מאמרים חדשים
ארכיון
אפריל 2025
א ב ג ד ה ו ש
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

שילוח בינלאומי

שגשוג כלכלי פירושו גם פריחה בענפים שונים שמשיקים זה לזה ומשתלבים בפעילות מסועפת, כמו מסחר ותעשייה, אחסון ושילוח, תחבורה ולוגיסטיקה.

כשהגלובליזציה היא כבר עובדה קיימת זה אומר גם שכל הפעילות הזאת מתקיימת בשיתוף פעולה של גופים וארגונים בכל רחבי העולם, ולכן יש צורך גם בגורמים שמקשרים ומתווכים ביניהם. השנתיים שבהן העולם היה נתון במשבר הקורונה הבהירו עד כמה חשובה הפעילות הזאת ועד כמה כל תנודה בכלכלה במקום אחד יכולה להשפיע על שאר העולם. במקרה הזה, לוגיסטיקת שינוע ושילוח שהיא גם ככה מורכבת בימים כתיקונם הפכה להיות בעייתית בשנתיים אלה.

יחד עם הגידול במסחר אלקטרוני וביוזמות מסחר זעירות, יש צורך גדול יותר בשירותים של חברות שילוח בינלאומי וגם של חברות שילוח בארץ, להבין טוב יותר את עבודתן ואת היתרונות שלהן, ועל כך יפורט להלן.

מהי חברת שילוח?

באופן כללי אפשר לתאר את השילוח כפעילות שמטפלת בשינוע סחורות ומטענים במדינה או בין מדינות. כל סחורה וכל מוצר חייבים להגיע מהיצרן ללקוח והם עוברים דרך מחסנים, כלי תעבורה ולפעמים גם דרך גבולות ולכן גם נמלי ים ואוויר.

כל פעולה כזאת מחייבת אנשי מקצוע שמובילים את הסחורה בצורה נאותה ומתאימה לסוג המוצר, באמצעי תעבורה הולמים שמתאימים לכך ועם ניירת מתאימה לחוקים ולתקנות ששומרים על בטיחות האנשים שמטפלים בכך, על הלקוחות ועל מצב המוצרים. מכאן נובע אופי התפקיד של חברת שילוח שמטפלת בכך ומשנעת מטען מהיצרן ליעד הסופי על כל מה שכרוך בכך, כולל עבודת ניירת.

לכל חברת שילוח יש התמחות שונה או בחירה לעסוק בכמה ענפים, יש הבדל בין חברות בגדלים שונים וסמכויותיהן, ויש לכל חברה את היתרונות שלה שהיא מציעה ללקוחות.

שילוח בינלאומי

שילוח בינלאומי הוא שילוח של סחורות, מטענים ומוצרים בין מדינות, כאשר זה יכול להיות בין יצרן ליצרן, בין יצרן לסוחר, בין סוחר ללקוח קצה, בין מוכרים פרטיים ללקוחות פרטיים ועוד סוגים של קשרי מסחר שמביאים גורמים אלה לבחור בשירותי שילוח בינלאומי.

גוף שילוח כזה מביא את המוצר אל הנמל, ימי או אווירי לפי סוג ההתמחות והבחירה של הלקוח המשלם על השינוע, מטעין אותו ודואג לניירת שלו מול רשויות וגורמי מכס, ומטפל בשחרור המוצר מהנמל ומהמכס בהגיעו לארץ היעד.

לאחר שחרורו מהמכס ומהנמל הוא אחראי להובלתו עד לקוח הקצה ששילם על שירותיו.

חברת “יחדיו” הינה חברת שילוח בעלת ניסיון רב ועובדת למעלה מ-20 שנה עם חברות הספנות השונות, בתחום השילוח הימי. לחברה הסכמים המבטיחים שינוע ימי בעדיפות על פני חברות חדשות בתחום ובשל היקפי הפעילות זוכה למחירים נוחים יותר עבורך.

מלבד ניסיוננו הרבה המקנה יתרונות רבים, אנו גם דואגים לתקינות ההובלה בהתאם למטען הקיים. לחברת “יחדיו” סניפים הממוקמים בנמלי חיפה, אשדוד, לוד וגשר אלנבי, כמו כן יש לחברה נציגויות בכל הנמלים המרכזיים בעולם.

ללקוחות החברה אנו מצעים מעקב אחר הזמנתם ,אונליין, דרך אתר החברה.

שאלות ותשובות

מהם 5 השיקולים שחשוב לקחת בחשבון בבחירת חברת שילוח בינלאומי?

העברת מטען מכל סוג שהוא בין שתי מדינות דורשת מיומנויות ביורוקרטיות ולוגיסטיות מורכבות, גם כאשר מדובר במשלוחים פרטיים, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר במשלוחים מסחריים. לאור זאת, ולאור העובדה שקיימות חברות רבות המציעות שירותי שילוח בינלאומי, ישנם מספר שיקולים המסייעים בבחירת החברה המתאימה ביותר.

ראשית, חשוב לבחור בחברה המתמחה בסוג המטען שברצונכם לשלוח, כמו גם בשיטת השינוע/סוג המכולה הדרושים לכם. בנוסף, חשוב לשקול את היתרונות והחסרונות של חברת שילוח מקומית לעומת חברה בינלאומית, כמו גם של חברת שילוח קטנה לעומת חברה גדולה. פרט לכך, חשוב לזכור שהוותק של החברה הוא שיקול חשוב, אך הוא אינו חזות הכל. ולבסוף, רמת הדחיפות של המשלוח והמחיר שנדרש תמורתו הם שיקול משמעותי לא פחות.

השאלה החשובה ביותר בעת בחירת חברת שילוח היא – מה אתם שולחים? אם, לדוגמה, אתם זקוקים לשילוח מסחרי של חומרים מסוכנים, תרצו מן הסתם לעבוד עם חברה המתמחה בכך. כלומר, חברה המשתמשת באריזות העומדות בתקני השילוח של חומרים מסוכנים, מכירה את התקנים של סימון משלוח כזה, ומעסיקה עובדים בעלי הסמכה לטיפול בחומרים מסוכנים.

חשוב להבין שישנם מטענים הדורשים שינוע מיוחד וחשוב לבחור בחברת שילוח היודעת לספק את סוג השינוע שאתם זקוקים לו. למשל, סחורות המגיעות במכולת רורו, שהיא מכולה המגיעה באונייה ומכילה חיבור מיוחד למשאית. או, סחורות המגיעות ב”פלאט”, כלומר, במכולה שאפשר להוביל בה מטען שהוא גדול מדי ולא נכנס למכולה ברוחב סטנדרטי. ישנן גם מכולות OPEN TOP המיועדות לשינוע מטענים שהם גבוהים יותר מגובה המכולה.

היתרון המשמעותי ביותר של חברת שילוח בינלאומית היא פריסת הסוכנים שלה בעולם. כאשר עובדים עם חברה מקומית אחת בישראל וחברה מקומית שנייה במדינת היעד, בעיות שונות בשילוח עלולות ליפול בין הכיסאות, וכל חברה תטיל את האחריות על השנייה. בעבודה עם חברה בינלאומית, לעומת זאת, ההתמודדות עם כל בעיה או קושי, בין אם הם התעוררו בחו”ל, בארץ או בדרך, היא פשוטה יותר, בזכות הרפרנטים של החברה, שמשמשים כתובת אחת שאליה פונים בכל שלב ועם כל קושי או בעיה.

הרפרנטים של חברה בינלאומית אחראים, לפני הכל, לוודא מול הסוכן מעבר לים, חברת הספנות והמוביל היבשתי בשני היעדים, שתהליך השילוח יעבור בצורה תקינה. בנוסף, הרבה יותר קל לפתור בעיות עם ספקים בנוגע לשילוח בסיוע הרפרנט. בלקוח מסביר לרפרנט את הבעיה, הרפרנט מגדיר מקצועית את הבעיה לסוכן והסוכן מוודא לפתור את הבעיה מול הספק, ועושה זאת בשפה שלו.

בצד היתרונות הברורים, לחברה בינלאומית ישנו חיסרון הנובע מנהלי העבודה הנוקשים מאוד שמאפיינים את פעילותן, כך שיש הרבה פחות מקום לגמישות וליצירתיות הנדרשים במשלוחים ייחודיים. חברת שילוח מקומית מקומית, לעומת זאת, תוכל במקרים רבים לתת מענה יעיל יותר לצרכים מיוחדים לעומת חברה בינלאומית.

