שחרור טובין
כולנו יודעים שלא משנה איך מגיעה הסחורה אליכם ארצה, בין אם באוויר ובין אם בים, היא תגיע בסוף לנמל כלשהו, ושם היא תוחזק על ידי המכס. בהנחה והכול חוקי, יש דרך מסודרת לשחרר את התכולה כדי לשנע אותה ולהפוך אותה לסחורה שאפשר למכור. הליך זה, שהוא בירוקרטי ומשפטי, נקרא שחרור טובין. קשה לעשות זאת לבד, ואם אתם חברה גדולה שיש לה הרבה מאד ניירת, אין סיבה שתעשו זאת לבד. בדיוק בשביל זה אנחנו חברת יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע”מ יכולים לסייע לכם. אנחנו נעשה את העבודה בשבילכם ואתם יכולים לישון בראש שקט.
שחרור טובין – מה זה
שחרור טובין מהמכס הוא דרך מסודרת וחוקית שהמדינה הכתיבה כדי לשלוט בייצוא ובייבוא שלה, כדי שהכול יהיה כתוב, מסודר ולא שחור. שכל אחד יוכל לפקח על מה שנכנס ויוצא מהארץ, כדי שלא תהיינה העלמות מס מצד אחד, מצד שני אירועי טרור ומצד שלישי הברחות וסחר לא חוקי למדינות ידידותיות, כמו סחר בנשים או בסמים ונשק. ב-1994 ישראל אימצה את הנורמה הבין לאומית שנקראת אמנת TRIPS, וזה בעצם ארגון כללי של מכסים, אכיפה ורשות המיסים. ככה, למעשה, לישראל יש שליטה על שחרור טובין הן ביציאה והן בכניסה ארצה. כדי לעשות זאת בצורה מסודרת, יש צורך בחברה כמונו, חברת יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע”מ שתעשה זאת בעבורכם.
איך פועל המכס
המכס הישראלי מקבל את התוקף שלו ממשרד האוצר, באופן ישיר מפקודת המכס, ופועל על פי חוקי הגנת הצרכן, זכויות יוצרים וסימני מסחר. בנוסף, המכס בישראל פועל על פי מה שנקרא נוהל קניין רוחני, כדי להקנות לו כלים משפטיים למי שמפר את החוק. המכס מודיע לאותו גורם שהוא חושד בו שהוא עובר על החוק, ולזה האחרון יש 60 יום להגיב. אם לא יענה ולא יסביר או ידחה את הטענות בצורה מסודרת, הסחורה תוחרם. זה נקרא “סחורה תפוסה”.
למה לעבוד איתנו
חברת “יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע”מ”, בעלת ניסיון עשיר בשילוח בינלאומי. אנו שמים דגש על מתן שירות מקצועי בסטנדרטים בינלאומיים ונשמח לעזור לך לעבור את המכשולים הרבים הנמצאים בקיום עסקאות בינלאומיות.
יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע”מ
- שינוע מטעני יבוא ויצוא בים ובאוויר
- שירותי עמילות מכס
- יבוא מסין
עוד מאמרים
מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו
מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות ובירוקרטיה המשתנים ממדינה למדינה. הוא נתקל בנהלי מכס קפדניים.
הפסקת פעילות אונר״א והשלכותיה על סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים
על המשלחים הבינלאומיים להימנע מטיפול ביבוא טובין על ידי אונר״א, משום שלא יתאפשר שחרורם של טובין אלו, על פי הוראות שני חוקים חדשים שהתקבלו בכנסת
נמלי ישראל: תור תפעולי של 47 אניות ממתינות
על פי הדיווחים, חלק מהאוניות נמצא על עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה עוד לפני שהוכרז על הסדרה בצפון מול חיזבאללה.
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים
האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי,