הצרכנים וההשקעות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/תהליכי-יבוא.png
נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: פרק שני תהליכי יבוא

נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: כלים, תקנות ואפשרויות שכל יבואן צריך להכיר… שבוע שעבר במסגרת הפרק הראשון בסדרה עסקנו בנושא: יסודות המכס, השבוע נעסוק בתהליכי היבוא 22 דצמ' 24 פרק...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/3.png
תחום היבוא לישראל סיכום שנת 2024: תמורות, אתגרים והשפעות ארוכות טווח

הרחבת הפטורים ממכס וממסים אחת הרפורמות המשמעותיות ביותר בשנת 2024 הייתה הרחבת הפטורים ממכס וממסים על מגוון רחב של מוצרים, במטרה לעודד תחרותיות, להוזיל עלויות לצרכן ולתמוך בתעשיות מקומיות: מוצרים טכנולוגיים:...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/2-1.png
המדריך המלא ליבואנים מתחילים: איך להתחיל בתהליך המכס?

מבוא ייבוא סחורות הוא חלק בלתי נפרד מעולם העסקים הגלובלי ומספק הזדמנויות עסקיות רחבות. עם זאת, תהליך המכס יכול להיות מורכב ומאתגר, במיוחד עבור יבואנים מתחילים. המדריך הזה מציע סקירה מעמיקה של כל שלבי הייבוא,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/1.png
טעויות נפוצות בעמילות מכס וכיצד להימנע מהן

מבוא עמילות מכס היא אחד מהתהליכים המרכזיים בניהול שרשרת האספקה הבינלאומית. טעויות בתהליך זה עלולות לגרום לעיכובים משמעותיים, קנסות גבוהים ואף לפגיעה במוניטין העסקי. תהליך נכון של עמילות מכס דורש הבנה מעמיקה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/טב-לת-מכס.png
נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: פרק ראשון יסודות המכס

נושאים מרכזיים מתוך פקודת המכס: כלים, תקנות ואפשרויות שכל יבואן צריך להכיר פעילות היבוא והיצוא מהווה חלק מרכזי בתפקודה של כלכלה גלובלית ומחייבת הכרה מעמיקה של החוקים, התקנות והאפשרויות שמעניקה פקודת המכס....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/4.png
עמילות מכס וסחר בינלאומי בישראל בשנת 2024: עדכונים, שינויים והשפעות

שנת 2024 התאפיינה בשינויים משמעותיים בתחומי עמילות המכס והסחר הבינלאומי בישראל. ממשלת ישראל וגורמים פרטיים בענף פעלו במרץ כדי להתאים את התהליכים לשינויים גלובליים, לחזק את מעמדה של ישראל בשוק הבינלאומי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/עדכונים.png
עדכונים רגולטוריים בסחר חוץ 2024: יתרונות, חסרונות והשפעות

מבוא: רגולציה ככלי לעידוד סחר חוץ סחר החוץ של מדינה הוא עמוד תווך מרכזי בכלכלה, המושפע באופן ישיר ממדיניות רגולטורית. בשנת 2024, ישראל חוותה שינויים משמעותיים בתחום הרגולציה של סחר החוץ, במטרה להתמודד...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/12/עדכונים-בנושא-יבוא-יצוא-סחר-חוץ-2024.png
עדכונים בנושא יבוא, יצוא וסחר חוץ 2024: מגמות, רגולציות והזדמנויות עסקיות

מבוא: סחר החוץ של ישראל ב-2024 סחר החוץ של ישראל הוא נדבך מרכזי בכלכלה המקומית והגלובלית. בשנת 2024, חלו שינויים משמעותיים בתחום זה, שהשפיעו הן על מגזרי היבוא והיצוא והן על המדיניות הרגולטורית. המגמות...

1 2 3 74
ניתן להשתמש בחצי המקלדת בכדי לנווט בין כפתורי הרכיב
",e=e.removeChild(e.firstChild)):"string"==typeof o.is?e=l.createElement(a,{is:o.is}):(e=l.createElement(a),"select"===a&&(l=e,o.multiple?l.multiple=!0:o.size&&(l.size=o.size))):e=l.createElementNS(e,a),e[Ni]=t,e[Pi]=o,Pl(e,t,!1,!1),t.stateNode=e,l=Ae(a,o),a){case"iframe":case"object":case"embed":Te("load",e),u=o;break;case"video":case"audio":for(u=0;u<$a.length;u++)Te($a[u],e);u=o;break;case"source":Te("error",e),u=o;break;case"img":case"image":case"link":Te("error",e),Te("load",e),u=o;break;case"form":Te("reset",e),Te("submit",e),u=o;break;case"details":Te("toggle",e),u=o;break;case"input":A(e,o),u=M(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"option":u=B(e,o);break;case"select":e._wrapperState={wasMultiple:!!o.multiple},u=Uo({},o,{value:void 0}),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"textarea":V(e,o),u=H(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;default:u=o}Me(a,u);var s=u;for(i in s)if(s.hasOwnProperty(i)){var c=s[i];"style"===i?ze(e,c):"dangerouslySetInnerHTML"===i?(c=c?c.__html:void 0,null!=c&&Aa(e,c)):"children"===i?"string"==typeof c?("textarea"!==a||""!==c)&&X(e,c):"number"==typeof c&&X(e,""+c):"suppressContentEditableWarning"!==i&&"suppressHydrationWarning"!==i&&"autoFocus"!==i&&(ea.hasOwnProperty(i)?null!=c&&Ie(n,i):null!=c&&x(e,i,c,l))}switch(a){case"input":L(e),j(e,o,!1);break;case"textarea":L(e),$(e);break;case"option":null!=o.value&&e.setAttribute("value",""+P(o.value));break;case"select":e.multiple=!!o.multiple,n=o.value,null!=n?q(e,!!o.multiple,n,!1):null!=o.defaultValue&&q(e,!!o.multiple,o.defaultValue,!0);break;default:"function"==typeof u.onClick&&(e.onclick=Fe)}Ve(a,o)&&(t.effectTag|=4)}null!==t.ref&&(t.effectTag|=128)}return null;case 6:if(e&&null!=t.stateNode)Ll(e,t,e.memoizedProps,o);else{if("string"!=typeof o&&null===t.stateNode)throw Error(r(166));n=yn(yu.current),yn(bu.current),Jn(t)?(n=t.stateNode,o=t.memoizedProps,n[Ni]=t,n.nodeValue!==o&&(t.effectTag|=4)):(n=(9===n.nodeType?n:n.ownerDocument).createTextNode(o),n[Ni]=t,t.stateNode=n)}return null;case 13:return zt(vu),o=t.memoizedState,0!==(64&t.effectTag)?(t.expirationTime=n,t):(n=null!==o,o=!1,null===e?void 0!==t.memoizedProps.fallback&&Jn(t):(a=e.memoizedState,o=null!==a,n||null===a||(a=e.child.sibling,null!==a&&(i=t.firstEffect,null!==i?(t.firstEffect=a,a.nextEffect=i):(t.firstEffect=t.lastEffect=a,a.nextEffect=null),a.effectTag=8))),n&&!o&&0!==(2&t.mode)&&(null===e&&!0!==t.memoizedProps.unstable_avoidThisFallback||0!==(1&vu.current)?rs===Qu&&(rs=Yu):(rs!==Qu&&rs!==Yu||(rs=Gu),0!==us&&null!==es&&(To(es,ns),Co(es,us)))),(n||o)&&(t.effectTag|=4),null);case 4:return wn(),Ol(t),null;case 10:return Zt(t),null;case 17:return It(t.type)&&Ft(),null;case 19:if(zt(vu),o=t.memoizedState,null===o)return null;if(a=0!==(64&t.effectTag),i=o.rendering,null===i){if(a)mr(o,!1);else if(rs!==Qu||null!==e&&0!==(64&e.effectTag))for(i=t.child;null!==i;){if(e=_n(i),null!==e){for(t.effectTag|=64,mr(o,!1),a=e.updateQueue,null!==a&&(t.updateQueue=a,t.effectTag|=4),null===o.lastEffect&&(t.firstEffect=null),t.lastEffect=o.lastEffect,o=t.child;null!==o;)a=o,i=n,a.effectTag&=2,a.nextEffect=null,a.firstEffect=null,a.lastEffect=null,e=a.alternate,null===e?(a.childExpirationTime=0,a.expirationTime=i,a.child=null,a.memoizedProps=null,a.memoizedState=null,a.updateQueue=null,a.dependencies=null):(a.childExpirationTime=e.childExpirationTime,a.expirationTime=e.expirationTime,a.child=e.child,a.memoizedProps=e.memoizedProps,a.memoizedState=e.memoizedState,a.updateQueue=e.updateQueue,i=e.dependencies,a.dependencies=null===i?null:{expirationTime:i.expirationTime,firstContext:i.firstContext,responders:i.responders}),o=o.sibling;return Mt(vu,1&vu.current|2),t.child}i=i.sibling}}else{if(!a)if(e=_n(i),null!==e){if(t.effectTag|=64,a=!0,n=e.updateQueue,null!==n&&(t.updateQueue=n,t.effectTag|=4),mr(o,!0),null===o.tail&&"hidden"===o.tailMode&&!i.alternate)return t=t.lastEffect=o.lastEffect,null!==t&&(t.nextEffect=null),null}else 2*ru()-o.renderingStartTime>o.tailExpiration&&1t)&&vs.set(e,t)))}}function Ur(e,t){e.expirationTimee?n:e,2>=e&&t!==e?0:e}function qr(e){if(0!==e.lastExpiredTime)e.callbackExpirationTime=1073741823,e.callbackPriority=99,e.callbackNode=$t(Vr.bind(null,e));else{var t=Br(e),n=e.callbackNode;if(0===t)null!==n&&(e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90);else{var r=Fr();if(1073741823===t?r=99:1===t||2===t?r=95:(r=10*(1073741821-t)-10*(1073741821-r),r=0>=r?99:250>=r?98:5250>=r?97:95),null!==n){var o=e.callbackPriority;if(e.callbackExpirationTime===t&&o>=r)return;n!==Yl&&Bl(n)}e.callbackExpirationTime=t,e.callbackPriority=r,t=1073741823===t?$t(Vr.bind(null,e)):Wt(r,Hr.bind(null,e),{timeout:10*(1073741821-t)-ru()}),e.callbackNode=t}}}function Hr(e,t){if(ks=0,t)return t=Fr(),No(e,t),qr(e),null;var n=Br(e);if(0!==n){if(t=e.callbackNode,(Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));if(lo(),e===es&&n===ns||Kr(e,n),null!==ts){var o=Ju;Ju|=Wu;for(var a=Yr();;)try{eo();break}catch(t){Xr(e,t)}if(Gt(),Ju=o,Bu.current=a,rs===Ku)throw t=os,Kr(e,n),To(e,n),qr(e),t;if(null===ts)switch(a=e.finishedWork=e.current.alternate,e.finishedExpirationTime=n,o=rs,es=null,o){case Qu:case Ku:throw Error(r(345));case Xu:No(e,2=n){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}}if(i=Br(e),0!==i&&i!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}e.timeoutHandle=Si(oo.bind(null,e),a);break}oo(e);break;case Gu:if(To(e,n),o=e.lastSuspendedTime,n===o&&(e.nextKnownPendingLevel=ro(a)),ss&&(a=e.lastPingedTime,0===a||a>=n)){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}if(a=Br(e),0!==a&&a!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}if(1073741823!==is?o=10*(1073741821-is)-ru():1073741823===as?o=0:(o=10*(1073741821-as)-5e3,a=ru(),n=10*(1073741821-n)-a,o=a-o,0>o&&(o=0),o=(120>o?120:480>o?480:1080>o?1080:1920>o?1920:3e3>o?3e3:4320>o?4320:1960*Uu(o/1960))-o,n=o?o=0:(a=0|l.busyDelayMs,i=ru()-(10*(1073741821-i)-(0|l.timeoutMs||5e3)),o=i<=a?0:a+o-i),10 component higher in the tree to provide a loading indicator or placeholder to display."+N(i))}rs!==Zu&&(rs=Xu),l=yr(l,i),f=a;do{switch(f.tag){case 3:u=l,f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var w=Ar(f,u,t);ln(f,w); break e;case 1:u=l;var E=f.type,k=f.stateNode;if(0===(64&f.effectTag)&&("function"==typeof E.getDerivedStateFromError||null!==k&&"function"==typeof k.componentDidCatch&&(null===ms||!ms.has(k)))){f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var _=Ir(f,u,t);ln(f,_);break e}}f=f.return}while(null!==f)}ts=no(ts)}catch(e){t=e;continue}break}}function Yr(){var e=Bu.current;return Bu.current=Cu,null===e?Cu:e}function Gr(e,t){eus&&(us=e)}function Jr(){for(;null!==ts;)ts=to(ts)}function eo(){for(;null!==ts&&!Gl();)ts=to(ts)}function to(e){var t=Fu(e.alternate,e,ns);return e.memoizedProps=e.pendingProps,null===t&&(t=no(e)),qu.current=null,t}function no(e){ts=e;do{var t=ts.alternate;if(e=ts.return,0===(2048&ts.effectTag)){if(t=br(t,ts,ns),1===ns||1!==ts.childExpirationTime){for(var n=0,r=ts.child;null!==r;){var o=r.expirationTime,a=r.childExpirationTime;o>n&&(n=o),a>n&&(n=a),r=r.sibling}ts.childExpirationTime=n}if(null!==t)return t;null!==e&&0===(2048&e.effectTag)&&(null===e.firstEffect&&(e.firstEffect=ts.firstEffect),null!==ts.lastEffect&&(null!==e.lastEffect&&(e.lastEffect.nextEffect=ts.firstEffect),e.lastEffect=ts.lastEffect),1e?t:e}function oo(e){var t=qt();return Vt(99,ao.bind(null,e,t)),null}function ao(e,t){do lo();while(null!==gs);if((Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));var n=e.finishedWork,o=e.finishedExpirationTime;if(null===n)return null;if(e.finishedWork=null,e.finishedExpirationTime=0,n===e.current)throw Error(r(177));e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90,e.nextKnownPendingLevel=0;var a=ro(n);if(e.firstPendingTime=a,o<=e.lastSuspendedTime?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:o<=e.firstSuspendedTime&&(e.firstSuspendedTime=o-1),o<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),o<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0),e===es&&(ts=es=null,ns=0),1u&&(c=u,u=l,l=c),c=Ue(w,l),f=Ue(w,u),c&&f&&(1!==k.rangeCount||k.anchorNode!==c.node||k.anchorOffset!==c.offset||k.focusNode!==f.node||k.focusOffset!==f.offset)&&(E=E.createRange(),E.setStart(c.node,c.offset),k.removeAllRanges(),l>u?(k.addRange(E),k.extend(f.node,f.offset)):(E.setEnd(f.node,f.offset),k.addRange(E)))))),E=[];for(k=w;k=k.parentNode;)1===k.nodeType&&E.push({element:k,left:k.scrollLeft,top:k.scrollTop});for("function"==typeof w.focus&&w.focus(),w=0;w=t&&e<=t}function To(e,t){var n=e.firstSuspendedTime,r=e.lastSuspendedTime;nt||0===n)&&(e.lastSuspendedTime=t),t<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),t<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0)}function Co(e,t){t>e.firstPendingTime&&(e.firstPendingTime=t);var n=e.firstSuspendedTime;0!==n&&(t>=n?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:t>=e.lastSuspendedTime&&(e.lastSuspendedTime=t+1),t>e.nextKnownPendingLevel&&(e.nextKnownPendingLevel=t))}function No(e,t){var n=e.lastExpiredTime;(0===n||n>t)&&(e.lastExpiredTime=t)}function Po(e,t,n,o){var a=t.current,i=Fr(),l=su.suspense;i=jr(i,a,l);e:if(n){n=n._reactInternalFiber;t:{if(J(n)!==n||1!==n.tag)throw Error(r(170));var u=n;do{switch(u.tag){case 3:u=u.stateNode.context;break t;case 1:if(It(u.type)){u=u.stateNode.__reactInternalMemoizedMergedChildContext;break t}}u=u.return}while(null!==u);throw Error(r(171))}if(1===n.tag){var s=n.type;if(It(s)){n=Dt(n,s,u);break e}}n=u}else n=Al;return null===t.context?t.context=n:t.pendingContext=n,t=on(i,l),t.payload={element:e},o=void 0===o?null:o,null!==o&&(t.callback=o),an(a,t),Dr(a,i),i}function Oo(e){if(e=e.current,!e.child)return null;switch(e.child.tag){case 5:return e.child.stateNode;default:return e.child.stateNode}}function Ro(e,t){e=e.memoizedState,null!==e&&null!==e.dehydrated&&e.retryTime