חדשות האתר

אופטימיזציה של תהליכי שינוע: טיפים להקטנת עלויות ושיפור היעילות

מבואשינוע מטענים מהווה חלק מהותי בשרשרת האספקה העולמית, במיוחד בעידן שבו מסחר בינלאומי וצריכה מקוונת...
28 November 2024

סיכונים וניהול משברים בשינוע מטענים

מבואשינוע מטענים הוא תהליך ליבה בפעילות המסחרית והלוגיסטית, המחבר בין ספקים, יצרנים וצרכנים ברחבי העולם....
28 November 2024

תכנון שרשרת אספקה ​​יעילה: שינוע מטענים בצורה אופטימלית

מבוא בעולם הגלובלי של היום, תכנון שרשרת אספקה ​​הפך למרכיב חיוני בהצלחת חברות וארגונים. שינוע מטענים...
28 November 2024

מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו

מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות...
24 November 2024

הפסקת פעילות אונר״א והשלכותיה על סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים

על המשלחים הבינלאומיים להימנע מטיפול ביבוא טובין על ידי אונר״א, משום שלא יתאפשר שחרורם של טובין אלו,...
24 November 2024

נמלי ישראל: תור תפעולי של 47 אניות ממתינות

על פי הדיווחים, חלק מהאוניות נמצא על עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה עוד לפני...
24 November 2024

אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא:...
24 November 2024

הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי...
17 November 2024

הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה...
17 November 2024

דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו...
17 November 2024
מאמרים חדשים

ראשי הארגונים הכלכליים לשרת התחבורה: בטלי גביית היטל מלחמה ע״י צים

ד״ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, ואמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, פנו לשרת התחבורה ודרשו כי כל תמיכה ממשלתית המוענקת לצים תותנה בכך שהחברה תסייע למשק הישראלית ו׳תיישר קו׳ עם מארסק ו-MSC שאינן גובות היטל מלחמה ומעניקות פטור מדמי השהייה.

במכתב לשרת התחבורה עליו חתומים ד״ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, ואמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, שנושאו ״הקלות לקהיליית המשתמשים בהובלה ימית מטעם חברת הספנות הלאומית – צים״ פורשים השניים, המייצגים את נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל, התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר, והתאחדות הקבלנים, ״סוגיה בלתי סבירה בהתנהלותה של חברת הספנות הלאומית צים״. 

אמיר שני וד״ר רון תומר. ״דיבורים לחוד ומעשים לחוד״

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

לטענת תומר ושני הסוגיה קשורה להתנהלותה של צים כלפי חברות ישראליות במהלך מלחמת ׳חרבות ברזל׳, וזאת לאור החלטתה לגבות ״היטל מלחמה״ בשיעור ממוצע של 50 דולר למכולת 20 רגל ו-100 דולר בממוצע למכולת 40 רגל. בנוסף, נמנעה צים מלתת פטור גורף מדמי השהייה לבעלי המטענים. לטענתם, התנהלות זאת חריגה במיוחד לנוכח התנהלותן של שתי חברות ספנות בינלאומיות הפועלות בישראל – מארסק ו-MSC – שהודיעו כי הן לא תטלנה ״היטל מלחמה״ על לקוחותיהן וכי הן מוותרות על גביית דמי השהייה על מכולות לפרק זמן של 60 יום החל מה-8 לאוקטובר – יום לאחר פרוץ המלחמה. 

״למותר לציין כי להחלטתן יש משמעות לא רק ישירה לחברות/ יבואנים אשר מתמודדות כיום עם קשיי נזילות אלא גם ובעיקר מזעור לחצים אינפלציוניים על יוקר המחיה״, כותבים השניים במכתבם לשרת התחבורה. הם מוסיפים וכותבים כי ״מיד עם כניסת המשק למצב חירום, הודיעו שתי חברות הספנות הזרות, תוך הבעת אמון מלא במשק הישראלי, כי הן לא תטלנה ׳היטלי מלחמה׳ בסחר הישראלי וכי הן מוותרות על גביית דמי השהייה על מכולות לפרק זמן של 60 יום החל מה-8 לאוקטובר, כאמור.

השניים כותבים במכתבם לשרת התחבורה רגב כי: ״סיפורה של חברת צים שזור בתולדות מדינת ישראל וכלכלתה. הניסיון המצטבר מוכיח שמצבה המדיני-בטחוני של ישראל מחייב את המשך קיומה של חברת השיט הלאומית כמוביל לאומי שבצד פעילות כלכלית ענפה מבטיח את האינטרסים הנוספים של המשק הישראלי. עם פרוץ מצב החירום יצאה הנהלת החברה במסע יחסי ציבור והודיעה כי ׳לאור המצב ומתוך סולידריות עם מדינת ישראל ואזרחיה, היא מעמידה את כל אוניות ותשתיות החברה לטובת הצרכים הלאומיים של מדינת ישראל בעדיפות ראשונה׳. לצערנו מדובר בהכרזה מטעה, דיבורים לחוד ומעשים לחוד. החברה כאמור לא רואה את האינטרסים של המשק ולא הבינה את משמעות היותה מוביל לאומי אשר זכה לא רק לכיסוי ביטוחי מהמדינה בשעת חירום אלא גם לשורה של הטבות מאז היווסדה. עדיין בניגוד לחברות הרב-לאומיות התומכות בלקוחותיהם בישראל, דווקא החברה הלאומית הנהנית מתמיכת המדינה עומדת על גביית היטל המלחמה ודמי שהייה משמעותיים״.