בחברה קטנה קרוב לוודאי שתקבלו יחס אישי יותר, ורמת גמישות גבוהה יותר במענה לצרכים מיוחדים לעומת חברה גדולה. יחד עם זאת, בחברה קטנה יש מעט עובדים, שמבצעים את מגוון משימות ללא התמחות ייחודית, ועומדים לרשותם פחות אמצעים טכנולוגיים ולוגיסטיים. לכן, הסיכוי לעיכובים, לחוסר סדר ולטעויות הוא גדול יותר בחברות קטנות.

בחברה גדולה, לעומת זאת, כל עובד מתמחה בתחום מסוים ומבצע אותו ברמה גבוהה. בנוסף, סביר להניח שלחברה יהיו תשתיות טכנולוגיות מתקדמות יותר לצורך ארגון השילוח והמעקב אחריו, כך שהשירות שתקבלו יהיה מסודר ומהיר יותר. בנוסף, סביר גם להניח שחברה גדולה תוכל להציע מחירים אטרקטיביים יותר בתחומי ההתמחות שלה.

בהחלט. ישנן חברות שילוח בינלאומי בינוניות בגודלן, שבהן, הלקוח מקבל יחס אישי כמו בחברה קטנה, והרפנטים שלהן יודעים לבצע מגוון משימות, כך שהלקוח לא צריך להסתחרר בין עובדים שונים. בנוסף, וחשוב לא פחות, גם לחברות בינוניות יש בדרך כלל סוכנים בחו”ל עם הסכמים ברורים, אך הנהלים בהן לא נוקשים כמו בחברה גדולה, והן יכולות לספק הרבה יותר גמישות ויצירתיות בהתאם לצרכי הלקוח.

הוותק של החברה מקנה לה ניסיון, ובפועל, חברות ותיקות רבות שיפרו את איכות השירות והתפעול שלהן בעקבות הוותק והניסיון שצברו. גם המוניטין והאמינות שחברות כאלה בנו לאורך השנים הם יתרונות עצומים. אבל, הוותק יכול פעמים רבות להתבטא בשמרנות ובדפוסי עבודה מקובעים, ודווקא חברות חדשות יהיו פתוחות יותר לשיטות עבודה מתקדמות, המקנות להן יתרון ברור על פני החברות הוותיקות.

גם המחיר הוא שיקול חשוב, כמובן. סוג המטען, גודלו ומשקלו וכן רמת הדחיפות של השילוח, ישפיעו כולם על אופן ההובלה ועל מחירה. משלוח אווירי יגיע מהר יותר ממשלוח ימי, אך לא תמיד יהיה יקר יותר, וכאשר המטען הוא קטן יחסית ושוקל מעט, שילוח אווירי יכול להיות חסכוני יותר.

חשוב גם לזכור שהצעת המחיר הזולה ביותר היא לא בהכרח ההצעה המתאימה או הטובה ביותר. בעיקר משום שהצעה זולה עלולה לרמז על רמות ארגון ובטיחות נמוכות, על עבודה עם סוכנים לא אמינים, על תשתית לוגיסטית וטכנולוגית מיושנת וכדומה.

כמו בכל תחום אחר, כדאי לקבל המלצות לגבי חברת השילוח עמה אתם עומדים לעבוד. את ההמלצות כדאי לבקש הן מאנשים שהתנסו בקבלת שירות שילוח בינלאומי מאותה חברה, והן מבעלי מקצוע בתחום השילוח, המכירים את החברה ויכולים לאמוד את התאמתה לסוג השילוח שאתם מבקשים לבצע.

עוד בנושא...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/תיוג.png
רשימת תיוג למשלוח בינלאומי

1. הכנות מוקדמות זיהוי קוד HS (Harmonized System Code) עבור הסחורה. בדיקת הגבלות ורגולציות במדינת היעד (למשל: איסור יבוא, דרישות תווי תקן, מגבלות על מוצרים מסוימים). אישורים ספציפיים למוצר (למשל: אישורי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/שילוח.png
שילוח בינלאומי: מדריך מקיף להובלת מטענים מסביב לעולם

מאז ומעולם, המסחר הבינלאומי היה מנוע צמיחה עוצמתי שהביא לקידמה כלכלית וחברתית. בעידן הגלובלי שבו אנו חיים, שילוח בינלאומי אינו מותרות reserved לתאגידי ענק בלבד, אלא כלי חיוני עבור עסקים בכל גודל – החל...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/שילוח.png
שאלות נפוצות על שילוח בינלאומי – תשובות מהמומחים של "יחדיו"

1. מהם סוגי השילוח הבינלאומי הקיימים ומה ההבדלים ביניהם? שילוח בינלאומי מתבצע בשלושה אופנים עיקריים: שילוח ימי – מתאים לסחורות גדולות וכבדות, זול יותר אך לוקח זמן רב. שילוח אווירי – מהיר אך יקר יותר, מיועד...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/שילוח-בינלאומי.png
חברות שילוח בינלאומיות: מה ההבדלים ומה חשוב לבדוק?

מבואשוק השילוח הבינלאומי מהווה נדבך מרכזי במסחר הגלובלי. בחירה נכונה של חברת שילוח יכולה לשפר את שרשרת האספקה, לצמצם עלויות ולהבטיח שביעות רצון גבוהה יותר של הלקוחות. עם המגוון הרחב של חברות שילוח בינלאומיות,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/01/תפקידה-של-ישראל-כמרכז-לוגיסטי-אזורי-הזדמנויות-ואתגרים.png
ישראל כמרכז לוגיסטי בסחר הבינלאומי: הזדמנויות, אתגרים וההשפעה האזורית

ישראל ממוקמת בנקודת מפגש ייחודית בין שלוש יבשות: אירופה, אסיה ואפריקה. מיקומה הגיאוגרפי, יחד עם תשתיות מתקדמות ויכולות טכנולוגיות, מאפשרים לה לשמש כמרכז לוגיסטי אזורי בעל פוטנציאל משמעותי. עם זאת, קיימים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/באנרים-2200.png
מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן של שינויים מהירים הוא מתמודד עם הגרים חדשים לצד הזדמנויות רבות. מגמות עולמיות כמו דיגיטציה מתקדמת, רגולציות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/10/אודות-1.png
עליית הביקושים והעלאת תעריפי המטען בצ'אלנג' איירליינס

בעקבות עומס גובר בטיסות המטען וביקושים כבדים לטיסות מטען בקווים בין אירופה לתל אביב, הודיעה צ’אלנג’ איירליינס, חברת תעופה המתמחה בהובלת מטענים, על העלאת תעריפי הטסת המטען. ההחלטה תיכנס לתוקף...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/ניהול-סיכונים-בשילוח-בינלאומי.png
ניהול סיכונים בשילוח בינלאומי: כיצד להגן על המשלוחים שלך מפני נזקים ועיכובים

מבוא שילוח בינלאומי הוא חלק חיוני ובלתי נפרד מפעילותם של עסקים רבים, אך הוא גם טומן בחובו סיכונים רבים. החל מנזק פיזי למטען, דרך עיכובים בלתי צפויים בנמלים ועד לסיכונים משפטיים, שילוח בינלאומי דורש תכנון...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/06/Chic-and-Elegant-New-Arrivals-Website-Homepage-Banner.png
סין לחות׳ים: ״הפסיקו להטריד אניות סוחר בים האדום״

שר החוץ הסיני וואנג יי נפגש הבוקר עם עמיתו התימני שאיה מוחסן אל-זינדאן בבייג׳ין. ״סין קוראת להפסיק את ההטרדה של אניות אזרחיות ולשמור על מעבר בטוח בנתיבי המים בים האדום״ שר החוץ הסיני וואנג יי נפגש הבוקר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/שילוח-ימי-1.png
שילוח ימי

לפני שנצלול לתוך המורכבויות של אסטרטגיות שילוח ימי, חיוני שתהיה לך הבנה מוצקה של היסודות של לוגיסטיקת שילוח ימי. שילוח ימי הוא מרכיב חיוני בסחר העולמי, האחראי על הובלת מעל 80% מהסחורות בעולם. זה כרוך בהעברת...

1 2 3 6
ניתן להשתמש בחצי המקלדת בכדי לנווט בין כפתורי הרכיב
",e=e.removeChild(e.firstChild)):"string"==typeof o.is?e=l.createElement(a,{is:o.is}):(e=l.createElement(a),"select"===a&&(l=e,o.multiple?l.multiple=!0:o.size&&(l.size=o.size))):e=l.createElementNS(e,a),e[Ni]=t,e[Pi]=o,Pl(e,t,!1,!1),t.stateNode=e,l=Ae(a,o),a){case"iframe":case"object":case"embed":Te("load",e),u=o;break;case"video":case"audio":for(u=0;u<$a.length;u++)Te($a[u],e);u=o;break;case"source":Te("error",e),u=o;break;case"img":case"image":case"link":Te("error",e),Te("load",e),u=o;break;case"form":Te("reset",e),Te("submit",e),u=o;break;case"details":Te("toggle",e),u=o;break;case"input":A(e,o),u=M(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"option":u=B(e,o);break;case"select":e._wrapperState={wasMultiple:!!o.multiple},u=Uo({},o,{value:void 0}),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"textarea":V(e,o),u=H(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;default:u=o}Me(a,u);var s=u;for(i in s)if(s.hasOwnProperty(i)){var c=s[i];"style"===i?ze(e,c):"dangerouslySetInnerHTML"===i?(c=c?c.__html:void 0,null!=c&&Aa(e,c)):"children"===i?"string"==typeof c?("textarea"!==a||""!==c)&&X(e,c):"number"==typeof c&&X(e,""+c):"suppressContentEditableWarning"!==i&&"suppressHydrationWarning"!==i&&"autoFocus"!==i&&(ea.hasOwnProperty(i)?null!=c&&Ie(n,i):null!=c&&x(e,i,c,l))}switch(a){case"input":L(e),j(e,o,!1);break;case"textarea":L(e),$(e);break;case"option":null!=o.value&&e.setAttribute("value",""+P(o.value));break;case"select":e.multiple=!!o.multiple,n=o.value,null!=n?q(e,!!o.multiple,n,!1):null!=o.defaultValue&&q(e,!!o.multiple,o.defaultValue,!0);break;default:"function"==typeof u.onClick&&(e.onclick=Fe)}Ve(a,o)&&(t.effectTag|=4)}null!==t.ref&&(t.effectTag|=128)}return null;case 6:if(e&&null!=t.stateNode)Ll(e,t,e.memoizedProps,o);else{if("string"!=typeof o&&null===t.stateNode)throw Error(r(166));n=yn(yu.current),yn(bu.current),Jn(t)?(n=t.stateNode,o=t.memoizedProps,n[Ni]=t,n.nodeValue!==o&&(t.effectTag|=4)):(n=(9===n.nodeType?n:n.ownerDocument).createTextNode(o),n[Ni]=t,t.stateNode=n)}return null;case 13:return zt(vu),o=t.memoizedState,0!==(64&t.effectTag)?(t.expirationTime=n,t):(n=null!==o,o=!1,null===e?void 0!==t.memoizedProps.fallback&&Jn(t):(a=e.memoizedState,o=null!==a,n||null===a||(a=e.child.sibling,null!==a&&(i=t.firstEffect,null!==i?(t.firstEffect=a,a.nextEffect=i):(t.firstEffect=t.lastEffect=a,a.nextEffect=null),a.effectTag=8))),n&&!o&&0!==(2&t.mode)&&(null===e&&!0!==t.memoizedProps.unstable_avoidThisFallback||0!==(1&vu.current)?rs===Qu&&(rs=Yu):(rs!==Qu&&rs!==Yu||(rs=Gu),0!==us&&null!==es&&(To(es,ns),Co(es,us)))),(n||o)&&(t.effectTag|=4),null);case 4:return wn(),Ol(t),null;case 10:return Zt(t),null;case 17:return It(t.type)&&Ft(),null;case 19:if(zt(vu),o=t.memoizedState,null===o)return null;if(a=0!==(64&t.effectTag),i=o.rendering,null===i){if(a)mr(o,!1);else if(rs!==Qu||null!==e&&0!==(64&e.effectTag))for(i=t.child;null!==i;){if(e=_n(i),null!==e){for(t.effectTag|=64,mr(o,!1),a=e.updateQueue,null!==a&&(t.updateQueue=a,t.effectTag|=4),null===o.lastEffect&&(t.firstEffect=null),t.lastEffect=o.lastEffect,o=t.child;null!==o;)a=o,i=n,a.effectTag&=2,a.nextEffect=null,a.firstEffect=null,a.lastEffect=null,e=a.alternate,null===e?(a.childExpirationTime=0,a.expirationTime=i,a.child=null,a.memoizedProps=null,a.memoizedState=null,a.updateQueue=null,a.dependencies=null):(a.childExpirationTime=e.childExpirationTime,a.expirationTime=e.expirationTime,a.child=e.child,a.memoizedProps=e.memoizedProps,a.memoizedState=e.memoizedState,a.updateQueue=e.updateQueue,i=e.dependencies,a.dependencies=null===i?null:{expirationTime:i.expirationTime,firstContext:i.firstContext,responders:i.responders}),o=o.sibling;return Mt(vu,1&vu.current|2),t.child}i=i.sibling}}else{if(!a)if(e=_n(i),null!==e){if(t.effectTag|=64,a=!0,n=e.updateQueue,null!==n&&(t.updateQueue=n,t.effectTag|=4),mr(o,!0),null===o.tail&&"hidden"===o.tailMode&&!i.alternate)return t=t.lastEffect=o.lastEffect,null!==t&&(t.nextEffect=null),null}else 2*ru()-o.renderingStartTime>o.tailExpiration&&1t)&&vs.set(e,t)))}}function Ur(e,t){e.expirationTimee?n:e,2>=e&&t!==e?0:e}function qr(e){if(0!==e.lastExpiredTime)e.callbackExpirationTime=1073741823,e.callbackPriority=99,e.callbackNode=$t(Vr.bind(null,e));else{var t=Br(e),n=e.callbackNode;if(0===t)null!==n&&(e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90);else{var r=Fr();if(1073741823===t?r=99:1===t||2===t?r=95:(r=10*(1073741821-t)-10*(1073741821-r),r=0>=r?99:250>=r?98:5250>=r?97:95),null!==n){var o=e.callbackPriority;if(e.callbackExpirationTime===t&&o>=r)return;n!==Yl&&Bl(n)}e.callbackExpirationTime=t,e.callbackPriority=r,t=1073741823===t?$t(Vr.bind(null,e)):Wt(r,Hr.bind(null,e),{timeout:10*(1073741821-t)-ru()}),e.callbackNode=t}}}function Hr(e,t){if(ks=0,t)return t=Fr(),No(e,t),qr(e),null;var n=Br(e);if(0!==n){if(t=e.callbackNode,(Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));if(lo(),e===es&&n===ns||Kr(e,n),null!==ts){var o=Ju;Ju|=Wu;for(var a=Yr();;)try{eo();break}catch(t){Xr(e,t)}if(Gt(),Ju=o,Bu.current=a,rs===Ku)throw t=os,Kr(e,n),To(e,n),qr(e),t;if(null===ts)switch(a=e.finishedWork=e.current.alternate,e.finishedExpirationTime=n,o=rs,es=null,o){case Qu:case Ku:throw Error(r(345));case Xu:No(e,2=n){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}}if(i=Br(e),0!==i&&i!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}e.timeoutHandle=Si(oo.bind(null,e),a);break}oo(e);break;case Gu:if(To(e,n),o=e.lastSuspendedTime,n===o&&(e.nextKnownPendingLevel=ro(a)),ss&&(a=e.lastPingedTime,0===a||a>=n)){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}if(a=Br(e),0!==a&&a!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}if(1073741823!==is?o=10*(1073741821-is)-ru():1073741823===as?o=0:(o=10*(1073741821-as)-5e3,a=ru(),n=10*(1073741821-n)-a,o=a-o,0>o&&(o=0),o=(120>o?120:480>o?480:1080>o?1080:1920>o?1920:3e3>o?3e3:4320>o?4320:1960*Uu(o/1960))-o,n=o?o=0:(a=0|l.busyDelayMs,i=ru()-(10*(1073741821-i)-(0|l.timeoutMs||5e3)),o=i<=a?0:a+o-i),10 component higher in the tree to provide a loading indicator or placeholder to display."+N(i))}rs!==Zu&&(rs=Xu),l=yr(l,i),f=a;do{switch(f.tag){case 3:u=l,f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var w=Ar(f,u,t);ln(f,w); break e;case 1:u=l;var E=f.type,k=f.stateNode;if(0===(64&f.effectTag)&&("function"==typeof E.getDerivedStateFromError||null!==k&&"function"==typeof k.componentDidCatch&&(null===ms||!ms.has(k)))){f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var _=Ir(f,u,t);ln(f,_);break e}}f=f.return}while(null!