השניים ממשיכים וכותבים לשרה כי ״מצופה היה כי כל תמיכה ממשלתית המוענקת לחברה תותנה בכך שהחברה תסייע למשק הישראלית ולכל הפחות ׳תיישר קו׳ עם מתחרותיה בעולם. לאור האמור, נבקש את התערבותך האישית והמיידית במטרה להביא לביטול גביית ההיטל כמו גם למתן הקלות נוספות לבעלי המטענים, כפי שנוהגות חברות זרות התומכות, לא רק הצהרתית, בפעילות הכלכלית בישראל. אנו מצפים כי התערבותך תביא להיענות חיובית של חברת צים לרווחת בעלי המטענים והפחתת הלחץ על מדד יוקר המחייה. אנו מאמינים כי צים כחברה ישראלית הנהנית מתמיכת הממשלה צריכה להפגין סולידריות עם העסקים המקומיים במיוחד בתקופת של מלחמה קשה וחוסר ודאות כלכלית״. 

פורסם באתר port2port

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע.png
אופטימיזציה של תהליכי שינוע: טיפים להקטנת עלויות ושיפור היעילות

מבואשינוע מטענים מהווה חלק מהותי בשרשרת האספקה העולמית, במיוחד בעידן שבו מסחר בינלאומי וצריכה מקוונת נמצאים בצמיחה מתמדת. האתגר המרכזי הוא לשנע מטענים במהירות, ביעילות ובעלות מינימלית. מאמר זה עוסק באופטימיזציה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים-ביבשה.png
סיכונים וניהול משברים בשינוע מטענים

מבואשינוע מטענים הוא תהליך ליבה בפעילות המסחרית והלוגיסטית, המחבר בין ספקים, יצרנים וצרכנים ברחבי העולם. לצד חשיבותו הרבה, שינוע מטענים נושא בחובו סיכונים משמעותיים שעלולים לפגוע בשרשרת האספקה, לגרום להפסדים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים-1.png
תכנון שרשרת אספקה ​​יעילה: שינוע מטענים בצורה אופטימלית

מבוא בעולם הגלובלי של היום, תכנון שרשרת אספקה ​​הפך למרכיב חיוני בהצלחת חברות וארגונים. שינוע מטענים הוא חלק קריטי בשרשרת זו, ומשפיע ישירות על עלויות, עמידה בזמנים ושביעות רצון הלקוחות. מאמר זה מציג את...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מקרי-בוחן-איך-עמיל-מכס-פתר-בעיות-סבוכות-עבור-לקוחותיו.png
מקרי בוחן: איך עמיל מכס פתר בעיות סבוכות עבור לקוחותיו

מבוא: תפקידו הקריטי של עמיל המכס בניהול סחר בינלאומי עולם הסחר הבינלאומי מתאפיין במורכבות רבה, תקנות ובירוקרטיה המשתנים ממדינה למדינה. הוא נתקל בנהלי מכס קפדניים. עמיל מכס מקצועי הוא מי שמפשט את הצורך,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/אונרא.png
הפסקת פעילות אונר״א והשלכותיה על סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים

על המשלחים הבינלאומיים להימנע מטיפול ביבוא טובין על ידי אונר״א, משום שלא יתאפשר שחרורם של טובין אלו, על פי הוראות שני חוקים חדשים שהתקבלו בכנסת לאחרונה ואשר ייכנסו לתוקף בינואר 2025. ביום 28.10.24 התקבלו...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/תור-תפעולי-של-47-אניות-ממתינות.png
נמלי ישראל: תור תפעולי של 47 אניות ממתינות

על פי הדיווחים, חלק מהאוניות נמצא על עוגן כבר שבועות רבים בפתח הנמלים והתור נמצא במגמת עלייה עוד לפני שהוכרז על הסדרה בצפון מול חיזבאללה. פורום לקוחות הנמלים יתכנס לדון במצב כאשר על הפרק יישום מתווה משרד...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/סקירה-ספנות.png
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/וייטנאם.png
הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה שר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/הונג-קונג-גשר-בין-מזרח-למערב.png
הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה אחת – שתי שיטות”, הונג קונג הפכה למרכז לעסקים וסחר באסיה ולמרכז פיננסי בעל חשיבות בינלאומית....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מכון-יצוא.png
דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו לא רק על התעשייה הישראלית בארץ, אלא גם על הצמיחה במדינות יעד ותחזיות ליצוא הישראלי. מכון היצוא, ממשיך...

1 2 3 73