==f)}ts=no(ts)}catch(e){t=e;continue}break}}function Yr(){var e=Bu.current;return Bu.current=Cu,null===e?Cu:e}function Gr(e,t){eus&&(us=e)}function Jr(){for(;null!==ts;)ts=to(ts)}function eo(){for(;null!==ts&&!Gl();)ts=to(ts)}function to(e){var t=Fu(e.alternate,e,ns);return e.memoizedProps=e.pendingProps,null===t&&(t=no(e)),qu.current=null,t}function no(e){ts=e;do{var t=ts.alternate;if(e=ts.return,0===(2048&ts.effectTag)){if(t=br(t,ts,ns),1===ns||1!==ts.childExpirationTime){for(var n=0,r=ts.child;null!==r;){var o=r.expirationTime,a=r.childExpirationTime;o>n&&(n=o),a>n&&(n=a),r=r.sibling}ts.childExpirationTime=n}if(null!==t)return t;null!==e&&0===(2048&e.effectTag)&&(null===e.firstEffect&&(e.firstEffect=ts.firstEffect),null!==ts.lastEffect&&(null!==e.lastEffect&&(e.lastEffect.nextEffect=ts.firstEffect),e.lastEffect=ts.lastEffect),1e?t:e}function oo(e){var t=qt();return Vt(99,ao.bind(null,e,t)),null}function ao(e,t){do lo();while(null!==gs);if((Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));var n=e.finishedWork,o=e.finishedExpirationTime;if(null===n)return null;if(e.finishedWork=null,e.finishedExpirationTime=0,n===e.current)throw Error(r(177));e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90,e.nextKnownPendingLevel=0;var a=ro(n);if(e.firstPendingTime=a,o<=e.lastSuspendedTime?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:o<=e.firstSuspendedTime&&(e.firstSuspendedTime=o-1),o<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),o<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0),e===es&&(ts=es=null,ns=0),1u&&(c=u,u=l,l=c),c=Ue(w,l),f=Ue(w,u),c&&f&&(1!==k.rangeCount||k.anchorNode!==c.node||k.anchorOffset!==c.offset||k.focusNode!==f.node||k.focusOffset!==f.offset)&&(E=E.createRange(),E.setStart(c.node,c.offset),k.removeAllRanges(),l>u?(k.addRange(E),k.extend(f.node,f.offset)):(E.setEnd(f.node,f.offset),k.addRange(E)))))),E=[];for(k=w;k=k.parentNode;)1===k.nodeType&&E.push({element:k,left:k.scrollLeft,top:k.scrollTop});for("function"==typeof w.focus&&w.focus(),w=0;w=t&&e<=t}function To(e,t){var n=e.firstSuspendedTime,r=e.lastSuspendedTime;nt||0===n)&&(e.lastSuspendedTime=t),t<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),t<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0)}function Co(e,t){t>e.firstPendingTime&&(e.firstPendingTime=t);var n=e.firstSuspendedTime;0!==n&&(t>=n?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:t>=e.lastSuspendedTime&&(e.lastSuspendedTime=t+1),t>e.nextKnownPendingLevel&&(e.nextKnownPendingLevel=t))}function No(e,t){var n=e.lastExpiredTime;(0===n||n>t)&&(e.lastExpiredTime=t)}function Po(e,t,n,o){var a=t.current,i=Fr(),l=su.suspense;i=jr(i,a,l);e:if(n){n=n._reactInternalFiber;t:{if(J(n)!==n||1!==n.tag)throw Error(r(170));var u=n;do{switch(u.tag){case 3:u=u.stateNode.context;break t;case 1:if(It(u.type)){u=u.stateNode.__reactInternalMemoizedMergedChildContext;break t}}u=u.return}while(null!==u);throw Error(r(171))}if(1===n.tag){var s=n.type;if(It(s)){n=Dt(n,s,u);break e}}n=u}else n=Al;return null===t.context?t.context=n:t.pendingContext=n,t=on(i,l),t.payload={element:e},o=void 0===o?null:o,null!==o&&(t.callback=o),an(a,t),Dr(a,i),i}function Oo(e){if(e=e.current,!e.child)return null;switch(e.child.tag){case 5:return e.child.stateNode;default:return e.child.stateNode}}function Ro(e,t){e=e.memoizedState,null!==e&&null!==e.dehydrated&&e.retryTime